PDA

View Full Version : Advies nieuwe acoustische nylon snarige gitaar



JBMusicist
17 augustus 2011, 18:22
Beste muzikant,

Ik wil een tweede acoustische gitaar, een nylon snarige. Deze gitaar wil ik graag gebruiken voor mijn eigen opnamens en eventueel op het podium. Mijn budget is tot 800 euro.

Hier onder geef ik een aantal gitaren weer waar ik wel over te spreken was. Ik heb echter ook op gitaren van Alhambra gespeeld deze hadden alleen een erg brede hals en daar gaat mijn voorkeur niet naar uit.

Graag zou ik wat advies willen aangezien ik meer verstand heb van de elecktrische gitaar. Mochten er mensen zijn die ervaring hebben met de Yamaha SLG 110 hoor ik dat graag.

Ik heb gespeeld op:
- Yamaha SLG 110 N (Deze gitaar vond ik geweldig klinken! maarja alleen versterkt, voor opnamens is hij denk ik perfect. Tevens viel mij op dat hij qua sound totaal anders is dan de SLG 100)

- La Patrie Concert CW - High Gloss, Cutaway / Quantum EQ
(Was erg mooi zowel clean als versterkt schijnt familie van de Godin te zijn)

- Yamaha NTX 900 FM nylon (vond het een mooie gitaar maar had niet gelijk het gevoel dit is hem dit is het zelfde voor de NTX700, onversterkt vond ik het geluid tegen vallen)

- Manuel Rodriguez Model B Cutaway erg mooi, onversterkt vond ik hem minder.



Alvast bedankt voor jullie reacties. :gitarist:

Ijselrobo 07
17 augustus 2011, 19:09
probeer eens iets van het merk Hanika (http://www.hanika.de/english/index.html)
Zelf heb ik een Hanika (nylon) uit 1980 en dit is gewoon een super gitaar die ook gewoon goed en lekker speelt :grouphug:
Alleen weet ik niet waar je wat Hanika's kunt testen, maar het www zal zeker antwoordt geven ;)

JBMusicist
17 augustus 2011, 19:19
probeer eens iets van het merk Hanika (http://www.hanika.de/english/index.html)
Zelf heb ik een Hanika (nylon) uit 1980 en dit is gewoon een super gitaar die ook gewoon goed en lekker speelt :grouphug:
Alleen weet ik niet waar je wat Hanika's kunt testen, maar het www zal zeker antwoordt geven ;)

Die Hanika gitaren zien er op het oog erg goed uit. Maar een dealer in NL omgeving Zuid-Holland is ver te zoeken. Ik ga wel verder kijken ben benieuwd. Bedankt

JBMusicist
18 augustus 2011, 16:55
:(Het valt mij op dat er weinig advies word gegeven. Ik ga nu binnenkort op een Alhambra 5p spelen schijnt ook erg goed te zijn.

LaurentB
18 augustus 2011, 17:38
Ja, standaard hebben nylonsnarige gitaren een klassieke, brede en platte hals. Alhambra maakt zeker goede gitaren. Als je wilt optreden heb je wel een versterkingssysteem erin nodig, maar dat kun je ook later nog laten inbouwen, als dat niet urgent is. Prudencio Saez is een ander behoorlijk merk.

Er zijn ook wel modellen die een smallere hals hebben met nylon snaren, maar de enige die ik ken is de Taylor NS, en dat is ver in de 2000 euro.

Je zit in Zuid-Holland zie ik; ga eens naar Casa Benelly in Den Haag, die hebben echt een grote sortering in akoestische gitaren, dan kun je er eens een hele serie proberen.

JBMusicist
18 augustus 2011, 18:55
Ja ik zal is in Denhaag gaan kijken heb gezien op internet dat er veel keus is, bedankt.

-Martijn-
18 augustus 2011, 20:01
Als je een smallere hals wilt heb je ook nog de Alhambra Cross-Over serie, maar die begint pas bij 1300 euro. In een lagere prijsklasse heb ik het eigenlijk nog nooit gezien.

dirkncv
22 augustus 2011, 16:29
Kijk ook eens naar de Almansa 435 cutaway, deze hebben ook een smallere hals en kosten rond de 700 euro.

JBMusicist
9 september 2011, 18:51
ik ben er nog steeds niet helemaal uit maar het wordt denk ik een Alhambra 5 P (de onversterkte versie). Ik weet het nog steeds niet zeker :???: zo veel keus en je kan het geld maar een keer uitgeven :dontgeti:

mastermind
15 september 2011, 11:12
Ben zelf zeer onder de indruk van de Martinez MSCC 14 RS. Akoestisch klinkt het prima en versterkt helemaal! Wordt geleverd met koffer. Een vriend van me heeft zo een en speel verschillende instrumenten (afgestudeerd conservatorium) en hij was zeer lovend over de Martinez dat hij zelf ook heeft aangeschaft.

Anders misschien ook interessant is de Aria AS100S :P