PDA

View Full Version : Ervaren gitaristen: Wat gebruiken jullie thuis ?



Epic
12 augustus 2011, 09:51
Je ziet hier vaak topics voorbij komen van mensen die net beginnen met gitaarspelen en wat voor versterker ze moeten hebben. Hierbij komen vaak de cubes, spiders en voxjes langs (en mustangs).

Ik vroeg me wel eens af wat de ervaren gitaristen nu eigenlijk thuis gebruiken. Op het podium heb je je 100W marshall, rack, mesa boogie hook e.d. maar wat heb je gevonden in al die jaren dat voor oefenen goed werkt ?

Ikzelf speel al een aantal jaartjes en gebruik nu een Vox vt30 om thuis te spelen. Af en toe sluit ik mn gitaar nog aan op mn Computer en speel met Guitar RIG.

bass blom
12 augustus 2011, 10:08
ik heb de mazzel dat de oefenruimte hier bij mij thuis is dus meestal gewoon mijn JTM45
en heel soms als ik ff snel met een ubuisje meespelen wil staat er een vox VR30 hier naast me.

Thijssie
12 augustus 2011, 10:21
Ik speel zo'n 20 jaartjes en oefen de laatste 10 jaar eigenlijk altijd onversterkt....

Ijselrobo 07
12 augustus 2011, 10:23
nu gebruik ik nog een Blackstar HT-20 combo met een extra cabinet (Marshall 1960TV) alleen gaat de blackstar weg en komt er een nieuwe head voor op de 1960TV. deze spullen gebruik ik voor thuis en voor de optredens. (ik hou niet van een oefen-amp én een gig-amp)
Maar ik ergens moet spelen en de HT-20 en 1960TV gaan niet mee, dan gebruik ik een Roland Cube-Go (voorganger van de tegenwoordige cubes, de Cube-Go is een 60w transistor amp met een 10" speaker) of als het niet hard mag (bijvoorbeeld mijn elektrische gitaar naast wat akoestische instrumenten) een Marshall MG2FX (die ik ook gebruik als ik in de tuin gitaar wil spelen, want die werkt o.a. op batterijen :crazyhappy:)

Edit: ben ik wel een ervaren gitarist? :hide:

arcane
12 augustus 2011, 10:27
Voor thuisgebruik heb ik een Fender Super Champ XD en een Fame Tube 5.
Van beide versterkers ben ik zeer onder de indruk. De tube 5 is een Fender champion 600 clone. Deze klinkt echt lekker. Maar je kunt er niet mee scheuren, alleen clean mee spelen (of met een randje, maar dan staat het ding al zo hard dat de hele flat mee kan genieten).
Voor het scheurwerk gebruik ik dan uiteraard de SC XD, dat ding is echt mega veelzijdig.

Midwolda
12 augustus 2011, 10:35
Een 6W Fender Champ uit 1978, met wat pedaaltjes.
Maar of ik nou ervaren ben... :???: nou vooruit, doorleefd dan. :seriousf:

HaroldA
12 augustus 2011, 10:35
Ik speel voornamelijk op mijn JCM800 2x12" combo die ik op een 4x12" 1960B met oude G12-65's heb aangesloten. Omdat ik in een appartement woon zit er wel een HotPlate tussen ;)

Ik kan nu tot diep in de nacht spelen zonder overlast te veroorzaken!

Mr. Dynamite
12 augustus 2011, 10:51
Ervaren? For what it's worth:

Ik tref het thuis een oefenhok te hebben, in de schuur. Daar staat een 100w Stiletto met 2x12. Vaak ga ik daar dus spelen, maar als ik daar geen zin heb of het is al laat staat er op de slaapkamer een Cube 20xl ;)

Jan Buurman
12 augustus 2011, 11:11
Ik heb een Harley Benton GA5 met wat pedaaltjes... does the trick!

Tankman
12 augustus 2011, 11:14
Ik heb een oude Peavey Rage 158 uit mijn eerste starterset nog. Het clean is aardig. Dan nog een Blackstar HT-Dist ervoor voor de drive.

Ik ga wel binnenkort shoppen voor wat leuks voor thuis. De HT-1 van Blackstar lijkt me wel geinig.

macwilliams
12 augustus 2011, 11:46
Thuis gebruik ik dit maar de volume nooit boven 5.
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/Cabinet/DSC03544.jpg

DaveItUp
12 augustus 2011, 11:55
Haha shit, je woont zeker vrijstaand?

