PDA

View Full Version : roundwounds en metaalachtige klank bij nieuwe snaren?



Fender71
16 augustus 2011, 19:18
Als ik nieuwe snaren koop (bij 009s en 010s van d'addario) klinken de snaren vaak metaalachtig. Op mijn tele waarop ik altijd al heb gespeeld gaat het wel weg na een tijd.

Ik heb een nieuwe mexican strat gekocht :strat:.. Ik weet niet goed of er 010s of 009s opzitten (ik denk 010s), maar de snaren klinken ook nogal metaalachtig. Ik vind deze klank echt niet mooi. Is het waar dat roundwounds altijd zo klinken als ze nieuw zijn? Welke soort zou ik dan beter kopen en met welk type en dikte spelen jullie? Advies?

Agent_Smith
16 augustus 2011, 22:29
Als ik nieuwe snaren koop (bij 009s en 010s van d'addario) klinken de snaren vaak metaalachtig. Op mijn tele waarop ik altijd al heb gespeeld gaat het wel weg na een tijd.

Ik heb een nieuwe mexican strat gekocht :strat:.. Ik weet niet goed of er 010s of 009s opzitten (ik denk 010s), maar de snaren klinken ook nogal metaalachtig. Ik vind deze klank echt niet mooi. Is het waar dat roundwounds altijd zo klinken als ze nieuw zijn? Welke soort zou ik dan beter kopen en met welk type en dikte spelen jullie? Advies?

Geen idee, maar ik vind dat altijd heerlijk dat 'geratel' bij nieuwe snaren. Dat gaat idd over als de snaren ouder worden. Dan vind ik het 'leven' eruit gaan.
Maar als je strat het met oude snaren ook heeft (begrijp ik dat goed?) dan praten we wellicht over fretbuzz? Dan is het misschien tijd voor een afstelbeurtje?

StevenStrat
16 augustus 2011, 23:45
probeer eens pure nickel snaren.

Fender71
19 augustus 2011, 12:22
Geen idee, maar ik vind dat altijd heerlijk dat 'geratel' bij nieuwe snaren. Dat gaat idd over als de snaren ouder worden. Dan vind ik het 'leven' eruit gaan.
Maar als je strat het met oude snaren ook heeft (begrijp ik dat goed?) dan praten we wellicht over fretbuzz? Dan is het misschien tijd voor een afstelbeurtje?

Nee tis geen fretbuzz. Ik bedoel die eigenaardige koude staalachtige klank die je in het begin hebt met nieuwe snaren. Meer specifiek de open E A en D

marter544
19 augustus 2011, 12:24
Is volgens mij niks aan te doen.. De gecoate snaren hebben het minder vind ik, maar de feel van die dingen is niks voor mij. Ik vind het uberhaupt wel prettig klinken, gloednieuwe snaren. Onversterkt kan het blikkerig aan doen, maar wanneer je em in je amp stopt klinkt het heerlijk levendig.

Buzzel
19 augustus 2011, 13:11
Ik vind nieuwe snaren juist wel cool klinken. Omdat ze nog zo vers zijn is het aantal boventonen veel groter en geven ze een veel 'breder' geluid.

Steven Heijstek
20 augustus 2011, 22:16
Ik vind nieuwe snaren juist wel cool klinken. Omdat ze nog zo vers zijn is het aantal boventonen veel groter en geven ze een veel 'breder' geluid.

Moet je eens een piezo brug proberen....dan heb je altijd het gevoel dat je met verse snaren speelt. Als je clean speelt is dat echt heerlijk. Ik wil nooit meer zonder.

mesaman
21 augustus 2011, 23:12
ik hou niet van nieuwe snaren, wel van schone en bespeelde snaren.Die klinken fijn! oude rotte snaren klinken ook beroerd! dus er tussen in is perfect voor mij.

voor wie wat met mn mening wil, succes er mee!:rockon: