PDA

View Full Version : bedrading seymour ducan slash alnico II pro humbucker



spike67
14 augustus 2011, 17:43
hallo

Morgen komen mijn seymour ducan slash alnico II pro humbuckers binnen.

die wil ik graag wisselen met mijn burstbuckers pro.
wat is de beste manier van aansluiten? fase of standaard?

Ik heb een gibson Lp faded en wil een beetje meer het slash geluid hebben.
Ik gebruik een engl thunder amp en een peavey classic 30 samen met een line6 M13.

Vorige week al een paar marshalls geprobeerd oa dsl401 en de vintage modern.
maar het geluid veranderde niet echt, totdat ik een andere Lp pakte met seymour ducans.

graag advies alvast bedankt.

macwilliams
14 augustus 2011, 18:22
Wat jij het mooist vind klinken, probeer beide eens uit of zet er een push pull pot in. Of probeer eens een tripleshot ring van SD dan heb je;

1: standaard
2: single op de ene spoel
3: single op de andere spoel
4: uit fase.

Dat heb ik nu bij twee gitaren op zowel de brug als neck bucker die je dan ook nog kan combineren.

Dus 4 combinaties op brug & 4 op de neck die je dan afzonderlijk of gecombineerd kunt gebruiken. (dat zijn veel geluiden) :)

Xtrme
14 augustus 2011, 19:02
Volgens mij zijn die SD Slash-humbuckers twee- en niet vierdraads. :???:

spike67
14 augustus 2011, 19:05
Wat jij het mooist vind klinken, probeer beide eens uit of zet er een push pull pot in. Of probeer eens een tripleshot ring van SD dan heb je;

1: standaard
2: single op de ene spoel
3: single op de andere spoel
4: uit fase.

Dat heb ik nu bij twee gitaren op zowel de brug als neck bucker die je dan ook nog kan combineren.

Dus 4 combinaties op brug & 4 op de neck die je dan afzonderlijk of gecombineerd kunt gebruiken. (dat zijn veel geluiden) :)

Kan je me vertellen welke wiringdiagram dat is?
kijk maar eens op deze site http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/

macwilliams
14 augustus 2011, 19:15
Er zit een schema bij de ringen geleverd en dat houd ik aan en dan heb ik de bovenstaande opties. Alle kleuren staan netjes aangegeven.

Mocht je er push pull pots bij gebruiken dan zoek je bij de door jou geposte link de juiste schema.

Kan niet fout gaan.

spike67
14 augustus 2011, 19:19
Volgens mij zijn die SD Slash-humbuckers twee- en niet vierdraads. :???:

volgens mij 4 draadjes zie link

http://www.seymourduncan.com/images/products/electric/humbuckers/501005-110.pdf

macwilliams
14 augustus 2011, 19:27
volgens mij 4 draadjes zie link

http://www.seymourduncan.com/images/products/electric/humbuckers/501005-110.pdf

Het zijn er ook vier. Ik heb diverse SD elementen en allemaal splitbaar.

Xtrme
14 augustus 2011, 19:29
Ik begrijp de verwarring, want dat is een algemeen schema wat door SD bij alle linksboven genoemde typen wordt geleverd.
Linksonder staat ook hoe je een single-conductor humbucker aansluit.

En in het onderstaande linkje staat volgens mij dat de Slash zo'n single conductor humbucker is.

http://www.seymourduncan.com/products/electric/humbucker/alnico_ii_pro_s_1/.

Maar morgen weten we het zeker. :)

BobvanKempen
14 augustus 2011, 19:50
Ik begrijp de verwarring, want dat is een algemeen schema wat door SD bij alle linksboven genoemde typen wordt geleverd.
Linksonder staat ook hoe je een single-conductor humbucker aansluit.

En in het onderstaande linkje staat volgens mij dat de Slash zo'n single conductor humbucker is.

http://www.seymourduncan.com/products/electric/humbucker/alnico_ii_pro_s_1/.

Maar morgen weten we het zeker. :)

Ik heb ze net in mijn Standard gezet en ..... je kan ze niet splitten. Is volgens mij een uitzondering op de regel bij SD. Of er moeten verschillende versie's zijn.

Edit: Volgens de Musicstore zijn alle slash SD's 1 aderig.

Xtrme
14 augustus 2011, 20:11
Ik heb ze net in mijn Standard gezet en ..... je kan ze niet splitten. Is volgens mij een uitzondering op de regel bij SD. Of er moeten verschillende versie's zijn.

Edit: Volgens de Musicstore zijn alle slash SD's 1 aderig.

Ah! Dan hebben we hier eventueel nog een soldeerles voor de knutselende daredevils onder ons. :)
http://www.diyguitarmods.com/rewire-humbucker-instructions.php


Edit: De huidige burstbuckers van TS zijn blijkbaar ook tweedraads/eenaderig/single-conductor.

In antwoord op de vraag over de fase/tegenfase schakeling:
Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar dat moet met een push-pull pot niet moeilijk te realiseren zijn.

Zie http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=2h_2v_2t_3w_phase.
Kwestie van de mantel en de draad van de Slash-humbuckers aansluiten op de plaatsen van de groene en de zwarte draden in het schema. De (andere) kleuren kun je vergeten.

