PDA

View Full Version : Floyd Rose probleempje + nieuwe mocking bird ST



rudolfb
11 augustus 2011, 17:50
Dames en heren,

Ik heb gister een nieuwe gitaar gekocht, een mooie mockingbird ST Maar heb een klein probleempje met de floyd rose. De hendel blijft niet echt lekker stil staan. Zelfs nadat ik hem hard heb aangedraaid blijft ie niet lekker zitten en na een half nummer slingerd hij weer lekker heen en weer :( Zijn hier simpele oplossingen voor??

Voor de rest is het een top gitaar, had hem bestelt zonder er ooit opgespeeld te hebben, maar hij valt me totaal niet tegen. Kwalitatief blijft hij niet ver achter mijn gibson lp studio :) Mooi afgewerkt en hij ontstemd gewoon niet :D Meteen een paar foto's, hetgeen waar iedereen natuurlijk op zit te wachten :crazyhappy:

http://imageshack.us/photo/my-images/84/foto0070ue.jpg/

http://img825.imageshack.us/img825/7065/foto0071s.jpg

http://img695.imageshack.us/img695/9893/foto0072y.jpg
Wel een rare bult op die headstock..

Mr Orange
19 augustus 2011, 13:16
mooie gitaar , maar een oplossing heb ik daar helaas niet voor nee

Lightning.D.
19 augustus 2011, 13:29
Het klinkt als of de schroefdraad op de handle is dolgedraaid. Je zou eens een stukje teflontape kunnen proberen. Dat is niet klevend band en wordt gebruikt om schroefdraad gasdicht te maken op gasleidingen. Goedkoop en makkelijk. Een slag of vier om de schroefdraad wikkelen en daan door er hard aan te trekken afbreken dan trekt het teflon als het ware in de draad en blijft goed zitten, als je het handeltje er in draaid en de teflon tape zo hebt gewikkeld dat het niet afwikkeld (dus tegen de draairichting in) is de kans groot dat het keurig blijft zitten. Als de draad op de handle is beschadigd kan je er ook eens een goed passende en nieuwe moer op draaien en zo de draad weer wat op snijden. In de tremmelo wil een of twee vezeldraadjes van een electrischiteits draad in het gat ook wel werken.

Opnieuw schroefdraad tappen is natuurlijk ook een optie als je die spullen hebt. En anders even een goede foto van de handle en het blok?
Succes

Rutger Molenberghs
19 augustus 2011, 16:25
Als je hem nieuw gekocht hebt en het is inderdaad kapotte schroefdraad, dan zou ik terug naar de winkel gaan. Zoiets hoort onder garantie te vallen, tenzij je hem zelf kapot gedraaid hebt.

mesaman
19 augustus 2011, 23:02
wat een mooie gitaar zeg, ik vind ze de looks hebben van de 'echte' bc rich gitaren!

marter544
20 augustus 2011, 13:18
Daar zit toch een original Floyd Rose op? Volgens mij werken die niet met schroefdraad.. Druk je trem eens naar beneden en kijk een beetje rond op het blok waar de arm er ongeveer in zit. Zit daar een schroefje? Zo ja, die aandraaien.

Fiendish
20 augustus 2011, 16:06
Daar zit toch een original Floyd Rose op? Volgens mij werken die niet met schroefdraad.. Druk je trem eens naar beneden en kijk een beetje rond op het blok waar de arm er ongeveer in zit. Zit daar een schroefje? Zo ja, die aandraaien.

Klopt, zit een OFR op, dus die zou een push in arm moeten hebben net als bijvoorbeeld een PRS.
Is inderdaad gewoon een kwestie van een schroefje of inbusje aandraaien om de arm wat stroever te laten draaien.

Mr Orange
21 augustus 2011, 09:14
Die bult in die headstock hebben al die gitaren trouwens (iig die series)
mijne heeft dat ook
wel geinig juist