PDA

View Full Version : even wat uitgeprobeerd



proguitar89
10 augustus 2011, 14:39
hallo allemaal,

ik heb vandaag even wat uitgeprobeerd met muziek

en heb 2 opnames gemaakt.


het is geen metal maar wat rustige muziek dus ongeveer net zo rustig als de geluiden van de natuur

ik hoop of het wat is

ik weet het, het is niet perfect maar ja ik moet toch wat te posten hebben.

http://soundcloud.com/michakarssies/project
http://soundcloud.com/michakarssies/project-2

:)

almarvk
10 augustus 2011, 15:11
Dat moet je helemaal niet. Je moet naar gitaarles gaan.

Wat een onzin ben je mee bezig! Heb je niet door dat je jezelf volledig belachelijk maakt? Is er niemand in je omgeving je die hiervoor beschermt?!?

Voor je eigen bescherming lijkt het mij zelfs beter om je even te bannen.

Voor de popcorn verkoop lijkt me beter van niet.

proguitar89
10 augustus 2011, 15:29
Dat moet je helemaal niet. Je moet naar gitaarles gaan.

Wat een onzin ben je mee bezig! Heb je niet door dat je jezelf volledig belachelijk maakt? Is er niemand in je omgeving je die hiervoor beschermt?!?

Voor je eigen bescherming lijkt het mij zelfs beter om je even te bannen.

Voor de popcorn verkoop lijkt me beter van niet.

dus het is niks?

bass blom
10 augustus 2011, 15:32
wat er ook gebeurt laat gitaren geen obsessie worden

proguitar89
10 augustus 2011, 15:35
wat er ook gebeurt laat gitaren geen obsessie worden

ja dat staat in me handtekening.

almarvk
10 augustus 2011, 15:53
dus het is niks?

Wat denk je nu werkelijk zelf??
Moet ik dat voor je gaan invullen? Ga naar gitaarles, volg een aantal lessen en kom dan hier nog 's laten zien wat je hebt geleerd. Succes!

Han S
10 augustus 2011, 16:04
Micha, ik zal je heel kort uitleggen hoe de meeste muzikanten muziek maken, want dat doen ze in de hoop dat anderen het mooi vinden.

Op de piano zit de C toets links naast die twee zwarte toetsen die dicht bij elkaar zitten. De witte toets rechts van de C is de D en als we verder gaan met de witte toetsen komt de E, dan de F, de G, de A, de B en weer de C, maar dan een hele octaaf hoger.

Hebbie dat?

Als je nu een toonladder speelt heb je dus C D E F G A B C.

Als je nu een C, een E en een G tegelijk indrukt heb je het zogenaamde C accoord. Als je nu je vinger (duim) op de C gewoon laat staan en de twee andere vingers één toets naar rechts verplaatst heb je een F accoord.

Ga je weer terug naar het C accoord en je laat de vinger op de G toets staan, maar de twee andere vingers verplaats je een hele toets naar links, dan heb je een G accoord.

Dus eerst C E G, dan C F A en tenslotte B D G. Je hebt nu drie accoorden waarmee je al een heel liedje kunt spelen.

Zo zijn er nog veel meer accoorden mogelijk, als je bijvoorbeeld een F accoord hebt en je verplaatst je duim van de C naar de D (de toets links ernaast), dan heb je zomaar een D mineur accoord. Je hebt nog een hand over en daarmee kun je de goede basnoten zoeken aan de linkerkant van het toetsenbord.

Man man, met een piano kan heel erg veel en de toetsen liggen recht voor je snufferd, dat is met de gitaar heel wat anders.

Succes hoor en gewoon doorgaan, we houden je scherp in de gaten en het platencontract ligt op de plank.

proguitar89
10 augustus 2011, 16:05
Wat denk je nu werkelijk zelf??
Moet ik dat voor je gaan invullen? Ga naar gitaarles, volg een aantal lessen en kom dan hier nog 's laten zien wat je hebt geleerd. Succes!

gitaarles? het was allemaal op virtual keyboard met allemaal effecten dus gitaar fluit saxofoon piano en soort orgel pan fluit en bass maar je hebt ook gelijk ik moet ook gitaarles volgen.

proguitar89
10 augustus 2011, 16:11
Micha, ik zal je heel kort uitleggen hoe de meeste muzikanten muziek maken, want dat doen ze in de hoop dat anderen het mooi vinden.

