PDA

View Full Version : HDFX, Verkopen??



WesselBults
14 augustus 2011, 22:15
Hallo allemaal;)
Ik heb een Marshall MG100HDFX, en ik heb kleine probleemjes met de amp..
Ik heb de stack in Begin maart gekocht, en ik heb het probleem dat het geluid telkens harder en zachter gaat, ik laat de versterker waarschijnlijk repareren bij Martin Staman. Maar ik heb de vraag, wat kan ik beter doen? de Head verkopen, en een nieuwe head op de cab zetten?
Of de head+cabinet zo houden? Als ik hem zou moeten verkopen.. Wat zou ik in de plaats ervan kopen, mijn max budget is 250 euro.

Wessel!:chicken:

allochthomas
14 augustus 2011, 22:45
Terug gaan naar de winkel voor je garantie niet een optie?:???:

kidrock
15 augustus 2011, 01:01
Terug gaan naar de winkel voor je garantie niet een optie?:???:

Tenzij die hem 2de hands gekocht heeft.

Ben zelf niet zo kapot van de MG serie (maar dat terzijde), maar als je zelf wel tevreden bent over het geluid van die amp dan zou ik hem gewoon laten maken, want voor 250 eurie koop je niet veel.

WesselBults
15 augustus 2011, 10:35
Terug gaan naar de winkel voor je garantie niet een optie?:???:


Ik heb hem 2e hands gekocht en helaas is de garantie eraf:(

WesselBults
15 augustus 2011, 10:42
Nou, ik kan er wel een heel tof geluid uit pompen, maar ik denk dat ik de top beter nu kan verkopen voordat ie helemaal kapot is, aangezien ik hem ook al 2e hands heb gekocht, dus heeft iemand een idee over een goede marshall top rond de 250 euro??! Liefst zonder FX en die shit, daar hebben we pedaaltjes voor:)

Wessel:chicken:

arcane
15 augustus 2011, 11:10
Nou, ik kan er wel een heel tof geluid uit pompen, maar ik denk dat ik de top beter nu kan verkopen voordat ie helemaal kapot is, aangezien ik hem ook al 2e hands heb gekocht, dus heeft iemand een idee over een goede marshall top rond de 250 euro??! Liefst zonder FX en die shit, daar hebben we pedaaltjes voor:)

Wessel:chicken:

Tja een marshall top voor onder de €250,-... Dan kom je denk ik uit op een Valvestate. Mijns inziens beter dan een mg.

Ik vraag me overigens af of je versterker nog veel gaat opleveren. Een mg is al niet je van het, en als het ding dan ook nog eens een defect heeft.

Probeer trouwens eens de fx-loop in/uitgangen eens schoon te maken. Het zou zo maar kunnen dat je probleem daardoor veroorzaakt wordt.

WesselBults
15 augustus 2011, 11:12
Tja een marshall top voor onder de €250,-... Dan kom je denk ik uit op een Valvestate. Mijns inziens beter dan een mg.

Ik vraag me overigens af of je versterker nog veel gaat opleveren. Een mg is al niet je van het, en als het ding dan ook nog eens een defect heeft.

Probeer trouwens eens de fx-loop in/uitgangen eens schoon te maken. Het zou zo maar kunnen dat je probleem daardoor veroorzaakt wordt.

Dat er vuil in zit, kan kloppen. daar heb ik al vaker iets van gehoord..
Ik wil er best meer uit geven maar ik wil na de zomer eerst een SG kopen
Wat is echt een goede marshall top, en nee dan niet een voor 1000 euro ofzo. maar eentje waarvan je denkt.. toch wel een tof dingetje?

Wessel:chicken:

arcane
15 augustus 2011, 11:17
Waarom wil je Marshall? Er zijn erg veel verschillende marshalls uitgebracht, en ze klinken allemaal anders. Of ze goed klinken is een kwestie van smaak.
Ik vermoed dat je uitgaat van de looks en de naam. Ik zou me zeker niet blind staren op marshall.

