PDA

View Full Version : het kopen van een Western gitaar



bennno
16 augustus 2011, 00:18
Hallo ik heb een aan bod gekregen om te gaan kijken naar twee gitaren ik ben een beginner en wilgraag bluesmuziek gaan spelen.
het gaat om de gitaar Cort Eart 3mm en om een segovia met cutaway 4mm.
Helaas weet ik niet wat de 3 en 4mm betekendt en wat wordt bedoelt Cutaway.

kassie
16 augustus 2011, 00:27
Hallo ik heb een aan bod gekregen om te gaan kijken naar twee gitaren ik ben een beginner en wilgraag bluesmuziek gaan spelen.
het gaat om de gitaar Cort Eart 3mm en om een segovia met cutaway 4mm.
Helaas weet ik niet wat de 3 en 4mm betekendt en wat wordt bedoelt Cutaway.

3 of 4 mm weet ik niet precies, maar zou de houtdikte kunnen zijn van het boven en achterblad van de gitaar.

Onder Cutaway wordt bedoelt dat er aan de onderkant van de gitaar bij het fretboard een stuk weg is zodat je vingers meer ruimte hebben om bij de bovenste frets te komen.

Ga ze gewoon allebei uitproberen en kijk welke je bevalt qua tone. Als je nog een absolute beginner bent zou ik gewoon voor de gitaar gaan die er het mooiste uit ziet. Cort is over het algemeen prima kwaliteit om mee te starten.

LaurentB
16 augustus 2011, 15:46
geen flauw idee waar die milimeters op slaan, maar Cort maakt ook in de heel lage prijsklasse heel aardige producten, ja. En met blues wil je wel een staalsnarige gitaar (dat is ook een speciaal soort gitaar; je kunt geen stalen snaren op een spaanse/klassieke gitaar zetten), let daar even op.