PDA

View Full Version : HNGD Fender Baja Telecaster



jutter
14 augustus 2011, 17:10
Een tijdje geleden had ik een Fender '51 Nocaster CS gekocht. Fantastische gitaar maar helaas begon na 2 weken de hals te torderen :???: De gitaar terug gebracht en geld terug gekregen. Het bleef maar kriebelen dus maar op zoek naar een goede telecaster. Alle smaakjes van de telecasters geprobeert. Toch bleef ik maar steeds op de Baja terug komen; deze kwam het dichste in de buurt van mijn oude '51 Nocaster. Afgelopen vrijdagavond een ritje gemaakt van 350km om deze op tehalen. Helaas zat er geen koffer bij maar thuis had ik nog een ongebruikte Thomann koffer waar ik niets mee deed en daar past de Telecaster mooi in! Vanmiddag de gitaar goed afgesteld en schoongemaakt. De akelig glimmende zwarte slagplaat heb ik gelijk maar veranderd in een matzwarte wat een stuk beter staat.

Voilà!

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/fender%20baja%20telecaster/DSC02380.jpg
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/fender%20baja%20telecaster/DSC02367.jpg

macwilliams
14 augustus 2011, 17:13
Hé een Baja. :ok:

Waar heb je hem vandaan?

YannickH
14 augustus 2011, 17:13
Hé een Baja. :ok:

die zie je veel he:p
knap ding, veel geluk ermee:ok:

jutter
14 augustus 2011, 17:17
Hé een Baja. :ok:

Waar heb je hem vandaan?

Rijnsburg..... Was van een violist.

macwilliams
14 augustus 2011, 17:17
die zie je veel he:p
knap ding, veel geluk ermee:ok:

Ze duiken de laatste tijd wel meer op. Of valt het nu meer op omdat ik er zelf ook een heb? Dat heb ik ook altijd met autos. :)

macwilliams
14 augustus 2011, 17:18
Rijnsburg..... Was van een violist.

Dan had hij vast schouderklachten :D

jutter
14 augustus 2011, 17:19
die zie je veel he:p
knap ding, veel geluk ermee:ok:

Thanks! Deze zie je inderdaad veel. Ook geen wonder; goede gitaren voor weinig :D

jutter
14 augustus 2011, 17:20
Dan had hij vast schouderklachten :D

Nee, zijn beurs was gemaakt van uienleer: als hij erin keek sprongen de tranen in z'n ogen:seriousf:

YannickH
14 augustus 2011, 17:21
Ze duiken de laatste tijd wel meer op. Of valt het nu meer op omdat ik er zelf ook een heb? Dat heb ik ook altijd met autos. :)

dat ken ik:p elke keer als je een auto op het oog hebt, zie je er 50 per dag en daarvoor zag je ze nooit.

macwilliams
14 augustus 2011, 17:26
Nee, zijn beurs was gemaakt van uienleer: als hij erin keek sprongen de tranen in z'n ogen:seriousf:

Ik vraag m'n werkgever altijd of hij de salarisstroken op uienpapier heeft laten drukken. Steeds wanneer ik de envelop open scheur begin ik te janken.


Prachtige gitaar, mooie kleur ook :)
Kun je de nerf er ook doorheen zien?

jutter
14 augustus 2011, 17:29
........Prachtige gitaar, mooie kleur ook :)
Kun je de nerf er ook doorheen zien?

Ja, en het hout ook!
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/fender%20baja%20telecaster/DSC02378.jpg

macwilliams
14 augustus 2011, 17:35
Ja, en het hout ook!
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/fender%20baja%20telecaster/DSC02378.jpg

Mooi man, maar wat voor snaren zie ik er nu achteruit steken?

Hendriks
14 augustus 2011, 17:36
Goed gedaan Alex. Mischien zijn we elkaar wel tegengekomen vandaag ik heb er 400 km opzitten (via heerenveen). ;)

jutter
14 augustus 2011, 17:37
Mooi man, maar wat voor snaren zie ik er nu achteruit steken?

