PDA

View Full Version : Blues jam in the saddest of all keys



Cubone
17 augustus 2011, 19:45
Hello,

Dit is mijn blues/funk ?? jam die ik heb bedacht. Hoop op wat feedback ! Paar foutjes, maar vindt de vibe/feeling wel geslaagd en daar gaat het toch om bij blues ?? :seriousf:


http://www.youtube.com/watch?v=V5fttVCYoEQ

Ik ben er persoonlijk wel tevreden mee. Ik moest me wel heel erg inhouden om niet snelle scale runs te gaan spelen :soinnocent:

Hoor graag van jullie


Greetz,


:rockon:

Han S
17 augustus 2011, 20:19
Mooi hoor, maar ik dacht dat C mineur nog wel triester klinkt en dat vond Beethoven ook.

Mooie gitaar, met dots, heb ik ook, hoe oud is tie?

nak
17 augustus 2011, 22:04
Klinkt wel heel lekker.
Zo 'Sad' wordt ik er al helemaal niet van, in tegendeel (vooral met zo'n grote smiley op je gitaar,ha,ha).
Er zitten leuke stukkies in, vooral rond de 38sec vind ik wel fijn en verrassend, lekker modern voor blues.
Had zelf voor wat minder gain gekozen maar dat mag de pret niet drukken.
Zoals we hier zeggen "mooi doan, mienjong":ok:

Epii
17 augustus 2011, 22:27
Bravo, bravo! Heerlijk om naar te luisteren. Ik ben ook bezig met backingtracks, maar mijn spul is nog lang niet zo goed als dit. Zelfs niet goed genoeg om hier neer te zetten. :soinnocent:

barno
17 augustus 2011, 22:34
goeie flow en timing en soort eigen stijl: goed dus!

Duhsjaak
17 augustus 2011, 22:36
Hi
Was dat niet Spinal Tap, van die saddest of all keys?

Afijn, dat luisteren wordt even uitgesteld, want het forum loopt weer op de gekste momenten helemaal vast en dan kan ik ook niks afspelen. De feeststemming heeft net aan een half jaar geduurd. De feeststemming over de soepel lopende site wel te verstaan.

Cu in da kitchen*, ik kijk er nu al naar uit. *Gok ik maar. Aan andere plaatsen wil ik niet eens denken!!!!

Ah..... terwijl ik dit typ heeft de server van het H. Forum zich genadig betoond en kan ik het beluisteren.

Waar was jij toen ik nog bandjes had vriend? Ik had jou maar wat graag bij da gang gehad. En als je last hebt van teveel snelheid, is het misschien een suggestie iets minder caffeine dingen te drinken.

Timing is bijna niet beter te krijgen dan wat ik hier voorgescchoteld krijg, toon is heerlijk.

Ben vandaag met een paar bijzonder plezierige muziekmensen aan het ouwehoeren geweest en hoe kun je een betere afsluiting van een super gezellige dag hebben dan met de saddest key of all van Cu?

Ik ben fan!!!
Wil je een download link ontvangen van een gedigitaliseerd optreden van oude bluesnegers? En horen hoeveel langzamer en slordiger en eh...... nou ja, hoe zij het deden rond 1962? Toen zelfs Buddy Guy nog 19 was en al die oude knarren nog leefden?
PM dan je email adres.
En ik garandeer je persoonlijk dat je nooit (dus ik bedoel eigenlijk NOOIT) meer aan jezelf twijfelt als je dat hebt gehoord.

Op dit forum stellen wij echt heel hoge eisen aan onszelf en aan elkaar. Het niveau ligt hier akelig hoog.
Super!

Vreindelijke groet Gus

Dribbel_
17 augustus 2011, 22:38
Erg gaaf! Heb gelijk wat andere filmpjes van je gekeken leuk om te zien :)

Hoe neem je dit op als ik vragen mag.

pasqual
17 augustus 2011, 22:58
Je weet een aangename sound uit je SG te halen. En het hoeft niet snel te zijn om indruk te maken. Klinkt lekker. Ik kan me trouwens niet herinneren dat ik al eens eigen werk van je heb voorbij horen/zien komen, klopt dat? Speel je in een band en waarom niet?;)

bass blom
17 augustus 2011, 23:38
ja vet hoor :speed:

Arez
18 augustus 2011, 09:50
Knap!

De sound is heerlijk. Zou je willen delen hoe je die verkregen hebt ? :soinnocent:

grayfink
18 augustus 2011, 11:05
Ja, mooi. Heel erg goed. Ik zou willen dat ik zo kon spelen. :confused:
Die backingtrack is van eigen makelij?