Thuis een ouwe valvestate. Klinkt goed genoeg en ik speel toch niet heel veel gitaar eigenlijk :)

muziekschuur
12 augustus 2011, 11:58
Fender the Twin head over een Bagend 2x12.

macwilliams
12 augustus 2011, 11:58
Haha shit, je woont zeker vrijstaand?

Thuis een ouwe valvestate. Klinkt goed genoeg en ik speel toch niet heel veel gitaar eigenlijk :)

Nee, eigenlijk niet. Ik woon in de binnenstad en dan kom je niet weg met maar 5watt. Die gaan nooit hard genoeg om boven stad geluiden uit te komen.

TimS
12 augustus 2011, 11:58
Eleven Rack over studio monitors. Gebruikte ik eerst voor optredens, maar nu gaat er toch weer een buizencombo mee en laat ik de 11R thuis staan.

Basileia
12 augustus 2011, 12:05
Als ik echt oefen gaat dat meestal of met amplitube/guitar rig over een setje monitors, of gewoon onversterkt. Als ik thuis toch even lekker wil scheuren zet ik m'n dsl50 aan, met volume op 2. Klinkt best prima, en dan gaat 't al best hard. Momenteel helaas bandloos, dus die dsl staat een beetje te versloffen, want heel praktisch is ie thuis toch niet.

Lexvandoef
12 augustus 2011, 12:13
meestal onversterkt, zeker als ik ff snel iets in wil studeren. Woon in een nogal gehorige flat.

Maar er staat wel een 20W buizencombo'tje thuis met wat pedaaltjes, gaat soms nog te hard voor thuis, maar af en toe kan dat wel....

Wabbie
12 augustus 2011, 12:29
Afhankelijk van mijn humeur of een Kitty Hawk M3 over een Marshall 1x12" cabje of een Fender Champion 600. Of gewoon akoestisch. Voor de bas wil ik nog wel eens een oude Valvestate gebruiken als koptelefoon versterker, of mijn UX2.

forceps
12 augustus 2011, 13:08
Jet City JCA20H op een Mesa OS 4x12".

Of Line6 POD XT Pro over de studiomonitors, ligt eraan of ik opnames wil maken of gewoon wat wil jammen.

Duane
12 augustus 2011, 13:35
2 Twin Reverbs en een Marshall Superbass 100w

Ja, veeeeeel te veel vermogen voor op zolder, doe alles met pedaaltjes. Wellicht in de toekomst naar een kleinere setup maar weet nog niet wat.

driftkop
12 augustus 2011, 14:35
Een Ibanez IBZ10B. Inderdaad een basversterkertje, maar hij klinkt erg lekker naar mijn mening.

Sarco
12 augustus 2011, 14:48
Line6 POD UX-1, beste investering ooit :)

Maar soms durf ik deze wel eens opendraaien ook:
http://dl.dropbox.com/u/1899207/282111_10150260539577771_68167087770_7603662_19157 54_n.jpg

muziekschuur
12 augustus 2011, 15:12
Ik heb trouwens een remote controller met ingebouwde 8 kanaals audio interface. 1 van die kanalen is Hi-Z en dus voor bas & gitaar. Ik heb daar achter een A-B schakelaar. Aan de A-B schakelaar hangen een 6 snaar bas en een Gibson kopie. In de (quadcore) pc werk ik met Sonar X1 en Guitarrig 4. Werkt goed.

ErikE
12 augustus 2011, 15:50
Tascam GB-10. Super apparaatje!

Backing tracks opslaan op intern geheugen, gitaar erin , koptelefoon aansluiten, gaan!

Klinkt heel behoorlijk ook, zowel clean als scheur.

Voor een flatbewoner als ik ideaal i.i.g. ;)

Plant
12 augustus 2011, 18:51
Een Ibanez IBZ10B. Inderdaad een basversterkertje, maar hij klinkt erg lekker naar mijn mening.

Die heb ik hier ook staan. Komt volgens mij uit een starterpakketje en heb ik ooit los van iemand overgenomen om thuis op de bas te kunnen oefenen. Dat kan ook best als je hem op de grond in een hoek zet (akoestische bass-boost) anders komt er niet zoveel laag uit. Gaat prima.