Welke sound zou je graag willen benaderen?

guitarnijboer
15 augustus 2011, 11:34
Heb je niet gewoon een tremolo of modulatie effect aan staan op je versterker?

The Running Man
15 augustus 2011, 12:55
Heb bij eigen Marshall amps en die van anderen vaak volumevariatie gehoord
die toe te schrijven was aan krakkemikkige input jacks van fx send en return.
Patchkabeltje tussen send en return helpt dan voah weinugh.
@ Wessel: PM

WesselBults
15 augustus 2011, 13:39
Waarom wil je Marshall? Er zijn erg veel verschillende marshalls uitgebracht, en ze klinken allemaal anders. Of ze goed klinken is een kwestie van smaak.
Ik vermoed dat je uitgaat van de looks en de naam. Ik zou me zeker niet blind staren op marshall.

Welke sound zou je graag willen benaderen?


Doe ik ook niet, ik heb al een paar marshalls bespeeld en ze staan me goed aan, ik speel veel grunge en rock, en bij marshall vind ik dat ze een goede od hebben, en die is goed af te stellen, en ik sta ook zeer open voor andere merken.
EN ik wil een marshall top omdat ik nog een Marshall Cab heb.
Anyways, ik wil gewoon een marshall;)

Wessel:chicken:

WesselBults
15 augustus 2011, 13:40
Heb je niet gewoon een tremolo of modulatie effect aan staan op je versterker?

Nee dat heb ik niet hoor;D

allochthomas
15 augustus 2011, 13:47
ahhhhh, men wilt een marshall dus koopt het een mg stack. Ik vrees dat je niet veel voor die head gaat krijgen. vriend van me heeft hij oude mg stack(head+cab) verkocht voor 230. Ik weet dat iemand hier al maanden zijn head+2 cabs voor 700 probeert te verkopen wat gewoon te veel is voor zo'n hoop rommel.

Je kan het altijd proberen maar ik geef je weinig kans. Persoonlijk denk ik dat je veel meer plezier met een roland cube gaat beleven.

WesselBults
15 augustus 2011, 13:57
Is de Valvestate top een goede keuze?

thxn,
Wessel;)

lefthandstrat
15 augustus 2011, 15:28
Misschien is dit een idee waarmee je de blits kan maken, het is functioneel als je ergens gaat jammen en thuis blaas je je slaapkamerdeur uit de sponningen.

Voor 200 euro een Class 5 met extra speaker uitgang, dus kan je jouw cabinet er ook nog op aansluiten. Of het qua Ohm allemaal klopt weet ik niet, maar dat staat vast achter op jouw cabinet. Dan houdt je nog 50 euro over voor een mooi scheurpedaal (of een paar fatsoenlijke kabels.....)

Zie deze advertentie op Gitaarmarkt (ken de verkoper niet, dus neem geen verantwoording voor het aangebodene):

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=146080
http://www.gitaarmarkt.nl/photos/p146080n2.jpg

lefthandstrat
15 augustus 2011, 15:45
Kan ook een idee zijn dat binnen jouw maximale budget past:

Een Marshall Poweramp voor 250 euro (misschien kan je er nog iets vanaf krijgen, want hij staat er al even)....
http://www.tweedehands.nl/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/marshall-eindversterker-poweramp-87614118.html?qq=poweramp&pcpl=&pc_id=&afd=muziek

En dan koop je er voor 200 euro deze pre amp bij (die 200 euro kan je misschien even van je ouders lenen.....en je hebt nog iets te verkopen/en misschien wil de verkoper nog iets van zijn prijs afdoen)
http://www.tweedehands.nl/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/marshall-jmp-1-93757226.html?qq=jmp-1&pcpl=&list_cat=elektrische-gitaar&pc_id=&afd=muziek%2Fmuziekinstrumenten%2Felektrische-gitaar

Als de pre amp qua budget te zwaar is, als je die power amp koopt, dan kan je nog aan dit pedaal denken......(75 euro moet kunnen, toch?)
http://link.marktplaats.nl/459460050

WesselBults
15 augustus 2011, 18:29
De hele set weg doen: En daarvoor terug kopen: Een Marshall 1960A cabinet. met daarop een Valvestate top, die ik later nog een keer zou kunnen vervangen.. Nu wil ik graag van jullie weten of dit slim is of niet..
pm me maar;)
thnx,

Wessel:chicken:

TimS
15 augustus 2011, 19:03
Nee, dat is niet slim. Volgens mij wil je ook niet slim, maar stoer. Slim is een combo kopen.

guitarnijboer
15 augustus 2011, 19:05
De hele set weg doen: En daarvoor terug kopen: Een Marshall 1960A cabinet. met daarop een Valvestate top, die ik later nog een keer zou kunnen vervangen.. Nu wil ik graag van jullie weten of dit slim is of niet..
pm me maar;)
thnx,

Wessel:chicken:

Lijkt mij een heel goed idee in jouw budget range... De 1960 cab kun je gewoon houden, want die is ok mocht je toch ooit een volledig buizen top willen. De valvestate kasten kasten zijn toch wat minder. Prima keuze dus!

Ijselrobo 07
15 augustus 2011, 19:12
maar een 1960 cab ligt toch ergens bij de 600 euries? of je moet 'm 2e hands goedkoop kunnen krijgen.

@wessel: als ik je iets vragen mag: wil je perse een Marshall omdat (een van) je favoriete gitaristen erover speelt, of is het gewoon voor je stoere image?

johns
15 augustus 2011, 19:16
MG weggooien en een Bugera kopen anders? Misschien geen topkwaliteit, maar het klinkt heel aardig vind ik (de 1990(dacht ik) iig).

Trouwens, het al eerder genoemde patchkabeltje in de send/return kwam ik ook achter na veel hoofdbrekens en een 'reparatie' + nieuwe buizen.

WesselBults
15 augustus 2011, 19:32
maar een 1960 cab ligt toch ergens bij de 600 euries? of je moet 'm 2e hands goedkoop kunnen krijgen.

@wessel: als ik je iets vragen mag: wil je perse een Marshall omdat (een van) je favoriete gitaristen erover speelt, of is het gewoon voor je stoere image?

Ikga hem ook 2e hands kopen denk ik.
En nee, voor de duidelijkheid ik wil geen marshall omdat een favo gitarist hem heeft. Ik vindt het goede amps, met een flinke bak Distortion, wat oook belangrijk is voor mij... Dus ik wil gewoon een marshall omdat ik het goede versterkers zijn, en ook niet voor een stoere image, wat ze natuurlijk wel hebben;)

Wessel:chicken:

allochthomas
15 augustus 2011, 19:57
Je wilt een goeie marshall bak dus koop je een mg?:seriousf:

Wat is nou je budget? Je wou eerst iets rond de 300 euro en nu wel je een cab voor 350 euro kopen.

WesselBults
15 augustus 2011, 20:24
maar een 1960 cab ligt toch ergens bij de 600 euries? of je moet 'm 2e hands goedkoop kunnen krijgen.

@wessel: als ik je iets vragen mag: wil je perse een Marshall omdat (een van) je favoriete gitaristen erover speelt, of is het gewoon voor je stoere image?

Ja, ik koop hem ook 2e hands.

En, nee ik koop geen marshall omdat een van mijn favoriete gitaristen die heeft.. Ik wil een marshall omdat ze goede Distortion hebben, en ook goede cleans. Ik koop hem ook niet voor een stoere image, hoewel ze die wel hebben;)

Wessel:chicken:

arcane
15 augustus 2011, 20:35
Ja, ik koop hem ook 2e hands.

En, nee ik koop geen marshall omdat een van mijn favoriete gitaristen die heeft.. Ik wil een marshall omdat ze goede Distortion hebben, en ook goede cleans. Ik koop hem ook niet voor een stoere image, hoewel ze die wel hebben;)

Wessel:chicken:

Ah ok. Nou als je dat vindt maakt het niet uit welke marshall je koopt,aangezien ze dus goed clean klinken en goede distortions hebben.

Zucht..

Ik begrijp je wel, je hebt nog weinig ervaring op dit gebied. Veel van de bekende gitaristen spelen op marshall, dus dat wekt het idee dat het dé amp is.
Marshall heeft uiteraard goede amps gebouwd, waarvan er vast een bij zit die als voor jou gemaakt klinkt, maar wie weet wordt 'jouw' amp wel gebouwd door peavey, hughes &kettner, vox- mesa boogie of fender. Ook allemaal merken die kwaliteitsamps bouwen.

Mijn advies: staar je niet blind op marshall en ga gewoon lekker veel amps testen.

WesselBults
15 augustus 2011, 20:38
Je wilt een goeie marshall bak dus koop je een mg?:seriousf:

Wat is nou je budget? Je wou eerst iets rond de 300 euro en nu wel je een cab voor 350 euro kopen.


Haha, nee ik heb de MG100, en ik wou eerst de head alleen verkopen, alleen nu ga ik de set verkopen.. Maar Iedereen denkt dat ik een Marshall wil omdat veel artiesten erop spelen, en dat ik daarom blind voor een marshall kies.
Dat is niet waar. Marshall bevalt me goed. en ik ga voor een marshall

allochthomas
15 augustus 2011, 20:42
Heb je uberhaupt wel eens iets anders geprobeerd?

We kunnen je alleen helpen als je een goeie schatting van je budget geeft en je je niet blind loopt te staren op 1 merk. Als je toch per se marshall wilt prima: maar in die prijsklasse is nog veel meer leuks te vinden.

WesselBults
15 augustus 2011, 20:45
Ik heb wel een paar andere amps geprobeerd. Maar ik wil voor nu nog een marshall, ik bedoel ik ben pas 14 jaar, en ik heb nog alle tijd om dé amp te vinden..
Allemaal bedankt maar ik denk dat ik er uit ben!:)

Het wordt: Een marshall 1960A cabinet met daarop een Marshall valvestate head, die ik later nog eens zou kunnen vervangen voor nog iets beters...

toch nog allemaal bedankt voor de hulp, en ik hoop jullie ook nog een keer te kunnen helpen!

Wessel:chicken:

arcane
15 augustus 2011, 20:47
Heb je uberhaupt wel eens iets anders geprobeerd?

We kunnen je alleen helpen als je een goeie schatting van je budget geeft en je je niet blind loopt te staren op 1 merk. Als je toch per se marshall wilt prima: maar in die prijsklasse is nog veel meer leuks te vinden.

Precies. In die prijsklasse is er op marshall gebied niet meer aan te bevelen dan een valvestate.

arcane
15 augustus 2011, 20:50
Je zou ook een london city bulldog kunnen overwegen, 2e hands dan. Dat is een 100 watt buizenversterker, gebaseerd op een marshall jcm2000. Klinkt erg lekker vind ik persoonlijk.

allochthomas
15 augustus 2011, 20:50
En alweer een puber voor een prut versterker gaat puur omdat het marshall is:(. Zucht, waarom probeer ik het toch ook steeds weer?

Er staat een peavey 112 valveking voor 250 euro op mp, die knalt de valvestate er 10 keer uit.

arcane
15 augustus 2011, 20:53
En alweer een puber voor een prut versterker gaat puur omdat het marshall is:(. Zucht, waarom probeer ik het toch ook steeds weer?

Er staat een peavey 112 valveking voor 250 euro op mp, die knalt de valvestate er 10 keer uit.

Dat gevoel heb ik ook elke keer. Men vraagt om hulp,maar je advies wordt eigenlijk genegeerd.

+1 voor de valveking

allochthomas
15 augustus 2011, 21:24
De zomer is weer te einde en pubers in overvloed die een leuk zakcentje hebben na een zomer werken. Ik vind het echt zo zonde dat er zo veel geld wordt verspilt aan waardeloze kut zooi als de marshall mg onder het mom dat het stoer staat of omdat het marshall is het niet verkeerd kan klinken. Sites als harmony central helpen ook niet mee omdat 99% van de reviews worden geschreven de knulletjes die net hun versterker hebben en nog helemaal blij zijn. Er is zo veel moois te krijgen met dat soort budgetten en ze hoeven alleen maar advies aan te nemen en open te staan voor iets anders.