Fender bullits. Alleen de D had ik niet meer en heb daar een D'Addario in gestopt :D

macwilliams
14 augustus 2011, 17:39
Fender bullits. Alleen de D had ik niet meer en heb daar een D'Addario in gestopt :D

En welke maat is dat? Die bullits dan hè

jutter
14 augustus 2011, 17:39
Goed gedaan Alex. Mischien zijn we elkaar wel tegengekomen vandaag ik heb er 400 km opzitten (via heerenveen). ;)

Euhhh..... denk het niet; ik doe geen 2 dagen over 350km :D

Jij hebt ook een lekker snoepje gekocht???

jutter
14 augustus 2011, 17:40
En welke maat is dat? Die bullits dan hè

Extra large :D

Nee hoor, gewoon de 0.10

jutter
14 augustus 2011, 17:41
Goed gedaan Alex. Mischien zijn we elkaar wel tegengekomen vandaag ik heb er 400 km opzitten (via heerenveen). ;)

Waarom kwam je niet ff langs voor een bakje???:???:

Hendriks
14 augustus 2011, 17:45
Euhhh..... denk het niet; ik doe geen 2 dagen over 350km :D

Jij hebt ook een lekker snoepje gekocht???Geen gitaar , een versterker geruilt .
Bakkie doen we gauw.

macwilliams
14 augustus 2011, 17:47
Extra large :D

Nee hoor, gewoon de 0.10

Oh okay, ik heb nog wat setjes 012 liggen.

jutter
14 augustus 2011, 17:48
Geen gitaar , een versterker geruilt .
Bakkie doen we gauw.

Vreselijk benieuwd wat je nu hebt! Klein tipje van de sluier?????? :D

jutter
14 augustus 2011, 17:48
Oh okay, ik heb nog wat setjes 012 liggen.

Voor je bas:seriousf:

macwilliams
14 augustus 2011, 17:54
Voor je bas:seriousf:

Hahaha, eikel....

Nee ik dacht dat 012 nog wel kon maar gezien de Carpale tunnel gezeik ben ik gedoemd tot 010 en misschien zou 009 nog beter voor me zijn.

jutter
14 augustus 2011, 17:56
Hahaha, eikel....

Nee ik dacht dat 012 nog wel kon maar gezien de Carpale tunnel gezeik ben ik gedoemd tot 010 en misschien zou 009 nog beter voor me zijn.

Da's minder mooi:makeup:

macwilliams
14 augustus 2011, 18:02
Da's minder mooi:makeup:

Het gaat best goed hoor, rechts is afgelopen januari geopereerd en ik zat de zelfde dag nog te tokkelen. Aankomende januari is links aan de beurt en dan is het allemaal weer prima in orde. Rechts is zeker tot 90% hersteld en als dat een indicatie voor links is kan ik volgend jaar dus klachteloos gitaar spelen, tot 010 dan hè!

Back to telecasters :ok:

allochthomas
14 augustus 2011, 18:18
En alweer een nieuwe telecaster op het forum:cheerup:

@macwilliams: zit zelf te denken om 012 op mijn tele te zetten, vrees wel dat dat flink aan poten wordt:seriousf:

YannickH
14 augustus 2011, 18:20
ik vond 0.12 voor drop b zelfs al veel te dik op men ltd:dontgeti:

Hendriks
14 augustus 2011, 18:22
Vreselijk benieuwd wat je nu hebt! Klein tipje van de sluier?????? :D

Vooruit dan maar , ik maak er geen nieuw topic voor aan , want hij gaat toch weer weg , hij past amper im mijn auto en ik ga deze week een nieuw zelfbouw project opstarten.

http://img4.imageshack.us/img4/497/img0765op.jpg

macwilliams
14 augustus 2011, 18:28
En alweer een nieuwe telecaster op het forum:cheerup:

@macwilliams: zit zelf te denken om 012 op mijn tele te zetten, vrees wel dat dat flink aan poten wordt:seriousf:

