PDA

View Full Version : Vraagje over mijn Fender Mustang III



brucespr
15 augustus 2011, 21:20
Hallo,

Ik heb een Fender Mustang III, en bij bijna elk geluidseffect wat ik kies komt er wel een flinke bromtoon mee.
Als ik hem hader dan volume 3 zet is het al zeer irritant en hard.
Nu is dit een 100W box, en ik oefen met een goede gitaar, en is mijn vraag:
Is dit brommende geluid normaal, is het een te zware versterker voor thuis, of is er ergens een steekje of draadje los?

cluseau
15 augustus 2011, 21:33
.....Is dit brommende geluid normaal, is het een te zware versterker voor thuis, of is er ergens een steekje of draadje los?

Lijkt een beetje op het laatste. Probeer hem eens op stand 3 maar dan zonder kabels in de ingang. Hij zou dan toch relatief stil moeten zijn. Heb je wel een randaarde stopcontact?

Frans.

brucespr
15 augustus 2011, 21:59
Hallo Frans,

Je hebt 10 punten verdiend :)
Ik heb hem net aangesloten op mijn stopcontact met randaarde (in de keuken) en hij linkt nu heel erg zuiver, en die brom is weg.

Ik merk wel dat er erg veel power in zit ... misschien is ie toch wat te grof voor bij mij thuis.
misschien is een Fender G-Dec 30 wel een betere keuze voor me ...

In ieder geval veel dank voor je hulp :cooler:

cluseau
15 augustus 2011, 22:13
My pleasure.

Te veel power kan ik je helaas niet mee helpen :soinnocent:.


Frans.

kidrock
15 augustus 2011, 23:03
Hallo Frans,

Je hebt 10 punten verdiend :)
Ik heb hem net aangesloten op mijn stopcontact met randaarde (in de keuken) en hij linkt nu heel erg zuiver, en die brom is weg.

Ik merk wel dat er erg veel power in zit ... misschien is ie toch wat te grof voor bij mij thuis.
misschien is een Fender G-Dec 30 wel een betere keuze voor me ...

In ieder geval veel dank voor je hulp :cooler:

Ik wou net zeggen... heb ook een mustang III thuis staan, maar nopes brom.

Hij heeft inderdaad voldoende power aan boord, maar ik heb totaal geen moeite om de volume binnen de perken te houden. Speel regelmatig midden in de nacht met dat ding en geen last van boze buren of politie aan de deur. Ook met high-gain presets. Gewoon een kwestie van de MV en Volume laag houden.