PDA

View Full Version : kabelvraagje spdif



Harald
19 augustus 2011, 12:42
Kan ik mijn Lexicon reverb aan mijn Firestudio aansluiten via SPDIF met zo'n tulpkabeltje waarmee je bv. ook de cd speler aansluit op je versterker? Of is dat toch een andere kabel met zo'n zelfde plug?

bass blom
19 augustus 2011, 12:42
ja dat kan prima

fivelastwords
19 augustus 2011, 15:01
SPDIF is digitaal en RCA is analoog. Big difference there, dus ander kabeltje kopen. Pluggen zijn inderdaad wel hetzelfde.

HaroldA
19 augustus 2011, 15:25
SPDIF is digitaal en RCA is analoog. Big difference there, dus ander kabeltje kopen. Pluggen zijn inderdaad wel hetzelfde.

Koper is koper. Bij digitaal is het "het werkt of het werkt niet". Proberen maar!

bass blom
19 augustus 2011, 15:29
SPDIF is digitaal en RCA is analoog. Big difference there, dus ander kabeltje kopen. Pluggen zijn inderdaad wel hetzelfde.

ahja natuurlijk, moet een kabel van tig euro de meter zijn met vergulde pluggen :seriousf:

HaroldA
19 augustus 2011, 15:30
ahja natuurlijk, moet een kabel van tig euro de meter zijn met vergulde pluggen :seriousf:

Jep, net als HDMI kabels van €100,- :ok:

MegaDrive
25 augustus 2011, 17:24
Jep, net als HDMI kabels van €100,- :ok:

Maar de ECHTE videofiel ziet het verschil! ;)

The Bertman
25 augustus 2011, 18:58
SPDIF is digitaal en RCA is analoog. Big difference there, dus ander kabeltje kopen. Pluggen zijn inderdaad wel hetzelfde.

Onzin. Goeie pluggen kan geen kwaad natuurlijk, die rood-witte touwtjes die je gratis bij een cd-speler krijgt zijn echt cheapo, maar voor de rest werkt het gewoon.

fivelastwords
26 augustus 2011, 12:56
Sorry dan voor de foutieve informatie. Bij mij werkte het tot tweemaal toe niet, maar dat zal dan wel aan mijn systeem gelegen hebben. Mi scusi.

Harald
26 augustus 2011, 14:33
alvast bedankt voor de reacties. Zal trouwens even duren voordat ik het probeer. Bewaar het even voor als we verhuizen. Maar dan moet eerst de nieuwe muziekkamer af. Het huis waar die in komt trouwens ook nog... :hippie:

Han S
26 augustus 2011, 21:46
Jep, net als HDMI kabels van €100,- :ok:

Dat is een koopje, ze zijn er voor duizenden euro's.

Digitaal moet je overigens 75 ohm kabel gebruiken maar vaak werkt de normale dropveter ook.

heinz3110
27 augustus 2011, 12:36
..@Han: Als het om langere lengtes gaat, dan is inderdaad 75 ohm aan te raden, maar ja, meestal hoeft het toch niet langer dan een paar meter.

Heb in een ver verleden nog wel eens een DAT recorder gehad die op mijn semi-pro geluidskaart (toen) aangesloten zat. Die was nog wel een beetje kieskeurig, daar werkte een gewoon stereotulpie dus niet of niet lekker. Daar had ik dan zelf een 75 ohmkabeltje van een meter of 2 voor gesoldeerd. Koste ook maar een paar euro's eigenlijk. :)