Het is wel te gek hoor dat zware geluid, ik had hem dan in D gestemd. Echt vet maar na een half uurtje waren m'n handen dood en tintelden m'n vingers. Net alsof de tandarts er met een verdovingsmiddel in had gezeten. Een klap met een hamer voelde ik niet eens meer, alleen het bloed dat eruit spatte gaf zo'n kliederboel.

jutter
14 augustus 2011, 18:31
Vooruit dan maar , ik maak er geen nieuw topic voor aan , want hij gaat toch weer weg , hij past amper im mijn auto en ik ga deze week een nieuw zelfbouw project opstarten.

http://img4.imageshack.us/img4/497/img0765op.jpg

Kolere! Die past toch niet in je auto? Daar heb je een aanhanger voor nodig :D

allochthomas
14 augustus 2011, 18:32
Ik speel nu met 011 in standaard tuning gaat eigenlijk wel prima maar hoed dikker hoe beter. Moet zeggen dat ik eerst wel moeite had met die bends van gilmour maar dat was kwestie van oefenen.

Hendriks
14 augustus 2011, 18:39
Kolere! Die past toch niet in je auto? Daar heb je een aanhanger voor nodig :D

Het ging net . Klinkt trouwens wel erg lekker , maar het is niet practisch.

jutter
15 augustus 2011, 20:45
Weet iemand hoe ik aan schroeven met gleufjes :D kom? Op de slagplaat zit die gruwelijk lelijke kruiskoppen:eek:

De V
15 augustus 2011, 20:53
Dat is wel een erg mooie plank zeg, die telecaster.
Ooit dan....:soinnocent:

allochthomas
15 augustus 2011, 20:54
Weet iemand hoe ik aan schroeven met gleufjes :D kom? Op de slagplaat zit die gruwelijk lelijke kruiskoppen:eek:
Trip langs de lokale bouwmarkt? Moet nog steeds de kruiskop schroeven van het brug element van mijn avri 52 vervangen.

jutter
15 augustus 2011, 21:09
Trip langs de lokale bouwmarkt? Moet nog steeds de kruiskop schroeven van het brug element van mijn avri 52 vervangen.

Okay. Die schroeven met gleuf (wat een kutwoord...) hebben toch een bolle kop net zoals de kruiskop?

jutter
15 augustus 2011, 21:10
Dat is wel een erg mooie plank zeg, die telecaster.
Ooit dan....:soinnocent:

Dank je! Ik ben er ook erg blij mee!

allochthomas
15 augustus 2011, 21:16
Okay. Die schroeven met gleuf (wat een kutwoord...) hebben toch een bolle kop net zoals de kruiskop?
Die van mij wel ja. Beste is even een schroef er uit halen en mee te nemen ter vergelijking.

Hendriks
15 augustus 2011, 21:17
Bij angela.com verkopen ze complete sets schroeven voor een tele , dus ook hals schroeven , tunerschroeven , etc , heb je binnen een week in huis.

robert-gitarist
15 augustus 2011, 21:19
Okay. Die schroeven met gleuf (wat een kutwoord...) hebben toch een bolle kop net zoals de kruiskop?

Je moet die langere versie hebben he, krijg je nog meer sustain en echt dat lekkere 60's tele geluid... ;)

Gefeliciteerd met je nieuwe Telecaster! Hele mooie plank!!

jutter
15 augustus 2011, 21:31
Bij angela.com verkopen ze complete sets schroeven voor een tele , dus ook hals schroeven , tunerschroeven , etc , heb je binnen een week in huis.

Ik zie ze er niet bij staan.....:dontgeti:

jutter
15 augustus 2011, 21:32
Trip langs de lokale bouwmarkt? Moet nog steeds de kruiskop schroeven van het brug element van mijn avri 52 vervangen.