Het is een ontzettend net gebouwd en degelijk versterkertje als je binnenin kijkt. En als je hem op gitaar aansluit komt er een vrij vintage tone uit. Geen distortion, maar die klinken in dit soort versterkertjes toch meestal niet en daar gebruik je dan een los pedaaltje voor. Ook geen galm, maar wel uitgebreidere toonregeling. Aangename verrassing!

Fiendish
12 augustus 2011, 18:55
Tech 21 Trademark 30 voor het stille werk/late avond, of m'n Peavey 6505+ combo voor overdag (met hotplate om het iets minder oorverdovend te laten zijn).

spike67
12 augustus 2011, 19:20
Meestal een line6 micro spider terwijl de buren op 300 meter en 800 meter zitten, maar soms ook op mijn engl thunder of peavey classic 30

Pepe
12 augustus 2011, 19:34
Ik heb ergens een Silverface Princeton met een 19 inch rack waar een Chandler tubedriver en een Peavey valverb bij hoort en weer ergens anders staat een Champion 600 met een plank waar een floor Chandler td, delay, reverb en nog wat dingen inzitten die de gig plank niet gehaald hebben.

Het eerste setje staat meestal in studio's dus goed beschouwd krijgt de Champ de meeste speeltijd.
Met zijn 6 watt nog veel te hard trouwens.

TopRob
12 augustus 2011, 20:09
Blackheart Little Giant, aangesloten op een Line6 4x12 spider cab op standje 3 watt (want da's hard zat).

andoni
13 augustus 2011, 12:27
Omdat ik tegenwoordig wegens late werkuren echt geen lawaai kan maken: een Toneport UX1 en met wat Line6 software of freeware versterker plugins en cab impulses die je kan vinden voor Logic. LePou's Lecto simulatie door een goede cab impulse lijkt sprekend op mijn mijn eigen Dual Recto opgenomen, wat praktisch is.

Volgens mij is een degelijke interface en wat software (sequencer, modellers) een veel betere investering dan een kleine modeling of buizenoefenversterker. Je kan dan meteen semi-pro opnames beginnen maken. Met daarmee te experimenteren en op die manier aan je spel en geluid te werken leer je volgens mij veel bij, ook als je al lang "live" speelt.

Als ik nog eens lawaai kan maken gaat de Recto aan door een 2x12".

marco v
13 augustus 2011, 12:38
Een toneport UX1 en een Marshall Class 5 met overdrive pedaaltje.
Mijn buren zijn de laatste jaren weer happy met me.

arjanb01
13 augustus 2011, 13:25
Je ziet hier vaak topics voorbij komen van mensen die net beginnen met gitaarspelen en wat voor versterker ze moeten hebben. Hierbij komen vaak de cubes, spiders en voxjes langs (en mustangs).

Ik vroeg me wel eens af wat de ervaren gitaristen nu eigenlijk thuis gebruiken. Op het podium heb je je 100W marshall, rack, mesa boogie hook e.d. maar wat heb je gevonden in al die jaren dat voor oefenen goed werkt ?

Ikzelf speel al een aantal jaartjes en gebruik nu een Vox vt30 om thuis te spelen. Af en toe sluit ik mn gitaar nog aan op mn Computer en speel met Guitar RIG.

Voor mij geen cubes of guitar rig. Ik heb thuis mn 50 watt Engl staan en mn 100 watt koch multitone. Ik gebruik ze beiden thuis maar als ik met effecten wil spelen gebruik ik de Engl samen met een G-major in de loop (die ik tijdens optredens ook gebruik).
Op repetities heb ik de mazzel dat we een volledig ingerichte oefenruimte staat waar 2 laney 3 kanaals tops staan waar ik alleen hoef in te prikken. Weinig gesjouw dus.

Speeddemon
13 augustus 2011, 13:47
Roland JC-55 (de op 1 na kleinste Jazz Chorus; 2x8" speakers) met een rits pedalen ervoor, voor de drive en fx. Chorus en reverb uiteraard uit de amp.
En bij m'n PC staat een Tech21 Trademark 30-lekker divers, en soms sluit ik nog een POD X3 aan voor laat koptelefoon-werk.

