PDA

View Full Version : spring reverb werkt niet meer van een deuce



polderbilly
13 augustus 2011, 21:00
hallo

ik heb een peavey deuce ( ik geloof dat hij in de juiste cat. staat betreft bouwjaar )

probleem: de springreverb werkt niet meer, heeft het wel altijd gedaan, maar lang niet meer gebruikt,

al het een en ander los gehaald, maar kan geen kabelbreuken of stukke stekkers vinden.

zal wel is de hele versterker er uit pakken, zijn er tips waar het aan zou kunnen liggen?

gr bart

cluseau
13 augustus 2011, 22:57
zal wel is de hele versterker er uit pakken, zijn er tips waar het aan zou kunnen liggen?


Grote kans dat het de veerunit zelf is. Als je de reverb potmeter een kwart open zet en de veerunit flink beweegt moet je de veren horen. Werkt dat niet dan kun je kijken of één van de kabeltjes een flinke brom geeft als je de tip van de rca plug aanraakt. Mocht je de juiste veerunit niet meer kunnen krijgen, ik heb er al vele met succes kunnen reanimeren. Wel een miniatuur klusje dus ga heel voorzichtig te werk.

Ow ennehhh welkom.

polderbilly
16 augustus 2011, 07:51
versterker doet iig flink brommer als je de stekker aanraakt,

kan die mooi in elkaar blijven.

zijn zn beetje al die spring units met elkaar te vervangen?

cluseau
16 augustus 2011, 08:43
versterker doet iig flink brommer als je de stekker aanraakt,

kan die mooi in elkaar blijven.

zijn zn beetje al die spring units met elkaar te vervangen?

Niet zo snel conclusie trekken ;) het kan ook nog de driver zijn. Uitgevoerd met transistoren dus je kan geen buisje wisselen om te proberen.

Veren zijn niet zomaar uitwisselbaar, je moet om te beginnen al de juiste in en uitgangs impedantie hebben. Daarnaast wil je natuurlijk ook dat de werking blijft zoals hij was, waarmee ik doel op de lengte en aantal veren. Zoek dus het juiste type als je hem gaat vervangen.