Kan ik ook doen, maar heb eigenlijk liever de originele...;)

spirit
15 augustus 2011, 21:32
http://www.customworldguitarparts.nl/page3.php?view=productListPage&category=20

Gewoon in NL, scheelt je weer in verzendkosten.

allochthomas
15 augustus 2011, 21:33
http://angela.com/52telecompleteslottedheadscrewkit.aspx
Heb je wel een hele set aan schroeven. Vraag me af of de bouwmakrt niet goedkoper is.

jutter
15 augustus 2011, 21:35
Je moet die langere versie hebben he, krijg je nog meer sustain en echt dat lekkere 60's tele geluid... ;)

Gefeliciteerd met je nieuwe Telecaster! Hele mooie plank!!

Dank je! Ze speelt ook erg lekker en klinkt super!
En uiteraard neem ik die langere; nog meer sustainnnnnnnnnnn :D

jutter
15 augustus 2011, 21:39
http://angela.com/52telecompleteslottedheadscrewkit.aspx
Heb je wel een hele set aan schroeven. Vraag me af of de bouwmakrt niet goedkoper is.

Tering! Wat een prijs! En ik hoef er maar 5......

robert-gitarist
15 augustus 2011, 21:40
Haha goedzo! :D :ok:sustaaaaaaaiiiiin all the way!

Maar dat ze lekker speelt en klinkt zal ongetwijfeld zo zijn :) In mijn ogen heeft ze echt alle Tele-ingrediënten in huis! Very nice.
Ik ben ook dol blij nog met mijn Fender Tele!

jutter
15 augustus 2011, 21:40
http://www.customworldguitarparts.nl/page3.php?view=productListPage&category=20

Gewoon in NL, scheelt je weer in verzendkosten.

Het is slecht te zien of dit de goede schroeven zijn.....

jutter
15 augustus 2011, 21:41
Haha goedzo! :D :ok:sustaaaaaaaiiiiin all the way!

Maar dat ze lekker speelt en klinkt zal ongetwijfeld zo zijn :) In mijn ogen heeft ze echt alle Tele-ingrediënten in huis! Very nice.
Ik ben ook dol blij nog met mijn Fender Tele!

Laat zien! NU!!! :D

robert-gitarist
15 augustus 2011, 21:41
Tering! Wat een prijs! En ik hoef er maar 5......

Klore zeg, zijn die dingen van 24k goud gemaakt?! :stop:
Ik zeg, ff na de betere bouwmarkt of andere doe-het-zelf winkel toe! Exact de zelfde schroeven, betere prijs.

spirit
15 augustus 2011, 21:43
Het is slecht te zien of dit de goede schroeven zijn.....

Met de schroeven die ze hebben, kun je een hele set voor een '52 tele samenstellen. Let alleen wel op dat de bridge pu schroeven voor een USA zijn (andere maat schroefdraad dan voor bv een Jap)

Als er slot head bij staat heb je de goede te pakken.

robert-gitarist
15 augustus 2011, 21:46
Laat zien! NU!!! :D


Omdat je het zo vriendelijk doch dringend vraagt :D

http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/TELEES1.jpg

De linker hé :seriousf:

http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/TELE2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/TELE3.jpg

Neckplate is inmiddels vervangen voor een met 'F' logo en brug is verwisseld voor een waar het chrome wél opzit en meteen met 3 messing brugzadels :)

jutter
15 augustus 2011, 21:50
Met de schroeven die ze hebben, kun je een hele set voor een '52 tele samenstellen. Let alleen wel op dat de bridge pu schroeven voor een USA zijn (andere maat schroefdraad dan voor bv een Jap)

Als er slot head bij staat heb je de goede te pakken.

