PDA

View Full Version : Degelijkheid Koch Twintone



stratos
26 mei 2003, 21:29
Mede door dit forum is de interesse voor de Koch Twintone gegroeid (zonder de EGNL-laars te kort te doen). Daar ik met buizen verst. en combo's geen ervaring heb vraag ik me af of dit app. voldoende betrouwbaar en degelijk is tegen veelvuldig vervoeren cq optredes (ik denk b.v. aan de buizen).
Hoe is dit inmiddels ervaren.
Bvd voor jullie reactie.

Negative K3 fan
26 mei 2003, 22:21
Het is gewoon zaak dat je er rustig mee omgaat en buizen de tijd geeft af te koelen, dan gaat alles wel goed. Met regelmatig optreden een keer per jaar de eindbuizen laten vervangen en bias af laten stellen enzo bij een goede versterkerboer en that's about it.

Wicked Willy
26 mei 2003, 23:16
Kheb 2/3 jaar een twintone gehad, veel mee opgetreden en dat ding heeft veel te verduren gehad, maar op de footswitch na is er nooit iets aan kapot geweest, de buizen pre en eind zijn twee keer vervangen, maar goed ligt er gewoon een beetje aan hoe vaak je hem gebruikt.

Een flightcase (laten) bouwen scheelt ook, heb ik laten doen en ik was 200 euro kwijt...dus das best de moeite

Toaster
27 mei 2003, 19:21
Ik vind de twintones wel erg duur.

Dan kun je beter qua prijs kwaliteit voor de Multitone gaan.

Opvallend is trouwens dat een twintone tweedehands bijna net zoveel kost als een Multitone. (1000 tot 1100 euro namelijk)

pimmetje
27 mei 2003, 19:32
Heb nu ruim anderhalf jaar een Twintone. Gaan nu nieuwe eindbuizen in... verder geen problemen mee gehad.

Ik snap ff niet hoe je komt bij het duur zijn van een Twintone in vergelijking met een Multitone. Ik vind namelijk zo'n 550 euro een redelijk verschil.

Het ligt er natuurlijk aan wat je in een versterker zoekt, maar ik zou niet weten wat ik met de 3 kanalen van die Multitone moest... en al helemaal niet wat ik met een 100W variant zou moeten. Bij m'n eigen band gebruik ik nu eigenlijk maar 1 kanaal. Die tweede hooguit als ik ff meedoe met een ander bandje. Ook vind mijn rug die Twintone veel vriendelijker dan de Multitone.

stratos
27 mei 2003, 19:55
Ik begrijp wat pimmetje zegt, dat geld voor mij ook.
Al jaren sjouw ik met loodzwaare spullen door m.n. west-NL.
Vooral na een optreden heeft m'n rug het gehad, zal wel ouderdom zijn.
En wat we allemaal willen is mooi, handzaam, indrukwekkend, duurzaam, ligt. Ook de twintone is niet de ligste in zijn soort, maar is misschien over bovenstaande van alles een beetje.

Toaster
28 mei 2003, 09:25
OK een multitone is zwaar, maar je hebt net iets meer vermogen.

En qua prijs bedoelde ik eigenlijk de tweedehands prijs. Die liggen echt heel dicht bij elkaar.

En een twintone is echt niet slecht ofzo. Maar ik zou als ik op een podium moet staan liever een Multitone gebruiken dan een twintone. Voor repetities zou ik weer hel graag een twintone gebruiken.

Baker
28 mei 2003, 10:12
(zonder de EGNL-laars te kort te doen)
Bvd voor jullie reactie.

