PDA

View Full Version : Esp viper is dat wat....



rockgod69
15 augustus 2011, 10:32
Ik wil eigenlijk wel een gitaar erbij, voor de variatie een gibson-achtige, en ik hoor goeie verhalen over een esp viper (ltd)...ik zoek nl. wel een budget gitaar.
Ik ben dol op The Jayhawks...Louris speelt natuurlijk op een echte SG, zou ik daar in de buurt kunnen komen met zo'n viper? En waar kan ik ze proberen in nederland en, en, en .....vertel!

arcane
15 augustus 2011, 11:11
Ik wil eigenlijk wel een gitaar erbij, voor de variatie een gibson-achtige, en ik hoor goeie verhalen over een esp viper (ltd)...ik zoek nl. wel een budget gitaar.
Ik ben dol op The Jayhawks...Louris speelt natuurlijk op een echte SG, zou ik daar in de buurt kunnen komen met zo'n viper? En waar kan ik ze proberen in nederland en, en, en .....vertel!

Er zijn vipers in verschillende klassen te krijgen. Zo is het instapmodel de viper-10, die vaak verkcoht wordt voor rond de €170,-. Dan volgt de Viper-50, die gaat vaak weg voor €220,- tot €250,-. Een klasse hoger is de Viper-100, die zit zo rond de €280,- , dan de viper-300 voor €600,- en de viper-1000 voor €900,-

Zoals je ziet is er een ruime keuze aan vipers.

Een goede vriend van mij heeft een viper-50. Die speelt heel behoorlijk. hij heeft echter wel de elementen ervan vervangen, die klonken niet heel slecht, maar het kon beduidend beter.

Mocht je voor een viper gaan, dan zou ik in ieder geval de viper-10 laten voor wat het is. En aangezien het verschil in prijs tussen de viper 50 en viper 100 niet zo heel groot is, zou ik de viper-100 kiezen. (Hoewel dat eigenlijk alleen een optisch verschil is, de hardware en houtsoorten zijn volgens mij hetzelfde. De viper-50 heeft gewoon één kleur, terwijl de viper-100 een andere finish heeft.)

Bijl
15 augustus 2011, 14:08
Als je een budgetgitaar zoekt kan je het beste een tweedehandse Viper 300/400/401 zoeken met EMG's of Seymour Duncan pickups. Voor 300 tot 400 euro heb je dan een goed spelende gitaar met goede hardware waar je een tijdje mee vooruit kan.

Ik heb er een gehad, maar weer verkocht omdat ze behoorlijk kopzwaar zijn waardoor ik continu in gevecht was met het kreng om de hals in een bespeelbare positie te houden.

Ik zou het niet doen, een Viper, maar als je er toch graag één wil proberen, hang er dan een riem aan en bespeel 'm ook een tijdje staand.

Oranjeaap
15 augustus 2011, 14:54
Wat is je budget?

Een Gibson SG faded kun je 2ehands wel krijgen voor 400 euro

r3active
15 augustus 2011, 17:51
Die LTD Vipers zijn (VIND IK) gruwelijk lelijk variatie op de Gibson SG's maar ik vind ze ook wel weer geweldig klinken en goed spelen

Sinner1980
15 augustus 2011, 19:55
Vipers zijn leuke gitaren maar verwacht absoluut geen SG geluid.
Ze zijn zwaarder als een SG en veelal voorzien van actieve EMG's.

My 2 cents: ga voor een SG en die kun je best leuk kopen tweedehands,ff zoeken. Of gewoon ff doorsparen.

Het beste is natuurlijk om de 2 naast elkaar te testen en dan je keuze te maken

rockgod69
16 augustus 2011, 11:07
ik denk dat het doorsparen wordt....ik heb de SG robby krieger in m'n handen gehad, en heb nu een behoorlijke GAS aanval. Vijftienhonderdeneenbeetje euros geweld. Gaaf!

arcane
16 augustus 2011, 11:23
ik denk dat het doorsparen wordt....ik heb de SG robby krieger in m'n handen gehad, en heb nu een behoorlijke GAS aanval. Vijftienhonderdeneenbeetje euros geweld. Gaaf!

Doorsparen is een goed plan:ok:

el loco
16 augustus 2011, 21:29
Als je een budgetgitaar zoekt kan je het beste een tweedehandse Viper 300/400/401 zoeken met EMG's of Seymour Duncan pickups. Voor 300 tot 400 euro heb je dan een goed spelende gitaar met goede hardware waar je een tijdje mee vooruit kan.

Ik heb er een gehad, maar weer verkocht omdat ze behoorlijk kopzwaar zijn waardoor ik continu in gevecht was met het kreng om de hals in een bespeelbare positie te houden.

Ik zou het niet doen, een Viper, maar als je er toch graag één wil proberen, hang er dan een riem aan en bespeel 'm ook een tijdje staand.

Was voor mij de reden om em niet te kopen! Zien er vet uit maar niet te bespelen, tenzij je hem 5 cm onder je kin hangt... Echt een design fout wat mij betreft.