Thanks! Ik ga ze binnenkort bestellen.

jutter
15 augustus 2011, 21:54
Omdat je het ze vriendelijk doch dringend vraagt :D

http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/TELEES1.jpg

De linker hé :seriousf:

http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/TELE2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/TELE3.jpg

Neckplate is inmiddels vervangen voor een met 'F' logo en brug is verwisseld voor een waar het chrome wél opzit en meteen met 3 messing brugzadels :)

Prachtig mooie plank man! Hoe lang heb je deze? Ik zie dat het een fifties is maar is het een mex of een usa (niet dat het een fuck uitmaakt)?

robert-gitarist
15 augustus 2011, 21:57
Thnx mate ;)
Klopt, het is een Mexicaanse Fender 50's Classic Telecaster! Ik heb hem/haar *dunno, ze heeft een input... :D* sinds een anderhalve maand. Erg fijne plank hoor. Exact het Tele geluidje wat ik zocht.
Nu zoek ik nog een Tweed case en tweed strap maar met name die laatste is een hel om nog aan te komen zeg.. :???:

spirit
15 augustus 2011, 22:01
Thnx mate ;)
tweed strap maar met name die laatste is een hel om nog aan te komen zeg.. :???:

Hatshikidee, tweed straps http://www.google.nl/#hl=nl&xhr=t&q=tweed+strap&cp=10&pf=p&sclient=psy&source=hp&aq=0&aqi=g1&aql=&oq=tweed+stra&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=f0a60a0a5c0b5860&biw=1463&bih=736

Met dank aan spirit, uw zoekmachine :soinnocent::seriousf: :stop:

Mooie tele:rockon:

jutter
15 augustus 2011, 22:04
Hatshikidee, tweed straps http://www.google.nl/#hl=nl&xhr=t&q=tweed+strap&cp=10&pf=p&sclient=psy&source=hp&aq=0&aqi=g1&aql=&oq=tweed+stra&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=f0a60a0a5c0b5860&biw=1463&bih=736

Met dank aan spirit, uw zoekmachine :soinnocent::seriousf: :stop:

Mooie tele:rockon:

Spirit, het brain van ons forum! Thanks, die zocht ik ook nog!

robert-gitarist
15 augustus 2011, 22:04
Hatshikidee, tweed straps http://www.google.nl/#hl=nl&xhr=t&q=tweed+strap&cp=10&pf=p&sclient=psy&source=hp&aq=0&aqi=g1&aql=&oq=tweed+stra&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=f0a60a0a5c0b5860&biw=1463&bih=736

Met dank aan spirit, uw zoekmachine :soinnocent::seriousf: :stop:

Mooie tele:rockon:

Haha bedankt!! :ok:
Klopt, internet is eenvoudig en wel te vinden maar ik ben de afgelopen 2/3 weken op een paar verschillende plekken geweest waaronder Feedback Apeldoorn en Musik Produktiv en zelfs die hadden het al niet meer.... :makeup:

macwilliams
15 augustus 2011, 22:05
Alex,

Ik heb messing schroeven gebruikt met bolle (niet halfrond) kopjes en met sleufje. Deze komen gewoon bij de bouwmarkt vandaan en hebben de juiste afmeting. Mocht je ooit de gitaar van de hand doen dan passen die originele er gewoon weer in.

Hoef je niet te bestellen, kun je zo voor een paar euro twintig mooie schroefjes hebben.

robert-gitarist
15 augustus 2011, 22:05
Spirit, het brain van ons forum! Thanks, die zocht ik ook nog!

Ik eerst ik eerst ik eerst ik eerst...:seriousf:

Sinner1980
16 augustus 2011, 17:00
Hey! Da's een lekker plankie! Gefeliciteerd man:ok:

Grappig dat je toch weer een tele hebt aangeschaft man; ik ben er inmiddels ook verknocht aan hoor,te gekke gitaren.

Nu nog een stratje erbij...:seriousf: Ik wel in ieder geval; ik ben druk aan het sparen:strat:

jutter
16 augustus 2011, 17:53
Hey! Da's een lekker plankie! Gefeliciteerd man:ok:

Grappig dat je toch weer een tele hebt aangeschaft man; ik ben er inmiddels ook verknocht aan hoor,te gekke gitaren.

Nu nog een stratje erbij...:seriousf: Ik wel in ieder geval; ik ben druk aan het sparen:strat:

Dank je! Ben er erg blij mee! Het is een leuke aanvulling naast mijn PRS.

