PDA

View Full Version : Rivera R55 "calling Seymour Paul!"



BluesJR
26 mei 2003, 21:49
Seymour Paul (of anderen die een R hebben),

hoe bevalt hij na een tijd spelen?
Ik heb zelf al eens een R55 getest en was er laaiend enthousiast over. Deze week wil ik een nieuwe versterker aanschaffen, dus ik wilde wat info van iemand die hem al een tijdje gebruikt.

Mitch
26 mei 2003, 23:45
TO THE RESCUEEEEEEEEEE !!!!!!!!!!! :grin:

Ik gebruik hem nu een paar weken en ben er nog niet helemaal klaar mee. Zo hoort dat ! :smile:
Met de instelbaarheid zit het dus wel goed. Clean ben ik al helemaal uit (GE-WEL-DIG), kanaal 1 (zoals jweet het scheurkanaal, lekker eigenwijs) ben ik nog een beetje aan het fijn afstemmen.

Clean: zoals de bassist terecht opmerkte "véél zuiverder dan die ouwe", waarmee hij eigenlijk bedoelt: helderder, prima door de mix heen komend zonder door de mix te sijden als je begrijpt wat ik bedoel. Ik laat zelf Bright standaard aanstaan, maar gebruik dan ook redelijk 'warme' gitaren. Ik heb 'm ook wel eens met een Tele gehoord, toen was dat dus absoluut niet nodig.
Je kunt de amp dus prima afhankelijk van je gitaar afstellen.

Het 'Marshall met meer bas' kanaal ben ik nog een beetje aan het stoeien qua eq en gain. Maar dan hebben we het over pielen hoor...
Door de boost per kanaal kun je natuurlijk twee dingen doen: echt als solo boost gebruiken of de boost aan laten staan en het volume van het kanaal aan laten staan zodat je van het cleane kanaal een crunch kanaal maakt of van het crunch kanaal een zwaar overdrive kanaal. Daarnaast kun je beide kanalen weer beïnvloeden door de High of de Low Input te kiezen....
Het leek mij van bijv. de ENGL Screamer zo'n enorm voordeel dat je met je twee pre-amps twee modes aan gain had, waardoor je basis uit vier sounds bestaat, maar ik vond de gedeelde EQ een te groot nadeel.
Zeker met de instelbaarheid van de Rivera niet-te-vergelijken !

Wat mij vooral opvalt is dat je zo ontzettend goed kan spelen tussen pre-amp en power-amp belasting. Veel duidelijker verschil in sound dan op andere bakken waar ik wel eens op gespeeld heb of de H & K die ik hiervoor gehad heb.
Clean gebruik ik verhoudingsgewijs meer power amp, overdrive verhoudingsgewijs meer pre-amp, vind ik zelf iets beter klinken.

Spreiding is prima. Dynamiek van met name het cleane kanaal erg goed.

Woensdag kan ik weer. LEKKER ! :wink:

:amp:

BluesJR
27 mei 2003, 00:50
You're a frikkin' hero man!

Wat een fantastisch verhaal. Woensdag heb ik pas tijd om hem weer te gaan testen... ik kan niet wachten :smile:.

Zou je me wat kunnen vertellen over het geluid bij solo's? Heeft het beestje een mooie sustain (ala Satch) en dynamiek van pick-aanslag?

Mitch
27 mei 2003, 20:20
Wat ik qua solo's heb gemerkt is dat -ie op het cleane kanaal erg goed door de mix komt, hoef niet eens extra te boosten. Sustain hangt een beetje af van of je de power-amp open schroeft. Met een tikkie compressie wel nét effe lekkerder uiteraard.

Op het overdrive kanaal valt me op dat ook bij hogere gain je element veel lekkerder doorkomt dan ik gewend was, als je begrijpt wat ik bedoel.
Op mijn LGX heb ik splitstanden voor de humbuckers en die lijken ineens véééél meer uit te maken, het karakter blijft veel beter behouden.
Het zijn dit soort details die het verschil maken met een aantal andere versterkers. (No offence iedereen......) :satisfie:

Waar ga je 'm uitproberen trouwens ?

BluesJR
27 mei 2003, 20:30
Ik ga hem testen bij Feedback Utrecht en anders in Rotterdam. Is naar mijn weten ook de enige zaak die hem heeft.

Ik ga morgen ook de Budda Superdrive 18 testen, ff kijken wat daar vanaf komt. Het is alleen een 18 watt versterker en ik ben bang dat dat net te weinig is, maargoed... dat hoor ik morgen wel.