Moet eerlijk toegeven dat ik het zelf ook had. Vriendin had een valvestate staan en ik had een cube en het was altijd: oh, zij heeft een marshall staan. Toen ik een nieuwe versterker ging halen op aanraden een valveking gekocht(was toen ook het enigste wat je voor dat budget aan buizen kon krijgen) en nooit meer terug gekeken naar die valvestate.

WesselBults
15 augustus 2011, 21:26
De zomer is weer te einde en pubers in overvloed die een leuk zakcentje hebben na een zomer werken. Ik vind het echt zo zonde dat er zo veel geld wordt verspilt aan waardeloze kut zooi als de marshall mg onder het mom dat het stoer staat of omdat het marshall is het niet verkeerd kan klinken. Sites als harmony central helpen ook niet mee omdat 99% van de reviews worden geschreven de knulletjes die net hun versterker hebben en nog helemaal blij zijn. Er is zo veel moois te krijgen met dat soort budgetten en ze hoeven alleen maar advies aan te nemen en open te staan voor iets anders.

Moet eerlijk toegeven dat ik het zelf ook had. Vriendin had een valvestate staan en ik had een cube en het was altijd: oh, zij heeft een marshall staan. Toen ik een nieuwe versterker ging halen op aanraden een valveking gekocht(was toen ook het enigste wat je voor dat budget aan buizen kon krijgen) en nooit meer terug gekeken naar die valvestate.

Dude, ik ben facking 14. En wtf maakt jou het uit als ik een marshall wil.
is het nog niet duidelijk dat die mg de deur uit gaat?!

allochthomas
15 augustus 2011, 21:31
Je mist mijn hele punt en mijn verhaal sloeg meer op een algemeen publiek. Ik wil alleen maar zeggen dat er zo veel meer moois en beters te krijgen is buiten de standaard merken om en dat ik er zelf ook schuldig aan ben geweest.

WesselBults
15 augustus 2011, 21:34
Je mist mijn hele punt en mijn verhaal sloeg meer op een algemeen publiek. Ik wil alleen maar zeggen dat er zo veel meer moois en beters te krijgen is buiten de standaard merken om en dat ik er zelf ook schuldig aan ben geweest.

Ik snap best dat je dat bij mij in wil brengen! Maar ik wil nu een marshall, en ik sta echt open voor nieuwe versterkers hoor! Ikga later ook meer amps proberen! Maar die tijd komt nog!
Thnx anyways,
Wessel:chicken:

kidrock
15 augustus 2011, 21:56
Je mist mijn hele punt en mijn verhaal sloeg meer op een algemeen publiek. Ik wil alleen maar zeggen dat er zo veel meer moois en beters te krijgen is buiten de standaard merken om en dat ik er zelf ook schuldig aan ben geweest.

Ach, je hebt het geprobeerd, maar ja... je bent jong en je wild wat... en ik dit geval een stoere valvestate van Marshall. Wat wil je nog meer? ;)

johns
15 augustus 2011, 23:12
ik sta echt open voor nieuwe versterkers hoor! Ikga later ook meer amps proberen! Maar die tijd komt nog!
Thnx anyways,
Wessel:chicken:

Waarom? Er zijn prachtige Marshalls maar het goedkopere spul vind ik duidelijk minder dan bijvoorbeeld de (veel) goedkopere Bugera's die ik genoemd heb. Een 1990 klinkt gewoon bijna als een JCM900 voor rond de 300 euro en dat is (dat zeggen mijn oren tenminste) een aantal klassen beter dan een valvestate of solid state Marshall.

Ik heb echte Marshalls gehad, een Fender, een Vox en nu een Randall, maar afhankelijk van het budget wordt m'n volgende een Bugera óf een Engl óf een Peavey. Buizen FTW in ieder geval