PDA

View Full Version : Tremelo zit te ver naar beneden



roy6644
17 augustus 2011, 21:54
Mijn tremelo op mijn stratocaster als ik die vast draai dan zit hij te los en zakt hij naar beneden. Waar zou dit aan kunnen liggen en hoe kan ik dit verhelpen?

Als bijvoorbeeld ooit de schroefdraad binnenin je gitaar dol is bij de tremelo. Is dit te vervangen?

arcane
17 augustus 2011, 22:12
Mijn tremelo op mijn stratocaster als ik die vast draai dan zit hij te los en zakt hij naar beneden. Waar zou dit aan kunnen liggen en hoe kan ik dit verhelpen?

Als bijvoorbeeld ooit de schroefdraad binnenin je gitaar dol is bij de tremelo. Is dit te vervangen?

Misschien is het pookje niet origineel,en is de schroefdraad te klein.

G.G.
17 augustus 2011, 22:16
Zit er een veertje in je blok?

roy6644
18 augustus 2011, 10:36
Zit er een veertje in je blok?

Volgens mij niet. Kan het niet goed zien.
Maar het is een strat roadworn 60's.

JGD
18 augustus 2011, 12:19
Zit er een veertje in je blok?

tis toch geen vogeltie?? ;)

roy6644
18 augustus 2011, 14:58
Zou het helpen als ik om de schroefdraad van de tremelo arm teflon tape doe?

Plant
18 augustus 2011, 18:45
Nee, je moet een tremolo arm tension spring (http://www.musiciansfriend.com/accessories/fender-tremolo-arm-tension-springs-12?CJAID=10381297&CJPID=2179950) hebben. Die duw je in het gat en dan pas draai je de arm erin.

roy6644
18 augustus 2011, 18:49
Nee, je moet een tremolo arm tension spring (http://www.musiciansfriend.com/accessories/fender-tremolo-arm-tension-springs-12?CJAID=10381297&CJPID=2179950) hebben. Die duw je in het gat en dan pas draai je de arm erin.

Ja, maar er zit al gewoon een schroefdraad in he. Maar alleen als ik hem aandraai dan zin hij helemaal naar beneden.

Plant
18 augustus 2011, 18:55
Ja, maar er zit al gewoon een schroefdraad in he. Maar alleen als ik hem aandraai dan zin hij helemaal naar beneden.

Die veertjes hebben niks met schroefdraad te maken, de arm draait niet in de veer. Zo'n veertje drukt tegen het vlakke uiteinde van de arm aan zodat de arm als je die loslaat in dezelfde stand blijft staan. Dat is toch je probleem?

roy6644
18 augustus 2011, 19:02
Die veertjes hebben niks met schroefdraad te maken, de arm draait niet in de veer. Zo'n veertje drukt tegen het vlakke uiteinde van de arm aan zodat de arm als je die loslaat in dezelfde stand blijft staan. Dat is toch je probleem?


Ik heb er een foto van gemaakt.
Zoals jullie kunnen zien op de foto zit mijn tremelo arm best los en valt hij telkens naar beneden.
Als ik mijn tremelo arm blijft niet op de juiste plek zitten.

http://img705.imageshack.us/img705/8882/img0519os.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/705/img0519os.jpg/)

G.G.
18 augustus 2011, 20:48
dat veertje moet in het gat en die drukt de arm er weer min of meer uit, waardoor de arm stevig in de schroefdraad blijft hangen.

Plant
18 augustus 2011, 21:00
Je gelooft me niet hè?

Zo'n veertje zit standaard al in zo'n strat tremoloblok als je de gitaar nieuw koopt. Alleen zit het veertje los in het gat en zit er dan nog een stickertje over het gat. Zodra de gitaar in gebruik word genomen en de arm erin word gedraaid, word dus dit stickertje weggehaald. Als ook daarna de arm weer eruit word gehaald, kan het veertje er zo uitvallen en dat gebeurt dan ook.

De veertjes worden niet voor niets per dozijn verkocht, je verliest er nog weleens eentje op deze manier.

Dus: veertje kopen, arm eruit draaien, veertje in gat laten vallen, arm er weer in draaien en klaar! En zorgen dat je voortaan het veertje niet verliest natuurlijk.

edit: wat G.G. zegt.

roy6644
18 augustus 2011, 21:36
Je gelooft me niet hè?

Zo'n veertje zit standaard al in zo'n strat tremoloblok als je de gitaar nieuw koopt. Alleen zit het veertje los in het gat en zit er dan nog een stickertje over het gat. Zodra de gitaar in gebruik word genomen en de arm erin word gedraaid, word dus dit stickertje weggehaald. Als ook daarna de arm weer eruit word gehaald, kan het veertje er zo uitvallen en dat gebeurt dan ook.

De veertjes worden niet voor niets per dozijn verkocht, je verliest er nog weleens eentje op deze manier.

Dus: veertje kopen, arm eruit draaien, veertje in gat laten vallen, arm er weer in draaien en klaar! En zorgen dat je voortaan het veertje niet verliest natuurlijk.

edit: wat G.G. zegt.


Nu heb ik weer wat geleerd. Ik heb nooit geweten dat daar een veertje in zat.
Die stickertjes in de winkel die erop zater ik dacht dat dat was zodat je kon zien op welke gitaar een tremelo kan. Gewoon dat het meer voor de verkoop was. Dus nu gewoon veertje erin en klaar is kees?
Zo zie je maar weer je leert elke dag wat bij haha.

roy6644
19 augustus 2011, 09:50
Zijn die gewoon in elke gitaarwinkel te koop die veertjes?