PDA

View Full Version : Nieuwe mechanieken, zinvol of zinloos?



BLOK182
26 mei 2003, 17:39
Ik heb een ramstrat van Stagg, best aardig beestje, maar wanneer ik de tremolo gebruik, ontstemt het ding als de ziekte. Ik vroeg me af of zoiets te verbeteren is met een paar fatsoenlijke gotoh's, maar wanneer ik de tremolo dan gebruik, beginnen die dingen dan niet naar alle kanten te draaien en te ontstemmen? Of moet ik dan locking tuners hebben?

Negative K3 fan
26 mei 2003, 17:41
combinatie van duurdere tunerrs en grafieten zadeltjes helpen waarschijnlijk wel een beetje.

BLOK182
26 mei 2003, 17:48
Maarre, gewone fatsoenlijke fenders, blijven die met tremologebruik wel gestemd? Want ik hoef dus maar ff die pook omlaag te drukken of hij staat vals, wat wel jammer is, stratjes zijn best leuk.

zZoRgO
26 mei 2003, 18:35
Ik heb niet echt veel problemen met m'n fender...
blijft normaal gezien wel redelijk toonvast...
moet er natuurlijk ook geen divebombs van hier tot in tokyo mee maken, :grin:

Dude
26 mei 2003, 19:14
das ook wel erg ver hoor...

shredneck
26 mei 2003, 19:54
Yngwie heeft een messing topkam, grafiet glijdt ook beter dan kunstof, ook een optie.

Ik dnk niet dat het aan je stemmechanieken ligt,eerder aan de kam.

Andere mechanieken is natuurlijk beter, maar op een stagg....dan zijn bv sperzels toch wat duur in verhouding tot de plank.

BLOK182
27 mei 2003, 20:55
Ik wil wel een keertje een nieuwe (fatsoenlijke) strat, maar zolang ik de tremolo niet gebruik, heb ik van ontstemmen niet zo enorm veel last van. Naja, dan toch maar ff wachten en sparen he ;-)

De Teng
28 mei 2003, 10:05
Probeer een G&L zou ik zeggen... meer dan de moeite waard en stukken beter dan een standaard USA strat, die toch ook wel zo duur is. Het is echt super spul!

Toch om ontstemming te voorkomen zou je een Floyd Rose II op je strat moeten zetten, maar dat vind ik ook geen porum.

Lacrymosa
28 mei 2003, 10:17
Ik denk dat je met locking tuners, een grafieten topkam en grafieten zadels van je probleem af ben

CheerS!!

BLOK182
28 mei 2003, 15:17
Probeer een G&L zou ik zeggen... meer dan de moeite waard en stukken beter dan een standaard USA strat, die toch ook wel zo duur is. Het is echt super spul!

Toch om ontstemming te voorkomen zou je een Floyd Rose II op je strat moeten zetten, maar dat vind ik ook geen porum.
G&L lijkt me idd mooi spul, maar ik denk dat ik tegen de tijd dat ik een strat koop iets moois bij een bouwer laat maken, bij Zwier zat een "normale" strat rond de 1000 euro.