Op de piano zit de C toets links naast die twee zwarte toetsen die dicht bij elkaar zitten. De witte toets rechts van de C is de D en als we verder gaan met de witte toetsen komt de E, dan de F, de G, de A, de B en weer de C, maar dan een hele octaaf hoger.

Hebbie dat?

Als je nu een toonladder speelt heb je dus C D E F G A B C.

Als je nu een C, een E en een G tegelijk indrukt heb je het zogenaamde C accoord. Als je nu je vinger (duim) op de C gewoon laat staan en de twee andere vingers één toets naar rechts verplaatst heb je een F accoord.

Ga je weer terug naar het C accoord en je laat de vinger op de G toets staan, maar de twee andere vingers verplaats je een hele toets naar links, dan heb je een G accoord.

Dus eerst C E G, dan C F A en tenslotte B D G. Je hebt nu drie accoorden waarmee je al een heel liedje kunt spelen.

Zo zijn er nog veel meer accoorden mogelijk, als je bijvoorbeeld een F accoord hebt en je verplaatst je duim van de C naar de D (de toets links ernaast), dan heb je zomaar een D mineur accoord. Je hebt nog een hand over en daarmee kun je de goede basnoten zoeken aan de linkerkant van het toetsenbord.

Man man, met een piano kan heel erg veel en de toetsen liggen recht voor je snufferd, dat is met de gitaar heel wat anders.

Succes hoor en gewoon doorgaan, we houden je scherp in de gaten en het platencontract ligt op de plank.
oke, leerzaam maar het word denk ik moeilijker als het een virtual keyboard is ik heb er 3 gevonden en nummer twee bevalt me wel oftewel virtualpiano.net de derde 1dreampiano en de eerste is: http://www.bgfl.org/bgfl/custom/resources_ftp/client_ftp/ks2/music/piano/

almarvk
10 augustus 2011, 16:18
gitaarles? het was allemaal op virtual keyboard met allemaal effecten dus gitaar fluit saxofoon piano en soort orgel pan fluit en bass maar je hebt ook gelijk ik moet ook gitaarles volgen.

Moet je nagaan!!

arcane
10 augustus 2011, 16:26
Ik begin ook meer en meer te denk dat dit een grote grap moet voorstellen. Echt bij elk topic van proguitar89 krijg ik het geval dat hij ons in de zeik wil nemen.

Ik heb de volgende senario's in gedachten:
A) Hij neemt ons in de zeik.
B) Hij heeft écht de ballen verstand van muziek, en heeft echt niet in de gaten dat het veeeeel te vroeg is om iets om het internet te zetten, en al helemaal niet bezig moet zijn met een cd.
C) Hij heeft een stoornis.

proguitar89 hiermee wil ik je echt niet kwetsen, dat is absoluut niet mijn bedoeling. Ik wil alleen laten weten hoe je op mij overkomt.

proguitar89
10 augustus 2011, 16:27
Moet je nagaan!!

ja ik zocht ook maar wat en kwam daarop.

Han S
10 augustus 2011, 16:27
oke, leerzaam maar het word denk ik moeilijker als het een virtual keyboard is ik heb er 3 gevonden en nummer twee bevalt me wel oftewel virtualpiano.net de derde 1dreampiano en de eerste is: http://www.bgfl.org/bgfl/custom/resources_ftp/client_ftp/ks2/music/piano/


Dat is toch helemaal fantastisch, de tonen staan gewoon op de toetsen, dus gaan: C E G en je hebt een accoord.

bass blom
10 augustus 2011, 16:29
met de muis piano spelen is best moeilijk :D

proguitar89
10 augustus 2011, 16:34
met de muis piano spelen is best moeilijk :D

klopt, het is niet makkelijk ik vraag wel aan me zus of ik haar keyboard mag lenen.

proguitar89
10 augustus 2011, 16:36
Dat is toch helemaal fantastisch, de tonen staan gewoon op de toetsen, dus gaan: C E G en je hebt een accoord.

klopt, en dat akkoord is best makkelijk. gewoon c e g aan klieken.

ghost-rider2006
10 augustus 2011, 17:16
Ik begin ook meer en meer te denk dat dit een grote grap moet voorstellen. Echt bij elk topic van proguitar89 krijg ik het geval dat hij ons in de zeik wil nemen.

