PDA

View Full Version : SWR Redhead (Bass AMP) Kapot



Huifkar
17 augustus 2011, 22:52
Hallo allemaal,

Ik heb een SWR Redhead bass combo hier staan, met een kapotte speaker, tweeter en onbekende brom.

De mail is al naar SWR gegaan voor een vraag of replacement parts te krijgen zijn.

Hoe veel zou het ongeveer kosten om deze gerepareerd te krijgen? (geen idee op dit gebied)

cluseau
17 augustus 2011, 23:02
Hoe veel zou het ongeveer kosten om deze gerepareerd te krijgen? (geen idee op dit gebied)
Hoe kun je ooit iets zinnigs over reparatiekosten zeggen zonder maar iets te hebben gezien of gehoort. Als je wat opschiet met termen als "veel", "weinagh" of "gemiddeld" kan ik je wel een voorspelling doen. Wat natuurlijk wel voorspelbaar is is de prijs van de onderdelen die je op jouw aanwijzing vervangen wil hebben.

Huifkar
18 augustus 2011, 00:11
Sorry voor mijn onwetendheid, eerste keer dat ik zoiets onderneem.

cluseau
18 augustus 2011, 08:16
Sorry voor mijn onwetendheid....
Zo was het niet bedoeld hoor, ik wil alleen aangeven dat een antwoord op je vraag echt onmogelijk is tenzij men van het ergste uitgaat en maar wat roept.

Als je iets meer informatie hebt over de historie kunnen we je misschien meer zeggen. Weet je bijvoorbeeld wat er is gebeurt. Ontstond de brom ineens of of is het heel geleidelijk gegaan. En hoe komen de speakers kapot? Is daar een aanwijsbare reden voor die jouw bekend is?

Als de brom hevig is geweest vermoed ik dat je eindtrap sluiting heeft, dit ontstaat in een fractie van een seconde en betekend einde verhaal voor de transistoren in de eindtrap. Zet je hem niet supersnel uit dan kost je dat ook je onbeschermde speakers want deze krijgen dan de volle gelijkspanning uit de voeding te verwerken en daar kunnen ze absoluut niet tegen. Denk nog eens goed na voor je hem bij de dealer ter reparatie aanbied want ik vrees dat de reparatiekosten ver over de restwaarde heen zal gaan.

Frans.

tommus42
18 augustus 2011, 10:50
Ik reageer alleen even omdat ik een keer over zo'n ding gespeeld heb, ongelovelijke versterker.
Als de eindtransistoren vervangen moeten worden, is op zich toch wel te doen vrij eenvoudig (tegen weinig kosten)?
De luidspreker is wel duur vrees ik.

nico verduin
18 augustus 2011, 17:51
Ik reageer alleen even omdat ik een keer over zo'n ding gespeeld heb, ongelovelijke versterker.
Als de eindtransistoren vervangen moeten worden, is op zich toch wel te doen vrij eenvoudig (tegen weinig kosten)?
De luidspreker is wel duur vrees ik.
Niet alle transistoren zijn goedkoop en het is vaak het arbeidsloon dat je nekt. En yhet is maar net hoe gemakkelijk je bij de onderdelen kan komen.

cluseau
18 augustus 2011, 17:55
Niet alle transistoren zijn goedkoop en het is vaak het arbeidsloon dat je nekt.

Mwoahhhhh geen punt Nico, we sturen huifkar gewoon naar Tom, die doet het ff voor weinagh ;)

nico verduin
18 augustus 2011, 18:23
Da's waar :)

Sent from my BlackBerry terwijl ik apies zit te kijken :)

muziekschuur
18 augustus 2011, 18:30
Als je een spelende basversterker wil, wil ik wel ruilen. pm me dan maar.

tommus42
18 augustus 2011, 20:59
Ik zou hem willen hebben voor een oude vriend die nog winterslaap houdt. Misschien dat ie dan uit z'n lethargie ontwaakt:hide::)