PDA

View Full Version : Danelectro gitaar ervaringen



rocker_71
16 augustus 2011, 14:47
Aloha,
Ik ben de laatste tijd wat aan het rondkijken naar Danelectro gitaren.
Zijn betaalbare gitaartjes met een heel eigen karakter. Ik speel in een bluesrock band, dus een beetje vies geluid ben ik niet vies van. Verder ben ik wel van de single coils, het open en heldere geluid. Dat schijnen de lipstick pickups ook te hebben.
Nu viel mijn oog op de onderstaande gitaar:

http://www.candyappleredguitars.com/images/DCGHBK%20002.JPG

Zou dat wat zijn? Een humbucking lipstick? Hoe gaat dat klinken?
Verder vind ik dat houtje bij de brug een beetje vaag. Als de intonatie goed is prima, maar anders ben je wel de klos.
Kwam er toevallig achter via dit filmpje:


http://www.youtube.com/watch?v=kK5osAjHh-A
klinkt vet en ziet er super uit!

Helaas zijn er maar weinig zaken waar ze Danelectro gitaren verkopen. (tips omgeving Den haag?). Bovenstaand model is volgens mij helemaal niet in NL te vinden.

Wat zijn de ervaringen met Danelectro gitaren? Is het een gimmick, of zijn deze reissues echt serieuze gitaren, waarmee je net zo makkelijk een studio induikt, of op het podium gaat staan?

bass blom
16 augustus 2011, 14:48
ziet er wel kek uit die lipstick hummie :D

zoon van Piet
16 augustus 2011, 15:17
Aloha,
Ik ben de laatste tijd wat aan het rondkijken naar Danelectro gitaren.
Zijn betaalbare gitaartjes met een heel eigen karakter. Ik speel in een bluesrock band, dus een beetje vies geluid ben ik niet vies van. Verder ben ik wel van de single coils, het open en heldere geluid. Dat schijnen de lipstick pickups ook te hebben.
Nu viel mijn oog op de onderstaande gitaar:

http://www.candyappleredguitars.com/images/DCGHBK%20002.JPG

Zou dat wat zijn? Een humbucking lipstick? Hoe gaat dat klinken?
Verder vind ik dat houtje bij de brug een beetje vaag. Als de intonatie goed is prima, maar anders ben je wel de klos.

Helaas zijn er maar weinig zaken waar ze Danelectro gitaren verkopen. (tips omgeving Den haag?). Bovenstaand model is volgens mij helemaal niet in NL te vinden.

Wat zijn de ervaringen met Danelectro gitaren? Is het een gimmick, of zijn deze reissues echt serieuze gitaren, waarmee je net zo makkelijk een studio induikt, of op het podium gaat staan?

Dat model noemen ze vast+zeker het Rick Miller model - anders zouden ze dat alsnog moeten doen! google de man, google zijn werk en misschien vind je iets over zijn omgebouwde met humbucker gepimpte originele dano (eh.. eigenlijk is die kop exclusief voor door dano gemaakte silvertones).
Ik had zo'n originele met enkel elementje, ooit. Had ook zo'n lollystokbrugje, vergelijk dat maar met akoestische gitaren en de compromissen die je daar sluit qua intonatie. Dat ding zit los op het brugje, dus je kan wel wat intoneren, maar niet veel. erger nog is dat ze een grofgezaagde aluminium topkam hebben/hadden, die snaren optrekken onmogelijk maakt...
toch heb ik behoorlijk spijt dat ik mn silvertone verkocht heb..

Humbucken doen 2 pickup-dano's altijd in de tussenstand. De klank is apart en houdt zich opvallend goed staande in een bandsetting, ook op bescheiden volumes, je bent altijd hoorbaar.
Die huidige dano's zijn er in allerlei kleuren en prijsklassen, en aan de prijs kan je de kwaliteit goed inschatten. er zitten overigens ook modellen met verstelbare bruggen en normale kammen tussen. ze zijn nog steeds goedkoop en dat is deel vd charme.
Maar een goeie dano, ook een nieuwe, kan een fijne aanvulling zijn op je gitaarsenaal. Hier in Ehv hangt Frietbek vol met dat spul, wellicht de FB in jouw regio ook?

rocker_71
16 augustus 2011, 15:39
Black Keys!


http://www.youtube.com/watch?v=mBPGm4Fbo0Q&feature=player_embedded#at=185

(maar aan de headstock te zien geen reissue)

rocker_71
16 augustus 2011, 15:49
Bedankt voor de info!


Dat ding zit los op het brugje, dus je kan wel wat intoneren, maar niet veel. erger nog is dat ze een grofgezaagde aluminium topkam hebben/hadden, die snaren optrekken onmogelijk maakt...

handig om te weten.
Bedoel je dat het benden vd snaren lastiger is dan op een telecaster oid?



