PDA

View Full Version : Caparison Horus



PD1984
18 augustus 2011, 20:16
Gasten!!

ik ben sinds kort weer opzoek naar een nieuwe axe!
mijn ibanez RG3120 moet het veld gaan ruimen voor een ander monster.

ik wil de (super goede) RG3120 weg doen omdat ik (volgens mij) niet overweg kan met de 25.5 scale lengte. echter wil ik wel graag een super strat. ik speel in een melodische metal band en ik wil wel lekker kunnen schredden. echter er zijn weinig super strats die een kortere (lees 24.75) scale hebben.

hoe kom ik erbij dat de scale te lang is? nou mijn eerste gitaren zijn gibson achtigen geweest. en ik ben er achter gekomen dat ik die toch t lekkerste vond spelen. ongeacht dat de RG3120 een super goeie gitaar is.

nu vond ik de Caparison Horus. dit is een superstrat met een scale lengte van 24.75! hoe vet is dat. de prijs is ook wel aan de hoge kant maar dat is wel overkomelijk. ik ben nu van plan om een goed speurwerk te doen alvorens ik tot een koop over ga!

wat zijn jullie ideeen en of suggesties?

of verklaren jullie me gewoon voor gek :S

langun
18 augustus 2011, 20:43
Ik weet niet waar je ergens woont, maar Baco heeft een Horus in zijn winkel. Dan kan je die eens zelf vastnemen, gaat je veel wijzer maken dan enige opmerking of suggestie.

http://guitarcandy.be/

PD1984
18 augustus 2011, 21:10
Ik ben van plan om ergens in november naar musik produktiv langs te gaan. Daar verkopen ze ook caparisons.

Maar waar ik eigenlijk ook erg benieuwd naar ben is of dat ik misschien een gitaar type over het hoofd zie.

Dat bedoel ik eigenlijk met suggesties.

langun
18 augustus 2011, 21:47
Op die manier.

Een Jackson Fusion heeft ook een 24.75 scale.

Tom Anderson Cobra's, Atom's, Short T en Drop Short T hebben dat ook.

jimihattricks
18 augustus 2011, 22:34
als je bereid bent de 2ehands markt af te struinen:
Kramer Nightswan
Peavey Vandenberg
ESP maverick
vrijwel alle pre '93 Carvins

verder heeft ESP tegenwoordig een Rob Arnold sig met 24.75 scale...
moet wel je ding zijn

bass blom
18 augustus 2011, 22:35
dit misschien iets?

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=146464

PD1984
19 augustus 2011, 08:25
WOW wat een reacties!

dank voor het mee denken!

die ESP rob arnold is zeker mijn ding!!! jammer van de chimaira inlay op de 12e maar verder heeeeeel vet!

ik ben weer een stapje verder! dankuwel!

PD1984
19 augustus 2011, 08:29
Ja ik heb ook op warmoth.com wat gitaren samengesteld. heel cool allemaal dat je alles naar je hand kan zetten (op de nek constructie na dan).

maar ik heb toch t liefst eerst de gitaar in mn hand voordat ik er een koop...

Hendriks
19 augustus 2011, 08:51
dit misschien iets?

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=146464

Die bodie is van mij geweest , komt van een (geassembleerde)Rikkers strat , bodie komt uit het oostblok dacht ik.

bass blom
19 augustus 2011, 09:35
Die bodie is van mij geweest , komt van een (geassembleerde)Rikkers strat , bodie komt uit het oostblok dacht ik.

en dus die gast verkoopt hem alsof het een warmoth is :chicken:

Hendriks
19 augustus 2011, 09:43
en dus die gast verkoopt hem alsof het een warmoth is :chicken:

Het is wel een goede bodie . Toen die van mij was:

http://img101.imageshack.us/img101/8378/rikkers001.jpg

bass blom
19 augustus 2011, 09:46
mooi die brug!

Hendriks
19 augustus 2011, 09:49
mooi die brug!

Die zadels heb ik nu op mijn Warmoth strat . Ik kan nergens vinden waar je ze kunt kopen .

PD1984
19 augustus 2011, 10:20
Die zadels heb ik nu op mijn Warmoth strat . Ik kan nergens vinden waar je ze kunt kopen .

Vox humana misschien?

Hendriks
19 augustus 2011, 10:22
Vox humana misschien?

Helaas . Sorry voor het inbreken in jou topic.

PD1984
19 augustus 2011, 10:24
ik ben wel erg gecharmeerd van die LTD RA600. ik ga 5 sept naar music store koln dus dan kan ik em gelijk even aan de tand voelen.

Bijl
19 augustus 2011, 10:30
WOW wat een reacties!

dank voor het mee denken!

die ESP rob arnold is zeker mijn ding!!! jammer van de chimaira inlay op de 12e maar verder heeeeeel vet!

ik ben weer een stapje verder! dankuwel!

Rare jongens, die lui van Chimaira. Rob speelt op een Strat met 24,75 inch mensuur, Matt heeft een SG model met 25,5 inch mensuur...:???:

Nog een tip: De Godin Redline series, speelt erg lekker en heeft ook een 24,75 inch mensuur.