Wel even oppassen met sluiting maken op de phase switch door contact op de geleidende mantel. (evt. een klein stukje krimpkous om de mantel rond de switch gebruiken).

Volgens mij moet dat werken.

spike67
15 augustus 2011, 14:40
Volgens mij zijn die SD Slash-humbuckers twee- en niet vierdraads. :???:

Je hebt gelijk ik heb alleen de neck humbucker binnengekregen en inderdaad 2 draads.:(

de bridge humbuckers is denk ik in backorder?

macwilliams
15 augustus 2011, 15:34
Je hebt gelijk ik heb alleen de neck humbucker binnengekregen en inderdaad 2 draads.:(

de bridge humbuckers is denk ik in backorder?

Dan is de keuze hoe je ze moet aansluiten niet meer zo moeilijk ;)

Orpheo
15 augustus 2011, 15:39
De slashset is in braided wire en 4ader te koop.als de burstbucker en slash uit fase zijn, heb je n probleem. beiden zijn braided wire, dus effe aarde en hot omdraaien kan niet, want die braided mantel is niet alleen aarde, maar ook afscherming.

Je zult dus dr magneet van een van beiden moeten omdraaien, aannemen dat je het hierbij laat en niet een matchende set neemt...

Xtrme
15 augustus 2011, 16:46
beiden zijn braided wire, dus effe aarde en hot omdraaien kan niet, want die braided mantel is niet alleen aarde, maar ook afscherming.

Ah, inderdaad niet bij stil gestaan.
Als je het zo bekijkt dan gaat mijn verhaal over de push-pull pot dus ook niet op. :(
Gewoon eigenwijs proberen, of zijn er nog meer nadelen zoals signaalverlies over de braided wire...?

Orpheo
15 augustus 2011, 16:56
Ah, inderdaad niet bij stil gestaan.
Als je het zo bekijkt dan gaat mijn verhaal over de push-pull pot dus ook niet op. :(
Gewoon eigenwijs proberen, of zijn er nog meer nadelen zoals signaalverlies over de braided wire...?
De braided wire zit vast aan de baseplate, en t lapje als die erop zit. dat moet allemaal op aarde om brom weg te krijgen/houden.

Bedenk zelf maar wat t effect is van de 2 aders omdraaien ;)

Xtrme
15 augustus 2011, 17:05
De braided wire zit vast aan de baseplate, en t lapje als die erop zit. dat moet allemaal op aarde om brom weg te krijgen/houden.

Bedenk zelf maar wat t effect is van de 2 aders omdraaien ;)

Classic Radio met ultrasnelle pauken op je gitaar? :D

Orpheo
15 augustus 2011, 17:11
Classic Radio met ultrasnelle pauken op je gitaar? :D

In ieder geval meer storing...

Xtrme
15 augustus 2011, 17:16
In ieder geval meer storing...

Ik begrijp 'm.
Thanks mate. :ok:

Raymond77
13 juni 2012, 03:34
Het is jammer dat ik deze draad nu pas lees...
Ik had 4 linkshandige pushpull pots aangeschaft om een slash-setje alles volgens de Jimmy page manier te bedraden. N kreeg ik dus vandaag mijn setje binnen en bleek het single conducted te zijn :(, even een baalmoment en denken wat ik nu ga doen..
Waarschijnlijk toch maar 4 nieuwe potmeters zoeken, of hier moet nog iemand zijn met de kunde en lef om de bedrading van de duncans te veranderen...
Volgende keer toch maar iets beter laten informeren...:(

Orpheo
13 juni 2012, 15:41
Het is zo makkelijk joh van een braided wire een 4 conductor maken. Moet ik t voor je ombouwen en in je gitaar solderen? Tis supersimpel.

gerte1991
29 juni 2012, 14:11
Ik heb deze elementen van de week ook gekocht. (zwart/blanc versie)

Ze klinken geweldig! ze zijn inderdaad 2 aderig (let op dat de aardebedrading open ligt) ik heb deze eraf gehaald en een geisoleerde draad als aarde aan het element gesoldeerd.
Ook was het wel slim om de gitaar met kopertape te isoleren (is tegen ruis en storingen)

het standaard schema van de elementen (2 tone, 2 volume, 3 way switch) staat op een papiertje dat je bij je elementen krijgt.

Hardstikke leuk om te doen trouwens!!

Orpheo
29 juni 2012, 17:20
Waarom verving je die draad? Vraag me af waarom je dacht slimmer te moeten zijn dan de fabrikant.

Gearjunkie
29 juni 2012, 22:17
Waarom verving je die draad? Vraag me af waarom je dacht slimmer te moeten zijn dan de fabrikant.

geef nou toch toe Orpheo, een aardedraad kan je het beste isoleren met een geaarde mantel...... Toch??? ;)

Orpheo
29 juni 2012, 23:01
Uhm... weet je wel hoe dat allemaal in elkaar steekt? Je signaal wil je in het bijzonder afschermen en die mantel doet dat enorm goed.

Als t echt niet werkte, zouden dan veek bouwers dat de zo naast zitten? Denk t niet.