De klank is apart en houdt zich opvallend goed staande in een bandsetting, ook op bescheiden volumes, je bent altijd hoorbaar.
Kijk, dat vind ik nu wel belangrijk!

Volgens mij hebben ze bij FB in Rdam ook een paar Danelectros hangen. Ga er zeker eens langs binnenkort.

zoon van Piet
16 augustus 2011, 16:00
Bedankt voor de info!


handig om te weten.
Bedoel je dat het benden vd snaren lastiger is dan op een telecaster oid?


Kijk, dat vind ik nu wel belangrijk!

Volgens mij hebben ze bij FB in Rdam ook een paar Danelectros hangen. Ga er zeker eens langs binnenkort.

Benden is niet lastiger dan op andere gitaren, maar....
die alu-topkam glijdt niet, geeft niet mee en is ernstig temperatuur-/krimpgevoelig. iedere bend resulteert in stemproblemen...
( anderzijds moet hier opgemerkt worden dat de originele dano's stammen uit het tijdperk dat benden nog niet uitgevonden was.. intonatie was ook minder een probleem, want daar bovenop de hals had je toch niks te zoeken ;) )

SEAL
16 augustus 2011, 16:03
danelectro's zijn geweldige gitaren, zeker voor 't geld!

De V
16 augustus 2011, 16:48
Het is even wachten op een reactie van Gus (alias 'Duhsjaak').
Hij is min of meer fan van Danelectro en kan je er ongetwijfeld meer over vertellen.

Overigens vind ik het ook wel hele vette gitaren.
Wilde er een tijd geleden al, maar heb toen omwille van mijn portemonnee GAS maar even aan de kant geschoven.
Nu begint het toch wel weer te kriebelen. :)
Eerste maar eens een paar leuke pickups kopen voor in mijn neprick, een delay pedaal kopen, misschien eens een nieuwe amp, wat andee zooi en dan........

guitarkid
16 augustus 2011, 18:54
Ik heb kort een DC '59 12-string gehad, maar dat was toch niet echt een fijne gitaar. Lastig te stemmen en te intoneren (vrijwel niet eigenlijk..;)) en het geluid was ook niet echt super. Veel moeilijk te compenseren volumeverschil tussen beide pu's en ik vraag me nu eigenlijk af of er misschien iets niet ok was met de bedrading. Ik had de gitaar op Marktplaats gekocht voor weinig en heb 'm gelukkig zonder verlies kunnen verkopen. De bassist van mijn band speelt o.a. op een Dano bas en die klinkt wel ok ("My generation" met een Tubescreamer is wel lachen!), maar intoneert en speelt ook vrij ook lastig. Hoe dan ook, de RI's zijn en blijven budget-gitaren met een m.i. zeer cool uiterlijk, maar speel- en (deels) geluidstechnisch heb ik twijfels.

rocker_71
18 augustus 2011, 10:18
Denk dat ik voor deze ga:

http://a2.images6.thomann.de/pics/prod/243069.jpg

Is de iets duurdere (Jimmie Page) uitvoering met een vette brug. Denk dat dat wel belangrijk is.
Mjammie!


(ga dan denk ik mijn Fender Lite Ash tele verkopen)

http://www.thomann.de/nl/media_bdbviewer_AR_243069.html?image=0

geert1976
18 augustus 2011, 10:30
Denk dat ik voor deze ga:

http://a2.images6.thomann.de/pics/prod/243069.jpg

Is de iets duurdere (Jimmie Page) uitvoering met een vette brug. Denk dat dat wel belangrijk is.
Mjammie!


(ga dan denk ik mijn Fender Lite Ash tele verkopen)

http://www.thomann.de/nl/media_bdbviewer_AR_243069.html?image=0

Doe maar niet, ze zijn slecht.

topkammen zijn klote, stemmechanieken laten sterk te wensen over, standenschakelaar gaat al kraken en kapot, als je er naar kijk en ga zo maar door.
En over de brug bij dit model nog maar te zwijgen.

Ik heb meerdere Chinese Dano's gehad en ik vind ze echt niet goed.
Mijn dringende advies is, om te zoeken naar een Koreaanse re-issue van een aantal jaren geleden.
Die zijn echt aanmerkelijk beter:ok:

hezz
18 augustus 2011, 13:00
Ik heb meerdere Chinese Dano's gehad en ik vind ze echt niet goed.
Mijn dringende advies is, om te zoeken naar een Koreaanse re-issue van een aantal jaren geleden.
Die zijn echt aanmerkelijk beter:ok:

Maar hoe herken je die dan?