JBMusicist
18 augustus 2011, 11:24
Respect! :gitarist:

Harald
18 augustus 2011, 11:40
Zelf weten, maar als je nu nog steeds wacht totdat je kunt spelen met bij een bandje gaan, dan komt het er nooit van ;)

Met jezelf spelen is ook leuk, maar met anderen is het echt nog veel leuker!

Lekker gespeeld! Gary Moore wordt trouwens wel geaccepteerd door het gemiddelde bluespubliek. Steve Vai al een stuk minder... maar goed, zie jou nog niet in een bluesbandje gaan spelen. Zoek iig iets waarbij je ruimte hebt om te soleren :)

bass blom
18 augustus 2011, 12:19
Wil je een download link ontvangen van een gedigitaliseerd optreden van oude bluesnegers? En horen hoeveel langzamer en slordiger en eh...... nou ja, hoe zij het deden rond 1962? Toen zelfs Buddy Guy nog 19 was en al die oude knarren nog leefden?
PM dan je email adres.
En ik garandeer je persoonlijk dat je nooit (dus ik bedoel eigenlijk NOOIT) meer aan jezelf twijfelt als je dat hebt gehoord.

Op dit forum stellen wij echt heel hoge eisen aan onszelf en aan elkaar. Het niveau ligt hier akelig hoog.
Super!

Vreindelijke groet Gus

stemapparaatjes bestonden toen ook nog niet hoor ik :D

YannickH
18 augustus 2011, 12:55
prachtig!
deze ga ik zeker nog meermaals beluisteren!:ok:

Harald
18 augustus 2011, 15:08
stemapparaatjes bestonden toen ook nog niet hoor ik :D

Stemmen? Mochten negers dat dat toen al, in de VS? :???:
half joking. Dat was op de heel oude opnames tenslotte 'optional', net als het verschil tussen mineur en majeur. Maar er zaten er ook toen al
een paar tussen die toch wel meer dan een beetje leuk konden spelen.

Ben trouwens wel benieuwd naar die link :)

Cubone
19 augustus 2011, 00:43
Hi,

Bedankt allemaal voor de positieve reacties !!

@Han S

Thanks het is een sg special bouwjaar 2009 :seriousf: heb hem pas gekocht, niet eens een half jaar in huis !

Volgens Nigel Tufnel klonk er niks triester als Dm :p

@Nak

Zag de ironie pas toen ik jouw comment las haahaaa . Die smiley sticker kreeg ik op mijn shirt geplakt tijdens festival. Leuke herinneringen, zonde om die sticker weg te gooien ;)

thanks !


@Duhsjaak idd spinal tap !! fijn dat je er van hebt genoten. Wat fouten maken betreft, Ik ben daarin wat losser geworden mede dankzij jouw en Harald. Je moet denk ik daarin wel een balans vinden. In dit geval vond ik de feel/vibe veel sterker dan de paar kleine foutjes die ik heb gemaakt.

Muziek moet tenslotte ook leuk blijven ipv alleen maar te streven naar perfectie. Misschien moet ik idd wel afblijven van die cafeine houdende drankjes (raak ik te opgefokt van :seriousf:)

Thanks voor je reply as always !

@Pasqual

Ik heb ook meegedaan aan die guitar sgrebo gedoe. Was ook een solo die ik zelf had bedacht. Ook die farewell ballad had ik gedeeltelijk geďmproviseerd. Maar was wel meer bezig met het coveren van nummers.

Ik speel niet in een band, omdat ik mezelf niet goed genoeg vindt en ook heel verlegen ben voor een publiek :seriousf: Maar ik krijg door dit forum wel steeds meer zelfvertrouwen ! Vooralsnog vind ik het erg leuk, om in mijn kamer te knutselen aan muziek. Ben van plan om binnenkort op gitaarles te gaan.

@Harald

Bedankt voor je feedback. Gary Moore is een van mijn grootste helden. Ik hou ook meer van het type blues die Gary Moore/Peter Green maakt. Maar eigenlijk hou ik van alle soorten muziek. Soms raak ik er van in de war. Dan wil ik me op blues concentreren, doordat ik Texas Strut van Gary Moore hoor. Of Rondo alla turca coveren omdat ik van klassiek hou.

Maar dan hoor ik weer Larry Carlton/Django waardoor ik weer jazzy wil spelen. Een tijdje was ik serieus bezig om flamenco lessen te gaan nemen, waar niks van terecht is gekomen. Soms hoor ik Paul Gilbert/Buckethead spelen, waardoor ik me meer ga concentreren op techniek..

