PDA

View Full Version : het stopt nooit.



ploink ploink
17 augustus 2011, 11:22
Beste leden.
Toen ik het bouwverslag zag van de theorbe, gemaakt door Ernieman, besloot ik me meteen te registreren als nieuw lid bij gitaarnet.
Al 50 jaar aan het gitaren EN HET STOPT NOOIT!
Vragen ze wel eens, waarom heb je zoveel gitaren ? Wij weten dat elk instrument een eigen persoonlijkheid heeft en zijn eigen manier van bespelen
van je verlangt.
Er hangt hier nogal wat aan de muur waar van alles aan mankeert en die ga ik eerst onderhanden nemen onder leiding van een goede vriend en contrabas-reparateur, maar ik hoop ook eens tot de bouw van een theorbe
( de mastodont onder de snaarinstrumenten ) te komen.
Geeft Ernieman geen cursus Theorbe-bouw?
Ik schrijf me meteen in.

groeten van Ploink Ploink.

piezo
17 augustus 2011, 11:26
Leuk.
Je begint in ieder geval al met de mooiste forumnaam ooit. :)

INOXROX
17 augustus 2011, 13:14
Leuk.
Je begint in ieder geval al met de mooiste forumnaam ooit. :)

'k moest d'r ook om lachen . :)

Daarnaast mag je best wel wat mededeelzamer zijn bij je intro . ' d'r hangt van alles aan me muur ' - die kennen we wel ..
pics !

ploink ploink
17 augustus 2011, 20:45
Tsja, Inorox, er is een portugese gitaar die opzij helemaal kapot is, een luit-gitaar waarvan twee duigen zij ingedeukt, een tjechische jazzguitaar jaren 50
( brandhout maar wel leuk ) met een scheve hals, een zwarte Clarissa western zonder brug en een electrische gitaar uit de 50er jaren merk: Burns.
Gemaakt in Engeland maar al lang niet meer in productie. Deze is helemaal gestript maar alles is er nog.In mijn werkplaats liggen er drie voor onderdelen
waaronder een Eko model Rambler met afneembare hals, maar alle drie met
schade. Dat zijn dan de reparaties. Dan hangt er nog een charanka ( peru )
berembau ( brazilië ) 2 mandolines, een ukelele, een jura ( turkije ) de oude gitaar van mijn vader ( met cello-vormige kast), een namaak white-dove
( org. van gibson maar dit is een Peerless.)Ik heb nog een acoustische Gelas.
Die maakte eigenlijk alleen mandolines met een dubbel klankblad maar ik heb een gitaar met dat systeem. Nouja, verder een Richwood namaak strat. een Stagg elec/acous. met koolstof body, mijn jeugdzonde en het begin van de ellende, een vuurrode electrische eko en een Gibson L.P. Custom zwart/goud
uit de 60er jaren. Dus het begin is er.

Hoi.
Ploink ploink

lollol
17 augustus 2011, 21:12
pics !


Bla bla...
Je leert het nog wel:seriousf:

Welkom hier i.i.g.

Duhsjaak
17 augustus 2011, 21:17
Hi
Een begin is er zekers! En een veelbelovend begin!
Welkom en veel plezier!
Met vriendelijke groet, Gus