PDA

View Full Version : Big muff



Flor
14 augustus 2011, 22:22
hallo,
Onlangs een big muff grote versie usa gekocht. Fantastische sound maar er is een grondruis (zeg maar "gebrom") als ik het pedaal inschakel. Iemand dezelfde ervaring hiermee? Ligt het misschien aan het feit dat ik enkelspoelelementen gebruik?
gr
Flor

rhcp_schipper
15 augustus 2011, 00:09
hallo,
Onlangs een big muff grote versie usa gekocht. Fantastische sound maar er is een grondruis (zeg maar "gebrom") als ik het pedaal inschakel. Iemand dezelfde ervaring hiermee? Ligt het misschien aan het feit dat ik enkelspoelelementen gebruik?
gr
Flor

En aan het feit dat je single coil elementen gebruikt, en aan het feit dat een fuzz/distortion eigenlijk altijd brom laat horen als je hem aanzet. Heel normaal fenomeen!

Tias
15 augustus 2011, 12:54
Gewoon iets van een noise surpressor proberen.
Hele grote kans dat je er geen last meer van heb.

IndiepoprockJesse
15 augustus 2011, 14:57
Is je versterker geaard, gebruik je een batterij of voeding? Zo nee/ja, welke voeding? Heb je toevallig een gitaar met Humbuckers waarmee je het kan proberen?

In principe moet ook een Big Muff gewoon een 'clean' gebruik hebben als je geen snaren aanslaat.

Flor
16 augustus 2011, 21:02
Is je versterker geaard, gebruik je een batterij of voeding? Zo nee/ja, welke voeding? Heb je toevallig een gitaar met Humbuckers waarmee je het kan proberen?

In principe moet ook een Big Muff gewoon een 'clean' gebruik hebben als je geen snaren aanslaat.

Ik gebruik een voeding (daisychain met 1 speciale aansluiting voor ehx pedalen), misschien beter met een batterij?
Mijn versterker gewoon in stopcontact in repetitielokaal, maar daar spelen er nog veel bands, dus zal wel geen probleem zijn. Humbuckergitaar heb ik niet. Ik heb Seymour duncan minihumbucker voor strat liggen,die laat ik misschien beter eens in mijn strat zetten,maar ik denk dat ie niet past op mijn tele.
dank voor de vragen
Flor

IndiepoprockJesse
16 augustus 2011, 23:10
Ik gebruik een voeding (daisychain met 1 speciale aansluiting voor ehx pedalen), misschien beter met een batterij?
Mijn versterker gewoon in stopcontact in repetitielokaal, maar daar spelen er nog veel bands, dus zal wel geen probleem zijn. Humbuckergitaar heb ik niet. Ik heb Seymour duncan minihumbucker voor strat liggen,die laat ik misschien beter eens in mijn strat zetten,maar ik denk dat ie niet past op mijn tele.
dank voor de vragen
Flor

Gebruik je een one-spot voeding ofzo?

En is het een brom(lage toon) of een ruis (hoge toon)?

En geen pickups vervangen omdat je een brom hebt op je Big Muff maar omdat je graag die pickups wilt gebruiken he :D

Heb je een versterker op een andere plek of thuis waar je het mee kan proberen?

Flor
17 augustus 2011, 21:26
Gebruik je een one-spot voeding ofzo?

En is het een brom(lage toon) of een ruis (hoge toon)?

En geen pickups vervangen omdat je een brom hebt op je Big Muff maar omdat je graag die pickups wilt gebruiken he :D

Heb je een versterker op een andere plek of thuis waar je het mee kan proberen?

Wat is een one-spot voeding?
ha ha...nee, ik heb een oude fernandes revival '62 tele met bindings (bouwjaar 1980) en die klinkt en speelt sowieso te gek. Als ik er ooit de pick-ups zou in vervangen worden het texas specials of bare knuckles. Maar ik hou hem graag origineel.
Ja ik kan thuis proberen.

Mitch
17 augustus 2011, 21:29
Brom, ruis... er is niet voor niets een sticky voor gemaakt. Twee totaal verschillende dingen met totaal verschillende oorzaken.

Flor
28 augustus 2011, 09:43
Dank voor de reacties. Het heeft dus geholpen.
Fernandes revival telecaster uitgerust met bridge pick-up Dimarzio Fast track, pots 500 : ruis volledig weg (en een ongeloooofelijke sound krijg ik er bovenop)
JV strat uitgerust met een ietwat mildere Seymour Duncan mini-humbucker, resultaat idem. Klank meer bluesy.
(t'is nochtans altijd de bedoeling geweest om mijn instrumenten, die beiden dateren van 1980) origineel te houden, maar deze aanpassing is te fantastisch)
Heb dus geen noisegate nodig.
En bij natuurlijke feedback kan ik goed het geluid manipuleren, er zijn geen bijgeluiden meer. Dit forum heeft dus geholpen.
vg
Flor