PDA

View Full Version : Snaren maat en dikte?.



CID-Gibson
9 augustus 2011, 15:48
Wie kan mij meer informatie geven over snaren.
Ik heb dus twee gitaren en op elke gitaar zitten andere snaren, ik ga dus het merk van mijn Gitaren niet noemen voor ik hier een emmer zeik over mijn kop krijg.

Maar op mijn:

SG staan Gibson.... merk onbelangrijk staan ACE FREHLEY SIGNATURE NICKEL ROUNDWOUND
009-011-016-026-036-046 snaren en op mijn andere

LP ….. merk onbelangrijk staan ELIXIR 12052 NANOWEB LIGHT
010-013-017-026-036-046

Van klank en verschillen ze wel als ik ze speel vind ik dan wel, maar ikzelf vind deze Gibson snaar 6 wel wat ruwer en voller van klank dan deze van Elixier, het kan zijn dat ik hier fout zit maar zo komt het bij me over.
Deze laag die op de Elixeir sneren zit valt niet zo in de smaak bij mijn gitaar vrienden en ze beweren zelfs dat het dikke brol is.

Graag een reactie ven de “mensen” hier.
:harmony:

Terminus
9 augustus 2011, 16:04
Gibson snaren hebben iets meer grom, wat meer 'bite' en attack. Maar op de G-snaar mis ik dat belletjes hoog, dus doe ik daar altijd een custom snaar van Ernie Ball, 0.0168 want 0.016 is te helder en 0.017 net te muddy. Lage E moet je trouwens altijd achterstevoren monteren, anders is hij zo scooped, het is nu meer Clapton dan John Mayer zeg maar.

Shit nu doe ik het zelf ook :sssh:

Oranjeaap
9 augustus 2011, 16:06
Ja er zit wat verschil in dikte, ga je wel merken, dikkere snaren buigen wat moeilijker. Ik heb nog nooit elixer snaren op mijn elektrische gitaren gebruikt, maar wel op mijn akoustische, en dat bevalt prima. Qua klank weet ik niet, maar ze voelen wel langer 'nieuw' aan.

CID-Gibson
9 augustus 2011, 16:10
Gibson snaren hebben iets meer grom, wat meer 'bite' en attack. Maar op de G-snaar mis ik dat belletjes hoog, dus doe ik daar altijd een custom snaar van Ernie Ball, 0.0168 want 0.016 is te helder en 0.017 net te muddy. Lage E moet je trouwens altijd achterstevoren monteren, anders is hij zo scooped, het is nu meer Clapton dan John Mayer zeg maar.

Shit nu doe ik het zelf ook :sssh:

0.0168 welke is dat :dontgeti: die maat ken ik niet, kan ik daar ook op zee mee gaan vissen "grapje"

Steelduines
9 augustus 2011, 16:20
Ik koop zelf ook altijd 0.017 en dan haal ik er met mijn cnc-draaibank er 0.0002 vanaf. Dit geeft veruit het beste resultaat, precies wat Terminus zei: Niet te helder en niet te muddy. Succes ermee!:dance:

CID-Gibson
9 augustus 2011, 16:32
Ik koop zelf ook altijd 0.017 en dan haal ik er met mijn cnc-draaibank er 0.0002 vanaf. Dit geeft veruit het beste resultaat, precies wat Terminus zei: Niet te helder en niet te muddy. Succes ermee!:dance:

Ik zet als 6e snaar altijd prikeldraad en ga dan bij de SM Rockers.:seriousf:

Koeloe
9 augustus 2011, 16:32
Zo'n CNC-bankje wil ik ook wel, daar kun je veel geld mee verdienen:seriousf:

CID-Gibson
9 augustus 2011, 16:37
Zo'n CNC-bankje wil ik ook wel, daar kun je veel geld mee verdienen:seriousf:

Ik bel zo de veldwachter op :hippie:

Weeble
9 augustus 2011, 16:38
Is er eigenlijk een speciale klank die je wilt creëren met de snaren?
Met andere woorden, wil je vol, warm, helder etc?

Steelduines
9 augustus 2011, 16:38
@Koeloe
Zijn inderdaad ook dure bankjes om aan te schaffen. Je kan ook altijd nog 0.016 kopen en er dan gewoon 0.0008 bijvijlen, dat is een stuk goedkoper!

