PDA

View Full Version : wow nos buisjes in mn marshall..



PeArLjAm
26 mei 2003, 16:56
Ik heb vorige week 2 setjes van 3 ongebruikte ecc83 buizen gekocht voor in mijn marshall jcm800. Ter vervanging van een paar leipe marshall buizen. De ene 3 waren philips miniwatt en de andere 3 waren siemens. Ik heb vanmiddag de philips miniwatts erin gedaan en wow wat een sound!! De bas is veel strakker en het geheel is beter uitgebalanceerd. Het klinkt allemaal wat warmer en 'smoother' Ik heb het gevoel dat ze wel wat minder gain hebben dan die ecc83 van marshall maar dat vind ik niet erg, nog steeds die heerlijke marshall crunch. Morgen ga ik de Siemens er eens instoppen, kijken wat ik ervan vind. Het leukste was trouwens nog de prijs : 50 euro voor 6 nos buizen! Das de prijs van een tesla buisje zo ongeveer.

Jeee
26 mei 2003, 17:23
Wat zijn nos-buizen eigenlijk?

Ik ben van plan deze zomer ook nieuwe buizen (zowel voor- als eindversterker) te plaatsen in mijn dsl-100, maar ik heb geen idee van de verschillende merken. En ik hoor steeds maar geweldig positieve dingen over die nos-buizen ... wat is dat nu voor een beest?

Mithrandir
26 mei 2003, 17:28
New Old Stock, geen merk ofzo. Gewoon oude voorraad.

Of weet ik de klepel ook nog niet helemaal te vinden?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2003-05-26 17:29 ]</font>

Negative K3 fan
26 mei 2003, 17:31
new old stock zijn buizen die vroeger zijn gemaakt en bewaard zijn, er zijn meerdere merken, mullards, jan phillips en dat soort shit, allemaal anders, maar volgens iedereen stukken beter dan wat er nu wordt gemaakt.

PeArLjAm
26 mei 2003, 17:34
Op 2003-05-26 17:28, schreef Mithrandir:
New Old Stock, geen merk ofzo. Gewoon oude voorraad.

Of weet ik de klepel ook nog niet helemaal te vinden?



klopt het zijn gewoon buizen van vroegere voorraden maar dan nooit gebruikt.. (kun je meten met een buizentester)

LordRiffenstein
26 mei 2003, 17:35
Pearljam,

ja NOS klinkt meestal super hoewel het soms wat zoeken is. Check ff je prive-berichten!!

Yoeri

PeArLjAm
26 mei 2003, 17:58
Op 2003-05-26 17:35, schreef LordRiffenstein:
Pearljam,

ja NOS klinkt meestal super hoewel het soms wat zoeken is. Check ff je prive-berichten!!

Yoeri

Ja het is af en toe wat zoeken maar het is het idd waard.. Check je prive-berichten..

sash
26 mei 2003, 22:12
Op 2003-05-26 17:28, schreef Mithrandir:
New Old Stock, geen merk ofzo. Gewoon oude voorraad.

Of weet ik de klepel ook nog niet helemaal te vinden?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2003-05-26 17:29 ]</font>


Wel degelijk een merk. Het zijn wel idd de oude voorraden, maar ze hebben nog steeds een merk: RCA, Siemens, Jan, Philips etc.

LordRiffenstein
26 mei 2003, 23:11
Op 2003-05-26 22:12, schreef sash:
Wel degelijk een merk. Het zijn wel idd de oude voorraden, maar ze hebben nog steeds een merk: RCA, Siemens, Jan, Philips etc.


Jan is geen merk, het is een aanduiding dat de buis gemaakt is naar specificaties van het US leger, ofwel voldoet aan die specificaties. JAN=Joined Amry Navy.

Yoeri

Mithrandir
26 mei 2003, 23:13
ik bedoelde eigenlijk dat NOS ansich geen merk is. Buizen die als NOS verkocht worden zijn natuurlijk wel van een merk.

Frusciante
28 mei 2003, 13:14
ik heb ook philips mini watts in mijn pre amp zitten, echt geweldige verbetering tov van de standaard marshall bagger. zeker de moeite waard voor elke buizenamp. sylvania nossies zijn ook erg oke, t mooie van die pre-tubes is dat je binnen 5 minuten een ander setje in kan tinussen en dus precies de smaak van de dag kan toveren. let wel dat ze pas na een uurtje lekker ingewarmd zijn (bij nog niet eerder gebruikte pretubes). gewoon blijven kopen die dingen !