Ben benieuwd met wat voor strat jij op de proppen komt:sssh:

Sinner1980
16 augustus 2011, 17:59
Dank je! Ben er erg blij mee! Het is een leuke aanvulling naast mijn PRS.

Ben benieuwd met wat voor strat jij op de proppen komt:sssh:

De tijd zal het leren; iets met nitro,rosewood en 3 spoeltjes...hot rod 62,Eric Johnson of een CS gok ik

jutter
16 augustus 2011, 18:07
De tijd zal het leren; iets met nitro,rosewood en 3 spoeltjes...hot rod 62,Eric Johnson of een CS gok ik

Ik gok een CS.:D
De CS vind ik fantastische goede gitaren, maar ja, wie ben ik :seriousf:

Sinner1980
16 augustus 2011, 18:38
Nou niet meer terugsturen! Zo krijg ik toch nooit meer berichten als jou man!;)

(Ik hoop ook wel een CS stiekem...fiesta red ofzo...:mmmm:)

jutter
16 augustus 2011, 18:45
Nou niet meer terugsturen! Zo krijg ik toch nooit meer berichten als jou man!;)

(Ik hoop ook wel een CS stiekem...fiesta red ofzo...:mmmm:)

Maar je bent (alweer) in China geweest?

Sinner1980
16 augustus 2011, 18:56
Maar je bent (alweer) in China geweest?

Yup, maar het vrouwtje durfde de grote stap nog niet direct te maken.
We gaan nu beiden naar school om Mandarijn te leren en ons nog even wat beter voorbereiden. Wel een te gek land hoor,ben blij als ik er weer ben...

Ik heb ook nog even op het podium gestaan daar; die gasten hadden geen flauw benul van muziek daar (zo had de band waar ik mee jamde nog nooit van Hendrix en de Stones gehoord...ongelofelijk). Dit alles resulteerde een beetje in een Back to the future moment (Marty Mcfly...Johnny b goode..) en dat was echt te gek. Vervolgens moest ik nog Baby van Justin Bieber spelen (die kennen ze dan weer wel) en toen ging de tent pas echt los...mijn God:seriousf:

jutter
16 augustus 2011, 19:00
Yup, maar het vrouwtje durfde de grote stap nog niet direct te maken.
We gaan nu beiden naar school om Mandarijn te leren en ons nog even wat beter voorbereiden. Wel een te gek land hoor,ben blij als ik er weer ben...

Ik heb ook nog even op het podium gestaan daar; die gasten hadden geen flauw benul van muziek daar (zo had de band waar ik mee jamde nog nooit van Hendrix en de Stones gehoord...ongelofelijk). Dit alles resulteerde een beetje in een Back to the future moment (Marty Mcfly...Johnny b goode..) en dat was echt te gek. Vervolgens moest ik nog Baby van Justin Bieber spelen (die kennen ze dan weer wel) en toen ging de tent pas echt los...mijn God:seriousf:

Dat is natuurlijk helemaal te gek! Raar dat ze Hendrix en de Stones niet kennen. Hoe was de sex, ik bedoel de gitaarsex natuurlijk :D Genoeg gitaren daar te koop?

Sinner1980
16 augustus 2011, 19:18
Dat is natuurlijk helemaal te gek! Raar dat ze Hendrix en de Stones niet kennen. Hoe was de sex, ik bedoel de gitaarsex natuurlijk :D Genoeg gitaren daar te koop?

Nope, goedkope Ibanezjes en wat onbekend akoestisch spul...vreselijk gewoon.
In Hong Kong hebben ze wel zat spul maar das geen China.
Ik kreeg een Epi les paul in mn handen gedrukt door een soort van Pod rechtstreeks in het mengpaneel; klonk best leuk maar had ook een beste slok op.

We dwalen wel een beetje af nu maar goed,het is jouw topic.

