PDA

View Full Version : Slagplaat voor Fender '85 Japan Custom Tele - waar te halen?



DemolitionColorScheme
13 augustus 2011, 15:08
Ik heb nu bij Tonefactory al 2 slagplaten besteld voor de Tele, een Japanse en een reguliere. Ze passen beiden niet. Hoeveel soorten zijn er dan ... ? De mijne is een '85 Custom Tele uit Japan.

geert1976
13 augustus 2011, 15:12
Ik heb nu bij Tonefactory al 2 slagplaten besteld voor de Tele, een Japanse en een reguliere. Ze passen beiden niet. Hoeveel soorten zijn er dan ... ? De mijne is een '85 Custom Tele uit Japan.

Waar past die niet precies niet?, bij de hals?

DemolitionColorScheme
13 augustus 2011, 15:14
Waar past die niet precies niet?, bij de hals?
Goeie vraag, overal niet, om eerlijk te zijn. Ik kan er maar 2 schroefjes in draaien, de rest zit niet op zijn plek.

geert1976
13 augustus 2011, 15:16
Goeie vraag, overal niet, om eerlijk te zijn. Ik kan er maar 2 schroefjes in draaien, de rest zit niet op zijn plek.

Maar sluit de plaat an sig wel overal goed aan?.

Er zit bij Fenders ook een verschil in de aantal schroeven, die door de slagplaat heen moeten.

Heeft de door jouw gekochte slagplaat het zelfde aantal bevestigingsschroeven als de originele slagplaat?

DemolitionColorScheme
13 augustus 2011, 15:17
Maar sluit de plaat an sig wel overal goed aan?.

Er zit bij Fenders ook een verschil in de aantal schroeven, die door de slagplaat heen moeten.

Heeft de door jouw gekochte slagplaat het zelfde aantal bevestigingsschroeven als de originele slagplaat?
Zelfde aantal shroefgaten, ja. Hij past niet zo goed om de pickup selector / volume / tone knobs sectie.

Hendriks
13 augustus 2011, 15:26
Vreemd , dat zou gewoon moeten passen.

spirit
13 augustus 2011, 15:26
Probeer eens een slagplaat van Boston. Hoe het met de tele zit weet ik niet, maar van een MIJ strat pst perfect.
http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/nl/d864_slagplaten-te-model.html
Als je wil ga ik er wel langs met mijn 1986 custom om te passen.

geert1976
13 augustus 2011, 15:28
Zelfde aantal shroefgaten, ja. Hij past niet zo goed om de pickup selector / volume / tone knobs sectie.

Tja kwestie van bijvijlen en een paar extra gaten in je gitaar.

Een exact goedepassende slagplaat wordt moeilijk voor je Jap.

het probleem zit hem hierin, dat de meeste slagplaten die je in NL bij de winkeliers koopt, allemaal gemaakt zijn voor USA modellen.

Tel daarbij op de de Japanse en Amerikaanse body's en halzen door verschillende freesmachines gaan, oftewel als lijken Japanse en USA Fenders hetzelfde, ze zijn het niet voor de volle honderd procent.

Wellicht kun je slagplaatmateriaal bestellen en er zelf eentje maken?

DemolitionColorScheme
13 augustus 2011, 15:28
Probeer eens een slagplaat van Boston. Hoe het met de tele zit weet ik niet, maar van een MIJ strat pst perfect.
http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/nl/d864_slagplaten-te-model.html
Als je wil ga ik er wel langs met mijn 1986 custom om te passen.
Als je dat zou kunnen doen: GRAAG!
Gelijk deze passen:
- http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/media/boston%20te-310-pw.jpg
(al gaat dat natuurlijk geen verschil maken, haha)

Wanneer zou je dit kunnen doen? (erg gewaardeerd, overigens!)

DemolitionColorScheme
13 augustus 2011, 15:30
Tja kwestie van bijvijlen en een paar extra gaten in je gitaar.

Een exact goedepassende slagplaat wordt moeilijk voor je Jap.

het probleem zit hem hierin, dat de meeste slagplaten die je in NL bij de winkeliers koopt, allemaal gemaakt zijn voor USA modellen.

Tel daarbij op de de Japanse en Amerikaanse body's en halzen door verschillende freesmachines gaan, oftewel als lijken Japanse en USA Fenders hetzelfde, ze zijn het niet voor de volle honderd procent.

Wellicht kun je slagplaatmateriaal bestellen en er zelf eentje maken?
Zelf een maken is geen optie en in de body boren liever ook niet. Hoe stom het ook klinkt, de waarde gaat dan simpelweg omlaag. Ik heb mensen met Custom Tele's hier gezien die ook alternatieve slagplaten hadden, dus ik geloof best dat dat mogelijk is.

geert1976
13 augustus 2011, 15:32
Zelf een maken is geen optie en in de body boren ook niet. Hoe stom het ook klinkt, de waarde gaat dan simpelweg omlaag. Ik heb mensen met Custom Tele's hier gezien die ook alternatieve slagplaten hadden, dus ik geloof best dat dat mogelijk is.

Ik begrijp je standpunt hoor, maar je moest eens weten hoeveel oude Fenders extra boor, hak- en schroefgaten hebben.;)

Ik vraag mij trouwens af of de waarde echt heel hard zakt van een paar extra schroefgaatjes van een 80's Fender MIJ:???:

DemolitionColorScheme
13 augustus 2011, 15:34
Ik begrijp je standpunt hoor, maar je moest eens weten hoeveel oude Fenders extra boor, hak- en schroefgaten hebben.;)

Ik vraag mij trouwens af of de waarde echt heel hard zakt van een paar extra schroefgaatjes van een 80's Fender MIJ:???:
Voor mij, persoonlijk niets, maar ik ben vaak zat van die zeikerds tegengekomen. :) Mocht het niet anders lukken, dan gewoon boren, maar als er eentje is die past, dan graag.

spirit
13 augustus 2011, 15:34
Als je dat zou kunnen doen: GRAAG!
Gelijk deze passen:
- http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/media/boston%20te-310-pw.jpg
(al gaat dat natuurlijk geen verschil maken, haha)

Wanneer zou je dit kunnen doen? (erg gewaardeerd, overigens!)

Ga er nu voor je naartoe.

geert1976
13 augustus 2011, 15:35
Ga er nu voor je naartoe.

rennen!!!:seriousf::seriousf:

DemolitionColorScheme
13 augustus 2011, 15:38
Ga er nu voor je naartoe.
Je bent een held! :lovelove:

spirit
13 augustus 2011, 16:15
Uithijgend:stop:
Ben even langs geweest en alles past, op één gaatje na. Waarschijnlijk past het schroefje net, maar moet je het er iets "scheef" indraaien. Het gaat om het (als je de gitaar in je handen hebt zoals je hem bespeeld) het middelste gaatje aan de ondezijde.

Een "oplossing" die ze daar voorstelde is om een schroefkopje in het gaatje van de slagplaat te lijmen en er evt. een stukje dubblzijdig plakband onder te plakken.

Misschien is het een optie om zelf een keer langs te gaan, Oosterhout- Tiburg is de afstand nou ook weer niet.

DemolitionColorScheme
13 augustus 2011, 16:16
Uithijgend:stop:
Ben even langs geweest en alles past, op één gaatje na. Waarschijnlijk past het schroefje net, maar moet je het er iets "scheef" indraaien. Het gaat om het (als je de gitaar in je handen hebt zoals je hem bespeeld) het middelste gaatje aan de ondezijde.

Een "oplossing" die ze daar voorstelde is om een schroefkopje in het gaatje van de slagplaat te lijmen en er evt. een stukje dubblzijdig plakband onder te plakken.

Misschien is het een optie om zelf een keer langs te gaan, Oosterhout- Tiburg is de afstand nou ook weer niet.
Nee, maar als 'ie op jouw Custom Tele past, dan geloof ik wel! Bestellen maar!
(wel karig, €10,- verzendkosten voor een slagplaat .........)

spirit
13 augustus 2011, 16:21
Nee, maar als 'ie op jouw Custom Tele past, dan geloof ik wel! Bestellen maar!
(wel karig, €10,- verzendkosten voor een slagplaat .........)

Evt. wil ik 'm voor je halen en verzenden.

DemolitionColorScheme
13 augustus 2011, 16:21
Evt. wil ik 'm voor je halen en verzenden.
Dat is aardig van je, maar ik heb hem nèt besteld. Thanks, though!

spirit
13 augustus 2011, 16:24
Oké. Wel een foto posten met nieuwe slagplaat hé.

