PDA

View Full Version : wieh, jippie! nieuwe amp-dag! (mesa content)



Orpheo
18 augustus 2011, 23:58
ik begin even met crappy pics (kwam pas laat thuis)

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0783.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0784.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0786.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0782.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0790.jpg

wat het is?! jaja, een mark 3 blue stripe met een 'green stripe' ish mod (c30 cap). hij was van allochthomas. Het is echt een bruut, grof beest van een amp. hij is sprankelend op het clean, maar toch vol en breed. R2 is niet echt zinvol, maar lead is... wow! echt lekker agressief, strak. knalt echt strak door je oren en botten heen. Ik heb 'm ook getest met de tele van allochthomas. wat een geweldige tele! maar.... totaal niet mijn ding :dontgeti: hoewel het hals element supertransparant is, en het brugelement echt kan scheuren, is ie overall te fel voor me ;)

anyway; ik vind 'm tof :)

allochthomas
19 augustus 2011, 00:12
Zat al te wachten tot hij hier zou verschijnen:D. Nog last van file gehad onderweg? Veel plezier er mee:ok:

Er is een goeie reden waarom ik mijn tele mee neem om te testen, als een amp er voor zorgt dat mijn oren niet bloeden met de brug pickup van de tele dan zit het wel snor:seriousf:

jutter
19 augustus 2011, 00:29
Gefeliciteerd Orpheo!

@allochthomas: hoe klinkt die Mesa nou eigenlijk met een tele (clean en drive)?

Orpheo
19 augustus 2011, 00:40
van jou huis naar rotterdam: een en al file. van rotterdam naar amsterdam: top, niks aan de hand. van amsterdam naar den haag: een en al file. het is alsof half nederland opeens de handen van het stuur haalt en voor de ogen doet zodra er wat regen uit de hemel valt.

@ jutter: de mesa + die tele klinkt heel 'vintage'. ik kreeg een 'boston'/santana vibe. op lead klinkt ie heel romig met een lekker pinnige bite, maar voor mij was het too much. agressief is ok, maar dit was te bijtend voor me.

jutter
19 augustus 2011, 00:44
.........@ jutter: de mesa + die tele klinkt heel 'vintage'. ik kreeg een 'boston'/santana vibe. op lead klinkt ie heel romig met een lekker pinnige bite, maar voor mij was het too much. agressief is ok, maar dit was te bijtend voor me.

Hmmm, dit lijkt me wel wat! Bedankt voor je info!

Orpheo
19 augustus 2011, 22:11
zelfs op slaapkamervolume blijft de tone nog overeind!! heb net een uur lang clean gespeeld, en geen seconde verveeld.


deze amp blijft! ware 't al niet omdat ie zeldzamer is dan de mk4, mar gewoon... de tone is superb. de EQ klinkt gewoon super over het clean kanaal. wat kan ik zeggen: goeie amp.

tnijland
19 augustus 2011, 22:40
Grappig. Ik ben juist fan van de Mark I met die cleane en bluesy sound.... Anyway, heel veel plezier met je aanwinst!

Orpheo
20 augustus 2011, 08:02
Grappig. Ik ben juist fan van de Mark I met die cleane en bluesy sound.... Anyway, heel veel plezier met je aanwinst!

Die vind ik ook te gek hoor.maar ik wil ook n superstrakke highgain leadtone,en de mk3 trekt beiden super.

Buzzel
20 augustus 2011, 10:41
aaahr :mad: Ik wil ook een mark!!

Jasper.
20 augustus 2011, 10:56
aaahr :mad: Ik wil ook een mark!!

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cc/Duitse_mark.JPG
????

heb ik nog wel voor je liggen, maar die kun je niet meer gebruiken hoor?

edit: bijna vergeten te zeggen dat je een vette nieuwe amp heb orph. Zou hem wel eens in het echt willen horen.

Epii
20 augustus 2011, 12:02
Ik heb hem bij Thomas nog irl gehoord. Nou dat beukt lekker hoor! Zeker ook een optie voor mij, zo'n mesa, als ie ook een lekkere rocksound ala Foo Fighters doet.

allochthomas
20 augustus 2011, 13:11
@Buzzel: had je op tijd moeten zijn:seriousf:

Een beest is het zeker:blast:

Pé.
21 augustus 2011, 01:41
Hoe verschilt zo'n Mark 3 nou van een Caliber .50+ ?