Mitch
27 mei 2003, 21:13
Was ik morgen vrij geweest als altijd had ik je met alle plezier vergezeld, maar helaas.... vrije dag verschoven door Hemelvaart :cry:

Als je graag clean wil blijven op wat hoger volume is het inderdaad iets aan de krappe kant.
Feedback is aardig uitgebreid in Rivera's. In R'dam hadden ze de R55, R30 en Chubster 30 als ik het nog goed weet.
In Godin zijn ze ook wat uit gaan breiden zag ik in de folder.

Trendsetter ? MOI ????? :-D

BluesJR
27 mei 2003, 21:20
Jammer zeg.. 2 luisterende oren horen meer dan 1!

Ik ga morgen hoe dan ook, want anders ben ik bang dat de Budda aan mijn oren voorbijgaat. Maar ik laat je absoluut in geuren en kleuren weten wat mijn keuze is geworden, waarom enzovoorts!

And all of that at the guitarforum near you! ;-)

Mitch
27 mei 2003, 22:06
Veel plezier en vooral veel wijsheid in je keuze gewenst !
Ik zal je bevindingen waarschijnlijk pas donderdagochtend lezen, want we zitten morgen tot laat in het oefenhok.

Looking forward ! :o

BluesJR
27 mei 2003, 22:17
Ik zal donderdag ook waarschijnlijk pas op zijn vroegst een review over de gekozen amp en versterkertestdag presenteren, aangezien ik morgen zeer waarschijnlijk wel de hele dag van mijn amp aan het genieten zal zijn... ;)

Maar ik zal het je zeker laten horen!!!!

Buiten deze topic om:
Bij welke muzieksoort ligt jouw hart en jouw feeling?

Mitch
27 mei 2003, 22:56
WOOOAAA ! Je gaat dus ook kopen meteen ! LEKKER ! 8)

De stijl die ik speel met de band ligt gelukkig dicht bij mijn hart, ik ben een gelukkig muzikant :)
Om te vergelijken met een paar bands: onze stijl zit ergens tussen Coldplay (maar dan zonder toetsen), Bettie Serveert, vroege Oasis en late RHCP in......zoiets.....
Veel dynamiek in nummers, niet bang zijn voor zachte passages, zorgvuldig aan opbouw werken en het mag best een beetje toegankelijk en goed in het gehoor liggend zijn.
Qua solo's hou ik erg van het melodieuze van Clapton, het rauwe en slordige van Page en de sound van Slash.

De amp is daar geknipt voor. Goed clean, goede crunch, lekker grommende overdrive en met mijn arsenaal pedalen alles wat daar tussenin of boven zit qua gain :D

BluesJR
29 mei 2003, 00:19
En de nieuwe aanwinst is.....

*trommeldetrommeldetrommeldetrOMMELDETROMMEL*

BUDDA SUPERDRIVE 18!!

GODVER wat is hij lelijk, maar wel heel lief :-D!!!! hehehehe....

Het verhaal:

11:00 uur in de ochtend

Mijn vader en ik stappen de auto in om richting Feedback Rotterdam te gaan. De keuze om mijn vader als compagnon mee te nemen was omdat hij echt een topgozer is (knetter(!)hard Black Sabbath (met Dio!) - Die Young in de auto) en ten tweede omdat ik graag een luisterend oor bij me wilde hebben die nog niet zo vreselijk verziekt is door marketing en verhalen van anderen over 'de beste versterkers'.
Eenmaal aangekomen met mijn gitaar (Ibanez Artist AM-75 met originele IBZ pickups) direct naar een verkoper toegegaan (topgozer uiteraard; I love Feedback Rotterdam!) en hem uitgelegd dat ik een versterker wilde testen. Hij ruimde eerst mooi het testhok op terwijl ik een rondje ging maken. Ik liep rustig langs de Marshalls, via de Line6 spullen en kwam achterin uit bij de Kochs waarnaast tegenover elkaar langs het gangpad Rivera's, Engl's, Boogie's, Fenders, een 5150 II en Voxjes stonden.
Ik dacht eraan de Peavy te testen, maar dan heb je het over 100 watt brute kracht en daar zat ik na goed na te denken toch niet op te wachten. De Ritchie B. wilde ik eigenlijk graag horen, maar weer die enorme 100w met weinig knoppen (wat er ernstig vaak op duidt dat hij gemaakt is om heel erg hard te moeten gaan) en buiten dat was hij gereserveerd. Ik kwam niet voor Fenders en de Nomad 55 had mijn ogen voor Mesa Boogie gesloten.
De Chubster en de R55 moesten uiteraard mee het hok in (V:Waarom niet de R30?A:Daarom niet). Terwijl de verkoper de versterkers het hok in tilde zag ik de KnuckleHead II 55 watt staan. Dit was mijn kans om het beestje ervan langs te gaan geven!! En ik heb hem gegrepen..;-)

"Meneer de verkoper...meneer de verkoper...deez moet ook mee!"