Ik heb de volgende senario's in gedachten:
A) Hij neemt ons in de zeik.
B) Hij heeft écht de ballen verstand van muziek, en heeft echt niet in de gaten dat het veeeeel te vroeg is om iets om het internet te zetten, en al helemaal niet bezig moet zijn met een cd.
C) Hij heeft een stoornis.

proguitar89 hiermee wil ik je echt niet kwetsen, dat is absoluut niet mijn bedoeling. Ik wil alleen laten weten hoe je op mij overkomt.



Offf all of the above !!

A B en C

Vooral niet kwetsend bedoeld !!!

proguitar89
10 augustus 2011, 17:44
Ik begin ook meer en meer te denk dat dit een grote grap moet voorstellen. Echt bij elk topic van proguitar89 krijg ik het geval dat hij ons in de zeik wil nemen.

Ik heb de volgende senario's in gedachten:
A) Hij neemt ons in de zeik.
B) Hij heeft écht de ballen verstand van muziek, en heeft echt niet in de gaten dat het veeeeel te vroeg is om iets om het internet te zetten, en al helemaal niet bezig moet zijn met een cd.
C) Hij heeft een stoornis.

proguitar89 hiermee wil ik je echt niet kwetsen, dat is absoluut niet mijn bedoeling. Ik wil alleen laten weten hoe je op mij overkomt.

oke, ik moet nog op les
en jullie in de zeik nemen doe ik niet

en ik heb geen stoornis alleen een zelfstandige beperking
en met de cd is misschien wel waar maar we gaan ook oefenen en zijn nog niet aan het opnemen we zijn nog bezig met de voorkant voor het hoesje.
en ik post gewoon dingen omdat jullie het ook doe en dat ik ook wat kunsten wil laten tonen om er een beetje bij te horen. anders doe ik ook niks alleen een beetje op andere topics reageren.

bass blom
10 augustus 2011, 17:47
:grouphug:

arcane
10 augustus 2011, 18:08
en ik post gewoon dingen omdat jullie het ook doe en dat ik ook wat kunsten wil laten tonen om er een beetje bij te horen. anders doe ik ook niks alleen een beetje op andere topics reageren.

Tja, dat doe ik ook gewoon hoor. Ik speel al sinds mijn 14e levensjaar gitaar (ben nu 30), en heb nog steeds niet het lef om hier fragmenten te gaan posten. Ik kan best een aardig potje spelen, maar als ik dan zie wat sommigen hier posten... dan heb ik gelijk het gevoel van laat maar zitten.

proguitar89
10 augustus 2011, 18:23
Tja, dat doe ik ook gewoon hoor. Ik speel al sinds mijn 14e levensjaar gitaar (ben nu 30), en heb nog steeds niet het lef om hier fragmenten te gaan posten. Ik kan best een aardig potje spelen, maar als ik dan zie wat sommigen hier posten... dan heb ik gelijk het gevoel van laat maar zitten.

oke, maar soms moet jij je angst weg laten en dan gewoon ook posten als je toch goed bent.

Riky
10 augustus 2011, 18:32
Ik begin ook meer en meer te denk dat dit een grote grap moet voorstellen. Echt bij elk topic van proguitar89 krijg ik het geval dat hij ons in de zeik wil nemen.

Ik heb de volgende senario's in gedachten:
A) Hij neemt ons in de zeik.
B) Hij heeft écht de ballen verstand van muziek, en heeft echt niet in de gaten dat het veeeeel te vroeg is om iets om het internet te zetten, en al helemaal niet bezig moet zijn met een cd.
C) Hij heeft een stoornis.

proguitar89 hiermee wil ik je echt niet kwetsen, dat is absoluut niet mijn bedoeling. Ik wil alleen laten weten hoe je op mij overkomt.

Tadaa! precies mijn gedachten! Ik hoop echt van harte dat het 1 van deze 3 is.

arcane
10 augustus 2011, 18:35
oke, maar soms moet jij je angst weg laten en dan gewoon ook posten als je toch goed bent.

Daar heb je wel denk ik wel een punt.:sssh:

arcane
10 augustus 2011, 18:36
Tadaa! precies mijn gedachten! Ik hoop echt van harte dat het 1 van deze 3 is.

