PDA

View Full Version : Mesa/Boogie MarkIV



Nocki
26 mei 2003, 20:24
hoi. wat zijn jullie ervaringen met de MarkIV
en wat is zo de prijs 2d hands volgens mij tussen de 1200 en 1600 euro wat ik tot nu toe heb gezien op gitaarmarkt.

wat vinden jullie ervan en wat zouden jullie er anders aan zien. waar gebruik je m voor en wat je maar kunt bedenken.

bednakt alvast.

Nocki

Polytheme Pam
26 mei 2003, 20:30
ik zet `m hier ook ff neer..

ik heb `m pas een dag, dus veel kan ik je er niet over vertellen....

ik ben vandaag bezig geweest om hem te tweaken maar vooral de graph. eq. is ontzettend toonbepalend! ik speel met een standard strat, fat strat en een PRS en iedere gitaar moet je apart instellen..ik heb trouwens een mark4 head met 1/12 blackshadow open cab.(moeten er 2 worden) Kortom, niet bepaald plug & play...voordat je `m helemaal onder controle hebt ben je wel een paar maandjes verder!zal hem morgen op volle kracht testen in het oefenhok maar wat ik vandaag al gehoord heb....KOLEREHARD!!!(en nog maar in de triode-stand)

Nocki
26 mei 2003, 20:33
ok. dat is dat ding van gitaarmarkt dus.. leuk...
kijk of je m in kan ruiln en 2 oude evm mesa speaker kastjes kan kopen. staat cosmetisch ook heel leuk...

veel succes met instellen. daar ga je nog lang mee bezig zijn.

gewoon met de handleiding erbij anders is het niet te doen hoor...

gefeliciteerd, en ik hoop dt ik gauw net zo'n mooie versterker heb als jij.

je wilt m zeker niet ruilen voor een mesa formula en een mesa 20/20 ... :smile:

Nocki

Polytheme Pam
26 mei 2003, 20:37
nee...


trouwens ik zag op 1 van de 2e-handspagina`s ook een knappe mark4 combo voor €1650 (incl. flightcase)ik heb uiteindelijk toch de head gekozen maar die was ook interessant...

Nocki
26 mei 2003, 20:40
ja ik weet het. ik heb met de man van de combo nog gebeld maar ik was toch niet rijk genoeg.

de top was ok leuk vooral omdat ik al 2 mesa kastjes heb. ziet er gewoon leuk uit.

de top was ook leuk maar ja... centen he... ik ben alles aan het verkopen maar echt vlotten iwl het niet... neit iedereen heeft genoeg geld..

Nocki

Polytheme Pam
26 mei 2003, 20:41
ik heb mijn fender twin `65 reissue er op ingeruild....niet verder vertellen he..

Nocki
26 mei 2003, 20:42
ehh...

Nee hoor...

Nocki

Wicked Willy
26 mei 2003, 20:51
Lekkere allround versterker met veel mogelijkheden, maar dat wist je natuurlijk zelf ook wel!

Te gek man!

FragDaddy
26 mei 2003, 23:34
ik zou helemaal gek worden van zo'n versterker.



Kortom, niet bepaald plug & play...voordat je `m helemaal onder controle hebt ben je wel een paar maandjes verder!

AAAAAHHHHHRGGGG.. als ik langer dan 10 seconden aan een versterker moet prutsen om er een goed geluid uit te halen, dan wordt ik gek!

daarom blijf ik maar bij mijn ouwe marshalls. maar 1 geluid, waar je de knoppen ook op zet. klinkt altijd lekker!

Ibanez RuleZ
27 mei 2003, 00:06
man,ik ben al een jaar aan het prutsen aan mijn mesa. Overigens zegt hij niet dat er geen goed geluid uit komt, voordat die maanden voorbij zijn. Het klinkt heus wel goed, maar er is zoveel meer uit te halen, en dat duurt inderdaad wel ff voordat je het door hebt. Overigens, ik blijf toch aan die knoppen draaien, dat doet volgens mij bijna iedereen. Erg schokkende verandering zijn er niet, maar altijd wel tweaken.

harrald

Polytheme Pam
27 mei 2003, 01:05
ff de handleiding gedownload vanaf de mesa-site, ben nu een stuk wijzer...ik heb niet veel tijd deze week dus de presets zullen het dit weekend moeten gaan doen!

Nocki
27 mei 2003, 06:59
ja het duurt even. ik haal nu nog steed snieuwe geluiden uit mn mesa formula en die is vrij simpel...

De manual van de mark IV heb ik ook "even" doorglezen maar is toch best moeilijk zo zonder amp... met amp waarschijnlijk ook.

Succes met tweaken...

Nocki