Er komt binnenkort wel een klein (<25W) buizenampje bij, verwacht ik zo. :soinnocent:
(live=Engl Invader 100+4x12" Vintage 30's)

Swaag
13 augustus 2011, 14:22
In de woonkamer: Vox AV4TV8 (buizen, schakelbaar tussen 4 watt, 1 watt en 1/10 watt)
Mijn mancave op zolder: Vox Cambridge 30R (buis voor, transistor eind 30 watt)
Elders: Fender Blues Deluxe (buizen 40 watt)

svdijk
13 augustus 2011, 15:40
Twee Marshall torens:cooler:

marc_o
13 augustus 2011, 16:54
Thuis een Crate 15 Wattertje uit begin 90-er jaren. Klinkt verdomde goed eigenlijk.
Heb ook nog zo'n marshall Class 5 staan, maar dat is dan ook het enige wat ie doet....staan.
Ben wel van plan iets aan te gaan schaffen van bijvoorbeeld Guitar-Rig.

Mijn live versterker (als ik er al eentje gebruik) staat in de gang en gaat thuis helemaal niet meer aan.....ik moet dringend een ander huis.

stikel
13 augustus 2011, 17:29
Tech21 Trademark 60 4x10 (lekker compact 55x55 cm en toch een ruimtelijk vol geluid)

Zie nu dat er ervaren gitaristen staat :hide:

MSNL
14 augustus 2011, 11:33
Eleven Rack
of Marshall 1959 SLT en Bogner XTC via powersoak en RedWirez impulse resoinses
of Fender Vibrochamp

HalfBlindLefty
14 augustus 2011, 12:33
Fender Cybertwin SE en een Kitty Hawk- The Kid. Aan de laatste moet overigens nog wel wat gesleuteld worden.

http://i283.photobucket.com/albums/kk282/HalfBlindLefty/ctmices-2.jpg

http://i283.photobucket.com/albums/kk282/HalfBlindLefty/Kitty%20Hawk/DSCF1731.jpg

budje
14 augustus 2011, 12:38
Thuis worden de electrische dames eigenlijk nooit gebruikt.

Pepe
14 augustus 2011, 13:11
Thuis worden de electrische dames eigenlijk nooit gebruikt.

Ja daar zeg je wat, als ik aan composities werk gebruik ik een staalsnaar en de meeste speeltijd krijgt een klassieke gitaar waar ik Flamenco op speel.
Dat klinkt leuker dan het zich laat aanhoren, ik bak er na al die jaren nog helemaal niks van.

edje kadetje
14 augustus 2011, 16:16
Ik speel zo'n 20 jaartjes en oefen de laatste 10 jaar eigenlijk altijd onversterkt....

ik 30 jaar en ook onversterkt (wel op een electrische gitaar)

Harm
15 augustus 2011, 01:46
onversterkt...

JTB
15 augustus 2011, 09:26
Ik ook meestal onversterkt en anders via een Peavey Ampkit -> Iphone -> mengpaneel zodat ik met andere nummers me kan spelen. Mijn Blackmore gaat gewoon veel te hard voor mijn oude huisje, heb laatst wel wat reamps gedaan toen de buren weg waren...

beruk
15 augustus 2011, 09:33
Meestal de korg pandora. Als m'n lief niet achter de pc zit: Amplitube via stealthplug (de Fender '65 Princeton klinkt meesterlijk op amplitube:cheerup: )

Rutger
15 augustus 2011, 10:06
Meestal onversterkt/akoestisch. Maar als t moet gebruik ik een Line6 pocket pod express, lekker makkelijk en niemand heeft er last van. :) Ik zet zelden m'n versterker thuis aan, eigenlijk alleen als ik weer even wil horen hoe zalig ie klinkt, haha

tidalwave_sideburns
15 augustus 2011, 10:43
Ik heb een jaar of 2 met een toneport gespeeld, beviel me prima. Nu heb ik een Tubeman die ik via een mengpaneeltje op de line in van m'n computer aansluit en die uitversterk via computerspeakers of koptelefoon (blegh maar ja). Prima geluid, makkelijk op te nemen, compact, veelzijdig, niet eens zo heel duur.

Mocht ik in de toekomst iets anders moeten kopen dan wordt het ongetwijfeld zo'n tubemeister. Lijkt me zo'n gaaf ding... 0 watt setting, fx loop, maar een paar kilo, compact, 2 kanalen, hebbehebbehebbehebbe....