Duhsjaak
18 augustus 2011, 14:57
Hi
Oh....... wat leuk! Een discussie over Danella's! Helemaal geweldig.

Toch vind ik dat Geert een punt heeft. De Chinese jongens zijn beduidend minder van kwaliteit van de Korea gitaartjes.

Een beetje een Roy Orbison/Elvis verhaal.

Roy Orbison was behoorlijk goed en had 20 goede liedjes.
Toch was Elvis behoorlijk wat beter en die had maar 20 liedjes die niet goed waren.

Je kunt het probleem op verschillende manieren aanvliegen:
- bij een internet zaak bestellen en gebruik maken van je retourrecht als het gekochte je niet bevalt
- rond neuzen bij 'normale' muziekwinkels*

In ieder geval beschermt de Europese/Specifiek NL wetgeving je beduidend meer dan wij denken. De wettelijke termijn is 20 jaar.
Dat die termijn in een aantal gevallen als onredelijk moet worden aangemerkt, zoveel is wel duidelijk.
Je hebt dus recht op garantie voor een termijn die recht doet aan het ijkpunt 'redelijkheid en billijkheid' die vanaf 1992 in het Burgerlijk Wetboek staat omschreven. Ik gok maar eens dat het voor gitaren ergens tussen de 8 en 12 jaar uit zal komen.

DIt wordt het conformiteitsbeginsel genoemd. Je mag er van uit gaan, dat het door jou gekochte product conform de belofte blijft presteren. Je koopt niet een gitaar om hem na een jaar in de open haard te gooien. Hij moet dus zijn gefabriceerd conform geldende standaards voor een goed werkende gitaar. En goed blijven presteren dus. Doet ie dat niet, dan geldt de Wet Consumenten Koop of Wet Koop op Afstand en mag je je geld terugvragen.

Er zijn dus twee termijnen, ieder met hun eigen werkingsgebied:
- 14 dagen of een maand retourrecht zonder discussie bij internet boys
EN
- een betrekkelijk lange garantieperiode waarbij gebreken moeten worden hersteld, nieuwe gitaar kan worden aangeboden, een deal kan worden gesloten waarbij je de Danella ruilt tegen iets anders of botweg geld terug.

Ik heb twee longhorns uit Korea.

1 ziet er zo uit:

http://i1111.photobucket.com/albums/h474/Duhsjaak1/DSC03859.jpg

En de foto van de andere is pleite.

Ze snijden behoorlijk door de mix en zijn dus altijd behoorlijk hoorbaar. Het is een specifiek geluid. Ik persoonlijk vind dat uit de kunst, maar ik kan mij voorstellen dat sommige mensen liever iets neutralers kiezen.

De oude (voor Korea) gitaren waren (heeft Pepe ook ervaren) hotter dan de Korea reissues. Hoe die zich dan weer verhouden tot de Chinese exemplaren, heb ik eerlijk gezegd geen idee van.
Mijn eerste indruk zou zijn dat dat elkaar niet veel ontloopt.

Chinese zouden goedkoper moeten zijn dan Koreanen, gezien de doorgaans mindere afwerking. Dat is niet zo; dus is iemand bezig errug goede zaken te doen.

We moeten niet vergeten dat de Danelectro (et al) altijd al spotgoedkope postorder gitaartjes waren. Die Koreanen waren serieus beter dan hun voorbeelden!

*Ik weet dat er in de Soundshop (Amstelveen - doe Ed de groeten, dat scheelt altijd weer wat) nog een paar Koreanen zijn. Of daar bij zit wat jij zoekt? Ik probeer daar doorgaans niet teveel te komen.

Als je het verschil tussen China en Korea voor jezelf helder wil hebben (en of dat voor jou een zwaarwegend argument is) PM me dan even voor mijn adres.

Sta er s.v.p. bij stil dat Danelectro's niet alleen een excentriek uiterlijk heeft. Het speelt ook redelijk eigenzinnig. Het karakter ervan moet je gewoon liggen. Ik heb gewone 6 stings die langer zijn dan mijn Longhorn bas.

Dat ik razend enthousiast word van P90's en lipsticks, wil nog niet zeggen dat dat een wetmatigheid is.

Trouwens een full bell head stock is niet hetzelfde als een coke bottle head stock!

Ik ben benieuwd naar je besluit!!!

Vriendelijke groet, Gus

oigun
18 augustus 2011, 15:07
Ik zeg DOEN!