CID-Gibson
9 augustus 2011, 16:41
Ja er zit wat verschil in dikte, ga je wel merken, dikkere snaren buigen wat moeilijker. Ik heb nog nooit elixer snaren op mijn elektrische gitaren gebruikt, maar wel op mijn akoustische, en dat bevalt prima. Qua klank weet ik niet, maar ze voelen wel langer 'nieuw' aan.

En ze vertellen dat je ze ook onderwater kan gebruiken, moest je eens onderwater gitaar spelen :seriousf:

CID-Gibson
9 augustus 2011, 16:43
Is er eigenlijk een speciale klank die je wilt creëren met de snaren?
Met andere woorden, wil je vol, warm, helder etc?

Da vraag ik altijd aan mijn vriendin :dontgeti: maar die kan niet zingen.

allochthomas
9 augustus 2011, 16:44
Wees geen mietje en stop er zo dik mogelijke snaren op:D

CID-Gibson
9 augustus 2011, 16:52
Wees geen mietje en stop er zo dik mogelijke snaren op:D

En laat ze dan van lengte treken, en nog een vraag als je die dingen aanspant worden die dan niet dunner die dikste snaar. :seriousf: En als ik een keuze moet maken tussen mijn vriendin of mijn gitaar gooi ik haar het raam uit.

bass blom
9 augustus 2011, 16:56
Ik bel zo de veldwachter op :hippie:

:seriousf:

CID-Gibson
9 augustus 2011, 16:58
:seriousf:

De Humbucker werd door de Gibson-technicus Seth Lover in 1955 uitgevonden, vraag me af wie de hamburger heeft uitgevonden ik denk dat er iemand met zijn gat op een gehaktbal is gevallen :hippie:

Hendriks
9 augustus 2011, 17:49
Ik wil wel eens een youtube zien van zijn snaren.

CID-Gibson
9 augustus 2011, 18:00
Ik wil wel eens een youtube zien van zijn snaren.

Ik ben er nog aan het werken aan, komt dus dik in orde ik wacht nog op die dingen op de AC/DC webshop lol.

En dan komt de eerste Film op de markt, met de naam "Stik It Up Your's I".:rockon:


BON SCOTT I LOVE YOU BRO !!!!!! Rock In Peace

robert-gitarist
9 augustus 2011, 18:22
Ik bel zo de veldwachter op :hippie:

Niet je advocaat? :D

Goede snaren vind ik Ernie Ball's. Die gaan althans bij mij lekker lang mee en geen ruwe snaren na een tijdje. Ik gebruik altijd 0.09-046. Wel lekker die lage snaren iets dikker zijn. En 0.10 is ook prima! Maten zoals 0.11 vind ik allemaal niks. Leuk als je veel drop D speelt en Jazz maar voor mijn stijl is het te dik.

bass blom
9 augustus 2011, 18:23
De Humbucker werd door de Gibson-technicus Seth Lover in 1955 uitgevonden, vraag me af wie de hamburger heeft uitgevonden ik denk dat er iemand met zijn gat op een gehaktbal is gevallen :hippie:

weet jij wie de mamburger bedacht heeft?

CID-Gibson
9 augustus 2011, 18:30
Niet je advocaat? :D

Goede snaren vind ik Ernie Ball's. Die gaan althans bij mij lekker lang mee en geen ruwe snaren na een tijdje. Ik gebruik altijd 0.09-046. Wel lekker die lage snaren iets dikker zijn. En 0.10 is ook prima! Maten zoals 0.11 vind ik allemaal niks. Leuk als je veel drop D speelt en Jazz maar voor mijn stijl is het te dik.

Zo heb ik een gitaarversterker Marshall AVT100XT, goed genoeg voor meneer, vraag me al maanden af hoe het komt dat mijn oor zo piept zit daar nu maar een lamp in of zit ik hier fout, ik denk da dit komt omdat mijn soundstudio maar 3mX3m is?. :cooler:.

CID-Gibson
9 augustus 2011, 18:50
weet jij wie de mamburger bedacht heeft?

Ik vind soms de memburger uit maar dan wel die lange:seriousf:

Wabbie
9 augustus 2011, 19:01
misschien staat je versterker gewoon te hard?

