PDA

View Full Version : snaren doen ook mee in wel of niet scheuren?



bass blom
12 augustus 2011, 11:16
ik kocht dus onlangs omdat vooral in de zomer mijn zweethanden de snaren te snel laten wegrotten een set prosteels..

http://www.stringsdirect.co.uk/images/0001/3042/eps540.jpg?1204100461

meteen viel het me op dat het een totaal ander geluid gaf. :crazyhappy:
(naast dat ze veel ruwer aanvoelen bij spelen)
eerst was ik enthousiast, maar later minder.
gisteravond kwam ik er achter dat ze feitelijk mijn geluid veel cleaner maken.
ik moet mijn zelfbouw screamer volop in de gain gooien terwijl die daarvoor met 010-046 op een kwart open stond..
raar is dat toch? :dontgeti:
en meteen dus dan ook een voordeel voor de liefhebbers van clean. :ok:

Jasper.
12 augustus 2011, 11:23
Hmm vreemd...
Ik heb nog nooit een scheurende snaar gehad. Ze knappen bij mij meestal.

bass blom
12 augustus 2011, 11:25
Hmm vreemd...
Ik heb nog nooit een scheurende snaar gehad. Ze knappen bij mij meestal.

http://img.smileys.nl/368/clown.gif

bass blom
12 augustus 2011, 11:28
D'Addario XL ProSteels utilize a highly magnetic, corrosion-resistant steel alloy that delivers super-bright tone without shrill overtones. They offer a palette of harmonically rich, brilliantly penetrating highs combined with pronounced, tight-and-tough lows.


dat lijkt dan te kloppen.. alhoewel ze, dat vond ik ook mooi, niet zo scherp klonken als normaal een set nieuwe snaren de eerste paar uur.


If you need a little more crunch, bite, and sustain, ProSteels are the string for you!

en dat dus niet.

Terminus
12 augustus 2011, 11:32
Het lijkt erop dat ze of veel minder midden hebben of veel minder output. Merk je er onversterkt iets van?

macwilliams
12 augustus 2011, 11:32
Hmm vreemd...
Ik heb nog nooit een scheurende snaar gehad. Ze knappen bij mij meestal.

http://magicnorm.com/kids%20laughing.jpg


Bass,

Zijn de RVS snaren ook minder fel?

macwilliams
12 augustus 2011, 11:34
dat lijkt dan te kloppen.. alhoewel ze, dat vond ik ook mooi, niet zo scherp klonken als normaal een set nieuwe snaren de eerste paar uur.



en dat dus niet.

Ach al beantwoord voordat ik de vraag had gesteld. :ok:

bass blom
12 augustus 2011, 11:56
Het lijkt erop dat ze of veel minder midden hebben of veel minder output. Merk je er onversterkt iets van?

ja, droog klinken ze ook minder scherp als nieuwen en lijken ze meer mid te geven.


Ach al beantwoord voordat ik de vraag had gesteld. :ok:

ik ga vandaag een blauwe jurk kopen :seriousf:

iWishmaster
12 augustus 2011, 12:01
Output is direct gerelateerd aan uitwijking (beweging) van de snaar, dus stuggere die minder trillen zouden minder output hebben, maar ik denk niet dat dat de grootste oorzaak is. Hoge tonen lijken minder snel te oversturen als lage tonen. Waarom dat precies is kan mijn boerenverstand zo één twee drie niet bij. Misschien eens wat verder in verdiepen, want ik vind het wel interessante materie.

bass blom
12 augustus 2011, 12:04
Output is direct gerelateerd aan uitwijking (beweging) van de snaar, dus stuggere die minder trillen zouden minder output hebben, maar ik denk niet dat dat de grootste oorzaak is. Hoge tonen lijken minder snel te oversturen als lage tonen. Waarom dat precies is kan mijn boerenverstand zo één twee drie niet bij. Misschien eens wat verder in verdiepen, want ik vind het wel interessante materie.

ja, mijn idee is, ik haal ze er weer af en dit zijn super snaren voor mannen met een tele en een twin of elke andere lompe harde cleane versterker.

ik hoop dat ze nog op mijn koelcaster passen.

Duhsjaak
12 augustus 2011, 12:30
Hi
Had deze snaren nog nooit geprobeerd.

Omdat ik vrijwel alleen maar clean speel ben ik wel bij met deze tip.
Ik ga het zekers een keer proberen!
En deze draad volgen, want ik ben benieuwd naar andere ervaringen.

Thanks!
Vriendelijke groet, Gus

bass blom
16 augustus 2011, 17:36
zo, ik kan weer scheuren, met normale daddarios 010-052 :D
en die RVS snaren waren nog goed op de koelcaster te zetten en die klinkt meteen een stuk volwasseren.