Jay75
18 augustus 2011, 17:44
Dat model noemen ze vast+zeker het Rick Miller model - anders zouden ze dat alsnog moeten doen! google de man, google zijn werk en misschien vind je iets over zijn omgebouwde met humbucker gepimpte originele dano (eh.. eigenlijk is die kop exclusief voor door dano gemaakte silvertones).
Ik had zo'n originele met enkel elementje, ooit. Had ook zo'n lollystokbrugje, vergelijk dat maar met akoestische gitaren en de compromissen die je daar sluit qua intonatie. Dat ding zit los op het brugje, dus je kan wel wat intoneren, maar niet veel. erger nog is dat ze een grofgezaagde aluminium topkam hebben/hadden, die snaren optrekken onmogelijk maakt...
toch heb ik behoorlijk spijt dat ik mn silvertone verkocht heb..

Humbucken doen 2 pickup-dano's altijd in de tussenstand. De klank is apart en houdt zich opvallend goed staande in een bandsetting, ook op bescheiden volumes, je bent altijd hoorbaar.
Die huidige dano's zijn er in allerlei kleuren en prijsklassen, en aan de prijs kan je de kwaliteit goed inschatten. er zitten overigens ook modellen met verstelbare bruggen en normale kammen tussen. ze zijn nog steeds goedkoop en dat is deel vd charme.
Maar een goeie dano, ook een nieuwe, kan een fijne aanvulling zijn op je gitaarsenaal. Hier in Ehv hangt Frietbek vol met dat spul, wellicht de FB in jouw regio ook?

RICK MILLER IS HELD! AL JAREN!!! Too much pork for just one fork ;)

schwalbe
18 augustus 2011, 18:02
Hee, meer rick miller fans hier?

Duhsjaak
19 augustus 2011, 06:40
Hi
Had gisteren ineens een brainwave. En ik nam mij voor je een PM te zenden. Die is er dus inmiddels.
Nu blijkt dat Oigun al heeft gereageerd! Da's de helft van het vehaal.
Kan toch bijna geen toeval zijn en dat is het toch!

Ik vind dat echt lachen.

Mijn brainwave bestond uit de volgende gedachtengang.

Of je een longhorn probeert of een ander model van Danelectro is niet zo reselijk belangrijk. Ze vertonen meer gelijkenissen dan dat bij andere merken gebruikelijk is. Dus familie feel en geluid is veel sterker aanwezig.

Als je nu bij mij kijkt of het uberhaupt iets voor je is, zo je eens contact kunnen opnemen met Oigun (die net zo enthousiat is) en en die fabelachtige gitaren bouwt. Vorig jaar nog de gitaar van het jaar gebouwd. En die dus ook voor zover ik weet met het bouwen van Danella's bezig is geweest.

Ukeloeder (ook medeforummer) heeft er eentje voor zijn vrouw gebouwd. Met een lipstick (staat mij bij) en eentje voor zichzelf van resthout met twee pickups.

Ik weet dus vrijwel zeker dat je een Danelectro of mooie look alike kunt krijgen zonder dat je erop leeg loopt financieel.

Maar het allerbelangrijkste is naar mijn smaak, dat je uitzoekt of het hebben van zo'n super licht gitaartje, met zo'n karakter geluid en scale bij jou past.

Eén belletje of PM naar Oigun of Ukeloeder kost niks. En je bent gelijk een stuk wijzer.

Dus: Je hebt PM!

Vriendelijke groet, Gus

rocker_71
19 augustus 2011, 14:44
Bedankt voor je wijze woorden en je PMetje. ;)

Ik ga de komende tijd inderdaad maar eens wat Danelectro's uitproberen. Zal wel niet zo'n vaart lopen, want het is druk hier. :(

Wat betreft land van makelij: staat dat ergens op de gitaar?
Ik hou MP al een tijdje in de gaten en toevallig staat er nu weer een toffe op: http://link.marktplaats.nl/475595523
Is dat wat?

Duhsjaak
19 augustus 2011, 14:57
Hi
Nee, sorry. Kan ik zo niet zeggen of ie in China is gemaakt. Volgens mij doen ze dat nog betrekkelijk kort. Misschien 1.5 jaar of zo, gok ik.

Eén mailtje naar de aanbieder geeft je een antwoord waar je wat aan hebt.

Suc6Gus

Jay75
19 augustus 2011, 18:30
Hee, meer rick miller fans hier?

YESSS, 3 keer live gezien SCOTS ;)
Love them en wat een gitarist, een beetje ondergewaardeerd naar mijn mening ;)

Pepe
19 augustus 2011, 19:36
De Koreanen, de 1ste reissue, hadden die streep vinyl op de zijkant zitten, dat verdween bij de Chinese produktie maar ik zie dat de 3e reissue ook een bottleneck/vinyl model heeft dus dat maakt het er niet makkelijker op.
Ik schat zo in dat deze laatste reissue beter zal zijn dan de 2e aangezien ze een 12 string versie hebben en daar moet je serieus voor kunnen bouwen wil dat goedblijven. Misschien van fabriek verandert of misschien heeft het personeel inmiddels ervaring genoeg.