Fender83
15 augustus 2011, 12:00
Een Roland Cube 15w transistor. Helaas is zowat elke buizenamp al snel te luid in mn appartement (gehorig)...en ik moet zeggen dat de roland cube echt prima klinkt thuis voor zo'n laag volume.

stratman1976
15 augustus 2011, 15:30
akoestisch, een VOX AC30HWH / V212HW, een VOX AC15 en een VOX DA5. De AC30 vooral voor in de oefenruimte en gigs en de AC15 & DA5 voor thuis, al wil ik de AC30 ook nog wel eens aan doen vanwege het g**le geluid...

heinz3110
15 augustus 2011, 15:59
Ik heb een 20x voor in onze oefenbus.. Voor optredens heb ik mijn Bandit. Laat ik altijd beneden onder de trap staan, voor boven heb ik een Cube 40XL ; Clean is ok, de drive(s) is aardig maar toch wat behelpen, en heel aardig om wat mee op te nemen.

Ik vind het thuis zowieso altijd wat behelpen, voor een lekkere dikke (vooral cleane) sound moet het toch al snel iets harder, wat na 10en dan niet meer kan - te gehorig.

lcvanderhelm
16 augustus 2011, 00:18
Op zolder[studio.......tje]een PODHD500
Voor de TV een Fender vibro-champ
Het geluid is in beide gevallen goed[de gitarist wat minder].

Hallie
16 augustus 2011, 09:03
Vox ac30. hetzelfde wat ik ook live gebruik.

cazmodean
16 augustus 2011, 12:19
Blackstar HT-5 icm mijn Boss GT-8 sinds kort en bevalt erg goed. Laag volume en toch buizenscheur :) voor sommige opnames en voordat ik de HT-5 had een Digitech RP150, via mengpaneel naar monitors.

interessander
16 augustus 2011, 20:29
Peavey rockmaster>line6 toneport>impulses in Ableton op de PC. En anders op de bank via een Boss ma-1, een mini versterkertje in pedaalformaat, crappy speaker maar klinkt best leuk via de koptelefoon.

Geoff
17 augustus 2011, 08:22
Hey JTB,

Welke iphone gebruik jij? En heb je last van latency, of andere vertragingen? Lijken me allemaal wel leuke speeltjes voor de iphone, maar na een tegenvaller van de synthstation durf ik er geen geld meer aan geven...

(sorry voor het topic kapen)

JTB
17 augustus 2011, 09:38
Hey JTB,

Welke iphone gebruik jij? En heb je last van latency, of andere vertragingen? Lijken me allemaal wel leuke speeltjes voor de iphone, maar na een tegenvaller van de synthstation durf ik er geen geld meer aan geven...

(sorry voor het topic kapen)

Ik heb de 3gs, geen last van latency ofzo. Werkt perfect, ik haat moddeling zooi, maar om zo wat te klooien is het meer dan goed zat.

Speeddemon
17 augustus 2011, 16:45
Mocht ik in de toekomst iets anders moeten kopen dan wordt het ongetwijfeld zo'n tubemeister. Lijkt me zo'n gaaf ding... 0 watt setting, fx loop, maar een paar kilo, compact, 2 kanalen, hebbehebbehebbehebbe....
Ik heb er één sinds gisteravond (uitgebreide review zal nog wel volgen); reken je niet te rijk met die Red Box output. Ik heb ook een Tech21 Trademark 30, waar de Sansamp output een stuk overtuigender klinkt bij medium/high gain sounds. Clean klinkt de Red Box output van de Tubemeister wel lekker; direct en toch 'tube'.

marc_o
17 augustus 2011, 16:48
Tof, ben erg benieuwd naar je review! FS-2 footswitch erbij gekocht? En wat kost die switch?
Zit er ook aan te denken!

marter544
17 augustus 2011, 16:54
Ik heb een Randall RG75 in de oefenruimte, en gebruik thuis en bij gigs mijn Engl Blackmore op een 2*12.

Harry
17 augustus 2011, 17:14
ik oefen thuis onversterkt, voor zang pak ik mijn western gitaar erbij...

LesPaul1612
17 augustus 2011, 18:41
Thuis een cube voor het oefenen, een Bugera 333 combo als ik de buurtjes wil pesten.

Bij repetities gebruik trek ik een zwaar transistorbakje uit de winkel (de vader van de drummer heeft een gitaarwinkel 3 meter van onze muziekhut)

Die transistorbak is meestal iets in de trand van een vox vt of een GLX 60 watt amp

PeeVee
19 augustus 2011, 13:57
Mid 70's silverface Fender Champ of gewoon onversterkt maar eerlijk gezegd oefen ik niet zoveel thuis.