In het oefenhok eerst maar eens de Chubster en de R55 testen.
Ik wist vantevoren waar ik naar op zoek was.. het clean geloof ik wel en had ik al eens getest, ik wilde horen of hij kon janken en strakke chords met definitie en dynamiek kon geven.
De Chubster vond ik heel ingetogen klinken. Ik heb een tijd gespeeld met de volume (voorbuizen) en de master (eindbuizen) en de boosts.

Voor mijn gevoel kreeg ik wat ik wilde alleen als ik de master openzette (>7) en met de volumeknop extra 'volheid' en power gaf (<3). Alleen kreeg ik volume niet verder dan 4 a 5 wegens oorpijn, maar meer edge zou hij zowieso niet krijgen door volumeverhoging.
Dit viel me dus erg tegen. 40 watt is heel erg hard, zelfs voor optredens IMO, maar ik kreeg niet genoeg gain bij een acceptabel volume. Het geluid zoals ik al zei vond ik bij de Chubster erg ingetogen, de verkoper noemde het 'Vintage', maar dat vind ik onzin. Je kan ook 'Vintage' klinken met een sound die open staat en sprankeld. Denk niet dat het heel erg was, want de sound stond me heel erg aan!! Alleen was het niet 'mijn ding'.
De R55 daarentegen was veeel opener en agressiever. De vorige keer dat ik de twee naast elkaar had gezet hoorde ik het minder duidelijk, misschien ook omdat ik toen niet serieus ging luisteren. Maar wel lekker! Ik had het gevoel dat ik er een goede sound zonder teveel gain uit kon halen..gewoon power..heel lekker!.. maar weer dat enorme volume voordat ik die power voelde..:-(
Op naar de KH2.
Het eerste wat mij opviel waren de hoeveelheid knoppen. Ik had nog nooit zoveel knoppen bij elkaar gezien inclusief extra functies (boost voor elk kanaal (3!), plus ninja boost, plus bright en notch pullz). Ik was eerlijk waar geintimideerd, ook door de 4x12 inch kast eronder met Jensens.
Deze amp had enorm veel gain en definitie. Een korte zwelling van power na elke aanslag en heel smooooooth edoch strak. Er zal vast nog veel meer zaligs uit kunnen komen, maar zoveel mogelijkheden...jeez. Alleen alweer zo'n brute kracht. Ik voelde de lucht eerlijk waar langs mijn hand komen uit mijn klankkast. Veels te veel power. Ik wil niet eens weten wat een 100 w Rivera doet....
Hierna kwam de verkoper aan met dat ik toch echt een Boogie moest proberen, dus ik de F-30 testen. Heel simpel te bedienen, 2 kanalen en een Gain knop naast de mastervolume. Sound was heerlijk met gain open en volume zachter (andersom dus als bij de Rivera's). Veel meer gain dan ik nodig had, maargoed ik speelde met high output pickups dus wie weet bij een tele later ;-), maar dat was het dan ook. Geen veelzijdigheid en dat voor 1700 euro. Dat lijkt mij slecht inkopen doen.
Ik weg daar en richting de Budda. Onderweg nog gesproken over dat ik een loadbox op de KH2 kon zetten, want ik was helemaal te spreken over de veelzijdigheid en de tone. Als het zo klinkt dan wil ik graag high gain!

De Budda Superdrive 18:
Temidden van Bogners, Cornfords, Diezels, Hollands, een Univalve, Fulltones en andere exotische pedalen uit streken ver van hier ging ik zitten, starend om me heen van wat ik daar zojuist aangetroffen had. Dit is waarom mijn vader mee ging... om mij op aarde te houden (met opmerkingen als 'dat is heel scherp', of 'die geeft veel brei'.
De Budda heeft twee kanalen, met gedeelde EQ, een drive knop voor kanaal 2 en een rhythm knop voor kanaal 1 met een pull voor brite. Het clean wilde ik goed beluisteren en het was echt clean, alleen niet zoals ik het gewend was. Het was heel organisch.. heel levend. Zeker Rivera kwaliteit, maar dan uiteraard anders :-). Clean kon heerlijk crunchen. Uiteraard moest je dan met de volumeknoppen driveknop spelen. Hierbij was het ook als bij de Boogie, de rhythm knop draait de crunch erin en niet de master knop. Het voegt uiteraard wel extra dynamiek en volheid!!!! Maar aangezien het 18 watt is is dat op het podium of tijdens oefenen met anderen goed open te draaien (jeej!:P) en meer dan voldoende.
En dan nu de gain.. ohw mijn god wat is die heerlijk. Het beesje doet (ter illustratie, maar toch waar) als je bijvoorbeeld een C lekker opdrukt naar een D dan krijg je een huil van het type dat Hendrix had met opgefokte SL's, alleen met een romig midden van EL84's. Een goed E (power)chord blijft zingen en brult echt... een soort van aanzwelling, zoals bij de KH2 bij alleen al pickaanslag, maar meer als een miniscuul wah-pedaal. Hij heeft niet de enorme dynamiek als een eenkanalige Orange heeft (ook EL84 ter vergelijking), maar wel voldoende voor mij. De drive opendraaien maakt het geluid niet modderig...heerlijk. Na driekwart hoor je verhoging niet meer aan het geluid maar aan de hoeveelheid feedback en hoe weinig fouten ik zomaar ineens maak :-D..gain makes mistakes disappear.. niet goed dus.
Maar om een lang verhaal kort te houden ;-),
De Budda moest mee... mijn vader was er ook wild van.
Uiteraard nog even de Bogner Ecstasy getest, de THD Univalve, de Cornford Hellcat en de VHT Pitbull welke laatste veel karakteristieken deelde met de Budda.

