PDA

View Full Version : All in one gitaartabs



DennisC
18 augustus 2011, 18:49
Goedenmiddag mensheid..

Ik ben op zoek naar tablatuur waarbij nummers zo zijn gearrangeerd dat de zangmelodie, de akkoorden en dergelijke allemaal voor één gitaar geschreven zijn. Liefst in fingerpicking stijl.

Ik kan op het moment op geen ander voorbeeld komen dan deze tab:
http://www.songsterr.com/a/wsa/louis-armstrong-what-a-wonderful-world-songsterr-plus-demo-guitar-tab-s429t0

Ik speel overigens zelf geen gitaar maar hammered dulcimer (google) en het omschrijven van popnummers naar noten voor dit instrument is nogal tijdrovend. En ik moet nu eenmaal dringend mijn repertoire uitbreiden. Ik kan trouwens wel tablatuur lezen ;)

Bedankt! Alle hulp wordt gewaardeerd.

:B

Koeloe
18 augustus 2011, 19:24
Probeer eens een demo van Guitar Pro (volledige versie kan je ook via een minder legale manier vinden).

Songsterr is daarvan afgeleid. Op songsterr kun je op "edit" klikken en dan op "current tab". Zo kun je de tab opslaan op je PC en openen met Guitar Pro.

Schrevel
18 augustus 2011, 19:37
In plaats van een illegale kopie van GuitarPro kun je ook de gratis open source variant TuxGuitar eens bekijken.

Harald
18 augustus 2011, 20:10
Begrijp ik nu goed dat je tabulatuur voor gitaar zoekt om die dan op dulcimer uit te voeren?

Soloarrangementen voor gitaar, meer dan genoeg te vinden. Ga dan op zoek naar arrangementen van Tommy Emmanuel, Harry Sacksioni, Laurence Juber, Stephen Bennet, etc. etc. of zoek gewoon op songtitel.

DennisC
19 augustus 2011, 00:01
@Koeloe en Schrevel; ik ken de programmatuur, dat was niet wat ik bedoelde. Ik bedoel nummers waarbij je dus op één gitaar, in je ééntje solo het hele stuk speelt inclusief zanglijn, basloopjes, akkoorden enzovoort.

@Harald; dat is inderdaad wat ik bedoel. Ik kon ze zelf niet zo makkelijk vinden. Misschien mijn onkunde met google... Bedankt voor je tips, zat zeker wat bruikbaars tussen!