Ik ben denk ik meer een fan dan een gitarist !!

@sound lovers

Voor de mensen die willen weten hoe ik dit heb opgenomen. Ik gebruik mijn sg special aangesloten op een guitarport. Ik probeerde de brown sound van Van Halen te imiteren, maar dat was niet echt gelukt. Ik vondt mijn mislukte versie eigenlijk niet zo heel slecht klinken, maar ik miste nog wel dat beetje xtra gain. Hiervoor gebruik ik dan een tube screamer waarbij de settings niet zo heel erg hoog zijn (60 %). Wat reverb cavernous (settings ook niet zo hoog)and that's it eigenlijk !!

Ik gebruik die plexi lead 100 amp setting.

ooh en ik neem alles op in audacity


Iedereen bedankt voor de positieve feedback !!


Grtz,

:rockon:





PS: @Grayfink is niet zelfgemaakt..maar stuur maar een pm of zo ;)

Harald
19 augustus 2011, 08:28
@Harald

Bedankt voor je feedback. Gary Moore is een van mijn grootste helden. Ik hou ook meer van het type blues die Gary Moore/Peter Green maakt. Maar eigenlijk hou ik van alle soorten muziek. Soms raak ik er van in de war. Dan wil ik me op blues concentreren, doordat ik Texas Strut van Gary Moore hoor. Of Rondo alla turca coveren omdat ik van klassiek hou.

Maar dan hoor ik weer Larry Carlton/Django waardoor ik weer jazzy wil spelen. Een tijdje was ik serieus bezig om flamenco lessen te gaan nemen, waar niks van terecht is gekomen. Soms hoor ik Paul Gilbert/Buckethead spelen, waardoor ik me meer ga concentreren op techniek..

Ik ben denk ik meer een fan dan een gitarist !!


Klinkt bekend... dat maakt een leuke (bedoel ik vooral leuk om in te spelen) band vinden niet makkelijker trouwens. Maar daar moet je toch eens aan denken. Top 40 is qua veelzijdigheid nog het makkelijkst, maar de gitaarsolo's zijn daarin niet zo heel dik gezaaid meestal. En je wordt al snel erop aangekeken als je niet de originele solo naspeelt.

Han S
19 augustus 2011, 10:11
@ Cubone: het is natuurlijk beleving, maar op de piano klinkt C mineur ontzettend triest, D mineur weer wat vrolijker en A mineur zelfs vrolijk.

De SG die ik heb heeft ook dots, ziet er bijna hetzelfde uit en is 50 jaar oud.

grayfink
19 augustus 2011, 10:23
@ Cubone: het is natuurlijk beleving, maar op de piano klinkt C mineur ontzettend triest, D mineur weer wat vrolijker en A mineur zelfs vrolijk.

De SG die ik heb heeft ook dots, ziet er bijna hetzelfde uit en is 50 jaar oud.

Dm, the saddest of all keys is een grap uit Spinal Tap. Nigel Tufnell die melancholisch vertelt over het nummer dat hij aan het schrijven is, en aan het eind:
-"What is it called?"
-"Lick my love pump"

Al youtubend kwam ik trouwens hierbij: http://www.youtube.com/watch?v=09lmHPXYNks Nigel Tufnel met de hoogbejaarde Les Paul.

bass blom
19 augustus 2011, 10:27
prachtig, hij zit zijn spel te playbacken met zijn mond :D

Cubone
19 augustus 2011, 18:17
Hi,

@Han S

Het is idd een spinal tap referentie hahaa. Ik weet niet of het daadwerkelijk 'the saddest key' is. Spinal tap drijft de spot met metal/rock bands van vroeger. Moet je allemaal met een korreltje zout nemen ;)

wat gitaar betreft...RUILEN :seriousf:

hieronder een filmpje, wat een held !!


http://www.youtube.com/watch?v=8RZeXd4PSi4

@Harald

Het is idd lastig om een plek te vinden. Lijkt me wel leuk om in een band te spelen eigenlijk. Ik hoop dat ik er binnenkort wel uit ben ! Ben op dit moment heel erg geintreseerd in electronisch muziek gecombineerd met rock :seriousf:

Bedankt voor de info


Greetz,

:blast:

Harald
19 augustus 2011, 18:55
Elektronische muziek met rock? Beetje Hans Dulfer (maar die deed het met sax, en technisch een stuk minder) idee? Akkerman doet op de haagse dvd en zijn voorlaatste (de laatste heb ik nog niet gehoord) ook zoiets.

