PDA

View Full Version : Frank Zappa !!



FNaRK
26 mei 2003, 23:29
Zodan........net effe een videootje van Zappa gedownload..Live in barcelona 1988. Vette shit man, ik wist dat 'ie geniaal was maar het blijft toch een plezier om naar te kijken en luisteren.
Zag alleen dat 'ie op een Fender speelde, dat dat Zappa toch een Gibson man was ??

FNaRK
26 mei 2003, 23:38
A) Gibson SG
B) Gibson ES-5 Switchmaster- This particular guitar was used on the recording of the first 3 "Mothers of invention" albums.
C) Fender Telecaster
D) Les Paul Custom
E) Gibson J-160E
F) Yellow Custom Fender Stratocaster- This Strat has a Performance neck, Floyd Rose tremolo unit & built-in EQ.
G) Gibson SG- This guitar has a mirrored pickguard & extremely low action.
H) Burnt Jimi Hendrix Fender Stratocaster- Yes, this is a Stratocaster which was burned during a live performance by guitarist Jimi Hendrix, then later acquired, repaired & used by Frank Zappa

pimmetje
27 mei 2003, 19:44
't Zou een beetje vreemd zijn als Zappa zichzelf had beperkt tot één soort of merk gitaar.

Hij eiste enorm veel van z'n mede-muzikanten in de zin van dat een geluidje precies moest worden zoals hij 't in z'n toch redelijk gestoorde knikker had. Als hij dan gewoon z'n eigen geluid zou beperken door niet een ander soort gitaar te gebruiken (of proberen), zou dat toch op z'n minst scheef zijn.

Maar wel goed dat je nu precies nog ff Zappa onder m'n bakkes gooit... ga straks naar de Flaat-vergadering... voor de zekerheid maar een paar Zappa cd's mee :D.

FNaRK
27 mei 2003, 20:04
Ik bedoelde eigenlijk meer dat ik Zappa nog nooit op een Fender had zien spelen :lol:

En het zijn inderdaad waanzinnige muzikanten die hij om zich heen verzameld

Sometimes
The milk can hurt you
(If you put it on your cereal
Before you smell the plastic container)
And the stuff in the strainer
Has a mind of its own
So be very careful
In the dangerous kitchen
When the night time has fallen,
And the roaches are crawlin'
In the kitchen of danger
You can feel like a stranger

Thomasvv
28 mei 2003, 20:51
ahh.. die live-dingen van em.. GENIAAAAL :) Stairway to Heaven door Zappa.. met al die bliepjes en geluidjes en dingen erdoorheen :) echt gewoon een genie die gast :

FNaRK
28 mei 2003, 20:53
:-D
Kep net Stairway zitten kijken.....briljant hoe 'ie dat nummer om zeep helpt :-D

marc_o
28 mei 2003, 22:55
Zappa is geweldig.....gelukkig zijn er hier dan toch nog mensen met wat smaak... :wink:

FNaRK
29 mei 2003, 00:07
als klein eerbetoon aan een te vroeg overleden genie
.
.
............http://myhero.com/images/artist/zappa/zappa.jpg

pimmetje
29 mei 2003, 02:49
Nou... te vroeg gestorven... dat moet je aan hem vragen.
Als ik naar de achterkant van de hoes van Zoot Allures kijk, begrijp ik precies waar een titel als "the torture never stops" vandaan komt. Ook lijkt 't me dat die mate van knelling niet tot op hoge leeftijd vol te houden is.
http://home.kabelfoon.nl/~pimmetje/torture.jpg

FNaRK
29 mei 2003, 18:01
:-D :-D :-D :-D :-D

prostaatkanker was het toch ?

Wilson
29 mei 2003, 18:54
ja...