DemolitionColorScheme
13 augustus 2011, 16:25
Oké. Wel een foto posten met nieuwe slagplaat hé.
Absoluut! Heb ook wat nieuwe knoppen en wat switch-tips besteld, dus zal een foto plaatsen van het gepimpte geheel.

Heel erg bedankt voor je moeite, vind het echt awesome!

Hendriks
13 augustus 2011, 16:45
Tja kwestie van bijvijlen en een paar extra gaten in je gitaar.

Een exact goedepassende slagplaat wordt moeilijk voor je Jap.

het probleem zit hem hierin, dat de meeste slagplaten die je in NL bij de winkeliers koopt, allemaal gemaakt zijn voor USA modellen.

Tel daarbij op de de Japanse en Amerikaanse body's en halzen door verschillende freesmachines gaan, oftewel als lijken Japanse en USA Fenders hetzelfde, ze zijn het niet voor de volle honderd procent.

Wellicht kun je slagplaatmateriaal bestellen en er zelf eentje maken?

Ik heb hier 4 slagplaten liggen , van een AVRI52 , een hybrid , een tonefactoryen en van een japanse JD tele en kan ze moeiteloos uitwisselen , ja soms een schroefgaatje een paar mm verschillend .

macwilliams
13 augustus 2011, 16:49
That's the spirit. :ok:



Wat een vriendelijk topic dit, word er een beetje soft van. :grouphug:





:D

Hendriks
13 augustus 2011, 16:52
Tja kwestie van bijvijlen en een paar extra gaten in je gitaar.

Een exact goedepassende slagplaat wordt moeilijk voor je Jap.

het probleem zit hem hierin, dat de meeste slagplaten die je in NL bij de winkeliers koopt, allemaal gemaakt zijn voor USA modellen.

Tel daarbij op de de Japanse en Amerikaanse body's en halzen door verschillende freesmachines gaan, oftewel als lijken Japanse en USA Fenders hetzelfde, ze zijn het niet voor de volle honderd procent.

Wellicht kun je slagplaatmateriaal bestellen en er zelf eentje maken?

Ik heb hier 4 slagplaten liggen , van een AVRI52 , een hybrid , een tonefactoryen en van een japanse JD tele en kan ze moeiteloos uitwisselen , ja soms een schroefgaatje een paar mm verschillend .

stikel
13 augustus 2011, 18:17
Passen is passen bij mij. Geen gaatjes moeten verboren etc. Ze komen, als je niet boort, altijd onder spanning (bol) te staan. Ik heb nog nooit een aftersales slagplaat gezien die exact past. Alle goede adviezen ten spijt: het blijft rommelen. En ik houdt niet van rommelen, tenzij het een chick betreft. ;)

BamBuFan1
13 augustus 2011, 18:31
Passen is passen bij mij. Geen gaatjes moeten verboren etc. Ze komen, als je niet boort, altijd onder spanning (bol) te staan. Ik heb nog nooit een aftersales slagplaat gezien die exact past. Alle goede adviezen ten spijt: het blijft rommelen. En ik houdt niet van rommelen, tenzij het een chick betreft. ;)

Ach ja, ieder z'n meug: persoonlijk heb ik het liefste een chick waarvan de gaatjes nog niet uitgelubberd zijn.

stikel
13 augustus 2011, 19:43
Ach ja, ieder z'n meug: persoonlijk heb ik het liefste een chick waarvan de gaatjes nog niet uitgelubberd zijn.

Hier zijn twee antwoorden mogelijk. Of je hebt geen chick. Of je hebt er wel een die uitgelubberd is :D

We dwalen weer eens af

DemolitionColorScheme
17 augustus 2011, 17:03
Zoals beloofd, de Fender '85 Japan Custom Telecaster maar dan met de nieuwe hardware:
http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/STUDIO/Fender85JapanCustomTelecaster-OldCandyAppleRedwithWhiteBinding01.jpg

http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/STUDIO/Fender85JapanCustomTelecaster-OldCandyAppleRedwithWhiteBinding02.jpg
Slagplaat geswapped voor een Pearl White en zwarte knobs erop gezet. De slagplaat paste niet precies met de gaatjes, maar dit was wel degene die het beste paste van allemaal. Sommigen schroefjes moesten er schuin in, maar op het einde zaten ze er alsnog recht in.