PDA

View Full Version : Way Huge Ringworm (GAS)



onrust nv
14 augustus 2011, 12:37
Zo dit is het volgende effect wat ik ga kopen, wat een toffe sounds zit hierin zeg.

http://www.youtube.com/watch?v=S-oTcUJ7GBg

(eerste stuk v/h filmpje)

budje
14 augustus 2011, 12:43
Leuk voor psychadelische jams :cheerup:

onrust nv
14 augustus 2011, 13:10
Leuk voor psychadelische jams :cheerup:

Ik heb ook de Moog MF-102 ringmodulator, dus een 2e moest er gewoon komen. Maar wanneer je ringmodulatie met delay gaat combineren, dan wordt het pas echt psychedelies. Of een phaser achter de ringmod+delay :blast:

Tristan
14 augustus 2011, 16:33
Wow, die klinkt echt cool, dat is de eerste Ringmodulator die mij echt aanspreekt.

onrust nv
14 augustus 2011, 22:22
Nou hij kan echt tegen een MF-102+CP-251(CV control unit) op, maar is wel zo goed dat ik deze echt erbij wil hebben.

Tristan
25 augustus 2011, 20:06
Wat vindt je van die Moogerfooger dan?
Ik doelde juist ook op deze toen ik zei dat ik nooit echt een vette ringmodulator gehoord had, die Moogerfoogers vind ik het over het algemeen maar tamme bakkies.

caliban
26 augustus 2011, 13:25
Echt een cool spul. Wat kost het ongeveer?

onrust nv
26 augustus 2011, 14:42
Wat vindt je van die Moogerfooger dan?
Ik doelde juist ook op deze toen ik zei dat ik nooit echt een vette ringmodulator gehoord had, die Moogerfoogers vind ik het over het algemeen maar tamme bakkies.

Nou ik weet niet waar jij het overheb... Ik heb juist de moog gekocht omdat dit de extreemste ringmodulator is die ik uit de synthwereld ken. Die van Copilot FX en dwarfcraft zijn geen gewone ringmodulatoren. Maar met die moog kan ik zeker van die metaalklanken maken en andere extreme ringmodulator sounds. Samen met de CP-251 CV control unit is hij way out there...

Tristan
26 augustus 2011, 15:56
Misschien ligt het eraan dat ik die control unit er niet bijhad, wel een expressiepedaal, maar ik vond er maar tamme sounds uitkomen met mijn gitaar, hetzelfde geldt voor die filter overigens.

Liquid_Metal
26 augustus 2011, 19:33
Best geinig, maar ik kan dat echt niet gebruiken :P.

onrust nv
26 augustus 2011, 22:11
Misschien ligt het eraan dat ik die control unit er niet bijhad, wel een expressiepedaal, maar ik vond er maar tamme sounds uitkomen met mijn gitaar, hetzelfde geldt voor die filter overigens.

Ook zonder CP-251 kan ik bijzonder extreme ringmodulatie doen met de MF-102. Ik had'm in de winkel met een EHX vergeleken en die blies die EHX zo van tafel. Het filter is zowiezo het heftigst in de 2 pole stand. 4 pole gebruik ik eigenlijk ook bijna nooit(alleen wanneer ik de ambient kant op ga gebruik ik 4 pole). Ik heb ook de MF-103 phaser die ook behoorlijk extreme dingen kan. Dus ik snap niet dat jij die MF's tam vind. Ik maak echt bloedverziekend harde industrial met de MF's en CP.

Ik ga de ringworm bestellen bij feedback voor 149,-

Tristan
27 augustus 2011, 01:29
Ik heb je myspace gehoord, maar daar zit geen gitaar bij, of wel?

onrust nv
27 augustus 2011, 02:52
Ik speel in 29 projecten, dus er zit zekerwel bas&gitaar tussen. Op myspace zit totaal geen gitaar tussen. Die pagina is eens door een kennis van mijn bandlid gemaakt en de info die er opstaat klopt ook nietr helemaal.

edit
Dus op gitaar is de moog spullen nix? Goed om te weten, want binnenkort gaan we met een bevriende gitarist een noise scape maken. Eerst maar even een proefrondje draaien dan.

onrust nv
27 augustus 2011, 14:35
Ik heb net de ringworm besteld. Dus als hij binnen is ga ik hem ook gelijk FF achter de moog ringmodulator hangen. En MF-102>memorymboy dlx met in de effectloop de ringworm en daar een reverb achter. Dat wordt weer freaken.:rockon:

Tristan
27 augustus 2011, 18:47
Cool.
Met de gitaar werd ik inderdaad niet wild van het Moog spul, maar het kan ook best liggen aan onoordeelkundig gebruik hoor, ik ben benieuwd of jullie er iets van weten te brouwen.

onrust nv
28 augustus 2011, 10:22
Cool.
Met de gitaar werd ik inderdaad niet wild van het Moog spul, maar het kan ook best liggen aan onoordeelkundig gebruik hoor, ik ben benieuwd of jullie er iets van weten te brouwen.