Augusti
19 augustus 2011, 14:21
Voor de tv onversterkt.
In mijn repetitie kot staan wel verschillende Blackstars maar speel altijd in mijn homestudio: POD 2.0 of GuitarRig 4.

Hoewel ik het meeste oefen onversterkt, zeker voor mijn techniek is dit voor mij beter

Speeddemon
19 augustus 2011, 15:18
Tof, ben erg benieuwd naar je review! FS-2 footswitch erbij gekocht? En wat kost die switch?
Zit er ook aan te denken!
Yep, footswitch erbij (wordt nageleverd), die zijn normaliter 29 euro.

Wilde gister al een review gaan posten, maar er kwam iets tussen; een licht geïrriteerde buurvrouw rond half 10, die d'r TV harder had moeten zetten, omdat de TubeMeister (Masters op 4/10, Powersoak op 5W!) erg doordreunde. :hide: Ik testte hem met m'n zwarte Burny Les Paul Custom :lp:

Ik ben er ondertussen wel achter dat ik -met deze amp- niet zo'n fan ben van de 'artifacts' van powertube distortion. Dat verstikkende, ge-compresste bevalt me niet, en maakt voor mij des te meer duidelijk dat voor live-gebruik een 50-100W high gain buizentop wel degelijk nut heeft, vanwege de pure headroom. Ja, ik zou met een 30-40W buizenamp vast mee kunnen komen qua bandvolume, maar dan zit ik wel zwaar 'in het rood' van de amp.

Orpheo
19 augustus 2011, 17:44
Ik mag van mn buren mn amps op master 2 zetten...ook mijn mesa.dus,waarom niet?

Mitch
19 augustus 2011, 18:11
Voor de tv onversterkt.


Dit.
En als ik zin heb ga ik los op mijn DA5 op de 0,5W stand. Maar dat is al weer maanden geleden geloof ik. Geeft niks, het is een sieraad voor de huiskamer :D

Speeddemon
20 augustus 2011, 10:29
Ik mag van mn buren mn amps op master 2 zetten...ook mijn mesa.dus,waarom niet?
Ehm, omdat niet alle buren hetzelfde zijn?
Omdat mijn huis (en dat van de buurvrouw) in 1926 is gebouwd en erg gehorig is?

:speed:

Baker
21 augustus 2011, 15:46
Speel thuis al jaren met een POD 2.0.

Beste 2e hands aankoop ooit. Kostte geen drol, en echt al een miljoen keer gebruikt.

Heb mijn 40W H&K buizenbakje nog een tijdje thuis gehad, maar dat werkt toch niet, Het dreunt teveel door en dan moet ie heel zacht en dan vind ik het niet leuk meer. In ieder geval niet leuker dan de POD 2.0

Eko
21 augustus 2011, 17:33
Met de Victoria ( Golden Melody ) of de Marble ( Clubreverb ). Beiden op lagere volumes uiteraard. Ik geloof er heilig in om dezelfde amps te blijven gebruiken zodat je de amps steeds beter leert kennen onder alle omstandigheden. Uiteraard speel ik geen metal e.d. Ik speel sixties werk en dat gaat meestal redelijk clean. Drive gebruik ik bijna nooit, hooguit de amp iets harder tijdens optredens zodat die een natuurlijke crunch levert.
Meestal gebruik ik alleen de tremelo en de reverb dus kan het met de stndaard zaken op de Vic.
Voor de acoustische gitaren gebruik ik de AER ook gewoon thuis. Voor de TV uiteraard niets aan versterkers.

marc_o
22 augustus 2011, 10:51
Ehm, omdat niet alle buren hetzelfde zijn?
Omdat mijn huis (en dat van de buurvrouw) in 1926 is gebouwd en erg gehorig is?

:speed:


Hey Speedy, waar blijft je uitgebreide review?
Ben benieuwd hoe je 'm na een kleine week vindt.
Hoe verhoudt de gain en het volume van de drive zich met de begooste drive? Is drive 1 al genoeg voor stevige rock, zodat je drive 2 goed als soloboost kunt gebruiken?

