PDA

View Full Version : Nieuwe amp ala john mayer , hendrix en srv fender tweed?



thomas_lc
17 augustus 2011, 19:17
Hallo, Ik ben me dood aan het staren op amps die voor mijn gevoel een lekker vintage blues karakter hebben( blues jun, blues deluxe, blues deville etc) Maar ik ben eigenlijk op zoek naar eentje die toch wel het dichts bij een van deze artiesten in de buurt komt.

Iemand nog meer tips? vooral ook andere merken zijn welkom :) als het maar in dezelfde prijsklasse is

Orpheo
17 augustus 2011, 19:46
john mayer = two rock (dumble clone)
hendrix = marshall JTM (uit m'n hoofd, in ieder geval: marshall!)
srv: marshall, fender, soldano.

niet echt allemaal uit 1 amp te halen, lijkt me zo. tenzij je het wilt zoeken in een kruising/compromis, zoals rivera?

fhuppel
17 augustus 2011, 19:54
http://www.steviesnacks.com/gear-videos/samamp-vac-23-guitar-amp.html

E-J
17 augustus 2011, 20:15
http://www.steviesnacks.com/gear-videos/samamp-vac-23-guitar-amp.html

Wow! Zijn deze ook in Nederland te koop?

thomas_lc
17 augustus 2011, 20:16
en een fender bandmaster stack? ik weet namelijk dat john mayer door 3 amps speelt( bandmaster, 2 rock en dumble :P )

bass blom
17 augustus 2011, 20:21
Wow! Zijn deze ook in Nederland te koop?

hahaa, die gast maakt ook kekke ronde amps :D

http://samamp.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/Dscn1155.jpg

lollol
17 augustus 2011, 20:22
Kijk ook eens naar een tweed Fender bassman, Fender cleans (Mayer, SRV) en de eerste Marshalls (Hendrix) zijn daar op gebaseerd

fhuppel
19 augustus 2011, 07:20
Wow! Zijn deze ook in Nederland te koop?Blijkbaar heeft die enkel retailers in USA en Japan, maar je kan altijd wel eens een mailtje sturen. Maar of ze op ons stroomnet kunnen, dat is maar de vraag. 110 in usa, 220 hier.

E-J
19 augustus 2011, 09:57
@ Topicstarter, ik zou zeker de Fender Blues DeVille of de Bassman proberen, als het kleiner moet is de Blues Junior een leuke, evenals de Peavey Deltablues (met 15 inch speaker).


Blijkbaar heeft die enkel retailers in USA en Japan, maar je kan altijd wel eens een mailtje sturen. Maar of ze op ons stroomnet kunnen, dat is maar de vraag. 110 in usa, 220 hier.

Proef op de som genomen en de maker gemaild: eind dit jaar heeft hij de export versie klaar. Als 1200 dollar hier 1200 euro wordt staat deze zeker op mijn verlanglijstje.

Wabbie
19 augustus 2011, 12:18
Ik zou gaan voor een mooie cleane versterker en dan met een paar pedaaltjes werken. Fender Bassman is altijd een goede voor dit soort muziek, net zoals de Marshall JTM45.

Eko
20 augustus 2011, 09:52
Alle drie hebben ( en hadden ) gemeen dat ze de amps laten werken. Een amp op vol vermogen geeft een drive die met geen pedaal te halen is. Ook het toonbereik is dan optimaal. Een 100 watt amp openzetten ( net als de Twinreverb van SRV ) is geen optie voor normale gitaristen. Een lager wattage is een betere oplossing. Naar mate je budget hoger wordt kun je een betere versie kopen, dat lijkt me logisch.
Als budget versie kun je kijken naar een Peavey Bluesbak met een 15 inch er in. Weinig wattage en een hele mooie crunch. Een goede bassman ( de 4 x 10 versie ) is een ander alternatief. Tweed ( low power ) twins zijn een hele mooie oplossing maar kosten iets meer.

StevenStrat
20 augustus 2011, 09:58
een tweed lijkt me eigenlijk geen goede optie. JM, Hendrix en SRV hun signature sound kwam niet uit fender tweeds.

Hendrix speelde wel op fender bandmasters, blackface, wat JM en SRV ook gebruik(t)en.

Mijn advies is een blackface fender, afhankelijk van je budget een deluxe reverb, vintage bandmaster head, of super reverb.

arjanb01
20 augustus 2011, 10:02
@ Steven Strat:

Je vergeet de Marshall JTM45 amp die hij live gebruikte. Ook een mooie optie voor de topic starter. In de studio gebruikte hij inderdaad veel de bovengenoemde amps. Ook vox AC30-ers gebruikte hij op het eerste album van the Experience. Het gerucht ging dat ze in een kelder van een bank aan het repeteren en opnemen waren voor dat album en het zo kneiterhard met die AC30s ging dat de kopjes trilden en de computers storing kregen door het geweld beneden. Staat in een van de biografieen over JH. Leuk verhaal.

Buzzel
20 augustus 2011, 10:39
Waarom zijn er eigenlijk geen bedrijven die een Bassman en een JTM of JCM in 1 bouwen? De halve wereld wil dat toch :)

thomas_lc
11 november 2011, 16:53
Effe een oud bump, maar ruim anderhalve maand geleden is het toch deze amp geworden :) http://i42.tinypic.com/6jevie.jpg fender hot rod deville + volgepompt met groove tubes.
Klinkt precies zoals mijn eisen waren :)

Buzzel
11 november 2011, 17:20
Gefeliciteerd! :cheerup:

driftkop
11 november 2011, 17:24
Effe een oud bump, maar ruim anderhalve maand geleden is het toch deze amp geworden :) http://i42.tinypic.com/6jevie.jpg fender hot rod deville + volgepompt met groove tubes.
Klinkt precies zoals mijn eisen waren :)

En nu maar hopen dat die nog steeds zo klinken over een paar maanden :seriousf:

Buzzel
11 november 2011, 17:28
En nu maar hopen dat die nog steeds zo klinken over een paar maanden :seriousf:

Dat gebeurt alleen als je roelsmoel heet.