Hij heeft er al op gereageerd.

Ernest01
10 augustus 2011, 18:58
Bij allebei de nummers had ik het gevoel dat er - per opname dus - twee nummers door elkaar werden gespeeld.... Dus misschien een idee om het op te splitsen, dan heb je 4 nummers en kan je daar nog het een en ander aan bijschaven. Anders het keyboard van je zus eens proberen met de tips die je hier gekregen hebt. (dat lijkt mij het beste)

Uiteindelijk zal er toch wel een muzikant tevoorschijn komen.

danielw
10 augustus 2011, 19:02
WTF!!! heb je het zelf ook al truggehoord?
wat is dit? ik heb respect voor iedereen die iets opneemt en het laat horen maar dan heb ik het wel over muziek......

proguitar89
10 augustus 2011, 19:11
Bij allebei de nummers had ik het gevoel dat er - per opname dus - twee nummers door elkaar werden gespeeld.... Dus misschien een idee om het op te splitsen, dan heb je 4 nummers en kan je daar nog het een en ander aan bijschaven. Anders het keyboard van je zus eens proberen met de tips die je hier gekregen hebt. (dat lijkt mij het beste)

Uiteindelijk zal er toch wel een muzikant tevoorschijn komen.

ik zou het proberen.

proguitar89
10 augustus 2011, 19:14
WTF!!! heb je het zelf ook al truggehoord?
wat is dit? ik heb respect voor iedereen die iets opneemt en het laat horen maar dan heb ik het wel over muziek......
ik probeerde wat rustige muziek te maken.

proguitar89
10 augustus 2011, 19:16
oke, bedankt allemaal ik heb net me twee opnames terug geluisterd. en vond de intro van de eerste opname niet goed ik denk dat de orgel er niet goed bij hoort.
maar er helaas weet ik niet hoe ik audiosporen moet verslepen bij audacity.

danielw
10 augustus 2011, 19:31
sorry als ik zo bot reageer, k heb zelf de ballen niet om hier wat te posten, daarvoor wel weer respect!

proguitar89
10 augustus 2011, 19:44
sorry als ik zo bot reageer, k heb zelf de ballen niet om hier wat te posten, daarvoor wel weer respect!
moet je toch maar overwegen om te doen misschien krijg je dan wel goeie reacties.:):ok:

danielw
10 augustus 2011, 20:23
haha nee dat ga ik iet doen, ,miss vind iemand het nog mooi..

Cubone
10 augustus 2011, 22:40
Hi,

Errug goed !

Vindt je het misschien erg als ik dit op mijn mp3 zet :mmmm:


Groet,

:rockon:

jannest
10 augustus 2011, 23:57
was gebeurd alhier
dacht als iets slecht was men in de iggymode ging ??

proguitar89
11 augustus 2011, 00:09
Hi,

Errug goed !

Vindt je het misschien erg als ik dit op mijn mp3 zet :mmmm:


Groet,

:rockon:

ik vind het niet erg het mag wel.

Riky
11 augustus 2011, 02:27
Hij heeft er al op gereageerd.

Excuus! Ik las niet verder dan jou post, omdat ik je mening behoorlijk deelde.

@TS: excuus, maar in mijn ogen post je best vreemde dingen. Ik ga er inmiddels maar vanuit dat je de boel niet loopt te trollen. Mijn advies (goed bedoeld) is: luister zo goed mogelijk naar de gegeven feedback en doe er serieus wat mee. Probeer je daarbij ook iets neutraler op te stellen op het forum. Ik vind dat je veel feedback een beetje negeerd of probeert te verdedigen.

Succes met muziek maken; het op 1 na leukste wat er is!

Edit: audiosporen verslepen in Audacity doe je door de vlak liggende dubbele pijltje aan te klikken in het menu links boven (een streepje met aan beide kanten een pijl). Je muis veranderd in dat icoon en dan kun je met je muis audio sporen verslepen.

MichaelSS
11 augustus 2011, 12:33
Ik hoop dat dit een grap is, en je over een paar dagen een filmpje plaatst waar wij allemaal versteld van staan?

Je denkt toch niet dat je hier serieus positieve reacties op gaat krijgen?

Nou, ik vind het 10 keer niks. Je moet doen wat je leuk vind, maar hou het liever voor jezelf. Hier doe je niemand een plezier mee.