Ik had al gezegd dat ik een usa dano/silvertone had en een Koreaanse maar ik heb ook een Jerry Jones gehad en dat zou mijn keus weer zijn als ik naar een dano zocht.

rocker_71
19 augustus 2011, 19:49
Verkoper gemailed. Bouwjaar weet hij niet ('jaar of wat '). Volgens hem is het in ieder geval de uitvoering met goede stemmechanieken en die serie komt uit China. Eerdere en latere uitvoeringen (Korea) hadden slechte mechanieken en ontstemden snel.
Dussss? :dontgeti:

oigun
19 augustus 2011, 20:05
Bedankt voor je wijze woorden en je PMetje. ;)

Ik ga de komende tijd inderdaad maar eens wat Danelectro's uitproberen. Zal wel niet zo'n vaart lopen, want het is druk hier. :(

Wat betreft land van makelij: staat dat ergens op de gitaar?
Ik hou MP al een tijdje in de gaten en toevallig staat er nu weer een toffe op: http://link.marktplaats.nl/475595523
Is dat wat?

Lijkt mij een Chinese heeft een brug met losse zadeltjes en matte hardware volgens mij hebben de eerdere Koreanen het ijslolly bruggetje en glimmende hardware. Ik heb hier drie chinezen en een silvertone staan mag je best eens op komen rammen...je woont niet zo heel ver van Haarlem toch?

rocker_71
19 augustus 2011, 22:44
Lijkt mij een Chinese heeft een brug met losse zadeltjes en matte hardware volgens mij hebben de eerdere Koreanen het ijslolly bruggetje en glimmende hardware. Ik heb hier drie chinezen en een silvertone staan mag je best eens op komen rammen...je woont niet zo heel ver van Haarlem toch?

Dank je, da's een mooi aanbod. :)
Woon in Zoetermeer, dus dat is nog wel in de buurt.
Zijn dat ook chinese reissues?

Staat er trouwens nog eentje op MP:
http://link.marktplaats.nl/475492501
(http://link.marktplaats.nl/475492501)

oigun
19 augustus 2011, 22:49
Dank je, da's een mooi aanbod. :)
Woon in Zoetermeer, dus dat is nog wel in de buurt.
Zijn dat ook chinese reissues?

Staat er trouwens nog eentje op MP:
http://link.marktplaats.nl/475492501
(http://link.marktplaats.nl/475492501)

Yep zijn chinezen... Die op MP lijkt mij een lefty. (oh nee toch niet staat onderaan dat ie rechtshandig is)

Duhsjaak
20 augustus 2011, 02:49
Hi
Goeiemorgen allen!
Krijgt steeds meer het karakter van een prettige discussie tussen beschaafde heren.

Dus laat ik eens beginnen met mijn verontschuldigingen aan te bieden voor mijn lompe manier van lezen.

TS vraagt al een aantal keer hoe hij kan zien waar zo'n plank is gemaakt. En gek genoeg heb ik daar overheen gelezen.

http://i1111.photobucket.com/albums/h474/Duhsjaak1/DSC06272.jpg

http://i1111.photobucket.com/albums/h474/Duhsjaak1/DSC06271.jpg

There you go!
Zojuist even vlot gemaakt. Je moet te dicht bij, dus flitsen werkt alleen tegen je. Dus je moet m zwaar ingezoomd onder een lamp en uit de hand. Ed van der Elsken ziet hoofdschuddend toe.

Sorry Edje.

Zo ziet dat er bij mijn Danella's uit. Op de achterkant van de headstock, nèt onder de stemmechanieken.

En tjsja, wat er allemaal wel of niet wordt gemaakt. Een paar voorbeelden:
http://www.imuso.co.uk/Electric-Guitars/Manufacturer-Order/Danelectro-Electric-Guitars

GAK.co.uk hebben er twee 59 en 69 in de range van GBP 190,00

http://www.thomann.de/nl/search_dir.html?xsid=1c7d79fe79c41669a3eb807d0f426 d5a&sw=danelectro+gitarre&x=0&y=0
Waar ze de jummie Bariton ook nog hebben

of
http://www.thomann.de/nl/danelectro_longhorn_guitar_bb.htm
de mijne, waar ik steeds nog een beetje lekker van droom (zie tijdstip post). Ook na 5 jaar nog, dus. Dat gaat NOOIT meer over. Da's nog erger dan het virus dat je uit sommige hoerenkasten in Azië of Ziekenhuizen in het woeste westen van NL meekrijgt. Multi resistent en niet voor ratio vatbaar.
Eens Danella gek; altijd Dannela gek.