Hee, die ENGL aanbidders zijn echt niet heilig hoor! :stop:
op dit moment is ENGL even helemaal HET hier, even daarvoor was dat Koch, en volgende week is dat Randall, en dan weer Line6.

ik heb ook een koch multitone. Tot nu toe geen spijt van gehad:
-Van vintage tot vet, alles klinkt lekker
-Koch heeft op een of andere manier toch echt een beetje een eigen geluid.
-De multione heeft 2 speakers, vind ik net even wat beter klinken als je veel live speelt.
-wat de degelijkheid betreft kan ik eigelijk niet zoveel zeggen. Wat wel weet is dat de Koch fabriek in Amersfoort staat en de Service daar is echt helemaal TOPPIE.

pimmetje
28 mei 2003, 10:14
Ik vind 't nog steeds heel apart dat mensen een buizenbak nemen en dan een 100W amp en meerdere speakers willen om 'voldoende vermogen' te hebben. 50W buizen over 1x12" speaker gaat LOEIHARD! Ik zou hooguit kunnen begrijpen dat je meer dan 1 speaker mooier geluid vindt geven.

Ik ben al blij met die parallel schakelbare power soak voor 25W vermogen en met 't variabele rhythm-volume. Daardoor kan ik gewoon 't volume van 't cleane kanaal zo ver open draaien dat ik precies de eindbuisvervorming heb die ik wil. Met dat rhythm volume ka ik dan 't uiteindelijke nodige volume voor dat optreden (of andere situatie) bepalen terwijl ik een die eindbuis-oversturing houdt... alleen de speaker vertoont op lagere volumes uiteraard wat minder breakup.

Die multitone zal je echt niet nodig hebben voor 't extra vermogen, tenzij je echt op (eigenlijk al) absurde volumes nog super clean nodig hebt. Hij heeft iets meer headroom en door z'n 2 speakers zal hij eerder meer volume pompen. Dat hij harder gaat, komt meer door 2 speakers dan door die 100W ipv 50W.

Als je 't over de 2eHands prijs hebt en je zegt dat ze allebei voor ongeveer dezelfde weggaan... dan zegt dat dus ook wat over de uiteindelijke tevredenheid van mensen met hun produkt. Die Twintone zal dan waarschijnlijk niet voor niets ruim minder in waarde dalen dan de Multitone.

Baker
28 mei 2003, 10:26
Ik zou hooguit kunnen begrijpen dat je meer dan 1 speaker mooier geluid vindt geven.


Het gaat me niet om vermogen. natuurlijk gaat een 50w buizen + 1x12 loeihard.

Het is echter wel zo dat hoe meer speakers, hoe meer spreiding. en das best fijn. zeker als je wat ruigere muziek speelt. Bovendien maakt het ook nog uit of je met een dichte kast of een open combo speelt.

Ik heb zelf een multitone (open ) combo + een extra 2x12 (dicht) speaker cabinet. Overbodige luxe? Misschien, maar feit is dat het geluid wat meer 'ballen' krijgt op deze manier. En dat mag ook wel want onze drummer drumt niet als een mietje, en mijn mede gitarist heeft een Marshall stack met een (dichte) 4x12 kast.

marc_o
3 juni 2003, 16:37
Twintone is een prima keuze, je hebt 2 goede kanalen en natuurlijk de 2 mastervolumestanden, dus 4 bruikbare modes....

Maar helaas..........Engl gebruikers zijn wel heilig.....t'is niet anders.

Wolv
11 januari 2004, 03:55
Hallo,
Laatst zowel de twintone als de multitone geprobeerd. Ik ga de multi kopen. Waarom? nou ik vind het clean geluid vele malen beter dan de twintone. Komt mij ruimer over zal wel door de tweede speaker komen.
Ook het derde kanaal is prettig. Daar ik in 1 gig zowel reteclean, wat rauw en stevig wil/moet oversturen. De pedalen aan mijn versterker nu (fender) vind ik erg vervelend.

Nicci
11 januari 2004, 10:55
Zonder enige ervaring met koch versterkers zou ik wat betreft de 'features' voor een Multi gaan.

