PDA

View Full Version : Nooit te oud om weer te beginnen



Ernest01
12 augustus 2011, 13:12
Na 32 geen gitaar aangeraakt te hebben sinds kort weer begonnen. Liep al een tijd rond met het idee weer het spel op te pakken.
En na mijn pensioenering - met 60 jaar - enige tijd gewacht, totdat het weer echt begon te kriebelen.
Wilde ook meteen mijn jongensdroom verwezenlijken en een Martin D28 gekocht. Had al 2 Yamaha's, klassiek en 12-snarig maar ja, een steelstring met 6 snaren is toch ook mooi.
Meteen mijzelf de 'opdracht' gegeven Blackbird te leren spelen.
En toen merkte ik hoe makkelijk we het tegenwoordig hebben met het vinden van de juiste info.
Youtube voor een les - voornamelijk voor de vingerzetting - en een gitaar-tab gevonden voor de melodie.
Inmiddels Blackbird onder de knie gekregen en diverse liedjes van vroeger weer uit het stof gehaald.
Nu weer een aantal andere uitdagingen gevonden, om het spel te verrijken'. Hardrock-solo's zullen het niet worden, maar tracht diverse andere zaken - fingerpicking vooral - zo 'natuurgetrouw' te spelen.
Ben blij dit forum gevonden te hebben, want de tips die hier - op diverse terreinen - gegeven worden zijn erg waardevol.

Jazzyjasper
12 augustus 2011, 19:58
Hallo Ernest,
Leuk dat je weer bent begonnen met gitaarspelen.
Ik hen zelf Blackbird van een Deen geleerd op het dak van een jeugdhotel in Athene, dertig jaar geleden....
Blijft leuk om te spelen!
Groet jazzyjasper

Ernest01
12 augustus 2011, 20:17
Inderdaad weer leuk. En ontdek nu dingen in liedjes waar ik vroeger geen erg in had, of te slordig mee was.
Maar wat een mooie ervaring op het dak Blackbird leren in Athene.... Dat is toch veel beter dan via Youtube.... :crazyhappy:

Ernest01
31 augustus 2011, 13:25
Mijn gitaren :

http://i1187.photobucket.com/albums/z398/ErnestJB/Gitaren/Gitaren4.jpg

Yamaha FG-230
Eastman E10-OM
Martin D28
Yamaha G-100A

Hotpepper01
1 september 2011, 07:21
Welkom terug ! Voor mij gold zo'n zelfde soort verhaal van jaren niets meer gedaan en het op latere leeftijd weer oppakken. Het kriebelt en het kriebelt wat meer. Net zolang totdat je op een mooie dag naar de winkel gaat om weer eens een gitaar te kopen. Daarna is het snel gegaan.

Mooie verzameling trouwens en :mmmm: die Martin D28 is wel heel erg aanstekelijk.

Triggy
1 september 2011, 07:47
Mijn gitaren :

http://i1187.photobucket.com/albums/z398/ErnestJB/Gitaren/Gitaren4.jpg

Yamaha FG-230
Eastman E10-OM
Martin D28
Yamaha G-100A

welkom Ernest, Mooie collectie!
Nu al vier stuks, voordat je het weet heeft het GAS-virus je te pakken en staat je hele huiskamer vol;)

Ernest01
1 september 2011, 10:52
@Hotpepper01
Inderdaad weer leuk om te spelen. In het begin ging het wat stroef, maar langzaam aan beginnen de spieren weer te wennen. Ja, die D28 daar ben ik heel blij mee.

@Triggy
Het GAS-virus had alweer toegeslagen, vandaar de Eastman...
Nu maar eens gaan spelen. Maar ja, sinds de kinderen het huis uit zijn wel
veel ruimte voor meer gitaren....
Kwestie van zelfbeheersing en tevreden zijn met wat ik nu heb, denk ik. ;)