PDA

View Full Version : Fender stratocaster roadworn 60's



roy6644
10 augustus 2011, 18:25
Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort een roadworn 60's kopen. Maar ik had nog even een paar vraagjes over deze gitaar.

1) Is dit een amerikaanse of mexicaanse gitaar?
2) Is dit een juiste gitaar om de rest van mijn leven mee te doen?
3) Hoe kom ik erachter in welk jaar deze roadworn geïntroduceerd zijn?
4) Iemand ervaring met roadworn's?

Alvast bedankt.

arjanb01
10 augustus 2011, 18:29
Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort een roadworn 60's kopen. Maar ik had nog even een paar vraagjes over deze gitaar.

1) Is dit een amerikaanse of mexicaanse gitaar?
2) Is dit een juiste gitaar om de rest van mijn leven mee te doen?
3) Hoe kom ik erachter in welk jaar deze roadworn geïntroduceerd zijn?
4) Iemand ervaring met roadworn's?

Alvast bedankt.

1. Mexicaan
2. Hangt ervan af wat je de rest van je leven wilt spelen en in hoeverre je er wel of niet uitgekeken op raakt. Qua onderdelen, hout en hals kan je er je hele leven mee doen, af en toe afstellen en nieuwe fretjes en klaar, ben je jaren zoet mee
3. Ik meen dat ze in 2008 geintroduceerd zijn. Ff googelen en je weet het.
4. Ik heb ze bespeeld en prima stratjes. Lekkerdere feel dan een American Standard. De elementen kunnen wat schel zijn, maar een upgrade, bijvoorbeeld CS 69-ers erin planten en je hebt een lekkere gitaar.

Tankman
11 augustus 2011, 00:23
Ik heb alleen wat toe te voegen op ervaring met de Road Worns. Het verhaal van arjan klopt namelijk gewoon.

Ik moet zeggen dat ik een voorkeur heb voor maple toetsen, maar de 50's strat met de maple toets vond ik niet zo bijzonder. De 60's met de Rosewod toets vond ik wel weer helemaal te gek. Hij speelt gewoon lekker en klinkt veel levendiger dan de 50's. De Tele vond ik ook niet echt geweldig.

Riky
11 augustus 2011, 02:18
Grappig. Ik deel alle meningen. Ook dat de rosewood beter klinkt, dan de maple. De feel is inderdaad heel prettig (echt fijn vond ik), maar ik vind (in vergelijking met de duurdere usa fenders) de telecasters eigenlijk beter klinken dat de stratocasters. Nog een klein nadeel is de prijs. Voor niet veel meer heb je een usa strat (helemaal kijkend naar de 2e hands markt).

Kortom: ok gitaren met erg erg goede feel, maar wel beetje overpriced. Ik zelf zou er zeker andere elementen in moeten plaatsen om er echt happy mee te zijn, maar afraden doe ik ze zeker niet.

Aca Ilic
11 augustus 2011, 11:26
Misschien dat je er hier wat aan hebt

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?148024-Road-Worn-OW-strat-in-da-haus-))))))))))))))))

maar iedere keer dat ik strat uit case haal heb ik een smile van oor tot oor ( en zeker als ik hem aansluit:-)

G.G.
11 augustus 2011, 20:39
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?148024-Road-Worn-OW-strat-in-da-haus- (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?148024-Road-Worn-OW-strat-in-da-haus)


Alleen die slagplaat, dat kan echt niet. Zo hoort een oude plaat er dus echt niet uit te zien.
Verder wel een tof ding.

Aca Ilic
11 augustus 2011, 21:48
Alleen die slagplaat, dat kan echt niet. Zo hoort een oude plaat er dus echt niet uit te zien.
Verder wel een tof ding.

ja GG mintgroen was idd beter geweest ;-)