Of je plaatst een oproep op dit forum. In Alkmaar is een forumlid werkzaam in een muziekzaak en een bijzonder aardige gast uit Friesland in de Plaatselijke Krochten van Leeuwarden. Geen idee hoe makkelijk je reist of niet(???).

Kortom: Wàt een mogelijkheden. Ik zou mijn vingers erbij aflikken.

Het gaat niet om wat er wordt gemaakt, zoals de laastste MP post zegt, maar om wat je lekker vindt en wat er nog voor handen is natuurlijk. Jij wordt ook niet meer gemaakt, maar je bent er wel. Die mafkezen met hun idiote gekluns met de NL taal.

Samenvatting:
(Da's wel op zijn plaats, denk ik)
Bij de Korea's:
Je kunt zien waar ie is gemaakt, aan een sticker van plm. 3 centimeter achter op de headstock. En ik maak mij sterk dat dat voor Chino's ook geldt.

Er zijn nog heel veel Danella's, klank en bespeelbaarheid heeft meer met elkaar te maken dan dat je op het eerste gezicht denkt. En het gaat gewoon erom (net als in het echte leven) wat je lekker vindt.

Tsja, wat een luxe, zoveel keus. En voor deze prijzen is het maar de vcraag of je op MP zoveel beter uit bent, tenzij je de gitaar voor de helft van de vraagprijs uit de trillende handen vanb een aanbieder kunt lospeuteren!

Of zoek je stiekun een bas en durf je dat niet toe te geven?
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?99986-Foto-s-Vrouwelijk-schoon-met-gitaar-beauties/page243

Good hunting!!!
Vriendelijke groet, Gus

bass blom
20 augustus 2011, 07:30
whoei, hippies :hippie:

http://www.imuso.co.uk/images/Legacy/Product//~display360x200/EG03122.jpg

http://www.imuso.co.uk/images/Legacy/Product//~display360x200/EG03122.jpg

Duhsjaak
20 augustus 2011, 09:08
Hi
cOb Heeft helemaal gelijk!
Fijn weekend.
Gus

rocker_71
20 augustus 2011, 12:12
Dus laat ik eens beginnen met mijn verontschuldigingen aan te bieden voor mijn lompe manier van lezen.


Ab-so-luut geen probleem joh.
Ik vind het heel juist gaaf dat je enthousiast aanhaakt. Ik zie dat je wel vaker goede en uitvoerige reacties geeft op het forum en dat siert je. Ik moest zelf lachen om je reden tot wijzigen ('moet alles een reden hebben'). :)
Ook geef je veel informatie waar ik wat aan heb en ook mogelijke andere Danelectro zoekers.

Bedankt voor de foto's wat betreft het herkomst land. Dat moet dan niet zo'n groot probleem opleveren als je een gitaar in handen hebt.
En inderdaad veel mogelijkheden. Wat gelijk een voordeel en een nadeel kan zijn. Een mooie MP deal is natuurlijk nooit mis. Online bestellen vind ik in dit geval wel tricky. Is wel de luie 21e eeuwse manier van winkelen, maar misschien in dit geval wel riskant. Natuurlijk heb je altijd garantie, maar even terugsturen naar de UK is ook niet zo gedaan. Bovendien haal je je dan een hoop gezeik op je hals, ben ik bang. Daarentegen zijn de prijzen in de UK wel wat lager dan hier en zijn er modellen te koop die je elders niet ziet. keuzes, keuze... ;)

Ga de komende tijd zeker eens wat uitproberen. Heb helaas niet heel tijd de komende weken om te reizen. Maar ik heb ook geen haast.

@bass: wat een ding! volgens mij wordt je dan duizelig tijdens een solo.

zoon van Piet
20 augustus 2011, 12:21
rick miller
Ge-wel-dig!
Destijds in de Effenaar stond in hun contract een emmer KFC: 'no chicken, no show!" ;)


Jerry Jones
Ik heb behalve met mn originele 61er silvertone ook de JJ bariton ( 'Red Devil') van de heer G Kooijmans bespeeld bij een plaatopname. was een prima dano, met een prima geluid. Hij leek wel heel erg op het origineel, want het was net zo'n krakkemikkig ding met een slecht contact makende uitgang..
Bij het repareren viel me op dat binnenkant van de JJ gemaakt is van multiplex, ipv hubo-latjes..

en de hippiedano.. had clapton niet zo'n ding ttv blind faith..? Ik word echt oud! :)

Pepe
20 augustus 2011, 13:38
Langzamerhand mag ik deze Dano ad wel in dit topic plaatsen lijkt me


http://jeanoroid.com/danogirls.jpg

bass blom
20 augustus 2011, 13:42
Langzamerhand mag ik deze Dano ad wel in dit topic plaatsen lijkt me


http://jeanoroid.com/danogirls.jpg

whahaahaa geweldig, was dit een serieuze ad? :seriousf:

rocker_71
21 augustus 2011, 00:36
zeker een mooie ad!