Thuis aangekomen trots als een pauw (serienummer 0016 schweeeeet!):
"Look moma... I got me a Booo-tique Amp!" (ik kon het niet laten... :-D).


Enorme excuses voor het lange verhaal, maar ik moest mijn enthousiasme kwijt en zo kan ik nog lang genieten van verse herinneringen van een van de beste gitaar-test-dagen in mijn leven.

Greetz,

Bluez.

P.S. De ware kracht van de Budda zal nog lang een geheim voor me blijven, maar op mijn tocht naar een betere gitarist te worden is dit in ieder geval, al is het een lelijke, een fijne metgezel waar ik heel veel van kan leren...

Mitch
29 mei 2003, 01:08
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Geweldig ! Geen excuses voor je lange verhaal, het wordt er alleen maar smeuïger van (ik geloof warempel dat jij net zo'n half wijf bent als ik als ik dat gevoel vor detail en drama zo eens zie :wink: )

Grappig hè, hoe de ene buizenbak zo totaal kan verschillen van de ander; zelfs de KH en Chubster verschillen dus al weer aardig van de R. Leuk !
Die ontzettende pre-amp hi gain Mesa's kunnen mij ook niet bekoren trouwens. En ja, de R heeft wel een beetje volume nodig.... ik ga waarschijnlijk binnenkort oordoppen kopen :D
Vanavond geweldig genoten van de R, we hebben erg goed geoefend en ik kon me helemaal uitleven met 'm.

Leuk dat je je toch niet kon beheersen om dit nog even te melden.....
Ik kon me ook niet beheersen om toch nog even on-line te gaan om te checken of jij je niet meer kon beheersen 8-)

Veel plezier Bluez !

BluesJR
29 mei 2003, 01:12
Thanks man!
Deze thread zal de geschiedenis in gaan als het 'in kortste tijd, door 2 personen vormgegeven edoch zeer educatieve, literair volprezen' draadje van het gitaarforum..!

Hope to talk to you soon... en bedankt voor de hulp nogmaals.

BLOK182
29 mei 2003, 11:22
zozozo wat een verhaal, leuk om te lezen btw, maarre, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!

Mitch
29 mei 2003, 15:02
hè BLOK, nou lukt het niet meer om met twee man meer dan een pagina aan thread te produceren :D

By the way Jr, moet je nu je nickname niet veranderen :P
Misschien zien we elkaar nog wel bij een meeting of zo.
Met sash en Yori bestaat het plan om een keer elkaars speeltjes te proberen, dus als je nog eens richting Zuid Holland kan komen...

BLOK182
29 mei 2003, 15:31
Hey BluesJR, je zei dat de Nomad55 je de ogen voor Mesa had gesloten, wat was er dan mee?

Mitch
30 mei 2003, 19:11
Blues is niet meer van zijn Budda los te ruken waarschijnlijk :D

Als ik zo vrij mag zijn te reageren: qua sound moet je wel van Mesa houden, ik bedoel: het is veel pre-amp gain en dat is soms wel eens wat vlak. Als je van strak en hard houdt hartstikke mooi natuurlijk, maar als je van een iets "lossere" sound houdt wordt het een beetje te klinisch.

