PDA

View Full Version : Bibi - Desperado (Eagles cover)



BibixMusic
9 augustus 2011, 13:13
Na een tijdje maar weer eens een cover opgenomen!
Deze was wel moeilijk.. Hoge stukken zoals het refrein bijvoorbeeld.

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden :)


http://www.youtube.com/watch?v=MUhvQOpOjns

beunklats
9 augustus 2011, 13:50
Echt goed gedaan.

pinkwilly
9 augustus 2011, 13:56
Veel covers zijn een remake zonder eigen inbreng. Dit is een uitzondering. Heel mooi gedaan, Bibi!

Han S
9 augustus 2011, 14:08
Mooi gedaan hoor, ik heb een hele berg soundtrack CD's liggen uit Amerika met Eagles reportoir waaronder ook Desperado en zels Hotel California.

Maar die hoge noten zijn lastig hé? En bij 'you're losing all your highs and lows' moet hij zelfs nog een hele toon hoger. :D

Harald
9 augustus 2011, 15:51
Klinkt goed, op dat hoge stukje na. Daar hoor je echt dat het net te hoog is. Waarom zet je de backing track niet een halve toon omlaag? Audacity kan het iig.

BibixMusic
9 augustus 2011, 16:24
@ beunklats, pinkwilly

dankje :D

@ han, harald

ik was eerst van plan om 'm inderdaad lager te zingen. maar als ik een pitch lager zet met audacity krijg je zo'n vals schommelend nummer.. dus dan zing ik zelf maar even vals :D

Han S
9 augustus 2011, 17:42
Bibi zingt het in B terwijl het origineel (http://www.youtube.com/watch?v=0BwOXlGbW6Q) in G staat. Je kunt dus best een toon lager gaan en met een goed programma lukt dat wel hoor. Het zal niet beter gaan klinken.

Maar je kunt het in B ook wel aan hoor, je moet ff leren hoe je zo'n hoge noot pakt en dat kun je best wel en zelfs nog wel hoger. Kijk niet omhoog als je een hoge noot wil halen, dat helpt niet, integendeel.

BibixMusic
9 augustus 2011, 18:14
Bibi zingt het in B terwijl het origineel (http://www.youtube.com/watch?v=0BwOXlGbW6Q) in G staat. Je kunt dus best een toon lager gaan en met een goed programma lukt dat wel hoor. Het zal niet beter gaan klinken.

Maar je kunt het in B ook wel aan hoor, je moet ff leren hoe je zo'n hoge noot pakt en dat kun je best wel en zelfs nog wel hoger. Kijk niet omhoog als je een hoge noot wil halen, dat helpt niet, integendeel.

Die hoge noten pakken.. Ik weet gewoon niet hoe dat moet eigenlijk.

budje
9 augustus 2011, 18:23
Ik vond t in ieder geval best leuk. Ga zo door :ok:

Han S
9 augustus 2011, 18:30
Die hoge noten pakken.. Ik weet gewoon niet hoe dat moet eigenlijk.


Dat ga je gegarandeerd leren, je gaat toch naar zo'n popschool? Als je de nek langer maakt wordt het moeilijker om hoge noten te halen, dus maak hem korter. En als je denkt dat je hem niet haalt dan haal je hem ook niet, dus positief denken van 'ik haal hem'. :D

MichaelSS
9 augustus 2011, 19:12
Netties heur :)

Nu nog wat meer beweging. Daar wordt je stem niet negatief door beïnvloed ;)

BibixMusic
9 augustus 2011, 19:40
ghehe.. ja komt dus door die spiegel :seriousf:
ik wilde het spiegelbeeld ook mooi hebben, en daarvoor moest ik op een bepaalde manier staan.. en kon ik dus niet bewegen :seriousf:

volgende keer metal :rockon:.

grayfink
9 augustus 2011, 19:59
Mooi hoor. Thumbs up.http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon14.png



Een heel klein ietsiepietsieminpuntje qua uitspraak, op 2.01 zing je "wintime" of i.d., waar het natuurlijk wintertime zou moeten zijn.

Triggy
10 augustus 2011, 08:20
Mooi gedaan hoor, Bibi!
Persoonlijk vind ik het alleen wat te gepollijst klinken zeker met die zoete backingtrack. Ook mag er wat mij betreft nog gerust wat meer emotie in gooien. Hou het puur, je stem is er goed genoeg voor!

Wellicht ter inspiratie (hoe je kunt spelen met de melodie)...


https://www.youtube.com/watch?v=3sN0OoXSm4M

Han S
10 augustus 2011, 10:52
Met alle respect natuurlijk, maar die uitvoering van Venice, daar vind ik nou weer geen flikker aan, mooi zingen als doel op zich. Ik ga voor de emotie en mooi zingen komt niet op de eerste plaats. Bovendien was CSN&Y toch een stuk beter. :D

Ik zou Joe Cocker wel eens Desperado willen zien doen. :D (of Mick Jagger)

bass blom
10 augustus 2011, 10:54
:p ja mick!

die kan het wel.


http://www.youtube.com/watch?v=UjLtq7yiOOo

Triggy
10 augustus 2011, 11:54
Met alle respect natuurlijk, maar die uitvoering van Venice, daar vind ik nou weer geen flikker aan, mooi zingen als doel op zich. Ik ga voor de emotie en mooi zingen komt niet op de eerste plaats. Bovendien was CSN&Y toch een stuk beter. :D

Ik zou Joe Cocker wel eens Desperado willen zien doen. :D (of Mick Jagger)

Nooit geweten dat emotie gelijk staat aan ruw zingen.
Emotie voor mij is geraakt worden door de muziek.
Ik was live bij deze uitvoering van Venice en ik verzeker je, ik had kippenvel..
En Jagger? Heb ik nog nooit een echte hoge noot horen zingen, wel een performer van wereldklasse maar geen goede zanger...wat mij betreft...

Han S
10 augustus 2011, 12:23
Je legt me woorden in de mond, ik heb nergens beweerd dat ruw gelijk staat met emotie en Mick Jagger was een grap, dat is nauwelijks een zanger.

Met Venice heb ik niks, ze zingen ook niet zuiver als het in harmony gaat en ik voel er niets bij, in tegenstelling met CSN&Y die toch op zijn minst enige invloed moet hebben gehad op Venice.

Ik vind het best goed hoor, daar niet van, maar met een nummer als Desperado heeft het voor mij geen meerwaarde. Het is een nummer dat werkelijk aan flarden is gedraaid op de radio en daarom kunnen veel mensen het niet meer horen. Maar het blijft wel een geweldig nummer.

Als het dan toch moet vind ik de emotie van Johnny Cash in dat nummer wel heel erg goed, al is zijn uitvoering van Hurt wel het meest indrukwekkende dat ik van hem heb gehoord en niet te vergeten, gezien.

bass blom
10 augustus 2011, 12:26
volgens mij speelt bij die cash nummers ook mee dat hij eindelijk op de valreep, bijna dood, die american recording CD's mocht maken en helemaal zelf uitmaken wat en hoe er op kwam.
een hele dobber om daar overheen te gaan.

BibixMusic
10 augustus 2011, 18:23
@ grayfink

dankje!
ik weet dat het wintertime moest zijn.. alleen ik spreek veel woorden best wel raar uit hahah. het is een soort tik die ik nog af moet leren :)

@ triggy

thanks!
ik zal inderdaad proberen om er de volgende keer meer emotie erin te gooien.. ik hoor namelijk vrij vaak dat daar mijn kracht ligt!
wat betreft de backing-track.. tsja er was geen andere te verkrijgen want deze was al van zichzelf getransponeerd en de andere stonden in een lagere sleutel. zoals ik eerder al zei tegen han; zodra ik de pitch van een nummer verander in bijvoorbeeld audacity, krijg ik zo'n zweverig, trillerig en bijna vals geluid..

Han S
10 augustus 2011, 18:58
Klopt Bibi, ik heb net even geprobeerd met Adobe Audiotion 3.0. Earthsong van Michael Jackson, waar ik een proefmix van het en die heb ik twee tonen omhoog getransponeerd en dat klinkt raar me een complete productie. Kennelijk werkt het wel met een enkele track, bijvoorbeeld een gitaar of orgel, maar met een heel nummer gaat het zweverig klinken.

Edit: ik heb het nog en keer met een andere plug geprobeerd en dat klinkt wel beter, nog niet ideaal maar wel werkbaar.

Ernest01
10 augustus 2011, 19:10
Goed gezongen. Voor de hoge noten misschien een paar lessen nemen ? Ben wel benieuwd waar de microfoon staat of hangt.... Ik zie 'm niet, tenminste.

Duhsjaak
10 augustus 2011, 19:38
Hi Bibi
Er is al het een en ander te melden geweest over noten die je net niet haalt etc.
Matig interessant in mijn ogen.

Je past een heel aardige strategie toe in de keuze van je repertoire. Bewust of niet? Who cares. Het effect is er. Iedere keer schuift het uitverkoren lied een heel klein stukje verder. Iedere keer bestaat een lied uit 80-90% easy te pakken noten en een paar gemene stukjes. En als je die onder de knie hebt is het even stil en komt er weer een even raadselachtige als bijzondere keus uit de lucht vallen.

Je haalt dus bepaalde dingen net niet. Persoonlijk vind ik dat het aandeel daarvan in het totaal aardig meevalt. Maar je wordt steeds beter in het ons laten geloven dat het eenvoudig en simpel is dat je doet. En de echte klasse performers laten je geloven dat je gewoon in de badkamer hetzelfde zou kunnen als je zou willen. Alleen nemen maar weinig mensen de proef op de som.

Je hebt te kennen gegeven dat je een zangcoach hebt, dus ik ga diegene niet voor de voeten lopen met techniek.

Wat bij bepaalde noten zeker een rol speelt is de wetenschap dat ie er aan komt. Sommige mensen blokkeren ook van een wit stuk papier. En dan komt het heel sterk aan op adem en focus. Op dat terrein kan ik je een eenvoudig foefje leren dat mij is geleerd door een ademtherapeut.

Op die manier zijn bepaalde vormen van stotteren ook onder controle te krijgen.
Daarop kom ik nog terug.

Een ander foefje is de noot (of een logische voorganger daarvan) alvast te neuriën. Dan 'hoor' je eigenlijk al welke kant het op moet.
En dan is het veel eenvoudiger om je concentratie en adem op het juiste moment in te zetten. En op de juiste manier.

Ik zou in ieder geval stoppen met als een bang konijntje in de koplamp van de auto (lens van de camera) te kijken. Je hoeft niet te kijken om te weten dat ie er is. Hij staat er als je begint. En als niemand hem jat, staat ie er aan het eind ook nog. Het nummer duurt 3'30" of zo.

Verder ga ik m eerst nog lekker een paar keer beluisteren. En dan luister ik vooral naar de dingen die goed gaan. Vreselijk goed.

Vriendelijke groet, Gus
De een danst makkelijker dan de ander. Ik persoonlijk heb een houten kont waar het gaat om dansen, dus je moet gewoon kijken tot welk punt het je gemakkelijk afgaat. Mick Jagger rent 100 keer het podium op en neer en ik waardeer hem zeer daarom. Of ie nog een beetje kan zingen...........
Ik denk dat het OK is om te bewegen, maar je eerste prioriteit zit voorlopig in het zingen.

BibixMusic
10 augustus 2011, 20:19
@ Han

Tsja.. Toch wil ik altijd dat de backing goed is en me niet stoort zegmaar :)

@ Ernest

Dankje! Ik heb al zangles, alleen vanwege de zomervakantie al een maand of twee niet... en dat begin ik wel te merken aan mijn stem. Zodra ik de techniek weer een beetje onder de knie heb zullen (o.a.) die hoge tonen weer beter moeten gaan. Er is overigens geen microfoon.. Audio is onder de video geplakt! :sssh:

@ Duhsjaak

Klopt helemaal.. Bij someone like you eigenlijk precies hetzelfde. Alleen de stukjes met de kopstem gingen niet echt.. Maar de rest ging makkelijk opzich.
Ik neem je tips mee met het oefenen, en ik zie jou (en Han!) binnenkort!

BibixMusic
18 augustus 2011, 16:39
Guys ik heb een nieuw filmpje gemaakt... simpelweg omdat de eerste gewoon totaal mislukt was en niet bij het nummer paste. Hopelijk is dit beter:


http://www.youtube.com/watch?v=M1LDjL5v6zY

MichaelSS
18 augustus 2011, 17:58
:mmmm:

BE-TE-R

Ik ben om. Om in wat? Eh, geen idee. Erg goed!

Ow. 1 kritiek puntje. Keep smiling, dont forget.

Ernest01
18 augustus 2011, 20:58
Veel beter.... Mooie video ook.
Complimenten !

BibixMusic
22 augustus 2011, 14:51
@ Michael

Haha sorry hoor! Zat even in trance van het nummer.. Bovendien is het niet echt toepasselijk om met de slappe lach over een onmogelijke liefde te zingen.. toch?

@ Ernest

Dankjewel! :)

Duhsjaak
23 augustus 2011, 15:25
hi
Slappe lach? Zou in ieder geval een andere benadering zijn.
Nee, slappe lach lijkt mij niet zo'n goed plan.

Wat dacht je van recht(er) op zitten? Beter voor de respiratie. Oftewel je ademhaling. Of je aosem, nu je toch pas nog in A'dam was.

Veder weer een mooi uitgangspunt om verder uit te bouwen.

Rustig aan, je hebt nog 20 of 30 jaar voor verbetering!!!
Vriendelijke groet, Gus

Mitch
23 augustus 2011, 21:44
De Adele kraakjes zitten er nog wel in :D (1:40, 2:20). Afgezien van het feit dat ik het een zeiknummer vind erg prettig gezongen. Beeldtechnisch gezien moet je denk ik een keer van die Avril Lavigne-look af, maar dat komt vanzelf als je in your twenties komt, ghehehe...

Han S
23 augustus 2011, 23:08
Bibi en Gus, er is een CD onderweg en ik ben benieuwd of jullie daar wat mee doen. Het zou helemaal geweldig zijn om hier een totaal andere stijl terug te zien. Veel succes er mee.

BibixMusic
25 augustus 2011, 11:48
@ Han;

Zie PM :)

@ Mitch;

Ben blij dat je nog maar 'een paar' kraakjes opmerkt... Ik werk eraan!

Ik ben dan wel diehard fan geweest van Avril, maar ik neem aan dat je op de oogschaduw doelt. Die was eigenlijk voor het uitgaan 's avonds bedoeld en het filmpje is dus overdags opgenomen. Ik weet niet hoe ver je bent met je opleiding visagie maar men noemt het smokey eyes :D

Als ik echt beroemd ben kan ik je dan als stylist inhuren?
Dan heb ik een eigen Leco van Zadelhoff!

http://www.zierikzee-monumentenstad.nl/uploads/Hj/8z/Hj8zlUPfpfDMfy9_YJbUAA/20100326-Leco-van-Zadelhoff-foto-Het-Huis-site.jpg

:hide:

JBMusicist
25 augustus 2011, 17:55
:crazyhappy: Netjes zeg echt goed. Mooie video die je hebt gemaakt ook.

dj0knuf
26 augustus 2011, 11:56
Super vet bibi, verheug me op onze cover van Muse :)

keep in touch

BibixMusic
27 augustus 2011, 14:19
@ JB

Dankje! Ben blij dat de nieuwe video beter is :)

@ dj0knuf

Thanks! Ja ik heb er ook zin in! Ben heel benieuwd hoe het gaat worden :D

Overigens wordt deze cover van mij komende dinsdag gedraaid tussen 20:00 en 22:00 op Moerdijk FM. Je kunt het luisteren op http://www.rtvm.nl/

:hippie:

Martijn-w
27 augustus 2011, 20:09
Weinig op aan te merken, behalve dan dat het gewoon heel goed gezongen is!