Net Lowlands gezien met Dewolff. Rocken op een Danelectro. Vind het wel een gaaf geluid.
Hier een ouder filmpje (Pinkpop 2010), maar met Danella:


http://www.youtube.com/watch?v=yCfRP6Kn3w8&feature=related

Zo te zien een normale reissue Danelectro, toch?

Duhsjaak
21 augustus 2011, 02:47
Hi
@pepe
Dank je wel! Dit kenne sje toch niet mene hè (zou je denken).
HaroldA vindt mijn longhorn net zo aantrekkelijk als ik deze dames! Getuige de 'lelijkste gitaar van 2010'.
Maar eerlijk is eerlijk, ik kende hem niet, die reclame!

@Rocker_71
Yep, voor zover te zien de standaard 'DANELECTRO DANO 63 LIMITED EDITION RETRO RE-ISSUE ELECTRIC GUITAR WITH LIPSTICK PICKUPS KEEN GREEN'. Als je dat 2x hardop uitspreekt, kun je rechtsreeks aan de beademing.

Maar je kunt vanaf zo'n opname natuurlijk niet zien of er andere pickups in zijn geschroefd. Hoe dan ook, een typische D. klank.

Leuke band trouwens. Met een leuk ronkende bassist zou ik het waarschijnlijk nòg leuker hebben gevonden. Rond 1967 waren er meer bands met deze line up en tsja....... eerlijk gezegd vind ik dat de bass pedalen van die hammonds toch een beetje een gat laten vallen.

De gitaar prikt moeiteloos en prachtig door de mix. Nog een keer effe genieten.

Vriendelijke groet, Gus

Pepe
21 augustus 2011, 03:31
Nee, het is geen Dano ad, het is een foto van de all girls band Ladybyrds (http://www.danacountryman.com/vinnie/ladybirds/LadybirdsFlyerHiRes.jpg):

In addition to playing cheesy guitars, their big attraction was that they were topless! Reportedly, they were fine musicians as well.

I am sure they are.

Mijn excuses voor op het verkeerde been zetten, misschien kan ik het goedmaken door een plaatje van de bekendste Dano six string slinger (met wederom excuses aan Hendrix, Page, Gerritsen en Kraaijeveld)

http://1.bp.blogspot.com/_A5UW9D5caSE/TQTmPFHUPqI/AAAAAAAAAOs/mGmg_oNxh1M/s1600/Link-Wray-FRONT.jpg

bass blom
21 augustus 2011, 08:09
:seriousf:

Duhsjaak
21 augustus 2011, 10:43
Hi
@Pepe
Goeiemorgen!
Je hebt me er vreselijk mee bij de neus gehad! Ik mag dat wel!
Wat mij betreft mogen de dames hun bloesje wel weer dicht doen. Ik heb me zelfs afgevraagd of the blues, niet stiekum een verbastering is van het kledingstuk van deze dames!

Inderdaad is Link Wray de reden voor mijn Danelectro fetish.
En groepen als de Trashmen niet te vergeten.
En Syd Barret, met luilak 1968 live in Fantasio niet te vergeten.

En...... Tsjemig, wat een hoop leuke muziek!

@TS
Goeiemorgen Rockertje.
Luister maar naar Barno. Doen!!!! Je wordt er vreselijk blij van!

Vriendelijke groet, Gus

rocker_71
21 augustus 2011, 12:47
Staat er trouwens nog eentje op MP:
http://link.marktplaats.nl/475492501
(http://link.marktplaats.nl/475492501)

Van de verkoper:
Wat ik meer kan vertellen over de gitaar behalve dat het een echte retro classiker is, hij is geproduceerd in Japan, de brug is massief ( integenstelling tot andere reissues ) de pickups zijn echt heel heet, hebben een uniek karakter en samen ( nek en brug ) komt de mojo van de gitaar tevoorschijn ( ook gaat die ong 6dB harder ) de hals van de gitaar is lekker dik, een dikke c hals, echter is het wel een shortscale met jumbofrets.
Vraagprijs: 200 euro.

Klinkt goed!! Denk dat ik daar maar eens langs moet gaan.
(eerst nog wel wat geld verdienen, moet ik toch een Tele verkopen)

Pepe
21 augustus 2011, 13:46
Japan lijkt me een slip of the pen want, op een enkele Coral body na is daar nooit wat voor Danelectro geproduceerd.
Het lijkt me een chinees, ik zie ze op Ebay nieuw nog langskomen voor 250 dus dan mag er 2e hands wel wat meer af dan 50.