Correct me if I'm wrong, Jr :wink:

BLOK182
30 mei 2003, 19:26
Ahzo, klopt wat je zegt, kan er goed inkomen hoor! Toen ik bij Feedback aan het testen was, kwam de verkoper met een Rivera thirty-twelve aanzetten. Prachtig dingetje, vooral de rustig overstuurde rocksound (weet geen andere benaming, iig geen highgain) klonk prachtig, mooier dan mijn boogie, maar aangezien ik een combo met een flinke lading gain en vette strakke scheur zocht, heb ik een nomad genomen.

srv-man
1 juni 2003, 01:03
Hey Blues, gefeliciteerd met je aankoop. Ik had die Budda ook zien staan, leek mij een leuk ding! En inderdaad, niet iedereen heeft het.
De soundsamples bij Budda vond ik alleen niet zo super, klonk allemaal een beetje korrelig bluesy. Haal je er ook een goed echt clean geluid uit?
Rivera is trouwens ook super, ik heb nog een Jay Graydon Signature gehad en al een paar keer op het punt gestaan de KH55 te kopen. De chubster vind ik niet zo, die is meer geschikt voor echt bijtende blues (imho).

iam
13 januari 2004, 15:12
ben ook eens aan het kijken naar rivera... wat me opvalt is dat ze zéér moeilijk te verkrijgen zijn...

ben wel geinteresseerd in de R55 vooral vanwege de aparte equaliser tov van de screamer waar ik ook in geinteresseerd ben...

jammere is dus de verkrijgbaarheid en de prijs :s
moestie nu al gezakt zijn tot 900-1000€ dan zou het mss nog te doen zijn...

weet er iemand waar de rivera's verkrijgbaar zijn in belgie?

Nicci
13 januari 2004, 18:32
Volgens mij verkoopt Feedback nog steeds Rivera:

www.feedback.nl

Chubsters geloof ik.

Wat biedt je voor mijn R55?
8-)

edit: een chubster 40 voor €999,-. rotterdam is goed te doen vanuit Belgie. Moet je wel even bellen dat hij in Rotterdam staat.

iam
13 januari 2004, 19:29
nicci je hebt een PM ;)

Dirk_Hendrik
14 januari 2004, 12:42
weet er iemand waar de rivera's verkrijgbaar zijn in belgie?

van de Rivera website:

BENELUX (BELGIUM, LUXEMBOURG)
Limit Music
Kerkplein 7
B-2200 Herentals, Belgium
tel: 32-14-220-439

iam
14 januari 2004, 12:49
heb ik ondertussen al gezien.. maar die winkel is nogal duur :-?

Dirk_Hendrik
14 januari 2004, 15:47
Der staat een Rivera TRB1 op de occasionlijst van feedback. Het is dat ik mijn geld al aan een Rivera Rake Reverb heb uitgegeven....

iam
14 januari 2004, 15:53
Der staat een Rivera TRB1 op de occasionlijst van feedback. Het is dat ik mijn geld al aan een Rivera Rake Reverb heb uitgegeven....

is het niet TBR-1?? das een tube-rack...
ben ik niet veel aangezien ik dan nog een speakerkast moet kopen...

guhlenn
14 januari 2004, 16:29
ieamnd al eens echt een tbr-1 M gehoord ? Wil er graag eentje, mnaar dan puur uit hebberigheid!

Guhlenn

Dirk_Hendrik
15 januari 2004, 09:34
Die bedoellik ja. Kost geloof ik iets van 675 euro. Redelijk dus!

iam
15 januari 2004, 09:37
Die bedoellik ja. Kost geloof ik iets van 675 euro. Redelijk dus!

+400€ voor een speakerkast :-?

+ heb liefst een combo voor op mijn kamertje ;)

Nicci
15 januari 2004, 16:16
voor op de kamer is een R55 wel wat veel van het goede hoor. . . kanaal 2 is nog wel zacht te krijgen, maar kanaal 1 minder gemakkelijk.

iam
15 januari 2004, 16:25
voor op de kamer is een R55 wel wat veel van het goede hoor. . . kanaal 2 is nog wel zacht te krijgen, maar kanaal 1 minder gemakkelijk.

de buren aan die kant zijn meestal niet thuis en de vrouw is halfdoof :D
(geen zever)

Mitch
16 januari 2004, 01:16
Hé, d'r is weer wat omhoog geschopt ! :D
iam, voor thuis is 't misschien een beetje overkill. De Engls zijn iets meer pre-amp versterkers, die klinken op lage belasting van de power amp al aardig. De R serie is meer power amp georiënteerd, moet echt op oefenruimte-niveau om tot zijn recht te komen.
Het kan natuurlijk allemaal wel zachter, maar daar is -ie niet echt voor bedoeld.
Ik dacht dat je meer zocht naar een live bak.

Ome Seymour is trouwens nog steeds dikke maatjes met de R55, waarom wil Nicci evt. verpatsen ?

Nicci
16 januari 2004, 07:44
ik vroeg wat hij er voor zou bieden. ik heb niet gezegd dat ik hem ga verkopen . . . . :cool:

de R55 bevalt me nog elke week beter.

iam
16 januari 2004, 13:03
Hé, d'r is weer wat omhoog geschopt ! :D
iam, voor thuis is 't misschien een beetje overkill. De Engls zijn iets meer pre-amp versterkers, die klinken op lage belasting van de power amp al aardig. De R serie is meer power amp georiënteerd, moet echt op oefenruimte-niveau om tot zijn recht te komen.
Het kan natuurlijk allemaal wel zachter, maar daar is -ie niet echt voor bedoeld.
Ik dacht dat je meer zocht naar een live bak.

