PDA

View Full Version : Verkoop tips/advies gevraagd ( geen spam )



SRV2000
11 augustus 2011, 17:56
Zoals in de titel al aangegeven word is dit niet als spam bedoeld maar vraag ik jullie advies.

Laatst heb ik een PRS SE 1 soapbar gekocht en naar nader inzien ben ik toch tot de conclusie gekomen dat het niet echt mijn gitaar is.
Het is werkelijk een prachtige gitaar die weinig tot geen gebruikers sporen heeft. Ik ben nu druk aan het sparen voor een Gibson Joe bonamassa signature en dan moet er wel geld op de plank komen.

Nu komt het niet vaak voor dat ik iets aanbied op het internet dus ben ik er helemaal niet in thuis.
De gitaar staat nu op MP en is al 121 keer bekeken maar nog steeds geen enkele reactie gekregen op mijn advertentie.
Het is ook niet zo zeer dat ik de hoofdprijs vraag want de gitaar is het gewoon waard !!!

Daarom begin ik toch wat te twijfelen aan mijn advertentie.

Ik mag altijd graag sneupen op het internet en soms zie ik dat er een gitaar op staat die naar 3 dagen al weer van het internet is verdwenen.

Kortom doe ik mischien iets fout ????

Het gaat om deze advertentie:

http://link.marktplaats.nl/470853254

Nogmaals ik bied mijn gitaar hier niet aan !!!! Ik zou graag een stukje advies willen ontvangen zodat dit de verkoop stimuleert.

Bijv. Dank

Terminus
11 augustus 2011, 18:05
Ja met een tekst als 'hij staat niet in de weg, ik wil er minstens X voor hebben' ben je hem natuurlijk niet snel kwijt.

Fenders en Gibsons verkopen gewoon beter dan PRSen, zeker als je een wat ongebruikelijk model hebt.

bass blom
11 augustus 2011, 18:05
het is komkommer en kwel in de tweedehands handel momenteel.
je hebt hem niet op bieden vanaf gezet dus je nodigt mensen uit te bieden.
tegelijkertijd staat er dat je prijs vast is.
dan heb je mazzel dat er nog niet een idioot 150 geboden heeft.
121 keer bekeken is niet veel hoor.

SRV2000
11 augustus 2011, 18:10
het is komkommer en kwel in de tweedehands handel momenteel.
je hebt hem niet op bieden vanaf gezet dus je nodigt mensen uit te bieden.
tegelijkertijd staat er dat je prijs vast is.
dan heb je mazzel dat er nog niet een idioot 150 geboden heeft.
121 keer bekeken is niet veel hoor.

Ik zou niet weten hoe ik bieden of bieden vanaf moet aanzetten.
Ik had op zijn minst wel 1 reactie verwacht maar helemaal niets.
Zoals iedereen dat gevoel waarschijnlijk wel kent: als je ergens gas voor hebt dan wil je hem zo snel mogelijk in je handen hebben. Dit heb ik ook met de Gibson JB. maar dat wil niet zeggen dat ik de PRS voor een prikkie weg doe.

maar het gaat dus slecht in de gitaarmarkt ?

bass blom
11 augustus 2011, 18:11
maar het gaat dus slecht in de gitaarmarkt ?

onder welke steen leef je? :D

SRV2000
11 augustus 2011, 18:13
onder welke steen leef je? :D

als je nooit een gitaar verkoopt niet veel bij lokale muziekwinkels komt ( allen voor een pakje snaren ) blijf je mischien niet echt up to date :dontgeti:

HaroldA
11 augustus 2011, 18:15
Ik denk dat je in Fryslan ook minder potentiële klanten hebt dan in bijv. Utrecht.

bass blom
11 augustus 2011, 18:16
ik zie ze nieuw? voor 400
dan is 320 echt aan de hoge kant, zeker in deze tijd.
en ja, je hebt er dan die humbucker in, sloop die er uit en verkoop die los, een koper zal het weinig boeien dat die er in zit.

Hendriks
11 augustus 2011, 18:18
€ 100 eraf en je bent hem deze week nog kwijt (niet aan mij).

Mesjoggah
11 augustus 2011, 18:40
En verkeerd moet verkeert zijn, da's ook verkeerd..:crazyhappy:

bass blom
11 augustus 2011, 18:42
En verkeerd moet verkeert zijn, da's ook verkeerd..:crazyhappy:

ja hoe vaak je dat wel niet ziet :D
verkeerd in nieuwstaat :seriousf:
hee, das niet verkeerd, of toch wel? :dontgeti:

Terminus
11 augustus 2011, 22:56
ja hoe vaak je dat wel niet ziet :D
verkeerd in nieuwstaat :seriousf:
hee, das niet verkeerd, of toch wel? :dontgeti:

Ik heb het net even gecheckt, de meerderheid op Marktplaats is verkeerd gespeld (letterlijk). 28 om 20.

Weeble
12 augustus 2011, 00:40
121x je advertentie bekeken is ook niet heel veel.
Advertenties van Gibsons en Fenders kunnen ook zo vaak bekeken worden zonder dat er een bod of reactie wordt geplaatst.
En behalve dat de gitaarmarkt niet lekker loopt momenteel zit je nu ook in de vakantieperiode (vakantiegeld kan maar 1x opgemaakt worden).

Wees vooral geduldig, als het niet binnen een maand (of 2) verkocht is zou je kunnen overwegen je vraagprijs te verlagen.

LesPaul1612
12 augustus 2011, 01:21
Prijs iets omlaag en het originele element erin zetten. De Super Distortion kun je later nog wel verkopen, levert meer op.

Ik denk dat je dan al in de goede richting zit..

Mike999999999
12 augustus 2011, 01:56
Ik denk inderdaad dat je niet verkeerd bezig bent. Alleen je moet er wel rekening mee houden dat je op de 2dehands markt bezig bent en niet in een winkel. Een vaste prijs zetten is niet zo slim, zelfs al is hij laag. Mensen willen bieden en handelen om een koopje te krijgen. Je kunt nog beter neerzetten 350 of doe een goed bod. Of rond 350. Dan is de kans echt groter dat je er meer voor krijgt. Mensen willen het idee hebben dat ze een koopje kunnen maken.

Ow en inderdaad, beter het element apart verkopen. levert zeker meer op.

allochthomas
12 augustus 2011, 02:31
Te duur(een upgrade verdient zich zelden terug) en hij staat er echt helemaal niet lang. Mijn s2170 heeft ook 2 maanden gestaan toen ik die 2 jaar terug verkocht en de 2dehands markt is werkelijk ruk momenteel. Veel mensen ruilen liever is mijn ervaring.

Prijs omlaag of de humbucker los verkopen en geduld hebben is het enigste wat ik je al advies kan geven.