Wat is overigens wel knap vind ik het aantal reacties dat je hierop krijgt. Voor 1.5 week terug heb ik dit filmpje geplaatst http://www.youtube.com/watch?v=FTdR6DZ8Xbo en heb tot nu toe 2 reacties. Mensen vind het blijkbaar leuker om te zeiken dan iets positief te plaatsen.

Han S
11 augustus 2011, 17:18
Michael................dat is gestoord goed man!!!!!!! Ik hoop dat de TS er ook naar kijkt en het licht bij hem gaat schijnen. En weet je wat zo mooi is, als je jou ziet spelen lijkt het allemaal strontmakkelijk, maar we weten wel beter.

HaroldA
11 augustus 2011, 17:30
Wat is overigens wel knap vind ik het aantal reacties dat je hierop krijgt. Voor 1.5 week terug heb ik dit filmpje geplaatst http://www.youtube.com/watch?v=FTdR6DZ8Xbo en heb tot nu toe 2 reacties. Mensen vind het blijkbaar leuker om te zeiken dan iets positief te plaatsen.

Heel irritant dat de audio en video niet in sync loopt. :hide:

bass blom
11 augustus 2011, 17:32
Heel irritant dat de audio en video niet in sync loopt. :hide:

ja das harstikke nep :seriousf:

Han S
11 augustus 2011, 17:55
Kijk, dat is nou nog eens kritiek waar Michael op zit te wachten, niet over de inhoud maar over de vorm. Jullie moeten in de politiek, sjapoo!!

:sssh:

HaroldA
11 augustus 2011, 17:56
Kijk, dat is nou nog eens kritiek waar Michael op zit te wachten, niet over de inhoud maar over de vorm. Jullie moeten in de politiek, sjapoo!!

Het is een filmpje en ik -als iemand die graag een gitarist op de vingers kijkt- kan hier niet tegen. Luisteren wel, en dat was erg goed, maar ik kan het filmpje niet afkijken.

Han S
11 augustus 2011, 19:14
In het begin loopt het er naast, verderop loopt het bij mij sync.

Cubone
12 augustus 2011, 01:37
Ik hoop dat dit een grap is, en je over een paar dagen een filmpje plaatst waar wij allemaal versteld van staan?

Je denkt toch niet dat je hier serieus positieve reacties op gaat krijgen?

Nou, ik vind het 10 keer niks. Je moet doen wat je leuk vind, maar hou het liever voor jezelf. Hier doe je niemand een plezier mee.

Wat is overigens wel knap vind ik het aantal reacties dat je hierop krijgt. Voor 1.5 week terug heb ik dit filmpje geplaatst http://www.youtube.com/watch?v=FTdR6DZ8Xbo en heb tot nu toe 2 reacties. Mensen vind het blijkbaar leuker om te zeiken dan iets positief te plaatsen.

Misschien wacht ie helemaal niet op positieve reacties... maar op feedback waar ie wat aan heeft (of stiekem aan het trollen)??

Overigens zijn er wel meerdere gitaristen op dit forum die wel wat meer lof verdienen dan dat ze momenteel krijgen en sommige worden in mijn ogen weer teveel op een voetstuk gedragen...

Ik denk dat als je uitzonderlijk goed/SLECHT speelt, je meer 'comments' krijgt dan als je bijv een leuk potje gitaar kan spelen. Misschien ligt het er ook aan, hoeveel commentaar jij op andere mensen hun werk hebt (geven/nemen principe) ??

Hoewel dit principe op dit forum niet zo heel sterk aanwezig is. Merk ik dat er toch wel gitaristen op dit forum aanwezig zijn, die bereidt zijn om te reageren in jouw topic zolang jij ook in hun topic reageert.

Voor de rest speel je wel goed :ok: maar heb liever ook een goede audio/vid sync wat Harald al aangaf.


Groet,

:cheerup:


PS: Er wordt ook meer gereageerd op bijv blues/rock/pop nummers dan jazz/shred/electro etc :)

MichaelSS
12 augustus 2011, 11:05
Audio/beeld is wel een aandachtspuntje inderdaad. Neem ik mee.

bass blom
12 augustus 2011, 11:08
Audio/beeld is wel een aandachtspuntje inderdaad. Neem ik mee.

en natuurlijk speel je als een malle :D