Ome Seymour is trouwens nog steeds dikke maatjes met de R55, waarom wil Nicci evt. verpatsen ?

denk niet dat het overkill zal zijn omdat de rhodes piano héél weinig output geeft dus zal ik het volume wel kunnen gebruiken!
blijft die R55 goed clean op hoge volumes?

Oh ja, het is bedoelt als live-bak maar ik neem hem zoiezo mee naar huis hé... kan me geen oefenversterker permitteren op dit ogenblik ;)
qua handelbaarheid valt ie serieus mee zeker?

ik hoop er eentje tegen te komen tweedehands maar heb dan meer kan op een screamer lijkt me...
maar die equaliser hé :-?

Mitch
16 januari 2004, 20:57
ik kan me nog goed herinneren dat ik op het eerste oog helemaal wild was van de Screamer, zeker door de 4 mogelijke gain settings (vier kanalen zijn het niet echt, meer 2x2). Ik onderschatte toonregeling nog ernstig...
Belangrijk verschil op gebied van gain is dat de Screamer een 'strakkere', moderne sound heeft en de R55 veel meer een Marshall-maar-dan-voller-en-lekkerder is: dynamischer, losser.... moest er in het begin aan wennen, maar zie er nu absoluut de voordelen van in.
Ze zijn niet zo ruim gezaaid, tweedehands. De Rivera's zijn hier toch relatief 'onbekend'. En met een forser prijskaartje lijken twee kanalen ineens weinig waar voor je geld. Niets is minder waar....

Weet je wat ook het nadeel van vier gain-modes is: je kan niet meer zeggen dat een overdrive/boost of drie, vier echt noodzakelijk zijn :D

iam
16 januari 2004, 21:10
....

Weet je wat ook het nadeel van vier gain-modes is: je kan niet meer zeggen dat een overdrive/boost of drie, vier echt noodzakelijk zijn :D

dit laatste snap ik dan weer niet wat je bedoelt...

heb er trouwens eentje gevonden voor 900-950 :roll: :razz: :lol:

Mitch
17 januari 2004, 00:26
Nou kijk, met twee geweldige kanalen kun je als pedalenliefhebber stellig beweren dat je iets nodig hebt voor lichte crunch, iets met meer sustain, blablabla.....

Maar 900 is een keurige prijs ! Vraag zeker even naar leeftijd van de buizen en welk merk. Op de nieuwere versies gebruikt Rivera door henzelf geteste en op bias gelabelde buizen, zodat je buizen met dezelfde labels (type aanduiding) evt. zonder rebias (opnieuw de amp op de buizen afstellen) in je amp kan plaatsen. Geen moeten zoals bij een berg Mesa's, maar een mogelijkheid. For your interest....

iam
17 januari 2004, 12:30
Nou kijk, met twee geweldige kanalen kun je als pedalenliefhebber stellig beweren dat je iets nodig hebt voor lichte crunch, iets met meer sustain, blablabla.....

Maar 900 is een keurige prijs ! Vraag zeker even naar leeftijd van de buizen en welk merk. Op de nieuwere versies gebruikt Rivera door henzelf geteste en op bias gelabelde buizen, zodat je buizen met dezelfde labels (type aanduiding) evt. zonder rebias (opnieuw de amp op de buizen afstellen) in je amp kan plaatsen. Geen moeten zoals bij een berg Mesa's, maar een mogelijkheid. For your interest....

ik vraag het hem eens...

moet wel eerst nog mijn ouders zien te overtuigen van de noodzaak van deze aankoop... en dát wordt een andere zaak :cry:

voor welk soort muziek gebruik jij hem seymour?
heb jij toevallig geen soundclips? ik weet dat er een hoop op de rivera-site staan maar toch :)...

Mitch
17 januari 2004, 13:59
Rock. Ik zal eens kijken of ik nog wat heb aan opnames. De laatste opnames die ik met mijn vorige band had gemaakt sta ik héél slecht in de mix, ik vrees het ergste. Ik ga even zoeken.

iam
17 januari 2004, 14:01
welk kanaal/instellingen gebruik je het meest?
heb je de footswitch? (was die inbegr.?)

Nicci
17 januari 2004, 14:25
footswitch zit er nieuw gewoon bij. 2e hands lijkt me toch ook, want wie maakt dat nu zoek . . . .

