PDA

View Full Version : power chords?



proguitar89
17 augustus 2011, 16:03
hallo,

wat zijn de beste power chords om een rock nummer mee te maken
ik wil graag zelfs tabs schrijven en wil ik power chords bij gebruiken.

Dribbel_
17 augustus 2011, 16:06
Gewoon een E, alleen een E. Ik heb zovaak hits geschreven met alleen 1 E powerchord. Als je dat gebruikt heb je geen G7 meer nodig.

TimS
17 augustus 2011, 16:16
A, D en E. Wel op de A beginnen, wat je daarna doet maakt niet uit.

proguitar89
17 augustus 2011, 16:31
A, D en E. Wel op de A beginnen, wat je daarna doet maakt niet uit.

oke dat is goed om te weten.

Don Capo
18 augustus 2011, 08:26
Gewoon een E, alleen een E. Ik heb zovaak hits geschreven met alleen 1 E powerchord. Als je dat gebruikt heb je geen G7 meer nodig.

toch, als je na 36 maten één keer de G7 aanslaat zal je zien wat voor een effect dat geeft, heel vet, echt eens uitproberen hoor. Ik hoorde trouwens dat Slayer uitsluitend werkt met het A akkoord. Daar ga ik mij zelf volgend jaar op richten, om die te masteren. Ben nu nog volop bezig met het E akkoord, gaat steeds beter!

McKaren
18 augustus 2011, 11:07
Wat betreft het powerchord gebruik ik enkel en alleen nog het 'twee-vinger' akkoord.. Want, waarom eenmaal vingeren als je ook tweemaal kunt vingeren!! :crazyhappy: Ja toch..

R.

proguitar89
18 augustus 2011, 12:04
Gewoon een E, alleen een E. Ik heb zovaak hits geschreven met alleen 1 E powerchord. Als je dat gebruikt heb je geen G7 meer nodig.

dus, gewoon een e akkoord dat is wel te doen en waar kan ik jouw hits vinden dan kan ik luisteren en misschien inspiratie opdoen voor een rock nummer want het nummer wat ik hier heb liggen wat ik samen met de manager heb geschreven vind ik niet rocken.:grouphug:

bass blom
18 augustus 2011, 12:06
de F# mineur vind ik ook altijd erg lekker :D

HaroldA
18 augustus 2011, 12:18
de F# mineur vind ik ook altijd erg lekker :D

Die gebruik ik ook graag! :ok:

Tip voor proguitar: als je je gitaar in CGDGBE (http://www.gtdb.org/tuner/cgdgbe/) stemt kun je op de laagste 3 snaren heel makkelijk mineur powerchords pakken met 1 vinger!

Dat doet slayer ook om sneller aan te kunnen slaan met je rechter hand.

ShredTallicA
18 augustus 2011, 13:37
Ik speel uitsluitend Amaj7 :blast:

Don Capo
19 augustus 2011, 08:25
Heftig man!:rockon:

Schrevel
19 augustus 2011, 09:15
Ik hoorde trouwens dat Slayer uitsluitend werkt met het A akkoord. Daar ga ik mij zelf volgend jaar op richten, om die te masteren.

Ik speel daarom geen A-akkoorden meer. Anders krijg ik straks nog de advocaten van Slayer op m'n dak omdat ik hun akkoord speel!

Dribbel_
19 augustus 2011, 13:58
Ik speel daarom geen A-akkoorden meer. Anders krijg ik straks nog de advocaten van Slayer op m'n dak omdat ik hun akkoord speel!

En dan zou het nog maar hopen zijn of ze met een schikking akkoord zouden gaan :o

HaroldA
19 augustus 2011, 13:59
Overigens werken power chords veel beter op elementen met batterijen zoals de actieve EMG's.

beruk
19 augustus 2011, 14:20
En met 0.13 snaren, meer power, wat erin legt krijg je er ook uit! Gegarandeerd:rockon:

De meester doet het voor:
http://www.geergreetje-gitaarles.nl/images/dvdhoesgroot.jpg
En dan heel snel, power all the way!

Don Capo
19 augustus 2011, 15:08
Fok op man, Geer en Greetje? Ok, ze hebben een paar leuke nummers, en Geer is hardcore, maar het zijn dus ECHT GEEN powerchords he!

Evengoed bedankt voor de tip, heb wel weer zin in deze cd, knal hem zo even in de spelert!

Fender83
19 augustus 2011, 15:56
Geer die tekeer gaat op 0.13 snaren en actieve elementen, en dan helemaal los gaat op t A akkoord. Ik zeg: das pas powerchording rock.

Don Capo
19 augustus 2011, 16:05
Sorry, maar julie hebben er dus echt geen kaas van gegeten!!!

aaronstonebeat
20 augustus 2011, 02:50
En met 0.13 snaren, meer power, wat erin legt krijg je er ook uit! Gegarandeerd:rockon:

De meester doet het voor:
http://www.geergreetje-gitaarles.nl/images/dvdhoesgroot.jpg
En dan heel snel, power all the way!

12 Leuke kinderliedjes. Zouden ze ook kinderen hebben? Ik mag toch hopen van niet :D