PDA

View Full Version : versterker of gitaar?



vankraay
12 augustus 2011, 16:49
Dag allemaal,

ik ben van plan om een elektrische gitaar aan de verzameling toe te voegen, speel pas een half jaartje of zo dus heb er nog niet veel verstand van.

ik zoek of een telecaster of een strat maar ben toch niet van de echt harde rock dus beter een strat?

nu ben ik na 2 vakanties een paar ribben lichter dus heb ik mijn budget aan moeten passen, voor 150/200 euro moet ik klaar zijn met versterker dus ik moet of inleveren op de gitaar of op de versterker moet inleveren?

alvast bedankt

mesaman
12 augustus 2011, 17:14
gewoon voor goed gaan.krijg je geen spijt van. anders wordt het vaak wat matigs aanschaffen en weer verkopen!

INOXROX
12 augustus 2011, 17:21
Dag allemaal,

ik ben van plan om een elektrische gitaar aan de verzameling toe te voegen, speel pas een half jaartje of zo dus heb er nog niet veel verstand van.

ik zoek of een telecaster of een strat maar ben toch niet van de echt harde rock dus beter een strat?

nu ben ik na 2 vakanties een paar ribben lichter dus heb ik mijn budget aan moeten passen, voor 150/200 euro moet ik klaar zijn met versterker dus ik moet of inleveren op de gitaar of op de versterker moet inleveren?

alvast bedankt

Ik verwacht dat de meeste je in dit stadium zullen adviseren voor de betere versterker te gaan ; voor zover je budget dan reikt .
Tenslotte spreek je al van de volgende gitaar die je aan verzameling wilt toevoegen . Of gaat het nu op een verzameling beginnen te lijken met je a.s. aanschaf?

Hoezo kom je op een strat of tele ? Heb je er op gespeeld ?

wietse
12 augustus 2011, 17:25
ik zoek of een telecaster of een strat maar ben toch niet van de echt harde rock dus beter een strat?


huh? een tele voor harde rock?
ze worden er wel voor gebruikt maar een strat is daar toch geschikter voor imho, de tele heeft een bijtende felle toon en is voor alles geschikt, zoals je elke gitaar (nou ja bijna, grindmetal op een jazzbak werkt niet echt) voor bijna elke muzieksoort kan gebruiken.

macwilliams
12 augustus 2011, 17:34
Voor dat geld kun je tweedehands iets aanschaffen dat net boven het starterssegment uitkomt. Als je zeker weet dat je hier mee door wilt gaan dan zou ik eerst een fijne elektrische gitaar kopen en dan even onversterkt spelen zodat je gewend raakt aan de gitaar en met de volgende €100,- tot €200,- je gitaar oppakken en een winkel instappen. Neem desnoods iemand mee die al wat meer ervaring heeft en die je wensen kent.

Of je houd voor je versterker in tussentijd dit forum en marktplaats in de gaten.

lollol
12 augustus 2011, 19:10
Maar wat heb je nu dan?:???:

vankraay
13 augustus 2011, 11:35
heb nu een spaanse gitaar van de Lidl en western van Eastman, ik heb bij vrienden op deze gitaren gespeeld en eze twee liggen me in elk geval wel maar ik heb er nog niet veel kaas van gegeten dus vandaar deze vragen aan jullie (de experts)

bedankt voor de snelle reacties tot nu toe