Mitch
17 januari 2004, 14:29
Nou, ik gebruik waarschijnlijk beide kanalen evenveel, geen idee eigenlijk.
Ik heb eerst een tijd met kanaal 2 (clean) de Bright switch gebruikt, erg ooi tophoog krijgt -ie daarvan, maar daar reageerde mijn Tube King niet zo goed op. In mijn huidige band heb ik sowieso een wat warmer geluid nodig, dus ik laat nu Bright weer uit. Clean gebruik ik nu geloof ik een tikkie meer treble en bas dan mid.
pre-amp op 4, power amp op 5 geloof ik. Met mijn LG SP90 in de low input geeft dat nét en randje als ik hard beuk op de snaren.

Kanaal 1 is where it happens, baby 8) Gain op 8 (heet volume, mar dit is de pre-amp gain) en het volume (heet Master, is de power amp) op 2 1/2. Da's hard ZAT in een oefenruimte.

Dan heb je nog de boosts. Van clean is de boost eigenlijk te groot, ik gebruik 'm niet. Er zijn ook mensen die graag met een mooi randje en veel volume spelen, die zetten gewoon de boost van het cleane kanaal altijd aan en stellen dan volume en master bij om in balans te blijven met kanaal 1. Maar goed, jij hebt clean nodig voor je Rhodes....
De boost van kanaal 1 is perfect. Meer gain, sustain en volume, perfect voor je solo's.

Heb de mijne (redelijk nieuw) 2ehands. Footswitch is gewoon inclusief, niet de Engl- en Line6 truuk hier.......betaalbare amps, stervensdure footswitch.
:evil:

Ik heb nog even wat clips geluisterd, maar afgezien van een stukje clean met wat vibrato heb ik helaas niets waar kanaal 1 een beetje tot zijn recht komt :(

Nou hebben we van de week wel opnames op tape gemaakt en daar krijg ik nog wel een kopietje van. Daar zit ik in ieder geval stukken beter in de mix, maar de totale geluidskwaliteit wordt van tape naar tape naar PC waarschijnlijk niet geweldig...kan het proberen.
Het nadeel van de soundclips op de site is dat het allemaal wat extreme settings zijn. Geeft niet echt een goed beeld van de amp naar mijn idee.

iam
17 januari 2004, 15:13
Clean gebruik ik nu geloof ik een tikkie meer treble en bas dan mid.
pre-amp op 4, power amp op 5 geloof ik. Met mijn LG SP90 in de low input geeft dat nét en randje als ik hard beuk op de snaren.


daarvoor ben ik wel een beetje bang... datie te vroeg overstuurd...
dit hangt toch af van welke elementen je gebruikt hé? met gewonen single coils is dat wat minder of de zelfde settin? en met de rhodes elementen waarschijnlijk helemaal niet... (hoop ik toch)

als je preamp nauwelijks openzet en de poweramp bijna volledig open, krijg je dan een goeie clean op hoog volume?
dat heb ik dus nodig...



Ik heb nog even wat clips geluisterd, maar afgezien van een stukje clean met wat vibrato heb ik helaas niets waar kanaal 1 een beetje tot zijn recht komt :(



je mag dit stukje clean anders wel eens laten horen... clean is belangrijk voor mij :)


bedankt voor al de hulp die jullie (seymour en nicci) ondertussen al gegeven hebben!!

Mitch
17 januari 2004, 15:32
Ja, dat oversturen op clean.... ten eerste heb je twee inputs, high en low.
Mijn LGX, waar ik meestal de splitstanden gebruik plug ik dus in high (klinkt -ie wat harder), de LG SP90 moet een beetje getemd worden, doe ik dus in Low.
pre-amp gain laag houden en power amp open schroeven maakt 'm niet cleaner. Je krijgt op een gegeven moment juist vervorming op je power amp (wat iedereen zo mooi vindt :wink: ).
De Rhodes in de High input, per- en power beide half open... dar heb je een redelijk volume mee.
Geen idee of een Screamer clean nou eerder gaat oversturen eignlijk...

Hoeveel watt is die Fende die je nu hebt dan ?
En ga je met optredens geen PA in of wil je in kroegen goed clean uit je amp kunnen halen ?

Mitch
17 januari 2004, 15:34
Clip is onderweg. Iets kleiner dan 3mb, dus hij is nog even bezig....

Mitch
17 januari 2004, 15:35
Dat kan je mailbox dus niet hebben, hij is geweigerd.

iam
17 januari 2004, 15:36
Clip is onderweg. Iets kleiner dan 3mb, dus hij is nog even bezig....

niet naar emailadres van het forum sturen... dat is een adres op mijn gsm (leve de technologie ;)) stuur maar naar lascar@pandora.be

iam
17 januari 2004, 15:39
Ja, dat oversturen op clean.... ten eerste heb je twee inputs, high en low.
Mijn LGX, waar ik meestal de splitstanden gebruik plug ik dus in high (klinkt -ie wat harder), de LG SP90 moet een beetje getemd worden, doe ik dus in Low.
pre-amp gain laag houden en power amp open schroeven maakt 'm niet cleaner. Je krijgt op een gegeven moment juist vervorming op je power amp (wat iedereen zo mooi vindt :wink: ).
De Rhodes in de High input, per- en power beide half open... dar heb je een redelijk volume mee.
Geen idee of een Screamer clean nou eerder gaat oversturen eignlijk...

