PDA

View Full Version : Voorproefje eerste E.P. van m'n bandje.



N.D.
11 augustus 2011, 19:48
Misschien niet helemaal het geschikte forum, er is namelijk geen gitaar te horen in onze muziek:D

Maargoed, hieronder een voorproefje van onze eerste E.P.
Volledig zelf geproduceerd, enige wat we niet zelf gedaan hebben is het drukken van de hoesjes en CD's.


http://www.youtube.com/watch?v=BhV6z_n1XUw&hd=1

bass blom
11 augustus 2011, 19:51
lekker, maar weinig gitaar :dontgeti:

:seriousf: €3 (incl. servicekosten)

N.D.
11 augustus 2011, 19:57
lekker, maar weinig gitaar :dontgeti:

:seriousf: €3 (incl. servicekosten)

Ja, leden van die tent moeten welgeteld €1 betalen om naar binnen te mogen:D

Is ook voor het eerst dat ze dat doen. Wij wilden de entree zo laag mogelijk houden, anders kopen de mensen natuurlijk niks!:D

Han S
11 augustus 2011, 20:43
Vind je het heel erg als ik benieuwd ben hoe jullie dit hebben gedaan? Alles zelf ook opgenomen? En hoe, alles tegelijk? Welke microfoons gebruikt voor wat? Opgenomen met welk programma?

Dat vraag ik omdat ik blazers opnemen te gek vind.

N.D.
11 augustus 2011, 21:13
Vind je het heel erg als ik benieuwd ben hoe jullie dit hebben gedaan? Alles zelf ook opgenomen? En hoe, alles tegelijk? Welke microfoons gebruikt voor wat? Opgenomen met welk programma?

Dat vraag ik omdat ik blazers opnemen te gek vind.

Hey Han,

We (ik) hebben ook alles zelf opgenomen en gemixt ed in mijn "zolderstudio". Omdat het budget voor een "echte" studio er niet was, en omdat ik 't ook gewoon leuk vind.
Ik heb de drums eerst opgenomen (met een guide erbij). Daarna wat percussie, en percussie-overdubs en toen de bass & toetsen.

Daarna heb ik de blazers met z'n drieën tegelijkertijd opgenomen.
De sax had een grootmembraam (MXL), de trombone ook (Een Behringer:sssh: ) en de trompet had een kleinmembraam (MXL) voor z'n snuffert. Ik had ook nog een SM57 voor de trompet gezet, maar die was minder mooi, dus niet gebruikt. Uiteindelijk verschilt het per nummer wat de balans is geworden tussen die 3.

Alles werd opgenomen in Logic, en ik heb de blazers door een compressor (vintage warmer, ken je wel;)) gehaald, een tape simulator (Waves MPX, om het wat warmer/smoother te laten klinken) en een verengalm.

Uiteindelijk is de hele mix ook nog door die Waves MPX gehaald, omdat ik 't toch wel lekker vond klinken met een randje, minder hoog en subtiele compressie. We gingen ook wel een beetje voor een "oude" sound.

Dat was 't wel zo'n beetje in een notendop:)

Han S
11 augustus 2011, 21:40
Mooi man, goed gedaan, al kan het altijd beter. Trompet is behoorlijk moeilijk en vooral on axis klinkt dat vaak veel te scherp. Ik neem trompet altijd op met twee microfoons, een hele dikke Neumann en een Sennheiser MD441 of een oude Beyer ribbon.

Trombone met een MXL V69 buizenmicrofoon plus een MD421 (de oude grijze) of ook een Beyer ribbon en sax met een MXL V77 buizen mic en een MD441 of weer die ribbon want daar heb ik er drie van. En dan krijg je dat lekkere vette en volle op die toeters.

Vooral de MD441 is een geweldige microfoon voor toeters, maar wel een beetje flink aan de prijs, ook 2e hands en in dat laatste geval is het altijd een groot risico of hij nog wel goed in orde is.

Eigenlijk hoort dit gelul in recording, maar het moet maar ff hier. Je zou de balans nog wat beter kunnen proberen te krijgen zodat het wat meer als een geheel klinkt. Je kunt toch automatiseren met de mix? Maar ik vind het wel lekker hoor.

N.D.
11 augustus 2011, 22:24
Het kan zeker altijd beter! Dit was roeien met de riemen die we hadden maar wel heel leuk om te doen. Ik wil binnenkort ook wat meer/andere microfoons kopen om een beetje mee te rommelen.

De balans aanpassen gaat moeilijk (heb hier al een doos vol met CD'tjes staan:D) Als de releaseparty is geweest zal ik wel ergens alle nummers op internet zetten zodat je ze ook wat beter in hun context kan luisteren ipv deze korte fragmentjes.

Mr.Fingers
11 augustus 2011, 22:55
Fuck, ik ben fan :supercool:

Duhsjaak
12 augustus 2011, 01:43
Hi
Het kan altijd beter? Maar dan toch niet op zolder als doe het zelf project, veronderstel ik.

Ik vind dit stuk zelfwerkzaamheid wel gaaf klinken. Pet af!

Ik heb het minder op dit soort samengestelde tracks. Net als of ik door jullie muziek zap en dan nog niet eens de regie heb. Verzoeknummer: Misschien zou je 1 track in zijn geheel willen plaatsen?

Zoals de zaak nu wordt gepresenteerd vind ik het persoonlijk niks. Telkens als ik begin te snappen welk verhaal er wordt verteld, krijg ik loze groef geluiden. Als mijn LP's zo klonken, gooide ik mijn Micro op de schroothoop.

Ik snap in ieder geval de lol er niet van om een goede opname te laten klinken als een kutLP. Maar ik veronderstel dat dat helemaal aan mij ligt.

Ik wacht erop dat iemand zijn nieuwe opname mastert als een voorgespeelde cassette. Compleet met tape warp. Anders is het geluid niet slecht genoeg.

Eerst streven naar een super opname en hem dan bewust verkloten? Afijn, laat ik erover ophouden.

Ik heb Johnny Almond in de UK zien optreden en daar doet dit geluid (als de groef gedeeltes over zijn) mij sterk aan denken. Da's wel ongeveer de top van de zuiver instrumentale toetsers die ik ooit heb gehoord.

Ik hoop dat je het wat betreft chemische hulp beter doet dan Johnny. Beter voor je gezondheid. Voor de rest: The beat goes on! Ik ben benieuwd naar je verdere avonturen!

Vriendelijke groet, Gus

N.D.
12 augustus 2011, 09:58
@ MrFingers, thanks! Het is jammergenoeg een beetje ver rijden om naar de presentatie te komen:D

@ Gus,
Ik weet niet of je het helemaal snapt, maar het idee van door de nummers zappen is dus juist de bedoeling van zo'n teaser. Als we alles al weggeven voordat 'ie uberhaupt uitkomt is er ook geen lol aan natuurlijk. En wees maar niet benauwd, die "plaatgeluiden" staan niet op de cd;)

Bovendien denk ik dat het zeker nog wel beter kan als zolderprojectje als ik andere/betere apparatuur had gehad en de ervaring van het opnemen van deze nummers. Maar zoals Han al zei is dat een discussie voor het recordingforum.

Duhsjaak
12 augustus 2011, 12:41
Hi
Schattig dat je het uitlegt. Dat scheelt een hoop. Ik ben inderdaad blond en wordt (mede door leeftijd en zorgen) steeds blonder.

Ik heb mijn mening op een beetje speelse manier naar voren proberen te brengen en ben daarin kennelijk doorgeschoten.

Sorry.

Ik zou verdraaid goed naar Han's suggesties luisteren, hier of op een andere plaats. Eentje daarvan is dat ie het lekker vind klinken. Lijkt mij geen lullig compliment, want toeters opnemen.... Niettemin (geloof het of niet) vind ik het resultaat fraai. Dat wilde ik maar zeggen.

Vriendelijek groet, Gus

N.D.
13 augustus 2011, 10:54
Okee, dan begrijpen we elkaar nu ;)
Bedankt voor je reactie!

proguitar89
13 augustus 2011, 12:16
ik, hoop dat je wel wet wat horny betekent

want dat betekent geil

ik had ooit eens een fout gemaakt in me strip toen schreef ik horny in plaats van honey.
maar ja sommige op school konden erom lachen.:seriousf::seriousf::seriousf:

Han S
13 augustus 2011, 12:41
Die toeters klinken toch ook bloedgeil, onieda?