Ik hoop dat de foto is omgedraaid anders moet je linkshandig gaan spelen he.

RS-Rik
21 augustus 2011, 14:03
Staat ook zo kei groot BLACK KEYS SOUND bij...



maargoed Link blijft de eindbaas van de dano's, sterf jimmy


en trouwens zo lekker zijn die tieten niet


http://www.youtube.com/watch?v=jsEOz3gfOTU


http://www.youtube.com/watch?v=hAzdgU_kpGo

schwalbe
21 augustus 2011, 14:20
http://www.youtube.com/watch?v=-Y68ap2fmVE

Nog wat Dano-porn met Reverend Beatman, voorman van het meest sympathieke platenlabel ter wereld: Voodoo Rhythm

rocker_71
21 augustus 2011, 14:26
Japan lijkt me een slip of the pen want, op een enkele Coral body na is daar nooit wat voor Danelectro geproduceerd.
Het lijkt me een chinees, ik zie ze op Ebay nieuw nog langskomen voor 250 dus dan mag er 2e hands wel wat meer af dan 50.

Ik hoop dat de foto is omgedraaid anders moet je linkshandig gaan spelen he.

Dan zal ik dat Japan verhaal eens navragen, da's wel kras dan. :dontgeti:

Op Ebay staan ze al vanaf 209 euro.
Vind trouwens 19 fretjes wel weinig. Ik hoef geen twee octaven, maar de 20e fret gebruik ik toch wel.

@Schwalbe: nice! Da's is de gitaar waar ik dit topic mee ben begonnen. :)
(zie 0:39)



edit: verkoper heeft terug gemaild. Blijkt toch om een Chinese versie te gaan. Zakken onder de 200 euro doet ie niet, dus dat gaat hem niet worden....

Duhsjaak
23 september 2011, 06:45
Hi
Geen idee of je een beslissing hebt genomen of niet........

Inmiddels ben ik bij (volgens gitaarnetters eind 2010) de gitaarbouwer geweest met de mooiste gitaar. Da's dus Oigun.

Die heeft een stuk of wat Chinese puur voor de lol opgekocht. Het zijn B keus gitaartjes, iets dat je niet zou zeggen als je ze beethebt en bespeelt. Hij vindt zelf de kwaliteit voor het geld ook prima.

Ik heb geen idee of ie voor een nette prijs afscheid van zo'n ding zou willen nemen, maar ik zou zeker zijn uitnodiging aan namen om eens op een paar van die plankies te gaan spelen.

Met het gegeven in het achterhoofd dat het om echt een errug goedkoop gitaartje gaat, vind ik nu ik er drie heb gezien en gevoeld de China scare verhalen van Danelectro enigszins de plank misslaan. Het kan toch niet zo zijn dat A keus allemaal minder zijn dan de plankies van Oi? Dat lijkt mij sterk.

Mijn voorstel: Uitnodiging van Oigun aannemen en een Danelectro kopen. Heerlijk!
Mijn uitnodiging blijft ook staan natuurlijk.

Vriendelijke groet, Gus

rocker_71
25 september 2011, 00:20
Hi
Geen idee of je een beslissing hebt genomen of niet........

Inmiddels ben ik bij (volgens gitaarnetters eind 2010) de gitaarbouwer geweest met de mooiste gitaar. Da's dus Oigun.

Die heeft een stuk of wat Chinese puur voor de lol opgekocht. Het zijn B keus gitaartjes, iets dat je niet zou zeggen als je ze beethebt en bespeelt. Hij vindt zelf de kwaliteit voor het geld ook prima.

Ik heb geen idee of ie voor een nette prijs afscheid van zo'n ding zou willen nemen, maar ik zou zeker zijn uitnodiging aan namen om eens op een paar van die plankies te gaan spelen.

Met het gegeven in het achterhoofd dat het om echt een errug goedkoop gitaartje gaat, vind ik nu ik er drie heb gezien en gevoeld de China scare verhalen van Danelectro enigszins de plank misslaan. Het kan toch niet zo zijn dat A keus allemaal minder zijn dan de plankies van Oi? Dat lijkt mij sterk.

Mijn voorstel: Uitnodiging van Oigun aannemen en een Danelectro kopen. Heerlijk!
Mijn uitnodiging blijft ook staan natuurlijk.

Vriendelijke groet, Gus

Hey Gus, ben eigenlijk nog niet veel verder.
Had een onverwacht reparatie aan mijn Tele. Verder heb ik net een Zvex box of rock gekocht, dus ik ben financieel weer leeg. :dontgeti: