PDA

View Full Version : Vaste truss rod en onafgevlakte frets, mag de verkoper hier iets voor aanrekenen ?



StevenStrat
10 augustus 2011, 14:27
Hallo,

een nieuwe leerling van mij heeft een gitaar zo'n jaar in z'n bezit die ik onlangs wou afstellen. Toen zag ik dat vooral de 17e fret veel te hoog zit en afgevlakt moet worden. Ook de truss rod zit veel te vast om kunnen aan te passen.

Mag de verkoper hier een jaar na datum iets voor aanrekenen om dit in orde te brengen ?


Bedankt !

bat
10 augustus 2011, 14:47
Is de gitaar nieuw gekocht bij een winkel? Dan zou ik gewoon teruggaan (bonnetje ook alvast opzoeken) en het probleem voorleggen. Mocht de winkelier lastig doen dat het probleem ook wel eerder geconstateerd had kunnen worden: beide zaken lijken mij bij uitstek dingen die niet door gebruik veroorzaakt zijn en dus gewoon onder de garantie horen te vallen.

Als de gitaar ouder dan een jaar is, wordt het wel wat lastiger, ondanks de vele verhalen die jhe hoort over dat 2 jaar garantie een EU-verplichting zou zijn. Dat ligt namelijk in de praktijk een stuk genuanceerder, maar vooral: recht heb je, maar om het te krijgen moet je vaak stappen ondernemen die meer tijd (en eventueel geld) kosten dan het probleem gewoon tegen betaling te laten fixen.

Maar allereerst: gewoon eens terug gaan naar de winkel. Bij veel winkels zijn ze de beroerdste niet.