PDA

View Full Version : Vraagje over de voeding van Marshall DSL 100



Fransv
19 augustus 2011, 13:33
Hallo,

Vorige week na een optreden kwam ik erachter dat de voedingskabel van de DSL foetsie was, (die dingen gebeuren nu eenmaal als je zelf je zooi niet opruimd :P)

Maar voordat ik nu gelijk een nieuwe kabel bestel vroeg ik me af of de soortgelijke kabels die je bij je pc vindt ook werken op de Marshall top.
is er een verschil in de voeding die deze stekkers afgeven en is er een mogelijkheid tot beschadiging van de versterker?

Alvast bedankt,
Frans

bass blom
19 augustus 2011, 13:34
is gewoon een eurostekker neem ik aan? kun je van elk willekeurig ander ding gebruiken ja.

Rutger Molenberghs
19 augustus 2011, 16:28
De stekker en de voeding zijn twee verschillende dingen. Je kan gewoon een kabel met deze (http://www.more-shop.co.uk/images/EUpccablestraight.png) stekker gebruiken (bvb. van een computer). De voeding zit in je versterker. Die kabel transporteert alleen maar de stroom van je stopcontact naar je versterker.

Geoff
19 augustus 2011, 18:32
Als er een kringloopwinkel bij je in de buurt is kan je daar eens langs gaan, hier in de buurt liggen die er heel vaak voor minder dan €2.

Fransv
20 augustus 2011, 00:48
Thnx voor de snelle/duidelijke reacties...ik heb hem al getest met een andere kabel (van pc) en werkt prima