Ik heb wel ervaringen met andere koch produkten en ik kan alleen maar zeggen dat dat bedrijf weet wat ze doen. Goed spul. Duur, maar goed.
Oh ja, er wordt wel eens gezegd dat je minimaal eens per jaar je eindbuizen moet vervangen. Dit is door de bank genomen niet waar. Het is zeer afhankelijk hoeveel je over dat ding speelt. Ik ben even kwijt wat het aantal geschatte branduren van mijn EL34's weer waren, maar bij 1 keer in de week een paar uur oefenen en een aantal optredens per jaar kon ik nog jaren vooruit.

cas121
11 januari 2004, 22:22
ik heb zelf een koch powertone en heb er toch wel wat problemen mee gehad. Er bleef steeds een bepaalde zekering door te branden, leek te komen door een defect in de eindbuizen, dus nieuwe buizen erin en probleem opgelost. Nu (6 mnd later) begonnen de problemen opnieuw, eerst begon er een trafo te zoemen, zo hard dat je gitaargeluid bijna werd overstemd en vervolgens begonnen de zekering problemen weer, ik dacht dat het niet aan de buizen kon liggen omdat die dus pas een half jaar oud waren.. dus toch...

ondertussen is mn top weer gerepareerd bij koch en ik moet zeggen dat ik echt ontzettend tevreden ben over die gasten, kreeg gratis nieuwe eindbuizen, een nieuwe (betere) trafo tegen een flinke korting en ze hebben meteen een kleine mod gedaan aan mn reverb waardoor die meer kan hebben...

werkt weer als een zonnetje :-D

ik heb wel vaker gehoord van gasten die problemen hebben gehad met een powertone, weet niet echt hoe dat verder met de produkten van koch zit, weet wel dat als er iets is, ze het snel en goed op willen lossen en nooit te beroerd zijn voor een gratis reparatie...


Maar boven dit alles staan natuurlijk de koch sound, vette shizzle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lacrymosa
12 januari 2004, 09:49
Ik heb nu bijna anderhalf jaar een 50Watt multitone, en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben

Ik krijg nu alleen een beetje problemen met voorbuizen, worden microfonisch en dergelijke

iemand ideeen om goed te detecteren welke buizen microfonisch zijn???
want ik had er dus problemen mee, ik dus voorzichtich op de buis tikken om te kijken welke het is, daarna heb ik er 2 van plaats verwisseld, en was het probleem opgelost

maar goed, ik kan me voorstellen dat de andere 3 buizen ook wel verrot zullen zijn/worden

en aangezien ik 23 januari een optrede heb, wil ik alles ff goed in orde hebben

CheerS!!

maylingjv
13 januari 2004, 13:14
hallo, ik heb ook een koch multitone gekocht en kmoet zeggen in mijn ogen is het een van de de beste versterkers die ik ooit gehoord heb,de vergelijkingen met fender en marshall gaan niet op,kdenk dat de twintone ook wel in die liga moet liggen maar dan een meer bedrukte klank en minder mogelijkheden. en zoals wolv zegt het clean geluid is op en top,maar ik heb maar 1 minpunt aan deze koch vind ik,ik heb voor de koch een ashdown peacemaker 20 gehad en de reverb van dit kleine bakje vind ik beter dan de koch en het clean geluid van de peacemaker zit eigenlijk niet zo ver af van de koch af en raar genoeg is dit een bakje van een 700euro.maarja ik denk de peacemaker won allesinds al hands down bij de fenders en vox versterkers op klank en prijs/kwaliteit.de koch doet dat volgens mij bij matchless,orange enz...

stratos
13 januari 2004, 22:12
Ik heb sinds enkele maanden een twintone en ik moet zeggen, na jaren met een 19"rek opstap te zijn geweest, dit ding blaast bloed zuiver de ballen uit je broek. Hij is inmiddels ook al een keer, door m'n eigen schuld, door de auto gerold. Niet dat ik nu gaat gooien en smijten, maar deze stoot kon ie met gemak incasseren..
Over smaak valt niet te twisten maar voorlopig ben ik tevreden.
Het probleem wat ik nu heb is dat ik er nog geen homogeen geluid krijg met de podxt die er bij gekocht heb.