PDA

View Full Version : Slagplaat London City Comet



TopRob
11 augustus 2011, 20:14
Ik wil mijn London City Comet wat opleuken door er een andere kleur slagplaat op te zetten. Ik heb gemerkt dat de Telecaster slagplaten van Fender niet mooi passen. Zelf ben ik niet zo’n knutselaar en een slagplaat precies na laten maken is nogal duur. Misschien dat iemand hier op het forum toevallig weet of er ergens slagplaten verkrijgbaar zijn die mooi passen op een LC Comet, zonder dat er al te veel aan gevijld en geprutst hoeft te worden?

TopRob
12 augustus 2011, 20:02
Helemaal niemand?:???:

Nagramoth
12 augustus 2011, 20:34
De aarde is rond, dood gaan we allemaal en slagplaatjes passen nooit 100%...

Meestal is het een kwestie van een paar nieuwe gaatjes boren, maar met een Comet kan het inderdaad wat tricky zijn. Ik heb zelf onlangs een Comet (inmiddels verkocht) voorzien van een ander slagplaatje, maar daar moest ik de ronding voor de controlplate wat ruimer maken (controlplate had een grotere radius dan de slagplaat, zeg maar).

TopRob
13 augustus 2011, 10:33
De aarde is rond, dood gaan we allemaal en slagplaatjes passen nooit 100%...

Meestal is het een kwestie van een paar nieuwe gaatjes boren, maar met een Comet kan het inderdaad wat tricky zijn. Ik heb zelf onlangs een Comet (inmiddels verkocht) voorzien van een ander slagplaatje, maar daar moest ik de ronding voor de controlplate wat ruimer maken (controlplate had een grotere radius dan de slagplaat, zeg maar).

Weet je toevallig nog van welk merk dit slagplaatje was en waar je het hebt gekocht?

Ijselrobo 07
13 augustus 2011, 11:03
@TopRob: laatst heb ik bij warmoth een slagplaat voor mijn Fender Lonestar (Mexicaanse) strat besteld.
en alles paste gewoon (op de site staat: Some of the Mexican built pickguards are NOT 100% compatible…)
Dus probeer hier (http://www.warmoth.com/Pickguard/GuitarPickguards.aspx) gewoon wat uit :ok:

TopRob
13 augustus 2011, 14:48
@TopRob: laatst heb ik bij warmoth een slagplaat voor mijn Fender Lonestar (Mexicaanse) strat besteld.
en alles paste gewoon (op de site staat: Some of the Mexican built pickguards are NOT 100% compatible…)
Dus probeer hier (http://www.warmoth.com/Pickguard/GuitarPickguards.aspx) gewoon wat uit :ok:

Fender modellen passen helaas niet precies, dat heb ik al geprobeerd. Daarom had ik gehoopt dat er mensen op dit forum zouden zijn die mij uit eigen ervaring een merk zouden kunnen adviseren dat wel past.

BamBuFan1
13 augustus 2011, 15:53
Ik heb hier twee LC Comet 1's liggen (beiden het schuine logo). Blijken zelfs die twee slagplaten niet onderling uitwisselbaar te zijn! Schele Cheng zal wel weer aan de cnc-frees hebben zitten klooien...

Balen want ik wou nou juist de zwarte op de gele en de witte op de sunburst hebben :(