PDA

View Full Version : Verf, spuitmal, tamponeren enz....



gw_guitars
10 augustus 2011, 22:03
Beste mensen,

Ik heb een probleempje. Ik ben een gitaar aan het afwerken (explorer). Er zit primer op, twee flinke lagen Olympic White. Alles uit de spuitbus.
Ik ben er best wel tevreden mee. Wat is nu het probleem. Ik wil graag de koreaanse tekens voor TaeKwonDo op de body maken / spuiten / schilderen in het zwart.
De primer en de kleur lak zijn beide nitro-cellulose.
Ik ben eerst bezig geweest met een soort spuitmal. Werkt niet, verf loopt eronder.
Toen maskeerfolie aangeschaft. Werkt ook niet. Als ik de tekens uitsnij en de folie op de gitaar wil plakken vervormd de folie. En dit spul plakt zo dat ik bang de onderliggende verf te beschadigen.
Op het moment ben ik aan het twijfelen over tamponeren met de kopse kant van een schuimrollertje en een kartonnen mal.
Of....gewoon schilderen uit de hand met een kwastje alleen met welke verf.
De nitro die ik heb zit in een spuitbus. Is er verf die niet verkeerd reageert met nitro?
Ik loop een beetje vast.
Ik zit al zolang te piekeren dat ik even door de bomen het bos niet meer zie.
Suggesties?
Grtz

Gerard

barno
10 augustus 2011, 22:52
mijn ervaring is dat op nitro nitro moet. Tenzij de laag volllledig is uitgehard (wat maanden of langer kan duren). anders gaan de oplosmiddelen van de verschillende lakken interageren.

Johannes
11 augustus 2011, 03:06
Je kan de verf uit de spuitbus ook in een potje spuiten en dan gewoon met een kwastje schilderen.

fred dons
11 augustus 2011, 09:02
gebruik airbrush acryl verf op waterbasis, reageert nergens mee en kun je gewoon over verse nitro doen (in jouw geval zou ik autocolor nemen o/a online te koop bij airbrush bij airbrush services almere) je kunt het met een penseel doen, de autocolor zwart is mooi dekkend en na afloop zie je niet dat het niet gespoten is (de cellulose waarmee je aflakt smelt ook een beetje in de acryl)

en inderdaad maskerfolie werkt niet op verse nitro (dan moet de nitro echt minimaal 6 weken uitgehard zijn)