Speeddemon
22 augustus 2011, 22:15
Hey Speedy, waar blijft je uitgebreide review?
Ben benieuwd hoe je 'm na een kleine week vindt.
Hoe verhoudt de gain en het volume van de drive zich met de begooste drive? Is drive 1 al genoeg voor stevige rock, zodat je drive 2 goed als soloboost kunt gebruiken?
Nou, ik ben er door allerlei drukte niet aan toegekomen 'm vaker te bespelen.
En ik wil 'm nog wat beter aan de tand voelen, voordat ik mijn 'harde' oordeel vel. Heb wel wat opgenomen, maar ben niet echt kapot van de Red Box bij high gain sounds; wel bij clean.

Drive op max. is rauwe, heftige classic rock/rustige hard rock. Denk Thin Lizzy-Jailbreak, AC/DC en oude Judas Priest (denk aan Stained Class).
Met de Lead Boost aan gaat het ineens een HEEL stuk verder. Ik speel er gerust Iced Earth riffs mee, al erken ik weldegelijk dat het de punchy, gedefinieerde strakheid van m'n Invader's 3e kanaal enigzins mist.

Het drive kanaal begint eigenlijk pas te werken met Gain vanaf 2 à 3 (lager en je houdt geen volume over, zelfs niet met Master op max.). Bij deze gainstanden heb je een classic Stones randje (Honky Tonk Woman). Als je hier de Lead Boost aanschakelt, krijg je veel meer extra volume (en een beetje extra gain). Eigenlijk precies zo als je een 'dirty' boost met veel "Level" (Tubescreamer, DOD 250, Boss OD-3) op een low/medium gain versterker aanschakelt.
Bij Gain op 5, met de Lead Boost aan kom je in de zware hard-rock/lichte metal regionen. Vanaf gain op 7 wordt het echt lomp, en heb je ook sneller feedback (ik zat 'm te testen met m'n Ibanez, Dimarzio ToneZone in de brug). Het probleem is een beetje de gedeelde EQ.
Anyway, d'r zijn dus veel sounds uit te halen, maar ik kom er nog op terug. (En dikke kans dat ik in m'n review ook stukken uit dit bericht kopieer).
Heb al een vergelijkbaar stukje op TGP geschreven, aangezien de Amerikanen er nog een paar weken op moeten wachten.

marc_o
22 augustus 2011, 23:49
Nou, ik ben er door allerlei drukte niet aan toegekomen 'm vaker te bespelen.
En ik wil 'm nog wat beter aan de tand voelen, voordat ik mijn 'harde' oordeel vel. Heb wel wat opgenomen, maar ben niet echt kapot van de Red Box bij high gain sounds; wel bij clean.

Drive op max. is rauwe, heftige classic rock/rustige hard rock. Denk Thin Lizzy-Jailbreak, AC/DC en oude Judas Priest (denk aan Stained Class).
Met de Lead Boost aan gaat het ineens een HEEL stuk verder. Ik speel er gerust Iced Earth riffs mee, al erken ik weldegelijk dat het de punchy, gedefinieerde strakheid van m'n Invader's 3e kanaal enigzins mist.

Het drive kanaal begint eigenlijk pas te werken met Gain vanaf 2 à 3 (lager en je houdt geen volume over, zelfs niet met Master op max.). Bij deze gainstanden heb je een classic Stones randje (Honky Tonk Woman). Als je hier de Lead Boost aanschakelt, krijg je veel meer extra volume (en een beetje extra gain). Eigenlijk precies zo als je een 'dirty' boost met veel "Level" (Tubescreamer, DOD 250, Boss OD-3) op een low/medium gain versterker aanschakelt.
Bij Gain op 5, met de Lead Boost aan kom je in de zware hard-rock/lichte metal regionen. Vanaf gain op 7 wordt het echt lomp, en heb je ook sneller feedback (ik zat 'm te testen met m'n Ibanez, Dimarzio ToneZone in de brug). Het probleem is een beetje de gedeelde EQ.
Anyway, d'r zijn dus veel sounds uit te halen, maar ik kom er nog op terug. (En dikke kans dat ik in m'n review ook stukken uit dit bericht kopieer).
Heb al een vergelijkbaar stukje op TGP geschreven, aangezien de Amerikanen er nog een paar weken op moeten wachten.

Dank je....ik ga 'm woendag eens beluisteren tijdens mijn werk, wellicht is het iets voor me, en anders gewoon weer een Pedaltone :ok: