PDA

View Full Version : Ik wil een nieuwe akoestische gitaar



hugo123
9 augustus 2011, 13:53
Hallo iedereen,

Elektrische gitaar blijft nog altijd mn main focus zegmaar, maar voor erbij vind ik een akoestische gitaar altijd erg leuk. Ik heb nu een ding van 50 euro maar daar valt écht niet op te spelen en hij klinkt nog erger. Ik heb een budget van echt maximaal 500 euro en ik zat wat rond te kijken bij takamine gitaren en dan vooral bij de EG360SC en de EG460SC nu is de 360 een dreadnought en de 460 een jumbo(?) wat vinden jullie fijner? Want de 360 ziet er wat lomp uit. En heeft iemand ervaring met deze gitaren?

rijsberman
9 augustus 2011, 14:20
In die prijsklassen heb je ook mooi spul van LAG en Tanglewood. Gewoon gaan proberen en kopen wat je aanspreekt. En als je er een koopt zonder elektra erin, blijft er meer budget over de kwaliteit van het hout. (scheelt zo'n 100 euro). Maar dat is maar net hoe je denkt 'm te gaan gebruiken.

En ik vind een dreadnought ook lomp, vaak met 'boomy' bassen ook. Maar dat is smaak.

hugo123
9 augustus 2011, 15:24
Oohja, goed om te vermelden ik wil wel elektronica erin! Dat is een vereiste!

vesper
9 augustus 2011, 23:20
Is een Yamaha niet iets? Die zijn over het algemeen niet onwijs duur. Verder zijn het niet heel erg speciale gitaren. Dus op zich wel mooi als 'extra' gitaar. Ik denk dat Ibanez en Takamine ook wel wat in jou prijsklasse hebben.

Cue Zephyr
11 augustus 2011, 13:17
De jumbo's zijn over het algemeen lomper dan de dreadnoughts. Zo voelen ze dan ook. Als je iet sminder 'lomps' wil zou je bij Takamine naar de NEX body moeten kijken.
Tanglewood heeft hier ook veel van (folk/GA achtig). Bij Yamaha moet je dan kijken naar iets als de FS modellen. Ik weet alleen zo snel niet of ze electronica hebben.

hugo123
15 augustus 2011, 18:22
Ooh NEX was wel een type? Ik dacht dat dat een jumbo body was! Die NEX zag er wel goed uit namelijk! De EG460SC is een NEX! Heeft iemand ervaring met deze gitaar?

LaurentB
16 augustus 2011, 15:49
Kijk ook eens naar Blueridge en Seagull

hugo123
17 augustus 2011, 00:29
Een nieuwe kandidaat: de Tanglewood TW170AS is dit wat? En bedankt voor de suggesties mensen! Top! Met elektrische gitaren heb ik er wel verstand van maar met akoestische helaas niet haha

LaurentB
17 augustus 2011, 09:41
Tanglewood maakt ook goede spullen, ja. Koop echter niet blind (tenzij met terugkeergarantie), de variatie in geluid bij akoestische gitaren is veel groter dan bij elektrische gitaren bij exemplaren van hetzelfde model.