Qua snaren, ik gebruik Ernie Ball 012-056. Staalkabels dus.

bass blom
9 augustus 2011, 19:07
lijkt me ook ja, een 100 watt versterker in een 3x3 hok dan willen je oren wel gaan piepen.

ik gebruikte tot voor kort daddario 010-046 en ben net overgestapt op prosteels (RVS) 010-052.

YannickH
9 augustus 2011, 19:09
CID waar blijft dat filmpje??

Buzzel
9 augustus 2011, 19:20
Maar zeg is. Wat wil je nu eigenlijk weten? Of wou je gewoon even zeggen dat je 2 gitaren hebt met 2 verschillende setjes snaren. Speel gewoon met de snaren die je lekker en goed vindt klinken. Iemand op het forum heeft me een goeie tip gegeven. Als je steeds van merk en soort snaren wisselt je Mening en waarneming opschrijven zodat je over een jaartje wat setjes kan vergelijken en je favoriete er uit kan plukken. Zelf gebruik ik ernie ball. Gaan lang mee en klinken goed. Wat wil je nog meer?

jannest
9 augustus 2011, 19:37
voor info over snaren moet u bij m'n advocaat zijn

CID-Gibson
9 augustus 2011, 19:38
CID waar blijft dat filmpje??

Van wat wil je dan een filmpje zien ?. :cooler:

YannickH
9 augustus 2011, 19:39
Van wat wil je dan een filmpje zien ?. :cooler:

je ging toch een filmje maken om gitaarnet af te zeiken??

Buzzel
9 augustus 2011, 19:43
voor info over snaren moet u bij m'n advocaat zijn


je ging toch een filmje maken om gitaarnet af te zeiken??

haha :seriousf:

CID-Gibson
9 augustus 2011, 19:46
je ging toch een filmje maken om gitaarnet af te zeiken??

Ik zeik niemand af, heb en neem daar geen tijd voor, kinderachtig vind ik het ook "en haal geen oude koeien uit de gracht" A.U.B. Heb een goede raad gehad van iemand die hier al jaren is zet nooit personlijk foto's op dit forum of ze gaan zeieken, dan zullen we dit maar niet meer doen he.

snappie ?.

YannickH
9 augustus 2011, 21:04
kun jij nu eens geen 1 normale post plaatsen?
er moet altijd wel een kinderachtige opmerking bijstaan.
ik kan je niet echt serieus nemen hoor...

CID-Gibson
9 augustus 2011, 21:09
kun jij nu eens geen 1 normale post plaatsen?
er moet altijd wel een kinderachtige opmerking bijstaan.
ik kan je niet echt serieus nemen hoor...

Trek ik me niks van aan beste wat jij vind. :supercool:

YannickH
9 augustus 2011, 21:11
Trek ik me niks van aan beste wat jij vind. :supercool:

dat is het beste ook;)
en wat snaren betreft: 10-52

jutter
9 augustus 2011, 21:16
Beste CID,

Ik weet niet waar jij Nederlands hebt geleerd maar ik vind het moeilijk om je posts te 'ontcijferen'. Misschien kun je daar iets aan doen?

Tja, net als bij je vorige posts krijg je nogal wat bagger over je heen. Als je nu je eigen posts eens terug leest is het niet onterecht, lijkt mij. Vergeet niet dat je hier met 'echte' rockers te maken hebt:D

Mr.Fingers
9 augustus 2011, 21:22
Hij zat bij hem in de klas


http://www.youtube.com/watch?v=y2aK62SRrWA

enneh, van snaren:

http://www.soundexchange2.com/images/products/detail/XL157.jpg
Gewoon in standaardstemming.

bass blom
9 augustus 2011, 21:47
enneh, van snaren:

http://www.soundexchange2.com/images/products/detail/XL157.jpg
Gewoon in standaardstemming.

heb je dan dus eigenlijk heel slappe snaren?
lekker makkelijk opduwen? :D

Schrevel
9 augustus 2011, 22:03
Voor een elektrische gitaar heb je natuurlijk elektrische snaren nodig. Ik gebruik altijd die van ProRail. De NS gebruikt ze ook. Er zit wel altijd wat vertraging op maar er kan wel lekker wat stroom doorheen.

bass blom
9 augustus 2011, 22:05
Voor een elektrische gitaar heb je natuurlijk elektrische snaren nodig. Ik gebruik altijd die van ProRail. De NS gebruikt ze ook. Er zit wel altijd wat vertraging op maar er kan wel lekker wat stroom doorheen.

oh maar dan heb je binnenkort natuurlijk weer dat herfstblad gedoe :(

Jasper.
9 augustus 2011, 22:21
Kan deze man nou niet gewoon serieus wat vragen....

Ik vond het eerst ook ontzettend grappig, maar weet wanneer je op moet houden. Sommige grapjes worden nu wat flauw.
Straks koopt de beste man ook nog echt dat hele dikke pakje snaren.

mesaman
10 augustus 2011, 00:38
prachtig!

Sommige houden van dik, hard en lomp!! Ik hou van dun en soepel en die makkelijk met de vingers te bespelen zijn met uiterste finesse. Voor mij zijn het de subtiele details die het verschil maken. Niet alleen maar lomp hard raggen en beuken! De emoties en gevoel, daar ben ik niet bang voor.

Dus voor een ieder zn ding

CID-Gibson
10 augustus 2011, 14:55
Beste CID,

Ik weet niet waar jij Nederlands hebt geleerd maar ik vind het moeilijk om je posts te 'ontcijferen'. Misschien kun je daar iets aan doen?

Tja, net als bij je vorige posts krijg je nogal wat bagger over je heen. Als je nu je eigen posts eens terug leest is het niet onterecht, lijkt mij. Vergeet niet dat je hier met 'echte' rockers te maken hebt:D

Ben jij dit dan ga even bij zangeres zonder naam man, daar zoeken ze nog iemand :crazyhappy:

YannickH
10 augustus 2011, 15:06
snap je eigelijk zelf wel wat je zegt?
en waar blijf je die onzin toch uithalen?:dontgeti:

CID-Gibson
10 augustus 2011, 15:06
prachtig!

Sommige houden van dik, hard en lomp!! Ik hou van dun en soepel en die makkelijk met de vingers te bespelen zijn met uiterste finesse. Voor mij zijn het de subtiele details die het verschil maken. Niet alleen maar lomp hard raggen en beuken! De emoties en gevoel, daar ben ik niet bang voor.

Dus voor een ieder zn ding

Dat vind ik nu ook, soms haal ik er niet uit wat ik voel, ik leer nog elke dag maar moet het alleen doen heb geen hulp nog muziekschool gedaan.
Voor de rest wil ik iedereen hier bedanken voor de info, ik wil hier dus niet aanvaard worden, heb voor iedereen respect.
Wat je nu voor een naam geeft aan al deze aanvaarding klanken, ken ik niet zo veel van, ga gewoon op mijn gevoel, als ik gitaar speel.
speel ook nooit wat van iemand anders, probeer eigen gevoelens te spelen en zoek er soms de goede klanken voor.

En wat deze video betreft, ik heb geen probleem met deze jonge, geluk is voor iedereen anders. En als GOD de mensen allemaal hetzelfde had gemaakt zat hier een hoop mensen met een probleem.

Groetjes:hippie:

Groetjes

CID-Gibson
10 augustus 2011, 15:10
snap je eigelijk zelf wel wat je zegt?
en waar blijf je die onzin toch uithalen?:dontgeti:

Beste Vriend

Mag ik vragen van welk land je bent, indien je zo verder gaat met je opmerkingen wil ik wel eens een goed gesprek hebben onder vier ogen beste. Je hebt mijn foto gezien dus spreek maar af plaats en tijd.
En nu je smoel houden Okey Opa.

aaronstonebeat
10 augustus 2011, 15:11
Mary Servaes-Bey, 1919-1998 (http://nl.wikipedia.org/wiki/Zangeres_Zonder_Naam) :dontgeti:

Ik geloof dat Angus Young heel lang op 009 heeft gespeeld, later op 010; maar het is puur een kwestie van persoonlijke voorkeur. Gewoon verschillende merken en diktes proberen en kijken wat je uiteindelijk het best bevalt.

YannickH
10 augustus 2011, 15:14
Beste Vriend

Mag ik vragen van welk land je bent, indien je zo verder gaat met je opmerkingen wil ik wel eens een goed gesprek hebben onder vier ogen beste. Je hebt mijn foto gezien dus spreek maar af plaats en tijd.
En nu je smoel houden Okey Opa.

haha:p als ik je foto zag dacht ik dat je uit geel kwam... daar zitten allemaal zo van die types die zo'n rare smoelen trekken.
en als je wil afspreken, neem je dan ook je advocaat mee?
ojaa en je steen want je bent een echte rocker!
je bent gewoon een lachertje ja!

CID-Gibson
10 augustus 2011, 15:21
haha:p als ik je foto zag dacht ik dat je uit geel kwam... daar zitten allemaal zo van die types die zo'n rare smoelen trekken.
en als je wil afspreken, neem je dan ook je advocaat mee?
ojaa en je steen want je bent een echte rocker!
je bent gewoon een lachertje ja!

Nu niet meer zo muil open doen, tijd en plaats als je Belg bent vertel maar. Laat nu eens zien dat je een echte man bent Janet.

:cooler:

YannickH
10 augustus 2011, 15:22
Nu niet meer zo muil open doen, tijd en plaats als je Belg bent vertel maar.

:cooler:

wat gaat je advocaat en rechter daar van zeggen meneer de kwade rocker?

CID-Gibson
10 augustus 2011, 15:24
wat gaat je advocaat en rechter daar van zeggen meneer de kwade rocker?


Daar gaat het niet over jonge Plaats en tijdstip. :supercool:

YannickH
10 augustus 2011, 15:25
Daar gaat het niet over jonge Plaats en tijdstip. :supercool:

jij bent echt zo zielig... hoe kan een mens nu iemand als jou serieus nemen?
je had beter langer naar school gegaan!
ik ga in ieder gevaal geen tijd meer verspillen aan zo'n idioot als jou.
stom van me dat ik dat wel gedaan heb...

CID-Gibson
10 augustus 2011, 15:26
jij bent echt zo zielig... hoe kan een mens nu iemand als jou serieus nemen?
je had beter langer naar school gegaan

Plaats en tijdstip niet zeiken :supercool:

denis.hermans
10 augustus 2011, 15:28
Ik vind dit een zinloos topic geworden. Dit forum dient niet om af te spreken voor een al dan niet verbale "knokpartij" .
Laten we allemaal even volwassen doen....

Graag slot. Dit topic ondermijnt de kwaliteit van het forum.

st.robot
10 augustus 2011, 15:29
+1: topic is al zinloos geopend

@CID: als je al hebt leren lezen weet je zo van waar ie is

CID-Gibson
10 augustus 2011, 15:29
Ik vind dit een zinloos topic geworden. Dit forum dient niet om af te spreken voor een "knokpartij" . Slotje ?

Okey Mol woon je Plaats en tijdstip vuile hoer. :supercool:

Laat nu eens zien dat je MAN bent mietje, Plaats en tijdstip ?. :-)

Ja da dacht ik al lafbek, op een forum zeiken en je muil open done he janet jij een rocker JANET.

YannickH
10 augustus 2011, 15:33
mensen als jou kunnen ze echt wel missen in deze maatschappij...
slot...

CID-Gibson
10 augustus 2011, 15:34
mensen als jou kunnen ze echt wel missen in deze maatschappij...

jou ook zeikert plaats en tijdstip zeikert..... Laat nu eens zien da je een man bent.

denis.hermans
10 augustus 2011, 15:36
????

Dit is een forum over gitaren.

Mijns insziens bewijs je mannelijkheid overigens niet met je vuisten ...

Misschien is het beter als hier niet meer gereageerd wordt totdat het slot er komt....

CID-Gibson
10 augustus 2011, 15:37
????



Misschien is het beter als hier niet meer gereageerd wordt (je citeert overigens de verkeerde).

Dan moet die maar zijn smoel houden :supercool:

Ken je de tekst van het nummer Rock 'n' Roll Singer van AC/DC You can Stick It up Your Ass Bro :-)

almarvk
10 augustus 2011, 15:45
En dat was een ban. Ga maar ff lekker buiten afkoelen. Voor dit soort puberaal, en vooral kansloos, gedrag is hier geen plaats.