Het kan ook aan je parameter instellingen liggen, want als je hem niet goed insteld kan je best suffe geluiden krijgen. Bij e ringmodulator is de mix knop erg belangrijk. Als je bv de freq. erg hoog heb staan is het mooi om hem heel subtiel te gebruiken, dan gaat de hoge toon van de ringmod. nl meezingen met wat je speelt. Wanneer de freq. lager is krijg je mooie plasticachtige geluiden en kan je de mix veel verder opengooien. Wannneer je met het filter de cutoff dicht gooit krijg je geluiden die alleen je hond hoort(als de versterker tenminste die geluiden kan weergeven). Maar in de 2 pole stand kan je dat ding ook flink laten schreeuwen en gillen. 4 pole filtering s meer mellow, dus subtieler in je gehoor(niet inde filtering). Maar als je een bruut filter zoekt: JomoX M-resonator, die blaast alle filters finaal aan gruzelementen. Hij is alleen best ingewikkeld om feeling mee te krijgen. Maar dat ding gromt, brult,schreeuwd en gilt zeer extreem. Dat zijn 2 4-pole filters die met elkaar in de knoop liggen en met freq.modulatie. Vet, vetter, vetst.

tommus42
28 augustus 2011, 10:56
Lijkt me een mooi ding, doet me erg denken aan wish you were here van het bekende engelse gezelschap. Desalnietemin, hoewel niets mis mee, zou ik 'm wel willen hebben:strat:.

onrust nv
28 augustus 2011, 13:12
@ tommus42 ringmodulatie is ook echt super met een chorus en een delay erachter. Dan word het way beyond weird. Of 2 ringmodulatoren achter elkaar een in de lage freq. en een in de hoge freq. gestemd, daar delay+reverb achter en dan genieten van de soundscapes die ontstaan.

Tristan
28 augustus 2011, 17:46
Nou ja, ik was eigenlijk met name op zoek naar van die Massive Attack geluiden, dus een ringmodulator die lekker vet door zijn frequenties heen sweept van beneden naar boven en andersom en dat klonk met die Moog vrij lullig.

onrust nv
28 augustus 2011, 22:48
Ik ben dan wel benieuwd wat jij met de instellingen heb gedaan. Ik heb er nog nooit zoute of suffe geluiden uitgehaald. En toen ik bij feedback hem 1 op 1 met de EHX frequency analizer had vergeleken moest de MF er gewoon komen. Er bleef weinig over van de ehx. Die vond ik erg suf.
:dontgeti:

Tristan
28 augustus 2011, 23:43
Maar heb je 'm met een gitaar getest dan?
Ik heb geen idee wat ik precies gedaan heb, gewoon alle knoppen proberen, kijken wat het doet en of ik er een vette sound uit kon halen.

onrust nv
29 augustus 2011, 02:19
Maar heb je 'm met een gitaar getest dan?
Ik heb geen idee wat ik precies gedaan heb, gewoon alle knoppen proberen, kijken wat het doet en of ik er een vette sound uit kon halen.

Ik heb er toen ik hem net had een gitarist mee laten spelen, en die vond hem te freaky en extreem. Hij is zo'n Tom morillo(rage against the machine kweet nie of'k z'n naam goed heb) adapt. Wanneer je de ringmodulator in de low stand heb moet je even met de freq knop zoeken naar het geluid dat je wilt om daarna met mix de sterkte van het effect af te stellen. Dan ga je kijken wat je de LFO wil laten doen sinusgolf/blokgolf, de LFO amount(hoe sterk wil je dattie vibreerd) en de snelheid.

Alles opendraaien heeft iig geen zin. Dan heb je idd en suf kutgeluid. En dat is met bijna alle op synthese gebasseerde effecten. Het werkt best wel anders dan een simpele distortion of delay. Ik moest zelf ook eerst even wennen toen ik met een low pass filter aan de gang ging. En later met de JomoX M-resonator werd het een nog groter geluiden doolhof(ook met die zelfde gitarist getest) want als je daar verkeerd draait heb je gewoon geen geluid meer. Of alles begint keihard te schreeuwen en zie je de VUmeters in het rood vastplakken. Dus snel alles uit voor iets doorfikt.