PDA

View Full Version : EW100 Evolution wireless Serie voor de gitarist



SRV2000
11 augustus 2011, 18:23
Hallo Gitaarnetters,

Op advies van mijn bandleden ben ik opzoek naar een wireless gitaar systeem.
Ik ben nog al een druk persoon die van a naar b loopt op het podium en vaak zit dan toch dat ene snoertje in de weg:dontgeti:

Kabels leven bij mij niet langer als een half jaar, puur doordat ik aan de eind van de avond er zoveel knopen in heb zitten dat het een flinke opgave is om dit weer een beetje netjes uit elkaar te plukken.

Nu ben ik iemand die net echt van hightech houd, doe mij maar gewoon een oude LP met een buizenbak geen effecten dan ben ik op mijn best.

Maar ik moet ze toch wel gelijk geven dat dit ook niet echt de perfecte optie is.

Nu weet ik heel toevalig iemand uit de buurt die een EW100 Evolution wireless Serie voor de gitarist te koop heeft.

Ik was vroeger roadie in zijn band dus denk ik wel dat dit systeem een 10 a 15 jaar oud is.

hij wil er 200 euro voor hebben wat opzich wel redelijk is ( denk ik )

Maar is het ook goed ? want ik heb mij hier nooit in verdiept.

Dit zijn de spec die hij mij heeft toe gestuurd:

Perfect werkende wireless set voor de gitarist.

Voor de overdracht zijn in de UHF band vijf frequentiebereiken beschikbaar. Uit elk bereik zijn 1280 verschillende zend/ontvangst-frequenties verkiesbaar:

Bereik A: 518 tot 550 MHz
Bereik B: 630 tot 662 MHz
Bereik C: 740 tot 772 MHz
Bereik D: 790 tot 822 MHz
Bereik E: 838 tot 870 MHZ

Dus geen gedoe meer met andere muzikanten die in dezelfde frequentie zitten!


Na jullie reacties zal ik hem vanavond testen.

Bedankt

bass blom
11 augustus 2011, 18:34
er is een hoop gaande op het gebied van frequenties/banden.
zware kost, maar probeer er wat over te vinden/lezen.
er zijn dingen waar je binnenkort niets meer aan hebt omdat er dan tv signaal over gaat ofzo.
complexe materie.

HaroldA
11 augustus 2011, 18:42
EW100 G2: niet doen! Waardeloos apparaat. Clipt van alle kanten, volumes kloppen niet en flinke compressie.

X2 Digital Wireless of een Line6 relay setje. Stageclix en Brace Digital Wireless schijnen ook goed te zijn, geen ervaring mee.

Acdc
11 augustus 2011, 19:04
EW100 G2: niet doen! Waardeloos apparaat. Clipt van alle kanten, volumes kloppen niet en flinke compressie.

X2 Digital Wireless of een Line6 relay setje. Stageclix en Brace Digital Wireless schijnen ook goed te zijn, geen ervaring mee.

Toch hoor ik er vele positieve reacties over.
Weinig signaal verlies goed bereik.

Is het misschien niet een kwestie van smaak?

HaroldA
12 augustus 2011, 12:01
Toch hoor ik er vele positieve reacties over.
Weinig signaal verlies goed bereik.

Is het misschien niet een kwestie van smaak?

Als doffe ellende + compressie jouw ding is: :ok:

Ik vond het al heel irritant dat ik een ander volume had met de EW100/172 G2 dan met een kabel. Mijn X2 heeft gewoon hetzelfde volume uit als in.

Hansie
14 augustus 2011, 23:56
Ik heb al een jaar of 15 wekelijks een EW100 uit een van de eerste series in gebruik, en ik kan niet anders zeggen dan dat het een probleemloos, ijzersterk ding is.
De beltpack valt bij mij door lomp gebruik regelmatig op de grond, maar blijft het gewoon doen. Het volumeverschil t.o.v.een kabel is met een regelaar achterop de 9,5 inch ontvanger te compenseren. Tja, een goede (!) kabel klinkt wellicht beter, maar de vrijheid die je er met een zender voor terugkrijgt is mij meer waard. Er is in al die jaren optreden nog nooit iemand uit het publiek naar me toe gekomen, die tegen me vertelde dat ik met een andere zender/kabel (nog) beter zou hebben geklonken. Toonpuristen zullen deze mening waarschijnlijk niet delen, maar ik heb het nu even over mijn ervaring met deze zender.

Wat ik trouwens soms nog wel eens onhandig vind is de 3,5 inch plug die op de beltpack zit. Dat is een apart model, dat weliswaar los wel te krijgen is, maar lastig te solderen. Dat heb ik wel een tijdje gedaan (let even op de manier waarop dit moet gebeuren), maar tegenwoordig koop ik dan een nieuwe kabel bij Thomann voor een paar centen....

Oh ja, en haal vooral de 9 volt batterijen bij de Lidl. Die gaan net zo lang, of nog langer mee dan de Duracells, Procells etc.en kosten nog geen € 2,00 per twee.

Succes met je afweging!

Groeten,
Hans

dml
15 augustus 2011, 18:01
Heb zowel de G1 als de G2 gehad en heb sinds kort de Line6 Relay G90. Ik wil voor geen goud terug naar de EW-serie van Sennheiser. Ik stond altijd wat sceptisch tegenover de Relay maar het is inderdaad waar wat HarlodA aangeeft: wat je erin stop, komt er ook weer uit. Geen compressie, geen volumeverschil. Het is overigens wel waar dat de EW-serie is gebouwd als een tank, maar ik zou zeker naar Line6 kijken, als ik jou was.

Er is inderdaad veel over de frequentiebanden te doen maar laat je vooral niet gek maken. Jaren geleden had je hetzelfde met VHF vs. UHF. Het is echt niet zo dat straks alle frequenties binnen een bepaalde freq.band worden gebruikt voor broadcasting.