De sex was overigens gewoon zoals in Nederland; lekker maar verschrikkelijk overrated;)

jutter
16 augustus 2011, 19:19
Nope, goedkope Ibanezjes en wat onbekend akoestisch spul...vreselijk gewoon.
In Hong Kong hebben ze wel zat spul maar das geen China.
Ik kreeg een Epi les paul in mn handen gedrukt door een soort van Pod rechtstreeks in het mengpaneel; klonk best leuk maar had ook een beste slok op.

We dwalen wel een beetje af nu maar goed,het is jouw topic.

De sex was overigens gewoon zoals in Nederland; lekker maar verschrikkelijk overrated;)

:seriousf:

macwilliams
16 augustus 2011, 21:16
Is het nog gelukt met de schroeven?

jutter
16 augustus 2011, 21:51
Is het nog gelukt met de schroeven?

Nee, ik ben vanmiddag bij Praxis, Karwei en Gamma geweest; niemand heeft ze. Eind van de middag heb ik ze maar besteld bij customguitarparts ofzoiets.

macwilliams
16 augustus 2011, 22:20
Jammer dat je nooit zult ervaren hoe goed de Mojo vintage vibe messing original screw met slots klinken.

jutter
16 augustus 2011, 22:25
Jammer dat je nooit zult ervaren hoe goed de Mojo vintage vibe messing original screw met slots klinken.

Alleen als de gleuf van de schroef parallel loopt met de snaren hè :seriousf:

macwilliams
16 augustus 2011, 22:29
Alleen als de gleuf van de schroef parallel loopt met de snaren hè :seriousf:

Dat is naast de P90 het best bewaarde uit gitaarland;)

jutter
17 augustus 2011, 23:47
Net terug van een avondje repeteren met de band. Kolere wat een lekker ding is die Baja! Speelt heerlijk, al is het wel wat harder werken dan op mijn PRS. Clean is de Baja breed, erg breed... moeiteloos van pop, funk naar warme jazz. Met ietsje gain van de amp op het hals element is het rauwe blues. Schakel je, met dezelfde ampinstellingen naar het brugelement dan gaat hij aardig richting rock! Ietsje meer gain erbij dan zit hij aardig in de heavy rock! Opvallend was hoe laag ik de volume van mijn Koch had: de Tele prikte mooi door de mix heen. Ik blij!!!

macwilliams
17 augustus 2011, 23:53
Sterk spul hè? :')

jutter
17 augustus 2011, 23:56
Sterk spul hè? :')

Snotter, snotter...... :D

Shredder Mike
18 augustus 2011, 00:29
Bij deze ook mijn felicitaties, kerel.

jutter
18 augustus 2011, 00:35
Bij deze ook mijn felicitaties, kerel.

Thanks mate! Was het trouwens een leuke jam?

Hendriks
18 augustus 2011, 08:35
Nee, ik ben vanmiddag bij Praxis, Karwei en Gamma geweest; niemand heeft ze. Eind van de middag heb ik ze maar besteld bij customguitarparts ofzoiets.

Ik heb ook even op die site gekeken , als je voor een complete gitaar slotted schroeven wil is Angela toch goedkoper , er zitten nogal wat verschillende schroeven op een tele , hals , pickups, slagplaat,brug tuners , controlplate , stringtree, allemaal verschillend

jutter
18 augustus 2011, 09:12
Ik heb ook even op die site gekeken , als je voor een complete gitaar slotted schroeven wil is Angela toch goedkoper , er zitten nogal wat verschillende schroeven op een tele , hals , pickups, slagplaat,brug tuners , controlplate , stringtree, allemaal verschillend

Angela is inderdaad goedkoper als je de hele complete set nodig hebt. Trouwens, de schroefjes van de controlplate zijn toch hetzelfde als die van de slagplaat?

Hendriks
18 augustus 2011, 09:27
Angela is inderdaad goedkoper als je de hele complete set nodig hebt. Trouwens, de schroefjes van de controlplate zijn toch hetzelfde als die van de slagplaat?

