PDA

View Full Version : Tips gevraagd: nieuwe brug PU voor 70's re-issue strat (mini humbucker)



B~Rock
17 augustus 2011, 13:47
Ik ben van plan om het brugelement in mijn 70's re-issue strat te gaan vervangen door iets met meer output en een sound die meer richting humbucker gaat.

Aangezien er in dit segment legio opties zijn is mijn vraag of mensen hier nog goede suggesties hebben. Wat ik zoek is iets met voldoende output voor een lekere scheur (maar ook weer niet extreem "hot") en voldoende midden.

Anyone?

jutter
17 augustus 2011, 14:07
Dimarzio Tonezone S. Check je PM :D

TimS
17 augustus 2011, 14:18
Ik heb er een paar geprobeerd en kwam toen op de Jeff Beck Jr uit. Klonk goed, maar bij optredens niet echt bruikbaar (pickups uit balans, miste de sc sound), dus die ligt hier weer in de kast.

BobvanKempen
17 augustus 2011, 14:20
Seymour Duncan Lil 59 vind ik een hele lekkere :cooler:

Orpheo
17 augustus 2011, 14:57
Ik heb er een paar geprobeerd en kwam toen op de Jeff Beck Jr uit. Klonk goed, maar bij optredens niet echt bruikbaar (pickups uit balans, miste de sc sound), dus die ligt hier weer in de kast.

Oh, is de Jeff beck jr. een nieuwe? ik ken alleen de jb jr.


Jb staat níet voor jeff beck, maar jazz blues.

Wat n heerlijkheid als je bulkshitnotie eruit is...

O.t. super distortion s, lil59, lil screamin demon.

B~Rock
18 augustus 2011, 12:56
Toevallig werd dit topic gelezen door iemand met een Tonezone S in de aanbieding, en dit lijkt me een prima optie. Bedankt voor de tips.

Venlonaer
18 augustus 2011, 13:34
Een vriend van me heeft een Dimarzio Distortion in z'n strat. Mooi geluidje hoor, die zou ik in ieder geval ook nog eens proberen.

FruscianteFan
18 augustus 2011, 13:46
Ik heb er een paar geprobeerd en kwam toen op de Jeff Beck Jr uit. Klonk goed, maar bij optredens niet echt bruikbaar (pickups uit balans, miste de sc sound), dus die ligt hier weer in de kast.
Ik ben niet de grootste fan van de JB Jr (zit in m'n Jaguar) maar door de spoelen parallel te schakelen krijg ik er een zeer fatsoenlijk sc-klank uit. Heb eerst een coilsplit geprobeerd maar dat klonk erg uit balans.