Shredder Mike
19 augustus 2011, 20:41
Prima gespeeld. Het geluid verwacht ik totaal niet als de gitaar zie.

allonso1990
19 augustus 2011, 20:52
Hey Cubone, klinkt te gek man!

Heb er geen andere woorden voor;) Lekkere sound en lekker spel!

Cubone
20 augustus 2011, 20:23
Elektronische muziek met rock? Beetje Hans Dulfer (maar die deed het met sax, en technisch een stuk minder) idee? Akkerman doet op de haagse dvd en zijn voorlaatste (de laatste heb ik nog niet gehoord) ook zoiets.

Hi,

Dank Harald voor de tip ! heel erg interessant die Hans Dulfer (vader van Candy ??) Maar heb zijn filmpjes op youtube bekeken en idee is op zich leuk maar voor mijn gevoel klopt het toch ergens niet....

Jan Akkerman vind/vond ik zowiezo wel heel erg experimenteel maar electro :???:

Ik dacht meer aan zoiets:

:soinnocent:


http://www.youtube.com/watch?v=sFZjqVnWBhc&ob=av3e

Het is eigenlijk meer een muziektype waar ik me meer in wil verdiepen. Niet Persé maken of zo. Heel minimalistisch maar toch een lekkere groove. Ook beetje aan het verdiepen in drums..schijnt heel erg belangrijk te zijn, bij het maken van eigen muziek :seriousf:

@Shreddermike

Wat voor geluid had je dan verwacht ?? :seriousf:

@Allonso

Thanks !!


Groet,

Shredder Mike
22 augustus 2011, 16:30
Een rauwer geluid, omdat het een SG is.

Harald
22 augustus 2011, 17:03
Hi,

Dank Harald voor de tip ! heel erg interessant die Hans Dulfer (vader van Candy ??) Maar heb zijn filmpjes op youtube bekeken en idee is op zich leuk maar voor mijn gevoel klopt het toch ergens niet....

Jan Akkerman vind/vond ik zowiezo wel heel erg experimenteel maar electro :???:

Ik dacht meer aan zoiets:

:soinnocent:


http://www.youtube.com/watch?v=sFZjqVnWBhc&ob=av3e

Het is eigenlijk meer een muziektype waar ik me meer in wil verdiepen. Niet Persé maken of zo. Heel minimalistisch maar toch een lekkere groove. Ook beetje aan het verdiepen in drums..schijnt heel erg belangrijk te zijn, bij het maken van eigen muziek :seriousf:


Ook met van die kekke pakjes dan :???: :crazyhappy:

Eigenlijk is Candy de dochter van... Hans had al een hele tijd een aardige naam als muzikant in Nederland toen Candy net begon als 15 jarig meiske in een soulbandje (wel al met Eelco Bud, best leuke band, heb ze toen zelfs nog gezien... dang, opa wordt oud :makeup:) En bij Hans moet je ook niet gaan luisteren, gewoon gaan dansen. Muzikaal was het niet zo spannend, maar hij kan wel een feestje bouwen (of kon, weet niet of hij nog optreedt. Hij mocht hier altijd de jazzdagen afsluiten, maar de laatste twee jaren lukte dat niet)

Akkerman wordt niet zo techno, maar met zijn huidige band kan het die kant op. Op CU was het vrij duidelijk te horen, maar kan zo snel geen goed youtube voorbeeld vinden


http://www.youtube.com/watch?v=A0QkX7OEmUw&feature=related

Cubone
22 augustus 2011, 18:03
@shredder mike

Ach zo bedoel je het..iig zijn mensen dan wel verast met mijn sound ! of het aangenaam is of niet, is weer een andere kwestie ;)

@harald

Je hebt wel gelijk dat het meer dans muziek is en niet zozeer luister muziek. Ben niet echt bekend met zijn muziek maar ik weet wel, dat hij over het algemeen gerespecteerd word in de nederlandse jazz community. Heb Candy ook nog live gezien, erg leuk.

en wat die pakjes betreft: Het is iig wel een hele leuke gimmick ;)

Ik moet wel zeggen dat die palace of the kings wel errugg lekker klinkt !! helemaal mijn ding. Had hem nog live gezien bij hmh. Hij stond toen in de voorprogramma van Gary Moore. Hele vette gitarist !

Wat mij erg opvalt in die clip zijn die grote handen van hem, sjezusssss !!


Groet,