Philippe
21 augustus 2011, 08:41
Gefeliciteerd! Heb zelf mijn Mk III nu 2 maanden. Nog geen seconde spijt van gehad!

Orpheo
21 augustus 2011, 11:36
Hoe verschilt zo'n Mark 3 nou van een Caliber .50+ ?

behoorlijk verschil. de mark is strakker, meer punch, meer fender-y op het clean. een fijne sprankel in het hoog, een belletje in het tophoog en hoge mid... de .50 vond ik altijd wat saai, maar de mark nodigt uit tot spelen... ik vind eigenlijk alleen de mark-serie van mesa(boogie) interesant.

Orpheo
21 augustus 2011, 11:43
Gefeliciteerd! Heb zelf mijn Mk III nu 2 maanden. Nog geen seconde spijt van gehad!

thanks!

Ik moet zeggen, ik ben als de dood om deze mark kwijt te raken. marks zijn al redelijk zeldzaam,en samen met m'n marshall en CMW is dit het zeldzaamste wat ik heb op amp-gebied.

ik merk dat de amps waar ik het liefst op speel, allemaal via het forum komen! de mark komt bij allochthomas vandaan (en is opgeknapt/gerepareerd door nicoverduin), de CMW komt (duh) bij Chris vandaan, en de marshall komt ook bij Chris vandaan.

De peavey komt niet van het forum vandaan (daar speel ik desalniettemin wel heel graag op ;) ) en die is ook gemod (weet niet door wie). ik heb nog wat leuke mods gezien voor de 5150, onder andere hoe je 'm iets strakker kunt maken, en 'm nog meer bij een SLO kunt krijgen. niet dat ik perse de SLO-sound najaag, maar ach, het is altijd lache om te knutselen, toch? de mod bestaat uit een 4 tal weerstanden/ condensatoren, dus ik zou met een 4 pool switch 'm in een klap naar de 5150/slo kunnen schakelen. flauwekul natuurlijk, maar dromen mag, toch?


Ik ben nog wel aan het zoeken naar de juiste settings. Ik heb mids op 10, treble op 7, reverb naar smaak, presence nu rond de 5, en volume (niet master) staat rond de 7. zeer goede balans tussen clean, r2 en lead, moet ik zeggen. ongelooflijk gevoelig voor aanslag! ik heb gemerkt dat als ik bas rond de 1 houd, het clean iets warmer en 'juicy' is (denk santana, robben ford), maar het lead toch strak blijft en geen modderboel word. de EQ is echt een toffe feature. ik vind alle kanalen met en zonder EQ enorm bruikbaar.

wat mesa wilde, r2 als 'marshall' gebruiken... nee, zinloos. klinkt totaal niet als marshall, en dat zou ik ook niet willen. hij heeft een iets vettere voicing dan r1, maar schoont wel goed op met de volumepot en aanslag.

caliban
21 augustus 2011, 12:52
Vette amp!

allochthomas
21 augustus 2011, 12:55
De handleiding heeft een mooie setting voor een marshally R2 sound die ik de laatste weken gebruikte. Samen met class A komt dat toch redelijk in de buurt.

De .50cal+ is eigenlijk een beetje een uitgeklede versie van de mark. De lead komt heel erg dicht in de buurt maar door de gedeelde gain pot is een clean+high gain sound onmogelijk. AARt zei het ook al dat de .50cal+ lead heel erg op de mark lead lijkt toen hij over mijn .50cal+ speelde.

Lexvandoef
21 augustus 2011, 13:56
de marshall komt ook bij Chris vandaan.

Die komt toch echt bij mij vandaan hoor... ;) Chris heeft er wel aangezeten ja :P.

Orpheo
21 augustus 2011, 14:19
Die komt toch echt bij mij vandaan hoor... ;) Chris heeft er wel aangezeten ja :P.

Zeker, dat is zeker zo.

Lexvandoef
21 augustus 2011, 14:32
Zeker, dat is zeker zo.

just checking... ;)