PDA

View Full Version : Eko?



Jambi
10 augustus 2011, 14:41
Hi,

Ik heb eerst deze discussie bij akkoestisch geplaatst en kreeg een lauwe reactie, vandaar dat ik hem hier post omdat de mensen met vintageverstand volgens mij meer hier zitten.

Ik heb de gitaar op de foto gekocht voor het astronomische bedrag van 12,50 en ben benieuwd of iemand een idee heeft welk merk/bouwer het kan zijn. Ik heb wel eens een Eko en plaatjes van Eko's gezien met dezelfde inlay in de headstock, maar normaal staat er danw el ergens een merkje;

http://i1089.photobucket.com/albums/i359/paullondon83/ita2.jpg
http://i1089.photobucket.com/albums/i359/paullondon83/ita.jpg
http://i1089.photobucket.com/albums/i359/paullondon83/ita4.jpg

Halsje heeft ook wel een Eko vibe als je t zo ziet (moet de gitaar nog binnen krijgen) en de nulfret+nut is bina gelijk aan dat van mijn Eko Kiwi, maar nogmaals; weet iemand hier meer?

Nobler
10 augustus 2011, 14:46
Sorry, maar ook mijn reactie is lauw. Het kan bij mij geen interesse wekken. Oogt wat mij betreft als een typisch goedkoop product van enkele decennia geleden, wat niets was, niets is en nooit iets zal worden. Ik vrees dat hij niet veel meer waard is dan het astronomische bedrag dat je er voor betaald hebt.

INOXROX
10 augustus 2011, 14:55
Sorry, maar ook mijn reactie is lauw. Het kan bij mij geen interesse wekken. Oogt wat mij betreft als een typisch goedkoop product van enkele decennia geleden, wat niets was, niets is en nooit iets zal worden. Ik vrees dat hij niet veel meer waard is dan het astronomische bedrag dat je er voor betaald hebt.

Dat vroeg Jambi toch niet ? Ik hou wel van dat soort vondsten en had 'm zelf ook zeker gekocht .
Er iets van weten , doe ik helaas niet anders dan dat Eko italiaans is - zoals bij de jouwe te lezen valt - ( ik heb zelf niet zolang terug een Eko electric mandoline gescoord op een vlooienmarkt - voor €2,50 meer - en hier vragen gesteld ; vandaar ) .
Maak je niet druk : er zullen mensen zich melden die je meer kunnen vertellen , verwacht ik . Nice score !:)

Jambi
10 augustus 2011, 14:56
Dat vroeg Jambi toch niet ? Ik hou wel van dat soort vondsten en had 'm zelf ook zeker gekocht .
Er iets van weten , doe ik helaas niet anders dan dat Eko italiaans is ( ik heb zelf niet zolang terug een Eko electric mandoline gescoord op een vlooienmarkt - voor €2,50 meer - en hier vragen gesteld ; vandaar ) .
Maak je niet druk : er zullen mensen zich melden die je meer kunnen vertellen , verwacht ik . Nice score !:)

Thanks!! ik vindt het juist leuker inderdaad om voor weinig wat leuks te scoren! Daar zit hem de lol en de kunst in.

Jambi
10 augustus 2011, 14:59
Sorry, maar ook mijn reactie is lauw. Het kan bij mij geen interesse wekken. Oogt wat mij betreft als een typisch goedkoop product van enkele decennia geleden, wat niets was, niets is en nooit iets zal worden. Ik vrees dat hij niet veel meer waard is dan het astronomische bedrag dat je er voor betaald hebt.

Ieder zijn mening, maar als het geen interesse wekt, waarom spui je hem dan toch?

Het gaat me er alleen niet om wat ie waard is, waarde is subjectief. Het gaat erom dat ik het waard vibndt om hem te kopen en te kijken of iemand er meer over weet.

wietse
10 augustus 2011, 16:33
dat is een EKO, alleen dat merk gebruikte dat made in italy achter op de kop in die stijl.
leuke sterke doosjes maar ook niks meer.

Jambi
10 augustus 2011, 16:41
dat is een EKO, alleen dat merk gebruikte dat made in italy achter op de kop in die stijl.
leuke sterke doosjes maar ook niks meer.

Thanks Wietse. ik dacht al zoiets. Ben wel fan van de halzen van Eko!