PDA

View Full Version : Welk gitaar kiezen voor een beginner?



papierpaard
10 augustus 2011, 18:58
Ik heb op dit moment erg veel zin in een instrument te bespelen. Met name een akoestische western gitaar. Zoals de topictitel luidt ben ik een rasechte beginner. :) Op internet heb ik aantal webshops met fysieke winkels in Utrecht bekeken en er is zoveel keus, maar ik weet niet welke gitaar ik moet kiezen! Mijn budget ligt rond 150 euro tot een max van 200. Ik heb enkele gitaren van bekende merken gezien zoals ibanez en yahama e.d., maar welke gitaar heeft de beste prijs/kwaliteitsverhouding? Of zijn ze allemaal vergelijkbaar en moet ik gewoon eentje kiezen? En is er voor dat een fatsoenlijke gitaar te vinden?

Welke gitaar moet ik volgens jullie kiezen en waarom?
PS: zal ik voor een semi elektrische gitaar kiezen ? Of heb ik daarvoor een hoger budget nodig? Want ik ben voorlopig niet van plan om een versterker te halen.

De sites die ik heb bekeken zijn:
http://www.dwmusicstore.com/akoestische-gitaren-western-gitaren-c-16_73_75.html

http://www.staffhorst.nl/index.php?item=&action=page&group_id=20000234&page=1&lang=NL

Ernest01
10 augustus 2011, 19:32
Yamaha is een goed merk. Ik heb er o.a. 2 - klassieke en 12-snarige - die had ik in 1970 gekocht en zijn prima, ondanks jaaaren in koffer gelegen te hebben.... op zolder....

bass blom
10 augustus 2011, 19:46
en 100 punten voor je naam :D hoe komt dat zo?

papierpaard
10 augustus 2011, 23:51
Welke yahama is dan goed? En mijn naam heb ik gwn verzonnen lol..

Ernest01
11 augustus 2011, 11:32
Waarschijnlijk zul je voor jouw budget een aantal kunnen kiezen en het hangt er helemaal vanaf wat jouw wensen zijn natuurlijk. En een gitaar met element is inderdaad duurder. Misschien beter eentje zonder te kopen en eventueel later een element in laten bouwen ?
Ook tweedehands kan je eens zoeken. Wel iemand meenemen die kan spelen en kijk heeft op de kwaliteit/bouw van een gitaar.

deejee
11 augustus 2011, 16:43
http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/nl/p5474_cort-earth-70e.html

Prima beginnersgitaar. Massief bovenblad, fishman element.
Met een beetje googlen wel goedkoper aan te komen.

papierpaard
11 augustus 2011, 18:09
Wat vinden jullie van yahama FG700S? Hij kost in Nederland 250 euro, maar in Amerika 199 dollar :crazyhappy: Is dat normaal?

Ernest01
11 augustus 2011, 19:05
Als je op Youtube kijkt kan je daar diverse items vinden. Reviews en natuurlijk het geluid beluisteren. Ziet er als een mooie instap-gitaar uit. Tja, die prijs.... dat snap ik ook niet helemaal. Zeker niet met de huidige wisselkoers. Het verschil kan ook niet in het vervoer zitten. Men heeft het dus blijkbaar met andere merken vergeleken en daar de prijs op bepaald. In ieder geval zelf gaan kijken en luisteren. Zie hem bij verschillende winkels staan in Nederland, dus hopelijk is er eentje daarvan bij jou in de buurt.

-Martijn-
11 augustus 2011, 20:07
Zo groot vind ik dat verschil niet hoor. Als je van plan bent die gitaar te kopen zou ik je in ieder geval wel afraden om hem in de VS te bestellen, voor het geval je met dat idee rondliep. ;)

papierpaard
12 augustus 2011, 01:20
Er zijn veel goede reviews over die gitaar. Maar een verschil van meer dan 100 vind ik niet niks. En ik heb dubbel gecheckt alle USA shops bieden het voor 200 dollar aan en nl shops 230 tot 250. Ik neem aan dat als ik via amazone of guitarcenter bestel dat het wel goed verpakt wordt...

Ps ik sta open voor meer suggesties. Die van Corte kan ik weinig reviews van vinden en geen fysieke winkels in de buurt bieden het aan. En volgens is is die gitaar tegen de 300..

Oh ik ga over anderhalf week pas een gitaar aanschaffen omdat ik nu blut ben :p

-Martijn-
12 augustus 2011, 12:32
Tja als je hem in Nederland voor 230 kan krijgen, dan bespaar je zo'n 2 tientjes... Voor zover je al van een 'besparing' kan spreken, die gitaar komt echt niet in een Hiscox koffer dus de kans op schade lijkt mij wel iets om over na te denken.
Je kunt beter gewoon naar een winkel gaan en kijken voordat je koopt.

papierpaard
12 augustus 2011, 13:21
Haha ok. Maar verschil is 100 euro :)

ccc
12 augustus 2011, 13:31
Haha ok. Maar verschil is 100 euro :)


Transportkosten zijn meer dan 100 € - en dan komt er nog BTW en Douane bij.

Ga naar een winkel !

-Martijn-
12 augustus 2011, 13:33
Dat zou ik dan nog maar eens narekenen als ik jou was, papierpaard.
Maar het is niet mijn geld hoor, dus het maakt me verder natuurlijk niet zoveel uit. ;)

Koeloe
12 augustus 2011, 15:21
Aankoopkosten + Transportkosten + 20-25% = Uiteindelijk wat je betaald.

Muzieknono
15 augustus 2011, 16:05
Kijk eens op marktplaats.
Mvgr. Dirk Jan :B