Allemaal verschillend . Ik heb een tijd geleden een tele geassembleerd in 52RI stijl en toen kwam ik erachter dat ze allemaal verschillend zijn , ook ik ben alle bouwmarkten en onderdelen sites bij langs geweest.
Ik zal eens kijken of ik een foto kan vinden waarop je de verschillende schroeven kunt zien.

jutter
18 augustus 2011, 09:28
Allemaal verschillend . Ik heb een tijd geleden een tele geassembleerd in 52RI stijl en toen kwam ik erachter dat ze allemaal verschillend zijn , ook ik ben alle bouwmarkten en onderdelen sites bij langs geweest.
Ik zal eens kijken of ik een foto kan vinden waarop je de verschillende schroeven kunt zien.

Ben benieuwd!

Hendriks
18 augustus 2011, 09:38
Hier wat foto's , het verschil is niet groot maar de schroeven voor de controlplate zijn iets groter en langer . Ik zag net ook dat de schroeven voor de zadels ook slotted zijn , dus voor de hoogte en in de lengte richting , de rode gitaar heeft dat niet.
http://img689.imageshack.us/img689/8265/dscn1893hb.jpg

http://img841.imageshack.us/img841/4986/dscn2032s.jpg


Maar wat boeit het eigenlijk , je moet goed kijken om het verschil in de diverse schroeven te zien , gewoon de slagplaat schroeven voor de plate gebruiken.

jutter
18 augustus 2011, 09:49
Dat is duidelijk en bedankt! Nou meen ik ooit eens gelezen te hebben dat Fender toendertijd schroefjes te gebruiken die ze op dat moment hadden. Dat leverde nogal eens verschillen op. Zo sterk zelfs dat het voorkwam dat er op een Telecaster een mix van slotted en kruiskop voorkwamen. Ik heb geen idee of dit waar is want je leest wel meer cowboy verhalen op internet. Weet jij hier iets meer van?

Hendriks
18 augustus 2011, 09:57
Dat is duidelijk en bedankt! Nou meen ik ooit eens gelezen te hebben dat Fender toendertijd schroefjes te gebruiken die ze op dat moment hadden. Dat leverde nogal eens verschillen op. Zo sterk zelfs dat het voorkwam dat er op een Telecaster een mix van slotted en kruiskop voorkwamen. Ik heb geen idee of dit waar is want je leest wel meer cowboy verhalen op internet. Weet jij hier iets meer van?

Ik heb op een 52RI nog nooit kruiskop gezien , wel op de japanse versie . Ik vind slotted eigenlijk ook maar niets , de kans op uitschieten en dus krassen is veel groter .

jutter
18 augustus 2011, 19:59
Ik heb op een 52RI nog nooit kruiskop gezien , wel op de japanse versie . Ik vind slotted eigenlijk ook maar niets , de kans op uitschieten en dus krassen is veel groter .

Valt wel mee toch? Gewoon een beetje voorzichtig te werk gaan en niet teveel kracht erop zetten.;)

Hendriks
18 augustus 2011, 21:06
Valt wel mee toch? Gewoon een beetje voorzichtig te werk gaan en niet teveel kracht erop zetten.;)

Ik heb nog even wat foto's van mijn exen gekeken en zag dat op een japanse 55ri wel kruiskop en slotted schroeven zitten.

Edit : het was een Esquire

jutter
19 augustus 2011, 12:01
Ik heb ook even op die site gekeken , als je voor een complete gitaar slotted schroeven wil is Angela toch goedkoper , er zitten nogal wat verschillende schroeven op een tele , hals , pickups, slagplaat,brug tuners , controlplate , stringtree, allemaal verschillend

Ik heb de schroefjes er op zitten. De slagplaat, stringtree en controlplate hebben dezelfde maat.

Hendriks
19 augustus 2011, 13:49
Ik heb de schroefjes er op zitten. De slagplaat, stringtree en controlplate hebben dezelfde maat.

Zo hoort het.