Triggy
27 augustus 2011, 23:36
@ JB

Dankje! Ben blij dat de nieuwe video beter is :)

@ dj0knuf

Thanks! Ja ik heb er ook zin in! Ben heel benieuwd hoe het gaat worden :D

Overigens wordt deze cover van mij komende dinsdag gedraaid tussen 20:00 en 22:00 op Moerdijk FM. Je kunt het luisteren op http://www.rtvm.nl/

:hippie:

Fantastisch Bibi, je eerste airplay?:rockon:

BibixMusic
30 augustus 2011, 12:24
@ Martijn;

Dankje! :D

@ Triggy;

Jazeker! En ik ben er heel trots op, al is het een klein radio station. Vanavond vanaf acht uur is het zo ver.. Ik ben ook uitgenodigd om daar live op te treden en een interview te doen :ok:

Duhsjaak
3 september 2011, 23:04
Hi Bibi
Gefeliciteerd met je eerste airplay. Ik hoop dat je dat ook hebt opgenomen. Het is erg handig om dat soort dingen nog eens los van de emotie van dat moment na te luisteren.
En aan ‘uitzending gemist’ doen dat soort kleinere kanalen niet.

Ik hoop maar, dat je het volgende niet te vrijpostig vindt. Ik gok het er maar op.

Ik grijp nog even terug op bladzij 3 van deze saga en terugkijkend valt mij op dat de rest van de reacties erg plezierig en afgewogen zijn. Terwijl echt niemand je aan de tand voelt over een zaak die in mijn ogen redelijk belangrijk is.

Je meldt: …… ik heb een nieuw filmpje gemaakt... simpelweg omdat de eerste gewoon totaal mislukt was…..

Kan helemaal aan mij liggen, maar ik begrijp dat niet. Je post iets. Een lied waarop je hebt geoefend en waarover je (spiegel) hebt nagedacht. Lijkt mij dat daarin al twee positieve punten zitten. Vervolgens krijg je overwegend positieve reacties.

En je meldt dan vrolijk, alsof wij, je publiek die jou net met leuke reacties heeft overladen, dat wij maar een stel klunzen zijn! Wij vinden het leuk, je laat ons nog even in de waan, want ja kennelijk weten wij niet beter en vervolgens meld je vrolijk dat je het maar even hebt overgedaan. Want totaal mislukt.

Prinses Irene hugt dan een boom om in het reine met zichzelf en het universum te komen (is dat niet een beetje date rape? Kent Irene die boom goed genoeg voor al die intimiteiten?).

Zoals je weet stond mijn tentje op een berg in Frankrijk, dus ik had even de tijd om er over na te denken. Moest jij ook eens doen. Nadenken. Zeker een goede zaak. Ik heb het moeten leren, maar de voordelen zijn aanwijsbaar.

En ja hoor! Kennelijk is je following zo loyaal dat men geen nadere uitleg nodig vindt. Mijn voorstel: Ga loyaal om met zo’n fanclub.

Mijn tweede voorstel is dat je nadenkt over wàt er dan allemaal zo vreselijk totaal is mislukt. Het kan zijn dat het niet aan jouw (echt, echt errug) hoge streefniveau tegemoet is gekomen bij herhaalde beluistering. Misschien is het dan beter eerst je opnamen een paar dagen op de plank te leggen en met een of twee mensen in alle rust af te luisteren. De eerste regel in dit stadium is trouw blijven aan jezelf: alleen dingen doen waarvan je leert en waarvan je geniet. Als je straks tering professioneel bezig bent is er nog genoeg tijd voor compromissen en dingen waarvan je ze liever niet had gedaan.

Wie heb je met de eerste opname teleurgesteld? Niemand. Behalve misschien jezelf?

Het probleem is mogelijk, dat je alle situaties wilt controleren. Dat gaat helemaal nooit lukken. Je mag bepaalde dingen helemaal voor zichzelf laten spreken. Scheelt een akelige hoop stress.

Bovendien is alles willen controleren een beetje te weinig te weinig bescheiden. Als het je al zou lukken, hou je de beroemde ‘serendipity’ effectief buiten de deur. Het moment waarop alle stukjes op hun plaats vallen en 2+2 ineens 5 is, ontstaat alleen in speelse benadering en juist ongecontroleerde situaties.

Het recept is kinderlijk eenvoudig in zijn eenvoud: Niet omdat je te dom bent. In tegendeel. Je bent zo verdomd slim dat je over simpele dingen heen dreigt te kijken:
- Evalueer je fouten
- Geniet van wat er allemaal goed gaat
- Gebruik de nieuwe inzichten en nieuw verworven kennis/kunde in een nieuw lied

En post nooit dingen waarover je niet tevreden bent of dingen die je niet wilt delen met de buitenwereld. Things have a nasty way of turning up, in goed Frans.

Ik zie dat je alweer iets nieuws hebt gemaakt. Ik ga daarnaar weer lekker zitten luisteren. Maar eerst nog eenmaal dit tragische lied.

Met vriendelijke groet, Gus

BibixMusic
5 september 2011, 13:19
Volgens mij is er een klein misverstand..
Ik heb alleen een nieuw filmpje gemaakt, maar aan de muziek (zang dus ook) heb ik niks veranderd.
Het eerste filmpje klopte gewoon niet.. Mijn houding, kleding, belichting.. Het paste niet bij het nummer. Ik vond dat eigenlijk meteen al, maar wilde het gewoon zo graag posten. Dan krijg ik achteraf dus spijt..

Meestal ben ik op het moment dat iets is opgenomen ontzettend enthousiast, maar tegelijkertijd erg perfectionistisch. Dat hoor je ook aan het feit dat ik altijd bezig ben om mooi en goed te zingen (en daarbij vaak de emotie vergeet...). Hier wil ik wel echt aan gaan werken overigens.

Ik weet heel goed dat je niet elke kritiek hoeft te gebruiken, zeker niet als je het er zelf niet mee eens bent. Maar op dit punt hadden meerdere mensen kritiek, en uiteindelijk was ik het gewoon al die tijd met ze eens.

'Totaal mislukt' was misschien een beetje overdreven.. maar ik ben nu wel ontzettend tevreden met het nieuwe filmpje en natuurlijk alle reacties daarop :)

savale
6 september 2011, 10:29
Beetje late reactie: Maar goed gezongen! en een mooi filmpje zo! Voor mij persoonlijk mag het "perfecte" wel wat minder. Liever een klein glijertje met meer emotie.

BibixMusic
6 september 2011, 12:42
Beetje late reactie: Maar goed gezongen! en een mooi filmpje zo! Voor mij persoonlijk mag het "perfecte" wel wat minder. Liever een klein glijertje met meer emotie.

Hey dankje! :D
Ik weet wat je bedoelt.. En ik ben het ook met je eens.

Overigens ben ik qua filmpjes echt jaloers op die van jou.. Echt heel mooi gedaan!

savale
6 september 2011, 13:14
Hey dankje! :D
Ik weet wat je bedoelt.. En ik ben het ook met je eens.

Overigens ben ik qua filmpjes echt jaloers op die van jou.. Echt heel mooi gedaan!

Ja ik ben daar wel handig mee, maar heb weer net even wat minder zangtalent, dus heb wat te compenseren ;)
Ik heb nog steeds die cover van Priscilla Ahn in m'n hoofd en daar zing je misschien net wat minder perfect maar daar bezorg je me wel kippenvel.
Zoek in ieder geval nummers uit die dicht bij je staan, dat helpt in ieder geval ook wel.

(offtopic: die van vandaag ook al gezien? http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?148994-Collab-(youtube-hd) )