Hoeveel watt is die Fende die je nu hebt dan ?
En ga je met optredens geen PA in of wil je in kroegen goed clean uit je amp kunnen halen ?

Ik treed op dit moment nog niet op... tis vooral voor in repititieruimte dat ik ongerust ben (alhoewel ik hem ook wel in de zangversterker kan proppen of mic-en en in de zangversterker proppen)

de twin is 100watt maar is gewoon te zwaar voor me (50+ kg!!! rivera weegt iets meer dan 20 kg zeker?)
en ik zoek ook iets met een scheur en niet die crunch die ik uit de twin kan halen (ik hoor niet graag die bluesoversturing; en niet graag horen is nog zacht uitgedrukt ;))

Mitch
17 januari 2004, 15:46
Hè hè, de gehalveerde mp3 zal dus zo ook wel terugkomen, zie nu pas je andere adres :D
Ik doe het nog een keer over.....

Een Twin blijft natuurlijk veeeeeel langer clean, maar je kan later altijd nog besluiten een1x12 cabinetje erbij te nemen. Klinkt -ie alweer een stuk voller (niet echt harder uiteraard, maar je begrijpt wat ik bedoel).

iam
17 januari 2004, 15:52
Een Twin blijft natuurlijk veeeeeel langer clean, maar je kan later altijd nog besluiten een1x12 cabinetje erbij te nemen. Klinkt -ie alweer een stuk voller (niet echt harder uiteraard, maar je begrijpt wat ik bedoel).

mijn twin blijft niet zo héél lang clean hoor...
nuja, ik zal zoiezo moeten testen vooraleer ik de R55 koop hé :)
hopelijk is die persoon bereid om tot in brugge te komen want ik kan moeilijk met de rhodes de baan op :(

Mr.Bluesbreaker
22 januari 2004, 18:42
Een twin die niet zo lang clean blijft? Klinkt als een marshall die niet wil scheuren :-D Maar heb je je gain in het clean op 10 staan ofzo of hoe zit dat?

iam
22 januari 2004, 18:46
ja idd :) gain vanaf 8 begint ie op te breken... maar aangezien een rhodes minder output geeft moet je hem boven de 8 zetten om een goed volume te halen

maar ik zal er geen problemen meer mee hebben...

zowel de twin als de rhodes piano gaan de deur uit :)

en er komt een nord electro binnen :)

Mr.Bluesbreaker
22 januari 2004, 19:02
Weet je dat wel heel zeker van die twin? Man ik vind het zulke lekkere amps, als ik nog es een eurotje of 6/700 "over" heb, dan weet ik het wel.

iam
22 januari 2004, 19:04
jep ik weet dat heel zeker...

maar ik heb al een koper voor 800€ met nieuwe JJ preampbuizen

Nicci
22 januari 2004, 19:25
Over buizen gesproken: ik heb zojuist een Electro Harmonix 12ax7 buisje binnen. Ga ik eens proberen in de V1 positie. Laat jullie wel weten of dit voor de R55 een goede is. Zo ja, waarom . . . .
Nog een ervaring met de R55:
Na enige maanden met een Loadbox te hebben gespeeld ben ik er wel achter dat dit bij de R55 niet zo heel veel zin heeft. Tenzij je de master krankzinnig hoog wil hebben, dan merk je wel verschil. Eigenlijk reageert de versterker hetzelfde of je nu de master op 2 of op 4 hebt.

BluesJR
27 januari 2004, 16:49
Goed te zien dat deze thread nog bestaat zeg, hahahah!!
De Budda doet het nog altijd fantastisch.. en de Rivera ook nog zo te horen.
Ik heb hier een klein clipje van de Budda SD18. Het is niet echt een clip waaruit je de sound van de versterker kan horen helaas, maar toch...

http://music.bands411.com/thejsessions/music/sessie_1_final.m3u

Als iemand interesse heeft in de echte sound van de versterker dan zal ik heel snel proberen wat sounds op te nemen.

Bluezz..

PS. Sinds wanneer is het forum weer open? Ik heb echt vaak gekeken, maar hij is echt ontzettend lang offline geweest!!

Mitch
27 januari 2004, 17:59
And welcome back, BluesJR !
Sinds begin januari draait alles weer. De thread werd omhoog gegooid door iam, die er één kon kopen... grappig dat je na een paar maanden weer gewoon in dezelfde thread binnenkomt :lol: