PDA

View Full Version : Bypass switch Memory Man Hazarai



rasselbock
15 augustus 2011, 12:42
De bypass switch van mijn Memory Man Hazarai werkt niet meer goed. Af en toe maakt hij wel contact, dan weer niet, waardoor dan mijn hele geluid wegvalt. Als het een keer is ingeschakeld valt hij niet meer uit, maar bij het inschakelen 'stottert' hij regelmatig. Dodelijk in een live situatie natuurlijk, omdat ik toch regelmatig moet switchen tussen dry/wet.

Kan ik dit zelf verhelpen? Heeft het te maken met soldering, of stof/vocht ertussen? Het lijkt erop dat de switch niet altijd goed contact maakt. Heb ik al eerder gehad bij mijn route66 pedaal en ook al een keer bij een Jeckyll&Hyde. Zijn die switches gewoon zwak, of moet ik er wat voorzichtiger mee omgaan?

alvast dank!


groet,

Tim

ben79
15 augustus 2011, 14:31
kan je fotos maken van de binnenkant?

Dirk_Hendrik
15 augustus 2011, 17:33
Heb ik al eerder gehad bij mijn route66 pedaal en ook al een keer bij een Jeckyll&Hyde. Zijn die switches gewoon zwak, of moet ik er wat voorzichtiger mee omgaan?


Xwing schakelaars dus. Ja. Die zijn idd gewoon zwak (maar goedkoop dus worden ze veel gebruikt). Vervangen is et beste. Kijk wel uit dat je bij het desolderen de print niet sloopt doordat je (veel te veel) hitte toevoert.

titzenpitzer
15 augustus 2011, 19:46
Ik heb EXACT hetzelfde probleem. Helaas durf ik die 9 pootjes niet los te solderen (hoe doe je dat ook?!) dus heb ik het een tijdje verholpen met een bypass-pedaal. Een nieuwe switch heb ik hier nog steeds liggen..

titzenpitzer
15 augustus 2011, 21:02
Ohja Dirk, dat was dus een echte vraag: tips om zo'n ding los te solderen?

bass blom
15 augustus 2011, 21:09
vastsolderen is moeilijker

rasselbock
16 augustus 2011, 00:51
Ok ik ben zelf geen soldeerheld, dus dan kan ik hem beter gewoon wegbrengen, neem ik aan? Heb zaterdag een optreden en vraag me af of ze hem voor die tijd klaar kunnen hebben. Heeft iemand een tijdelijke oplossing paraat?


groet!

Dirk_Hendrik
16 augustus 2011, 20:29
vastsolderen is moeilijker

niet echt....
met dit soort switches is het het veiligst de switchbehuizing te slopen tot je de pennen individueel kunt lossolderen. Allemaal tegelijk is vragen om drama.

Voor de TS.
Neem contact op met bernardduur. Die zit ook in Nijmegen.

bass blom
16 augustus 2011, 20:44
allemaal tegelijk heb je 9 soldeerbouten voor nodig ja :D