Redline I: 1 EMG humbucker, vaste brug
Redline II: 2 EMG humbuckers, stratbrug
Redline III: 2 EMG humbuckers, Floyd brug

http://www.godinguitars.com/guitars/tgodinperfredline3nat.jpg

PD1984
21 augustus 2011, 11:14
Stel he...
ik ga over 2 weken naar Music Store Keulen. en vraag van tevoren of ze een LTD willen optuigen in ernie ball not even slinkys en in B stemming. Is dat iets waar ze aan mee werken. ik zeg er wel bij dat ik em niet direct koop. ik moet immers mijn RG3120 nog verkopen (in elkaar bakken)

Fireburst
21 augustus 2011, 13:05
Stel he...
ik ga over 2 weken naar Music Store Keulen. en vraag van tevoren of ze een LTD willen optuigen in ernie ball not even slinkys en in B stemming. Is dat iets waar ze aan mee werken. ik zeg er wel bij dat ik em niet direct koop. ik moet immers mijn RG3120 nog verkopen (in elkaar bakken)

Het vragen is het weten (een nee heb je, een ja enz...).
Het zou me wel verbazen moesten ze dit doen, daar komt volk van half Europa over de vloer, je kan dan toch niet iedereen zijn wensen volgen?
Mij lijkt het dat je meer kans maakt bij een kleinere, lokale gitaarboer.

PD1984
21 augustus 2011, 22:20
nou laatst dat ik er was wilde ze zelfs en koch kast bestellen om uit te proberen. dus ik denk niet dat ze er heel moeilijk over zullen doen.

maar wie niet vraagt...

Bijl
22 augustus 2011, 09:34
Stel he...
ik ga over 2 weken naar Music Store Keulen. en vraag van tevoren of ze een LTD willen optuigen in ernie ball not even slinkys en in B stemming. Is dat iets waar ze aan mee werken. ik zeg er wel bij dat ik em niet direct koop. ik moet immers mijn RG3120 nog verkopen (in elkaar bakken)

De enige die daar een antwoord op heeft is de Music Store zelf. Ik zou wel willen weten of ze het doen. :)

PD1984
22 augustus 2011, 12:18
ik ga vanmiddag een mailtje dichten!
tussen de bedrijven door... (hoop ik)

PD1984
6 september 2011, 08:17
geen reactie op de mailtjes gehad.

ik heb gister echter wel de gitaren kunnen testen!

oordeel:
Godin redline 2; leuk model, lekker degelijk, maar een hele dikke hals...
ESP/LTD RA-600: heeeele vette gitaar! ziet er heel goed uit, mooie finish, matte finish op de hals! heerlijk. en een vrij snelle hals. niet zo snel als een Ibanez prestige (wizard hp hals) maar snel zat! alleen jammer van de inlay op de 12e fret...

ik ga voor de RA-600. deze is goed betaalbaar en ziet er ook nog vet uit. ik denk dat ik wel met verschillende pickups ga experimenteren. gewoon omdat het kan!


terugkomend op het mail verkeer. die gasten daar krijgen zoveel mail op het algemene gitaar mailadres dat jou mailtje zoek raakt in de massa.
ik heb t even besproken met een van de (meest irritante) verkopers. en die rade me aan om een mail naar hem te sturen (ik heb zn kaartje gekregen) of naar de gitaarafdeling van de winkel. (dus niet de online/algemene verkoop afdeling). als iemand het mail adres nodig heeft let me know!!

BillyChaos
6 september 2011, 09:36
Die horus die bij Guitar Candy hangt is voor mij de beste gitaar
die hij heeft liggen. Ook wel de duurste, op een gedeelde eerste
plaats zou ik zeker die G&L Invader zetten.
Was toch een 1000 euro minder maar zeer zeker top!

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/198653_206491462741220_149762801747420_586595_4801 956_n.jpg

PD1984
6 september 2011, 22:33
ik weet t niet meer!!nu staat mn RG3120 in E gestemd en dan speelt ie wel lekkerder...
ligt het dan gewoon echt aan de snaren?!

whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Braindead
6 september 2011, 23:21
Hij is hier al genoemd maar probeer eens een 2de hands Peavey Vandenberg te vinden. Juiste scale en supersnelle hals. Zou me niks verbazen als ie sneller is dan je ibanez.

PD1984
7 september 2011, 10:21
sja die vandenberg. wel eighties verantwoord!! haha
ik zal eens kijken wat ik kan vinden...

wat is zonder rekening te houden met scale nog meer een super snelle gitaar? (naast Ibanez dan he)

iemand goeie ervaring met ESP's?! zo ja welke???

Sanderltd
7 september 2011, 10:43
Oude Jacksons en Charvels zijn topgitaartjes naar mijn mening. Meer bepaald net door de supersnelle hals.
Ik denk dan aan de Charvel Model series, of de Jackson professional series.